• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית התרבות 4 - עץ הרשמה(חופשיטה, סנדבוקס, ניהול)

Morkin

פונדקאי חדש

היה זה היום בו נקרעה האדמה, היום בו נוצרו החיים עצמם. כאשר מישורי העשב והמדבריות נבראו, ההרים קמו מן האדמה, האדמה שקעה בים. היה זה תוהו ובוהו. כשהאבולוציה עשתה את שלה , החיים עצמם התפשטו לאורכה ולרוכבה של הארץ, ונוצר המושג שאנו קוראים לו היום: "תרבות".


אז, ברוכים הבאים לבראשית התרבות 4! באישור של [mention]המגדל הבודד[/mention], החלטתי לפתוח את החלק הרביעי של המשחק. משחק בו תוכלו ליצור את השבט שלכם, ולפתח אותו לאימפריה שתשלוט על קצוות תבל, או להרוס אותו ולמחוק את קיומו מדפי ההיסטוריה.

המכאניקה תהיה דומה מאוד למשחקים הקודמים, בד בבד עם הסקת מסקנות שערכתי בעקבות המשחקים. בכל תגובה עליכם לבצע שלוש פעולות. הפעולות, שכמובן צריכות להיות שבטיות(לבנות חומה סביב הכפר, לשתול שדה, או לסייר בשטחים הפתוחים שסביב הטריטוריה), פתוחות לגמרי, ומוגבלות רק על ידי הדמיון שלכם. לפעולות שמעורבות בהם סיכויים(כגון סיור, לעומת בנייה וכו') צריך לגלגל 2ק20, עם תוספים כמוסבר בהמשך. כמובן שאי אפשר לבצע דברים שלא אפשריים לכפר ברמתכם(בעידן הראשון, כפי שיוסבר בהמשך הדף, אין לכם סיכוי לפתח רובי פלזמה וכדומה), ואני בהחלט ממליץ לקחת דוגמא מהמשחקים הקודמים של בראשית התרבות, ובמיוחד מהשנייה והשלישית, שיהיו הכי קרובים לסגנון המשחק העכשווי.

דף הדמות יכלול:
שם השבט:כיצד נקרא השבט?
גזע:עליכם לבחור בגזע אחד, או בתת גזע אחד, במידה ויש.
אוכלוסייה:1000 איש.
היררכיה/ממשל:לפרט על המעמדות בשבט שלכם, ועל צורת השלטון בו.
דת:מי הם האלים של השבט שלכם? כיצד הדת מתבטאת בחיי היום יום? ואולי מיתוס אחד או שניים?
אזור התיישבות:נתון לבחירתכם החופשית, ממליץ בעיקר לתאר את האזורים הקרובים לכפר שלכם, ואת ההשפעה של האקלים על אורח חייהם של השובטים.
חיית בית: ביכולתכם לבחור בשני חיות משק, ובחיה פנטזית אחת, הקשורה לגזע של השבט(פרטים בהמשך).
צבא:הצבא יכול לכלול עד 40% מהשבט, יותר מזה יגרור הורדה במדד השביעות רצון. ממליץ לכלול חלוקה מספרית של התפקידים(50 פרשים, 100 קשתים, וכדומה) כמו גם טקטיקות לחימה נפוצות.
משאבים:ישנם 600 נקודות חלוקה לכלל המשאבים(כולל אוכל), מספר החיות הפנטזיות נכלל במשאבים, והתוספים שלהם משוקללים בהתאם(הסבר בהמשך)
עץ
אבן
זהב
ברזל
אוכל:מאבדים 1 ביום לכל 100 אנשים

גזעים
אלפים:מתחלקים לארבעה תתי גזעים.
אלפים רמים - +5 לגלגולי טבע,+5 לגלגולי קסם
אלפי יערות - +10 לגלגולי טבע
אלפים אפלים - +5 לגלגולי קסם, +5 לגלגולי התנקשות וריגול
חצאי אלפים - +5 לגלגולי מסע ומתן, +5 לגלגולי טבע

גמדים:מתחלקים לשני תתי גזעים.
גמדי גבעות - +5 לגלגולי בנייה, +5 לגלגולי נפחות
גמדי הרים - +5 לגלגולי בנייה, + 5 לגלגולי כרייה

בני אנוש:מתחלקים לשלושה תתי גזעים.
בני אנוש רגילים - +2 לכלל הגלגולים
חצאי אלפים - +5 לגלגולי מסע ומתן, +5 לגלגולי טבע
חצאי אורקים - +5 לגלגולי התקפה, +5 לגלגולי הגנה

בני מחצית:מתחלקים לשני תתי גזעים.
קנדרים - +5 למסע ומתן, +5 לסיור
גנומים - +5 לבנייה, +5 להגנה

זדים - +5 לגלגולי קסם, +5 לגלגולי מסע ומתן

חיות בית:
חיות הבית הרגילות(תלויים באזור המחייה):איילים,כבשים,ארנבים,תרנגולות,פרות,גמלים,ברווזים,כלבים,חתולים,סוסים, וכדומה.

לכל גזע יש את חיות הבית שלו:
אלפים - פנתרים , גריפונים , פגסוסים
גמדים - חפרפרות ענק, דובים , יסודני אדמה
בני אנוש - רפטורים , ממוטות, נמרים חדי שן
בני מחצית - אריות, יסודני אוויר, סוסים נושפי אש
זדים - כלבי גיהינום, יסודני צל, סוסי שלד

בכל שבוע ינתן אירוע מסוים, שבמסגרתו יתנו בונוסים או מחסרים לגלגולים מסויימים, או שיקרה אירוע ממשי כגון מרד או מסר מהאלים.
ניתן לעבור עידנים באמצעות נקודות השראה, אשר ניתנות על ידי לאחר ביצוע מעשים חכמים או משמעותיים. על מנת לעלות לעידן השני עליכם להשתמש בחמש נקודות השראה, והבונוסים שתקבלו ממנו יסופרו לאחר שתעלו עידן(אין שימוש אחר לנקודות השראה, ואתם עולים עידן אוטומטית לאחר שתקבלו את המספר המתאים.

תודה לgguurr ולhell lord, שניהלו את שניים מהמשחקים הקודמים, ולהמגדל הבודד, שניהל גם הוא את בראשית התרבות 2 ועזר לי עם יצירת המשחק.
 
מה רמת ההשקעה שאתה מצפה לה? ליצור תרבות שלמה ומושקעת או לחרבש שם של שבט וכמה אלים? תגובות מושקעות, או ''מחפש זהב בהרים''?
מה רמת הטכנולוגיה ההתחלתית שלנו?
צבא של 40% מהשבט?... זה כל הגברים והנשים (שבדרך כלל לא נלחמו, כי אם כל הנשים מתות השבט צפוי להיכחד. חוץ מזה שמישהו אמור להישאר עם הילדים...). ומי עובד בשדות וכו' בזמן הזה?
כפר של 1000 איש יכול לעשות מעט מאוד... יש מצב להגדיל את זה פי 5 או 10? אני מניח שהאתגרים יגדלו בהתאם, אבל אם אתה מצפה לערי מדינה עם מלכים וכו', צריך אוכלוסיה גדולה קצת יותר...
 
חזרה
Top