• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מבול סרטים\סדרות - The Witcher

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
עונת החורף הזאת הביאה איתה גשם של תכנים גיקיים משובחים, את חלקם כבר הספקתי לראות.

הוויצ'ר רק יצא בנטפליקס, והספקתי לראות כבר את שלושת הפרקים הראשונים. את הספרים לא קראתי ובמשחקים לא שיחקתי, וכל מה שידעתי עליו מגיע בעיקר מרפרנסים אקראיים באינטרנט וממים ב9GAG. אני חושב שנטפליקס שאפו ליצור את "משחקי הכס הבא", כמו כל אולפן בשנתיים האחרונות. אני לא חושב שהם בכלל התקרבו ללהצליח.
בינתיים מנקודת מבט של מישהו שנחשף לסיפור הזה בפעם הראשונה, זה לא נראה מאוד מרשים. התחושה הכללית היא של קווסט D&D די משעמם. הדמות הראשית (בגילומו האנמי כתמיד של הנרי קאוויל) לא מעניינת בכלל, ומגוון דמויות משנה שקיימות מסביב ושסיפוריהן בינתיים עוד לא הצטלבו איתו, גם לא מאוד אטרקטיביים. מעבר לכך, יש עולם שלם עם הסטוריה וlore שאני לא מכיר בכלל, אבל נראה שהסדרה לא מתעכבת על להסביר חצי דבר ממנו. כך שיוצא שחלק גדול מהפרקים אני צופה בבלבול בזמן שאנשים מדברים על מקומות ואירועים שנשמע שאני אמור להכיר. אומנם גם במשחקס לקח זמן להיכנס לעולם ולספוג אותו, אבל אני חושב ששם בעונות הראשונות הקצב שבו זרקו עליי אנפורמציה חדשה היה קטן בהרבה.
אני אראה עד סוף העונה הזאת, אם לא יימאס לי בצורה קיצונית באמצע, אבל אני כבר חושד שיחזור אותו מקרה כמו נסיך הדרקון. שם הספיק לי לראות חצי עונה כדי להבין שאני לא נהנה, ולצפות עד סוף העונה לא שינה את דעתי. שם לא המשכתי מעבר לעונה 1. נראה מה יקרה פה.

מישהו ראה עד סוף העונה ויכול לפחות לאשר שכל זה מוביל לאיפשהו מעניין? כמו כן, אני מניח שהספרים מספרים את הסיפור הזה הרבה יותר טוב מהסדרה, אז אין טעם לציין את זה.
 
לא ראיתי, רק אציין שגם משחק הלוח של ויצ׳ר הוא די גרוע.. אז לא מפתיע כלכך שלא הצליחו לשמור על המגניבות של ה IP. זה די אמנות לתרגם ממדיה אחת למדיה אחרת באופן מוצלח.
 
הגעתי כבר לפרק 6. הסדר הלא כרונולוגי של הסיפור מתחיל להיות קצת יותר ברור כי דברים מתחברים אחד לשני, אבל לא עד כדי להפוך את זה לסדרה טובה או משהו.
מעניין שאני רואה דעות מאוד קיצוניות על הסדרה. יש אנשים שמהללים אותה כמשחקס החדש, ויש כאלו שמסכימים איתי שהיא מביכה למדי. אני תוהה אם יש קורלציה בין הדעות עליה למי שקרא את הספרים או שיחק במשחקים.

ויש לי תלונה אחת מאוד כועסת
העיצוב של הדרקונים שם זה הדבר הכי גרוע שראיתי אי פעם. אני מכיר עשרות עיצובים שונים של דרקונים ובחיים לא ראיתי אחד מביך מזה.

עריכה: וסיימתי את העונה הראשונה. חוץ מזה שקצוות נסגרו סוף סוף, לא הרגשתי יותר עניין בסוף העונה מאשר בתחילתה. אני לא יודע מה היה בחומרי המקור, אבל העיבוד שלהם (והליהוק המאכזב לרוב של הדמויות) כנראה לא עשה להם טוב. לא רואה את עצמי ממשיך לעונה 2 אלא אם כן מחליפים את רוב צוות הבימוי והכתיבה של הסדרה.
 
ראיתי גם כן. אכן מאכזב, אם כי משתפר בחלוף הפרקים. אולי גאולה אמיתית תגיע בעונה השנייה.

מספר הערות:

1) המשחק, ככלל, לא טוב. יסקייר מבליח לטובה, ינפר משתדרגת עם הזמן, גארלט מאכזב ובגדול. הדמות אדישה, נכון, אבל פה הוא ממש אפתי.

2) סצנות הקרב לא זורמות, לא אמינות וסובלות מהחלפת זווית צילום תדירה מדי. אפילו הבוקסים לא מצטלמים טוב.

3) בתור אחד שמכיר את העולם היה לי קל, אבל כמות המידע שנזרקת על הצופה הממוצע - בפרט שקווי העלילה לא חופפים בזמנים - היא פשוט מסחררת.

4) אני משתדל לא להשוות לספרים, אבל יש מספר שינויים בלתי נסלחים, דוגמת הליהוק של פולטסט (אמור להיראות כמו כוכב רוק, נראה כמו אבא אמריקאי שמן ממוצע) או טריס מריגולד (חסרת אישיות לעומת האישיות החייכנית שהייתה לה בספרים). גם מבחינת עלילה יש שינויים, אבל אני מסוגל להבין אותם.

5) מוציאים את נילפגארד רע. ממש רע. הם לא מלאכים, אבל אצלם למשל אין גזענות כלפי אלפים וגמדים (שבקושי הראו אותה בסדרה על אף שהיא חיה ונושמת בעולם).

6) דבר אחד שהפריע לי במיוחד (אפילו יותר מההערה המוצדקת של פלאפי):

בפרק עם הג'יני לא טורחים לבנות בחוזקה את הקשר בין גארלט ליניפר, ככה שאין כמעט היגיון מדוע הוא מוכן לסכן את עצמו עבורה. כדי להוסיף חטא על פשע, רומזים שהמשאלה האחרונה שלו היא שהשניים יתאהבו - זה לא נכון. הוא ביקש שהם תמיד יישארו יחדיו.
 
לגבי הספוילר, בהחלט נראה ככה. הקו עלילה של ינפר וגראלט היה ממש רנדומלי ולא מוצדק. זה אחד מהדברים (יש עוד) שגרמו לי להרגיש כאילו ניסו לדחוס כמה ספרים לתוך עונה אחת, בלי לתת לכל קו עלילה את הזמן שדרוש לו כדי להתפתח. בהשוואה למשחקס, למשל, ששם כל עלילה קיבלה את מלוא הנופח שהיא צריכה כדי להצדיק את מה שהדמויות עושות ומרגישות (קצת פחות בעונות האחרונות...). נראה לי שאם היו לוקחים את הסיפורים מהעונה הזאת ופורסים אותם על שתי עונות, או אפילו שלוש, הם היו מרגישים הרבה יותר אמינים. או, במקום לעשות עונה קצרצרה של 8 פרקים, לעשות עונה של 12-15 פרקים, שזה נותן יותר זמן לפתח את הדמויות.
 
חזרה
Top