• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מו"ד והויקינג האבוד

סתם מחשבה של יום גשום.
במו"ד לדורותיה אפשר למצוא הרבה טביעות אצבע של מיתולוגיה והיסטוריה נורדית. החל ממפלצות וכלה בעיצוב של מקצועות כמו ברברי וגזעים כמו גמד ואולי גם אלף.
אבל משום מה, אין ממש סטינג ויקינגי "רשמי". היו כמה דברים צדדיים פה ושם (ממלכה נורדית בחלק מעולמות המשחק, ספר הרחבה על ויקינגים במוד"מ2) אבל בגדול, אין ממש משהו מרכזי במו"ד שאתה יכול להצביע עליו ולומר "זה ויקינג".
סיבות אפשריות:
1) מו"ד בסופו של דבר מכוונת להרפתקאות במבוכים, בעוד שהויקינג יותר מזוהה עם הפלגה בים והסתובבות בחוץ.
2) הרעיונות והעיצובים הנורדיים כל כך מוטמעים באופן רחב במו"ד, עד שאין צורך ב"ויקינג מוצהר", זה פשוט שם מרוח על הכל עד שזה שקוף.

דעתכם?
 
אין לך ממש מה להוסיף בווקינגי, זה ברברי עם קסדה מקורננת וזהו. אין שום דבר שהופך אותם באמת מיוחדים יותר מאשר ברברי מצוי, הדבר הכי קרוב שאני יכול לחשוב עליו שהוא משהו שמתגמל ברברי ווקינגי כאשר הוא משתמש בשתי נשקים או בנשק חד ידני ומגן
 
tkhag1 אמר/ה:
ברברי עם קסדה מקורננת

כנראה שהיסטורית לא השתמשו בקסדות מקורננות, אבל ניחא. בכל מקרה ויקינג הוא לא בהכרח ברברי. הברברי המו"די שואב חלק מהעיצוב שלו מהויקינג, אבל הרבה יותר מקונאן שהוא הרבה יותר קלטי בעיצוב שלו מאשר נורדי.

עולם מערכה שכולו ויקינגי יכול להכיל הרבה מקצועות מו"דיים מלבד הברברי (פייטן למשל, או זה שהרבה אלים נורדיים "יובאו" למו"ד עוד במהדורה הראשונה של מוד"מ), אבל כנראה שלא נראה עולם מערכה שהוא רק ויקינגי כמו שלא נראה עולם שהוא רק רומאי או רק מסעי הצלב - כל העולמות של מו"ד אוהבים לעשות פסטיש נחמד כזה מכל מיני תקופות ומקומות.

tkhag1 אמר/ה:
הדבר הכי קרוב שאני יכול לחשוב עליו שהוא משהו שמתגמל ברברי ווקינגי כאשר הוא משתמש בשתי נשקים או בנשק חד ידני ומגן

מאיפה לגרד תוספי התקפה זה רק חלק קטן מהסיפור. אתה לא באמת צריך "ויקינג" (ולצורך העניין, גם אביר, סמוראי או ליגיונר) בשביל כל מיני תוספים והשפעות נזק מיוחדות ואפשר לבנות אותם על בסיס מקצועות קיימים. מה שמסקרן אותי זה איך שלמרות שיש הרבה "טביעות אצבע" של מיתולוגיה נורדית במו"ד, הקונספט של "ויקינג" לא כל כך נמצא שם בצורה בולטת - אולי בגלל שיש כל כך הרבה רעיונות "ויקינגיים" מובנים עד שהם מפוזרים בכל מקום במו"ד ואתה לא באמת צריך להגיד שהם שם כדי להנות מהם.
 
במהדורה 3 היה את Stormwrack - ספר הרחבה של הרפתקאות ימיות, שהיה בתכלס סוג של עולם מערכה, עם כל מני גזעים שחלקם מקוריים וחלקם נלקחו מהממלכות הנשכחות או מספלג'אמר. הייתה שם החלטה ברורה לעשות הרפתקאות ימיות "עתיקות" בסגנון האודיסאה, ויקינגים או סינבאד, ולא קרב תותחים בסגנון סרטי פיראטים.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stormwrack
 
חזרה
Top