• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המלצה: המחזמר ''זה אני''

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
אתמול בלילה הייתי במחזמר ''זה אני'' של מאור זגורי, כחלק מסל התרבות של בית הספר. האמת שלא היו לי ציפיות גדולות ממחזה שמבוסס על שירים של אייל גולן, אבל הופתעתי לטובה. הסיפור הוא על נערה חרדיה ממשפחת חוזרים בתשובה, שאמה המנוחה היתה זמרת שויתרה על חלומה בשביל בעלה, מתמודדת עם חלומה להיות זמרת בלהקה צבאית מצד אחד, ודרישות אביה מצד שני. המחזה היה ממש טוב, ואני ממליץ עליו בחום לכולם.

אזהרת ספוילרים - נקודות שאהבתי:
כל החלק הראשון היה מדהים בעיניי. הסצנה האחרונה בו, כשאליהו מציע נישואין לאדריאנה והיא בורחת ומתחילה להזות את השיר ''זה אני'' אותו שרים כל האנשים היא מכירה, גרם לי לדמעה או שתיים. זה פשוט חזק, אמיתי, וכואב.

החלק השני היה גם הוא טוב, במיוחד לקראת השיא של המחזה - אדריאנה שמסכימה להינשא לאליהו רק בשביל אביה, והעימות בין נרי ומיראבל לאביהן.

כמו כל הצופים בערך, מאוד אהבתי את הדמות של מוראד - ערבי שאוהב את ישראל ומתגייס למג''ב זה פשוט משהו שאתה נהנה לצפות בו, גם אם זה בסך הכל דמות במחזה.

היו קטעים משעשעים נחמדים, נניח הסצנה בחדר ההלבשה לפני החתונה, או ה''דיל קרוקודיל''. אני וחברים שלי לא נשכח מהר את המשפטים האלו...
וקטעים שפחות:
הדמות שלי נרי הרגישה לי... מוקצנת מדי, בקטע טיפה מגעיל. מצד שני אני לא יכול להגיד שזה לא אמין, כי אני מכיר כמה אנשים כאלו.

הסוף של המחזה הרגיש לי קצת מאולץ, מין ניסיון חצי צולע לעשות ''סוף טוב הכל טוב''. אדריאנה פאקינג ברחה מהחופה, סיום טראגי פשוט הרבה יותר מתאים פה מ''כולם מתחתנים וכולם מאושרים''. והיות ואנחנו בת''א כמובן שהיינו צריכים רב תרבותיות כחלק מהסוף הטוב שלנו, ומה יותר טוב מחרדי ממאה שערים וערבי ממזרח ירושלים שמתחבקים ושרים ביחד, כשהם מכירים יומיים. זה פשוט הרגיש מאולץ.
 
התיאור של הפורום הוא ''דיונים על ספרים, סרטים ועוד'', והנחתי שמחזה נכנס ב''ועוד''. אומנם זה לא בדיוק מד''ב או פנטזיה, אבל לא ראיתי חוק שאוסר במפורש דיונים על יצירות ספרותיות, קולנועיות וכו' שלא נופלות לקטגוריה הזו. כבר התפרסמו פה כמה וכמה סיפורים ועצים שכל קשר בינם לבין מד''ב ופנטזיה מקרי ביותר, ובאותם דיונים השתתפו גם מנהלים שלא העירו על כלום, אז אני הנחתי שזה לא איזה חוק מחייב לפרסום עצים כאן. אם זה מאוד מפריע אז תעבירו את זה, זה התחום שלכם כמנהלים.
 
אז הבנת לא נכון. זה פורום לדיונים על ספרים סרטים ועוד - שהם בז'אנרים שמופיעים בשם שלו. לא לדיונים על מדיה כללית בכל ז'אנר ונושא. את אלו בבקשה לפתוח להבא בשולחן העגול.
בנוסף לפורום דיונים, הוא גם מוקדש לכתיבה, שכן יכולה להיות בכל נושא.

ומנקודת מבט אחרת על הנושא, אני חושב שכדאי לחשוב פעמיים לפני שאתה פותח נושא שמוקדש לדיבור בין השאר על אדם שהואשם בעבירות מין ושכנראה יש לא מעט סלידה ממנו בקהילה הזאת. כמו שאומרים, דע את הקהל שלך.
 
פלאפי אמר/ה:
לא לדיונים על מדיה כללית בכל ז'אנר ונושא.
בעץ על ג'וג'ו ראביט, מנהל השתתף בעצמו בדיון, לפני שאתה באת ואמרת שאסור. בכל מקרה, היות וכבר היו פה עצים שעסקו בין השאר בסרטי דיסני (שלא בדיוק נחשבים מד''ב ופנטזיה) ואף אחד לא העיר, אתה לא יכול להאשים אותי. היות והפורום הזה נותן במה לכתיבה בכל ז'אנר, אין סיבה שלא ייתן במה גם לדיונים על מדיה בכל ז'אנר. כבר זמן ארוך שכמעט כולם מתייחסים אליו כאל פורום מדיה וכתיבה בכל ז'אנר, וטיפשי לעשות את ההפרדה הזו ולכפות אותה על המשתמשים.
פלאפי אמר/ה:
ומנקודת מבט אחרת על הנושא, אני חושב שכדאי לחשוב פעמיים לפני שאתה פותח נושא שמוקדש לדיבור בין השאר על אדם שהואשם בעבירות מין ושכנראה יש לא מעט סלידה ממנו בקהילה הזאת. כמו שאומרים, דע את הקהל שלך.
אין לי מושג איך ההערה הזו קשורה לנושא, אבל אני מניח שאתה יכול לקרוא את ההודעה הראשונה בעץ ולראות שהיא עוסקת במחזה ובעלילה שלו, לא באייל גולן ובעבירות המין שלו. והאם בניסוח שלך, ''הקהילה הזאת'' ו''הקהל שלך'' אתה אומר שאני לא חלק מהקהילה של פורום הפונדק?
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
שהיא עוסקת במחזה ובעלילה שלו, לא באייל גולן ובעבירות המין שלו.

מצד שני, אני חייב לומר שלשמוע שירי אהבה דביקים שנועדו לקושש כסף בחתונות מיינסטרים מבוצעים על ידי זמר שXXצונזרXX עם לפחות בת-עשרה אחת בזמן שאבא שלו יושב לידם*, מעורר לכל הפחות אי נוחות. זה יותר מרגיש כמו פרק דפוק של משחקי הכס ולא כמו מוסיקת רקע של אירוע רומנטי.

* מי לעזאזל הולך למסיבות חשק עם אבא שלו? עזבו, מי לעזאזל יוצא לבלות עם אבא שלו? תדמיינו את עצמכם במועדון או יומולדת של מישהו ואבא שלכם פתאום מגיע, מקפיץ טקילות, מתחיל עם בנות ורוקד עם ערסים. מי לא נתקף מעצם המחשבה בדחף לתקוע לעצמו מזלג בעין או לקבל התקף לב חמור?
 
חזרה
Top