Sayeg
פונדקאי מהשורה
יעני לקפוץ ישר לmodifier. אסביר!
לאחרונה יוצא לי לשחק עם המון חברים שזרים למשחק וזה כיף גדול לראות איך שחקנים כבר בסשן הראשון מבינים שמשחקי רול-פליינג טייבל-טופ זה הסוג משחק הכי כיף שיש. מצד שני, במעגלים החברתיים שאני נמצא כרגע יוצא שרוב החברים שאני מכניס למשחק לא מגיעים מרקע גיימרי מי יודע ויותר אומנותי/סיפורי, כך שבאופן טבעי להסביר את החוקים זה החלק היותר קשה (להבנתי מאחרים זה בדרך כלל ההיפך, שחקנים נכנסים חזק לחוקים אבל מתקשים להכנס לרול-פליי).
שמתי לב שכמעט לכל שחקן יש בעיה עם חלק ספציפי בסיטסם, וזו צורת החלוקה של התכונות. ובואו נודה בזה, היא באמת קצת משונה. למה שיהיה גם ability score וגם modifier אם בסוף משתמשים רק באחד מהם? אין לזה שום הצדקה מכאנית אמיתית וזה סתם מבלבל שחקנים חדשים. לא פעם אמרתי לשחק להוסיף את החכמה שלו להטלה כללית והוא הוסיף 14 במקום 2, ואז המשחק שוב נקטע וחזר להסברים טכניים שבתכלס אין הגיון אמתי מאחוריהם.
אני מציע! להתחיל את המשחק עם אחד מהתורים הבאים לתכונות (השחקן בוחר)
0, 0, +1 +1 +2 +3
-1, 0, +1 +2 +3,+3
0,0, 0, +1, +2, +4
תוספתי תכונות של גזעים יהיו פשוט +1, וברמה 4, 8, 12, 16 ו19 השחקנים פשוט בוחרים להוסיף +1 כבחירתם.
אני יודע שיש בעיות בסיסטם הזה, כמו גזעים ספציפיים שמעלים תכונה רק ב1 או feats מסוימים שעושים את אותו הדבר. אבל אני חושב ששווה לפתור את הבעיות הללו אינדיבידואלית מול השחקן כשזה קורה במקום להכביד. בכל זאת יש לי ארבעה שחקנים חדשים בקבוצה שבקושי גלגלו ק6 בחייהם
תרגישו חופשי להציע הצעות לייעול או ממש ממש ממש לא להסכים איתי
נ.ב
אני לא סגור על מה השם העברי לability score וmodifier, אין לי את הספר המתורגם.
לאחרונה יוצא לי לשחק עם המון חברים שזרים למשחק וזה כיף גדול לראות איך שחקנים כבר בסשן הראשון מבינים שמשחקי רול-פליינג טייבל-טופ זה הסוג משחק הכי כיף שיש. מצד שני, במעגלים החברתיים שאני נמצא כרגע יוצא שרוב החברים שאני מכניס למשחק לא מגיעים מרקע גיימרי מי יודע ויותר אומנותי/סיפורי, כך שבאופן טבעי להסביר את החוקים זה החלק היותר קשה (להבנתי מאחרים זה בדרך כלל ההיפך, שחקנים נכנסים חזק לחוקים אבל מתקשים להכנס לרול-פליי).
שמתי לב שכמעט לכל שחקן יש בעיה עם חלק ספציפי בסיטסם, וזו צורת החלוקה של התכונות. ובואו נודה בזה, היא באמת קצת משונה. למה שיהיה גם ability score וגם modifier אם בסוף משתמשים רק באחד מהם? אין לזה שום הצדקה מכאנית אמיתית וזה סתם מבלבל שחקנים חדשים. לא פעם אמרתי לשחק להוסיף את החכמה שלו להטלה כללית והוא הוסיף 14 במקום 2, ואז המשחק שוב נקטע וחזר להסברים טכניים שבתכלס אין הגיון אמתי מאחוריהם.
אני מציע! להתחיל את המשחק עם אחד מהתורים הבאים לתכונות (השחקן בוחר)
0, 0, +1 +1 +2 +3
-1, 0, +1 +2 +3,+3
0,0, 0, +1, +2, +4
תוספתי תכונות של גזעים יהיו פשוט +1, וברמה 4, 8, 12, 16 ו19 השחקנים פשוט בוחרים להוסיף +1 כבחירתם.
אני יודע שיש בעיות בסיסטם הזה, כמו גזעים ספציפיים שמעלים תכונה רק ב1 או feats מסוימים שעושים את אותו הדבר. אבל אני חושב ששווה לפתור את הבעיות הללו אינדיבידואלית מול השחקן כשזה קורה במקום להכביד. בכל זאת יש לי ארבעה שחקנים חדשים בקבוצה שבקושי גלגלו ק6 בחייהם
תרגישו חופשי להציע הצעות לייעול או ממש ממש ממש לא להסכים איתי
נ.ב
אני לא סגור על מה השם העברי לability score וmodifier, אין לי את הספר המתורגם.