• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון אחרון לשנת 2019 - תם ונשלם קמפיין 'הטבעות הקרות של גרינפילדס'

שמח לפרסם עדכון שהוא גם עדכון אחרון לשנת 2019, וגם עדכון אחרון בקמפיין של לואיזה פרייסגירדל, שבא אתמול לסיומו בהרצה של פרק 16 ("הפורטל האפל נפתח") ולאחריו אפילוג קצר.

"וכך ניצוד הצייד, העיט נכנע לנשר, והעכביש נלכד ברשת אשר קוריה פלדה" (ג.ר.ר טולקין, "שני המגדלים")

מעט מדי ידע המצביא היהיר שהצעיד את גייסותיו דרך השער האפל על הארץ התיכונה עתיקת היומין, ועל עוצמת שוכני הכוכים אותם ניסה לכפוף למרות גבירתו האפלה; ואף פחות מכך, ידע אודות האדון אשר חזר והתיישב על כס הברזל של קארן-דום, ועל העוצמה הנוצצת העטויה על אצבעו.
שוביה של לואיזה פרייסגירדל חסו על חייה, אולם דנו אותה לגלות נצח – לעבור דרך השער האפל אל עולם וארצות זרות, בלא שתוכל אי-פעם לשוב או לראות את הפלך, ואת החווה בה מחכות עדיין אמה ואחיותיה; אולם בטרם מגיעה השעה להעבירה לנצח אל צידו האחר של השער שבין העולמות, מתגעשת סערה; אסירים נואשים מתחננים לרחמים מתוך הכלובים הקפואים לצד השער האדיר; מפגש בין קרובי משפחה רחוקים מאד עלול להגמר במרחץ דמים; תועבה ענקית מוצאת לעצמה אדון חדש... ולואיזה עלולה להדרש לעשות יד אחת עם בני ברית בלתי שגרתיים בעליל כדי לשרוד.

לינק לתקציר: http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/chapter5/rings_of_greenfields/crg_chap16.html

תהנו :)
 

קבצים מצורפים

  • winged nazgul.jpg
    winged nazgul.jpg
    28.7 KB · צפיות: 358
האווירה של הפרק האחרון שונה מהפרקים שקדמו לו. קצת יותר עצובה ומהורהרת.

האירוניה היא שלואיסה בילתה כמה חודשים עם גמדים והיא לא זכרה שבעוד יבאנה היא גבירת החי, אולה הוא יוצרה של הארץ עצמה (והגמדים, כמובן.) חשבתי שההתמזגות בין העולמות פוגעת בואלאר שהרי השתנות העולם פוגעת בהם ואני מניח שיש לזה גם השפעות על העלפים (ובעקיפין, בצורה הרבה פחות משמעותית, על אורגי הערפל) היות והאלמוות שלהם בא מן הארץ. מה שהפתיע אותי הוא שהם עדיין לא פנו לאביהם כמו שעשו במקרה של נומנור או שזה חלק מהתוכנית שלו וזו הסיבה שהוא לא מתערב.

אהבתי את מיטלמאפ. חבל על חיילי הגבירה האפלה. כמה שהם היו דפוקים במח, עכשיו הם משוללים רצון חופשי הודות לטמטומו של המפקד העליון שלהם.

אין ספק שהמלך המכשף (?) היה דמות מרשימה. לי זה הרגיש מקרה של שגעון גדלות פוגש בשיגעון גדלות. והמטורף יותר ניצח במאבק.
 
תודה על התגובה.

אכן, החיילים של הגבירה האפלה - שגאוותם היתה שלמרות מצבם האומלל, הם לפחות בעלי רצון חופשי, שילמו מחיר יקר ומשפיל במיוחד על היהירות של המפקד העליון שלהם, המשנה לגבירה האפלה.

מי שניצח במאבק היה זה שהכיר טוב יותר את הכוחות של הארץ התיכונה, כלכל את צעדיו באורח חכם יותר, וכמובן גם הטבעת שברשותו ממש לא הזיקה, בלשון המעטה.
 
