• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

במוצש הבא (כמעט) יש רכבת מהירה מתל אביב לירושלים

שמחה וששון - אמנם באיחור של 11 שנה ואחרי הקטע ההזוי שכבר לפני שנה ושלושה חודשים הכריזו שהיא פועלת סופסוף שתי הערים הגדולות במדינת ישראל יהיו מקושרות ברכבת.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5641610,00.html
כחובב רכבות זה משמח מאוד, אם כי מייאש... עד שהיא תגיע לכל תחנות תל אביב יקח עוד כמעט שנה. מהירה זה רק בשם, בפועל זו רק רכבת רגילה במהירות של עד 160 קמש, שעוברת מרחק של 57 קמ ב-32 דקות.
גם לפחות כרגע הרכבת היא רק עד תשע וחצי, וכמובן אין עדיין רכבות בשבת :confused:

ואם מסתכלים בכלל, אז פרויקט החשמול שהיה אמור להסתיים עוד שנה וחצי כנראה יסתיים עוד איזה שש-שבע.
בקצב הזה גם כשאהיה זקן באמת, עדיין לא יצליחו לרשת כמו שצריך את המדינה הפיצי שלנו.
 
באמת יהיה מעניין לראות כמה אנשים שעושים את קו ירושלים תל-אבי על בסיס יומי ברכב או אוטובוס יעברו לרכבת.
המיקום של התחנה בירושלים הוא מצוין לדעתי ומאוד נגיש. תל אביב ההגנה פחות, אבל מתישהו ב 2020 זה יגיע גם עד השלום וסבידור. אז יהיה אחלה.
 
א - אזור תחנת הרכבת בירושלים לא נגיש כמעט בכלל לרכב פרטי. יש כמה חניונים בתשלום שלא ממש קרובים ויקרים רצח. ההנחה היא שהירושלמים יגיעו באוטובוס או ברכבת הקלה. מי שגר בשכונות הקצה של ירושלים או בפרוזדור ירושלים - פחות אטרקטיבי בשבילו.

ב - מי שמשתמש ברכבת הזו, יכול לרדת בהגנה ולקחת תוך דקות רכבת שממשיכה צפונה לשאר התחנות של תל אביב. כנ"ל מי שרוצה להגיע לירושלים מתל אביב או מהצפון - יש מלא רכבות שמגיעות להגנה לפני שהן ממשיכות דרומה או למודיעין/נתבג. היא בהחלט יכולה להיות חלופה ראויה עבור החיפאים למשל, לא מהירה יותר מהאוטובוס אבל הרבה יותר נוחה.

ג - גם היום יש המון שימוש בקו של מודיעין-נהריה (שעובר גם בנתבג) לטובת יוממות בתל אביב מאזור ירושלים, בדגש על פרוזדור ירושלים. זה עדיף בכל רגע נתון על הפקקים בכניסה לתל אביב וביציאה ממנה. יש לי רכב עם דלקן וחניה חינם בתל אביב ואני עדיין מעדיף לחנות בתחנת הרכבת של מודיעין ולנסוע ברכבת בתור ברירת מחדל.
 
חשבתי שהרכבת הקלה בירושלים היא מוצלחת מאוד בעשור האחרון - אמנם לא השתמשתי בה בעצמי, אבל כך קראתי.
לא פשוט לחנות ליד תחנה שלה ואז להתחיל את המסע משם?
 
יוצא לי להגיע לירושלים לפעמים, והעיר היא זוועה חנייתית. יש אזורים שפשוט אין בהם חניה ובאזורים של משרדים/מסחר גם החניונים די עמוסים.

מי שגר בתוואי הרכבת הקלה, יכול להשתמש בה והיא די סבבה. אבל מי שמגיע מחוץ לעיר, די יתקשה למצוא חניה באזור התוואי ועל חניה חינם אין ממש על מה לדבר.
 
נסעתי ברכבת היום מירושלים לת"א.
קודם כל חייב לציין שתחנת יצחק נבון מרגישה כמו נתב"ג, גם בגלל הגודל והארכיטקטורה, וגם בגלל הקפדנות הביטחונית (כנראה בגלל שהושק הקו החדש. נראה איך זה יעמוד במבחן הזמן).
שמתי לב שהקו יוצא כל חצי שעה בערך. זאת התחלה יפה, אבל הם יצטרכו לתגבר אותו קצת יותר, או לפחות להאריך את המסלול שלו מעבר לת"א.
אגב, החלק הראשון של המסלול ממש יפה, רק חבל שרובו עובר במנהרות.
סך הכל חוויה :)
 
הכוונה לתגבר את הקו לעד ארבע רכבות בשעה, לא בטוח מתי זה יקרה
גם הארכת הקו צפויה במהלך השנה לפחות עד סבידור ואחרי זה גם להרצליה.
לאף אחד פשוט לא בוער. הפוליטיקאים כבר גזרו את הסרט...

ואני מחכה להזדמנות לנסוע לירושלים עכשיו כדי להתנסות בקו בעצמי, נשמע מגניב.
 
חזרה
Top