• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] Village, סיפור משפחתי

vini

פונדקאי חדש
Village הוא משחק אירופאי טהור שמשלב תמה, גרפיקה נהדרת ומנגנון מתוחכם דמוי-השמת עובדים עם כמה אלמנטים מקוריים ביותר. מכיוון שהוא זכה בפרס Kennerspiel des Jahres לשנת 2012 ויש לו ממוצע של 7.43 עם יותר מ-12,000 קולות ב-Boardgamegeek, ובגלל שזה אחד המשחקים האהובים עליי, ראיתי לנכון לספר עליו לעוד אנשים.

אחד הרעיונות המקוריים במשחק (ויש עוד) הוא שכל שחקן לא משחק דמות או ישות אחת, אלא שושלת של ארבעה דורות – משפחה מסויימת שחיה בחווה הסמוכה לכפר כשהמטרה של כל משפחה היא לרומם את שם המשפחה כך שייזכר לטובה בדברי ימי הכפר, ועל כך בהמשך. תמצית המשחק היא ניהול מיטבי של פעילות בני המשפחה בכפר וניהול של כמה סוגי משאבים שצוברת המשפחה במהלך המשחק כדי להפוך למשפחה החזקה ביותר (בפועל, בעלת מספר הנקודות הגבוה ביותר בסוף המשחק).
קרא את הכתבה...
 
נשמע כמו משחק נהדר, במיוחד המכאניקה שציינת שהשחקן בעצם משחק "שושלת" - האתגר היחידי הוא משך הזמן הארוך: 3-4 שעות זה באמת הרבה זמן. יש לך טיפים / עצות כיצד לקצר את המשחק הראשון?
שווה לעשות משחק הדגמה של סיבובים בודדים לפני המשחק המלא הראשון?

וכמובן ח"ח על סקירה ראשונה בפונדק :)
 
איש זקן,
לפי תגובתה, אולי לליבי יש עצות איך לקצר את המשחק...

בכל מקרה, לא שיחקתי במשחק עשרות פעמים, אלא רק כמה פעמים ותמיד עם אותה קבוצה. ייתכן שאופי הקבוצה וצורת המשחק של כל אחד האריכו את המשחק, ועם שחקנים אחרים המשחק יכול לקחת פחות זמן.
גם ציינתי שיש במשחק יחסית הרבה אפשרויות לפעולה בכל תור, מה שיכול לגרום בכל תור (בין אם בתחילת המשחק או בסופו) לאורך תגובה משתנה, ולפעמים זה גם קצת תלוי במה שעשה השחקן לפניך.

להדגים סיבוב בודד זה תמיד טוב בעיניי, אבל מניסיוני, לא משנה באיזו דרך יצירתית תבחר, המשחק הראשון (ולפעמים גם השני) של כל משחק יחסית מורכב יהיו ארוכים. אחרי שצוברים ניסיון, משך המשחק אמור להתקצר, אבל שוב, מאוד משתנה מקבוצה לקבוצה.
 
אני חדשה פה בפורום ובכלל בתחום המשחקים
מאד מושך אותי אבל יש הרבה משחקים שמומלצים באתר והם באנגלית, כמו המשחק הזה, שנשמע לי מרתק.
באיזה רמת ידיעת אנגלית עלי להיות כדי להצליח לשחק במשחקים אלה?
ובכלל, איזה המלצות יש למשחקים של 2 שחקנים שכיף לשחק שוב ושוב?
 
שלום,
יש מספר רב של משחקים שהם נטולי-שפה או כמעט נטולי שפה, אם אין לך בעיה עם סרטונים באנגלית, אז כמעט לכל משחק יש גם סרטון באנגלית שמסביר את החוקים שלו.
לכן לא צריך אנגלית של מומחים, כן צריך להכיר את השפה.
 
חזרה
Top