• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מבול סרטים\סדרות - מלחמת הכוכבים עלייתו של סקייווקר (ספוילרים!!!)

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
עונת החורף הזאת הביאה איתה גשם של תכנים גיקיים משובחים, את חלקם כבר הספקתי לראות. ספוילרים לפרק 9 מנקודה זו והלאה!

ראיתי את פרק 9 ביום הבכורה. באופן ממש לא צפוי, נראה שתכלית קיומו זה לתקן את כל הצרות שפרק 8 גרם לדיסני ולעשות סולחה עם המעריצים. זה כנראה גם למה הזדרזו להחזיר את ג'יי ג'יי אברהמס לכס הבמאי, לאחר שפיטרו את מי שהיה אמור לביים את הסרט הזה.
ומה שקרה, זה שאברהמס נאלץ לאכול את הדייסה שהוא בישל בפרק 7. מי שמכיר אותו יודע שיש לו תפיסה לגבי סיפורים שנקראת בפשטות "קופסאת המסתורין". זה אומר שבסיפורים שלו (סרטים, סדרות, וואטאבר) הוא מציג לצופה קופסאת מסתורין שאמורה לגרות את הדמיון שלו ולמשוך אותו פנימה לתוך העלילה - אבל לרוב גם אברהמס בעצמו לא יודע מה יש בקופסא הזאת. כלומר, הוא יוצר קודם כל מסתורין ושואל שאלות, ורק אחר כך חושב על הפתרונות אליהם. זה מה שהוא עשה באבודים, וכולנו זוכרים איך זה יצא.
וזה גם מה שהוא עשה בפרק 7 - מי הוא סנוק? מי ההורים של ריי? למה לוק הסתתר? אל תטעו לחשוב שמה שקרה בפרקים שלאחר מכן תוכננו מראש. ג'יי ג'יי אברהמס לא מתכנן דברים מראש, הוא קודם כל מציב שאלות ואז הולך לעשות משהו אחר בזמן שהוא נותן למישהו אחר לנסות לענות עליהן ולסדר את הבלאגן שהוא השאיר מאחוריו. זה מה שקרה בפרק 8, כשריאן ג'ונסון קיבל את ההובלה, וכתב תסריט שניסה לפרש את המסתורין שהושאר בפרק 7. רק שג'ונסון לא חש שום מחויבות לא להמשכיות העלילה או למעריצים, ונתן איזה תשובות שבא לו - חלקן היו מאוד לא מספקות. סנוק מת בלי שידענו מי הוא, ריי היא ביתם של אף אחד, לוק סקייווקר הפך ממאסטר כל-טוב למתבודד ממורמר. נתנו לג'ונסון לעשות מה שהוא רוצה, וזה מה שהוא עשה. ומה שקרה זה שהמעריצים זעמו על מה שנתפס כזלזול בהם ובציפיות שלהם. אבל צריך לזכור - מי שזלזל בהם באמת זה אברהמס ששאל שאלות שאין להן תשובות.
ומה שקורה בפרק 9 זה ניסיון לתקן את הבלאגן הזה. כבר ברבע שעה הראשונה אברהמס מתקן את ההסטוריה ומוחק הרבה החלטות שנעשו לא רק על ידי ג'ונסון, אלא גם על ידי ג'ורג' לוקאס בעצמו - פלפטין לא מת בכלל, הוא רוצה לשלוט בגלקסיה שוב, יש לו צי לא הגיוני של אלפי משחתות שהופיעו לפתע, וכל אחת מצוידת בתותח משמיד עולמות. לאחר מכן גם מתגלה שריי היא בכלל נכדתו של פלפטין, בגילוי מאוד לא משכנע שברור שלא חשבו עליו בכלל כשיצרו את הדמות שלה בפרק 7. זה בסה"כ נועד לתקן את ההחלטה של ג'ונסון שהיא ביתם של אף אחד.
ואברהמס, שאין לו יכולת יצירתית בפני עצמו אלא רק יכולת לקחת אלמנטים שעבדו פעם ולבשל מהם משהו אחר, סומך הרבה על נוסטלגיה ופרטי סיפור שבוססו כבר בטרילוגיות הקודמות. פלפטין, למשל, מת מזמן, אבל בגלל שהיה צריך להמציא סופר-ארכי-נבל שלכולם ברור שהוא מהווה איום גדול מאוד, החזירו אותו לחיים. וגם האן סולו בא לגיחה (שבטח עלתה לאולפן מליונים רבים של שכר על הסצנה הקטנטנה הזאת), ואפילו לנדו קאלריסיאן, ועוד מלא פרטים כאלו שנועדו להתחנף לצופים.
מלבד הגילויים הלא משכנעים, הסרט עצמו גם עשוי כשמיכת טלאים של סיפורים שממש ממש חשוב להגיע לסיומם כדי שיהיה אפשר לסיים את הטרילוגיה הזאת כבר. קורים בסרט הזה יותר דברים מאשר בכל סרט אחר של סטאר וורס. מספיק לספור על פני כמה עולמות מתפרסת העלילה כדי לראות שקורים פה יותר מדי דברים מכדי שזה יהיה קוהרנטי. בתכלס נראה שאברהמס ניסה לדחוף תיקון של פרק 8 יחד עם פרק 9 שלם, כך שמקבלים פה בסה"כ סרט וחצי של סטאר וורס. אם הוא היה כותב ומביים את פרק 8 מלכתחילה, יכול להיות שהסרט הזה היה פחות עמוס ויותר קוהרנטי. מצד שני, לא בטוח שהגילויים שבו היו פחות מצוצים מהאצבע.