העניין הוא ששני הצדדים משתמשים במילים של פאתוס, שבאופן אסוציאטיבי אצלי, מקושר עם שגעון גדלות. בכל מקרה, הצלחת להציג מחדש את כל העניין של האלמתים בצורה שתעורר עניין קצת יותר מעבר ל-"מפלצות טיפשות, רעבות ומגעילות שזחלו מהקבר הסמוך." על כל פנים, אני מניח, שמנקודת מבטה של ואריסה, זה לא משנה דבר. עכשיו היא בטח עוררה את סקרנותם של כוחות האופל המקומיים - אחרי הכל, מי היא ואריסה ומה היא עשתה שמצדיק הוצאת כח גדול כזה אחריה? זה בטח המחשבה שעוברת לאורך כל שרשרת הפיקוד שלהם.
 
מגניב ומרגש מאוד לראןת את לואיזה הולכת ומתחזקת עד לשלב הזה, אם כי אני מוכרח לומר שבעיקר קרו הרבה דברים שנראה שללואיזה לא נראה שממש הייתה עליהם השפעה. מה לדוגמא היה יכול לקרות אחרת לו לואיזה הייתה מנצחת את המפלצת? או אם לא הייתה נמלטת?

כמו כן, הסוף של הקמפיין אומנם משמח, אבל נראה מוזר שלואיזה בוחרת כך לחזור הביתה כשצבאות אנגמר רוחשים, ובלקפוט חוזר מנצח מהמערכה שלו נגד הגאם גון. האם התאין בכלל יאפשר לה לשוב הביתה?
 
תודה על התגובה :)

אם לואיזה לא היתה מתמוטטת בקרב מול ה-Abomination, החבורה היתה יכולה לנסות ולחבל בשער האפל, באורח שהיה מסבך את התוכניות של אנגמאר. אבל כן, להבדיל מהרוב המוחלט של הקמפיין, בפרק הסיום לואיזה היתה עדה למאורע גדול בעולם, שלא היתה לה אפשרות למנוע או להשפיע עליו, מלבד בשוליים.
זה חלק מהגישה לפיו העולם נע בכוחות עצמו, ויש בו כוחות גדולים בהרבה מדמויות השחקן.

בלקפוט אמנם ניצח את הגאם-גון, אבל ספג המון אבדות על מטרה שבסופו של דבר (בחשבון הכללי) היתה זניחה. כמו כן, הוא איבד את בעל הברית או נותן החסות ששלח לו במשך תקופה ארוכה סיוע מסוגים שונים, ועתיד לגלות שהוא שקוע עכשיו עמוק בבוץ, ולא רק מבחינה פיננסית (חלק מזה גם בגלל מאורעות שלא תוארו בקמפיין, וקשורים במה שעשתה הלקליריה בגבעות בראנדיהיל שממזרח לפלך).

כרגע, לתאין אין שום אפשרות למנוע מלואיזה משהו, אלא אם כן היא תשתטה להכנס לברוקנבורינגס עצמה.

לא בכדי, סוכם ביני לבין השחקנית כי במידה ואי-פעם יהיה קמפיין המשך, הוא יפתח באביב שאחרי אותו חורף, כאשר לואיזה חומקת דרומה לטוקבורו, כדי לדבר עם התאין של בני טוק (שגם ככה מודאג מהשמועות מהצפון), ולנסות להשפיע עליו להתערב בנפה הצפונית.

לגבי אנגמר - אין ספק שבשלב כלשהו, הצבאות שלהם יסכנו את הפלך (הגם שהלורד של כס הברזל צריך לקבל החלטה אסטרטגית, הם להשקיע את המאמצים באיזור הפלך-ברי, או להתקיף את אורגי הערפל בארגיון). מנגד, ההחלטה שלו לפלוש דרך השער האפל תעכב אותו לפחות לכמה חודשים, אם לא יותר...

לעניין ההערה של הלדין על ואריסה: אולי, אם כי נראה שהכוחות של אנגמר יותר מתעניינים כרגע במה יש מהצד השני של השער, והאם אפשר לכבוש את זה או לנצל את זה לטובתם.
 
נ.ב: בשלב הזה, בעולם אידיאלי שבו היו לי די זמן ודי שחקנים, היה צריך להפתח קו עלילה / קמפיין משני חדש מהצד השני של השער האפל, או ליתר דיוק ב-Silvermoon, שהיה משלים הרבה חלקים חסרים בקמפיין הראשי.

בפועל, זה כנראה ישאר בגדר רעיון או ידע שה"ם.
 
חזרה
Top