• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 22.12.19 - עלה פרק 15 בקמפיין 'הטבעות הקרות של גרינפילדס': "בין הפטיש לסדן"

"מתים, מתים זוחלים בכל מקום..."
"אין גאם גון...גאם-גון נגמר. ספינות רעות באות מתוך ערפל. אש ירוקה, בכל מקום-"

מהלומת הנגד של גנרל בלקפוט היתה מהירה מכפי שאיש, וודאי מבני גאם-גון, העלה על דעתו; ודווקא במעמקי המקדש שבני גאם-גון החשיבו כמקום מבטחים, מצפה להם גורל גרוע עוד יותר; לואיזה מוצאת את עצמה, ממש כמו הוביטי-הפרא, בין הפטיש לסדן; ובו-בעת, עננים שחורים מתעבים בצפון; כוח אפל וזר פלש אל חופי אגם אבנדים, ליד חורבות אנומינאס, ומנהיגו היהיר תר אחר בני ברית ההולמים את תוכניותיו...

במילים אחרות: תקציר הרצת פרק 15 בקמפיין 'הטבעות הקרות של גרינפילדס' עלה לרשת :)

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/chapter5/rings_of_greenfields/crg_chap15.html
 
פרק טוב. למרות שחבל לי על לואיזה... למרבה האירוניה, השם המקורי שטולקין העניק לנולדור הוא הנומים. ההוביטים הם ההפך הגמור מהנומים במובן הזה - הרי הם סולדים מטכנולוגיה מסובכת. גם חבל על הגאם גון. בלאקפוט עוד יותר מטורף יותר מהרגיל בפרק הזה.
התיאור של הקרב העביר יפה את האווירה למרות שמקבלים את ההרגשה, כרגיל אצלך, שהרוע חזק מהטוב עד כדי כך שהדרך שהטוב ינצח היא רק אם הרוע יפנה כנגד עצמו.

מעניין ללמוד על דארקסורו ותולדותיה.

שאלה קטנה: היות והחלטת והאלמתים בארדה, שהם, לתפיסתי, יצירי כפיים של הרוע (להבדיל מיצורים של אנרגיה שלילית כמו במו"ד), יכולים להיות תבוניים. האם יש סיכוי שנראה אוטומטונים תבוניים מעשה ידי הגמדים (זה די הולך ביחד עם הרמה הטכנולוגית של הרנסנס של המערכה. היו אוטומטונים באותה תקופה שבה השתמשו ברובי קשת. חוץ מזה, אם כבר הזכרת מכונות מטורפות...)? אחרי הכול, כנגד רפאי הטבעת בסיפור, יש לנו את גלורפינדל שגם קיים בשתי הממלכות. כנגד אונגלינט בסילמריליון, יש לנו את טולקאס שאינו מהאינור למיטב הבנתי.
 
תודה על התגובה :)

הגאם-גון, במידה רבה, חפרו לעצמם את הקבר בנוקשות וביהירות שלהם.
מודה שכאשר כתבתי את הפרקים האלו, היה לי בראש זכרון של הערה שמרצה בקורס היסטורי שלמדתי פעם העיר, שקבעון ואטימות מול המציאות הוא לא רק נחלה של אימפריות גדולות לאחר שיא תהילתן, אלא שכל קבוצה - לרבות שבט - יכול ליפול להלך רוח כזה.

ואכן, קרניליה דארקסורו (שאת שם משפחתה המקורי היא כבר לא זוכרת) היא דמות מעניינת :)
 
מודה שכאשר כתבתי את הפרקים האלו, היה לי בראש זכרון של הערה שמרצה בקורס היסטורי שלמדתי פעם העיר, שקבעון ואטימות מול המציאות הוא לא רק נחלה של אימפריות גדולות לאחר שיא תהילתן, אלא שכל קבוצה - לרבות שבט - יכול ליפול להלך רוח כזה.

טולקין היה מתהפך בקברו...

חשבתי ש-'הסיר' והוביטיו הם היצורים הגרועים ביותר באריאדור. אני מניח שאלמתים, כמו מקביליהם החיים, נוטים לכרות בריתות עם מי שהם חושבים שהם מבינים את הדרך שהוא חושב. חוץ מזה, גודראס, מהמעט שהצגת, די דומה להם: קצין (לשעבר) אימפריאלי שיודע לכבד את שרשרת הפיקוד ויודע לעצור את עצמו כשזה נחוץ, ולפחות לפי דבריו של אחד מפקודיו, כפוף למישהו בקארן דום, ובניגוד לבלאקפוט, הוא עשוי לרצות לא לפעול מאחורי הגב של השליט שלו.
 
חזרה
Top