לסיכום, אכזבה גדולה, גם מהסרט וגם מכל הטרילוגיה הזאת. כפי שציין חבר שאיתו ראיתי את הסרט, הבעיה כנראה טמונה בכך שאת שתי הטרילוגיות הקודמות הוביל אדם אחד - ג'ורג' לוקאס, שלו היה חזון אחד והיה לו סיפור מסוים שהוא רצה לספר. הפרטים של הסיפור החליפו ידיים בין כמה במאים ותסריטאים, אבל החזון היה שלו. בטרילוגיה הזאת (טרילוגיית הסיקוולס כפי שהיא בוודאי תיקרא), אנחנו רואים את עבודת כפיו של אולפן מבולבל שמוציא סרטים כריאקציה לקהל ולא מתוך חזון אחיד. לוקאס כנראה קיבל הרבה כסף מהעסקה עם דיסני בזמנו, אבל לא בטוח שהדבר הזה הביא לו נחת רוח. אני מדמיין אותו עכשיו יושב בביתו ורואה איך דיסני מרדדת ומחריבה את המיתולוגיה שהוא בנה והופכת אותה לעוד מוצר תאגידי חסר השראה.

למזלינו, יש את המנדלוריאן שמציל את המצב. עוד על זה בעץ על המנדלוריאן.
 
שמת ספוילרים, אז לא יכול להגיב עד יום רביעי - אז אני לוקח את שני הילדים הגדולים לסרט, הזמנתי כרטיסים לאולם אטמוס ביס פלאנט ראשלצ, אמור להיות איכותי יותר.

אני אקרא את מה שכתבת אחרי שאצפה 🤓
 
צפיתי אתמול, והדבר היחיד שעיצבן אותי, הוא הנשיקה הלא מתוכננת והלא הגיונית, שקרתה שלוש וחצי שעות בערך אחרי שריי וקיילו רן נלחמו עד מוות.

הסרט היה בסדר בסך הכל, קצת רועש אבל מה אפשר כבר לצפות מסטארורס.

לסיכום- דיסני הרסו פחות או יותר את הטרילוגיה המקורית, וכל הפתרונות והטוויסטים הרגישו מאולצים ולא קשורים לכלום, אבל כאמור, הכל התחיל מהסרט השביעי.
 
ראינו את הסרט והיה ממש נחמד. קצב טוב ומהיר, עלילה סבבה לגמרי, הקטעים המרגשים עדיין מצליחים להישאר אמינים ואווירה מגניבה באופן כללי.
אבל אני רק חושב שבמקום "עלייתו של סקייווקר" היו צריכים לקרוא לו "מלחמת הכוכבים: חרא סבא".
 
אוקיי, ראיתי את הסרט. ולפני שאכתוב את הרשמים שלי, תגובה לפלאפי (בלי ספוילרים).
אני ממש מתנגד לאמירה שאברמס לא בסדר בגלל שהציב שאלות פתוחות ב"כח מתעורר". זה סבבה לגמרי כי זה חלק מטרילוגיה. אני יכול להסכים עם החלק שאומר שהוא היה צריך להגדיר את התשובות, אבל אם לא הוגדרו תשובות זה גם פשלה ענקית של מי שאחראי על הקאנון של מלחמות הכוכבים בלוקאס - ולא רק אברמס עצמו. הרי הם עשו מהפכה שלמה עם הספרים ויש צוות שאחראי לשמור על הקאנון של העולם, כל מה שקרה בסרט השביעי היה צריך להתחבר.

אני מסכים מאוד לתחושה שהסרט התשיעי הוא המשך (טוב מאוד לדעתי) של השביעי, כשהשמיני תקוע כמו עוף מוזר באמצע. אין לי כוונה להאשים אף אחד, גם לא יקראו כאן, אלא כל המותג אשם. לא שהשמיני היה סרט רע בעיניי, הוא פשוט מרגיש עכשיו מנותק.

