במבט ראשון, עולם המשחק של רומח הדרקון די דומה עד זהה בשטאנץ שלו לכל עולם פנטזיה גנרי אחר כמו למשל ממלכות נשכחות וגרייהוק.
אבל כמו שכל מי שהתחיל לשחק במשחקי תפקידים ובמקביל גילה את רומח הדרקון (אצל הדור שלי, שהתחיל לשחק בתחילת שנות התשעים, זה היה כמעט ברירת מחדל), בעוד שממלכות נשכחות וגרייהוק הם עולמות בהם הפנטזיה מבוססת מאוד ונמצאת בכל מקום, ב"רשומות רומח הדרקון" המסע של קרין לעולם הפנטזיה הגנרית קורה ביחד עם הקורא המתחיל.
תחשבו על זה - חמש דקות לפני תחילת העלילה ב"דרקונים של דמדומי סתיו" קרין הוא עולם שבו דרקונים הם אגדה, האלים לא בסביבה וכוהנים אינם קיימים, קוסמים הם משהו מוזר ומסתורי שמוחבא באיזה מגדל שאי אפשר למצוא ביער קסום שאף אחד לא נכנס אליו, גמדים ואלפים הם בדלנים מתבודדים שגרים בכל מיני חורים נידחים עד כדי כך שההרפתקן הגמד והחצי-אלף הם מספיק יחידים במינם כדי שיקראו להם "הגמד" ו"חצי אלף", אבירים הם משהו ששייך לעבר וקיים רק בארץ רחוקה, ורוב המפלצות הן בעיקר שמועה. כל זה משתנה ברגע שה"משחק" של חבורת הרומח מתחיל ואתה מגלה את הפנטזיה של העולם יחד איתם.
אם ממלכות נשכחות וגרייהוק מרגישים כמו חופשת הכל כלול בארץ הפנטזיה עם מסעדה שפתוחה 24 שעות, רומח הדרקון הוא הפעם הראשונה שבה עלית על מטוס וטסת ללונדון או משהו. כאן בדיוק הקסם, וכאן בדיוק החיסרון של עולם המערכה הזה.
ברגע שנכנסים לעומק קו הזמן של "רשומות רומח הדרקון", ובטח כשממשיכים אחרי זה, הוא הופך מהצגה ראשונית לעוד עולם פנטזיה גנרי מבוסס. זאת ועוד, אם אתה כבר מנוסה במשחקי תפקידים בכלל ועולמות פנטזיה בפרט, גם הקסם הראשוני הזה קצת לא קיים בשבילך.
לפיכך, אני חושב שאפשר לומר שרומח הדרקון, בהנחה שנשארים במסגרת הזמן-מרחב של "רשומות" הוא קודם כל ולפני הכל עולם היכרות למתחילים, אבל מיועד בעיקר להם. לפיכך, קשה לי להאמין שיוציאו אותו מחדש למו"ד5 במסגרת שהיא לא הרפתקה מורחבת אחת או חלק מערכת מתחילים.
אבל כמו שכל מי שהתחיל לשחק במשחקי תפקידים ובמקביל גילה את רומח הדרקון (אצל הדור שלי, שהתחיל לשחק בתחילת שנות התשעים, זה היה כמעט ברירת מחדל), בעוד שממלכות נשכחות וגרייהוק הם עולמות בהם הפנטזיה מבוססת מאוד ונמצאת בכל מקום, ב"רשומות רומח הדרקון" המסע של קרין לעולם הפנטזיה הגנרית קורה ביחד עם הקורא המתחיל.
תחשבו על זה - חמש דקות לפני תחילת העלילה ב"דרקונים של דמדומי סתיו" קרין הוא עולם שבו דרקונים הם אגדה, האלים לא בסביבה וכוהנים אינם קיימים, קוסמים הם משהו מוזר ומסתורי שמוחבא באיזה מגדל שאי אפשר למצוא ביער קסום שאף אחד לא נכנס אליו, גמדים ואלפים הם בדלנים מתבודדים שגרים בכל מיני חורים נידחים עד כדי כך שההרפתקן הגמד והחצי-אלף הם מספיק יחידים במינם כדי שיקראו להם "הגמד" ו"חצי אלף", אבירים הם משהו ששייך לעבר וקיים רק בארץ רחוקה, ורוב המפלצות הן בעיקר שמועה. כל זה משתנה ברגע שה"משחק" של חבורת הרומח מתחיל ואתה מגלה את הפנטזיה של העולם יחד איתם.
אם ממלכות נשכחות וגרייהוק מרגישים כמו חופשת הכל כלול בארץ הפנטזיה עם מסעדה שפתוחה 24 שעות, רומח הדרקון הוא הפעם הראשונה שבה עלית על מטוס וטסת ללונדון או משהו. כאן בדיוק הקסם, וכאן בדיוק החיסרון של עולם המערכה הזה.
ברגע שנכנסים לעומק קו הזמן של "רשומות רומח הדרקון", ובטח כשממשיכים אחרי זה, הוא הופך מהצגה ראשונית לעוד עולם פנטזיה גנרי מבוסס. זאת ועוד, אם אתה כבר מנוסה במשחקי תפקידים בכלל ועולמות פנטזיה בפרט, גם הקסם הראשוני הזה קצת לא קיים בשבילך.
לפיכך, אני חושב שאפשר לומר שרומח הדרקון, בהנחה שנשארים במסגרת הזמן-מרחב של "רשומות" הוא קודם כל ולפני הכל עולם היכרות למתחילים, אבל מיועד בעיקר להם. לפיכך, קשה לי להאמין שיוציאו אותו מחדש למו"ד5 במסגרת שהיא לא הרפתקה מורחבת אחת או חלק מערכת מתחילים.