עכשיו לרשמים מהסרט (עם ספוילרים), הלכתי עם שני הילדים הגדולים והיה מאוד כיף!
הדבר הכי מגניב היה, שהיום בבוקר הבת הבכורה סיפרה בהתרגשות שאיזה כיף זה היה לצפות בסרט מלחמת הכוכבים שרוב הגיבורים שלו הן נשים (שתיים משלוש בספירה שלה: ריי, בן, וליאה).
את הסרט עצמו אהבתי מאוד, כולל את ההתחלה שבאמת סגרה דברים בצורה מסודרת, רק חבל שהרבע שעה הראשונה לא הופיעה כחלק מהסרט השמיני. בקשר לזה שריי הייתה הנכדה של פלפטין, ברור לי שזה היה מאולץ, אבל אם מורידים את כובע הציניות, זו אחלה החלטה בעיניי, ומחזקת את הסימובליות של הכח - הרי כל הסדרה על זה. כמו שבן חוזר למוטב (בסגנון אנאקין) כך גם יש תקווה לפלפטינים.
כן הפריעה לי "בעיית כוכב-המוות" של הסדרה, שאיכשהו כל הזמן אוהבים לחזור לשטיק של תותח משמיד כוכבים, אפשר לחשוב על פתרונות אחרים. גם צרם לי שפלפטין (ששרד, לא הפריע לי באמת, במיוחד למי שקרא את הספר Darth pelegius) בנה צי אדיר של משחתות כוכבים עם אלפי נאמני סית' עמדה בניגוד לכל קאנון בערך - וגם איך הוא הסתיר את זה מכולם?

אבל אם נתעלם מזה, אז הסרט היה קצבי, מעניין וכיפי. וגם לא עמוס יותר מדי בפיצוצים כמו סרטי אברמס אחרים. ממש מוצלח. ממש כיף.
לדעתי בין הסרטים הטובים ב"מותג".

עם זאת, מסכים את האמירה שהטרילוגיה הזו פחות קוהרנטית מהקודמות. אחת המחשבות הראשונות שצצו לי בראש על הסרט שרואים בבירור בסרטים הקודמים שהייתה המשכיות בניהם כי לוקאס שלט ביד רמה. עם זאת, עדיין טרילוגיה טובה יותר מהפריקוולים לטעמי.
 
ראיתי היום את הפרק. די נהניתי ממנו. רק כיף בלי שמץ מהעומק של הסרט הקודם. מהגשם בחזרה הביתה פחות.

הבעיה היחידה, לפחות כזו שעולה במחשבה לא מעמיקה במיוחד, היא היחס הצבוע כלפי חיילי הסער. מצד אחד, טורחים לבסס אותם כבני אדם מאחורי החליפות (כל הסיפור בקיג'ימי וכו'). מצד שני, טובחים בהם בלי לחשוב פעמיים וזה נכון גם לעמיתיהם לשעבר שעצם הדו-פרצופיות שלהם מוסברת בצורה קצת יותר הגיונית בסרט.
 
הרגע חזרתי מהסרט, ברמת העיקרון נהנתי, אבל אני מבין את התלונות.
כמו שכבר אמרו פה, הסרט קצת מרגיש כמו תיקון לפרק 8, כאילו ברמה שבאמצע הסרט הבנתי שאם לא הייתי צופה בפרק 8 ועובר מ7 ל9. לא הייתי כמעט מרגיש בחסר.

הבעייה העיקרית שלי עם הסרט שהוא מספר סיפור שהיה יכול להיות נהדר. אם הוא היה מחולק כמו שצריך קודם, אם בפרק 7 היה עולה איזה לחישה על זה שיש מבצר סודי של הסית' והמטרה האמיתית של המסדר הראשון זה להשיג משם משהו, בפרק 8 היו מוצאים את הדרך להגיע אליו ואז בפרק 9 בקליימקס היו מוצאים שם את פאלטפטין (ואלי זה להיות קטנוני, אבל למה אף אחד לא קורא לו בשם הסית' שלו? זה כינוי שהוא היה אמור ללבוש בגאווה וכו', כשהוא אומר לכולם שהוא הקיסר פאלטפין במקום דראת' סידיוס, זה קצת כמו שווידר היה מסתובב בפרק 5/6 ומבקש מכולם לקרוא לו אנאקין).

בקיצור, הסיפור שהטרילוגיה הזו ניסתה להעביר פשוט התמוסס בין הפרקים, וכנראה שהיה איזה ניסיון מוזר לדאוג שכל סרט יעמוד גם בזכות עצמו ולא כחלק מטרילוגיה. פרקים 4-6 עשו את זה טוב כשהם כן הצליחו להציג סיפור מתמשך על רקע מה שקורה בכל סרט, פה הם ניסו לקחת את זה עם הרעיון של המחתרת נגד המסדר הראשון, אבל דאגו בכל פעם לעשות את זה כמה שפחות ברור, זה ביחד עם הרבה חורים שהתחליו בסרטים הקודמים ולא נסתמו (סתם לדוגמה זה שדאגו לסיים את הסרט הקודם עם הילד והמטאטא, או המערכת של פין ורוז שנעלמה פשוט.)

שוב, בסה"כ נהנתי, היה כמה סצנות מוצלחות (r2d2 בוכה קצת שבר אותי, שלא לדבר על צ'ובקאה) ובפני עצמו הסרט מצליח לעמוד יופי, הוא סוף טוב לטרילוגיה לא טובה. אבל בכנות אני מעדיף שהטרילוגיה הזו תתקיים מאשר שהזא'נר היה נשאר באותו מקום לפני שדיסני קנו אותו.

הדבר היחידי שממש עצבן אותי היה כל מיני חורים שאף אחד לא דאג להסביר, "ליאה עברה אימוני ג'די" - אוקי אם זה היה ידוע אז למה לא התיחסו לזה אף פעם. "ריי היא הנכדה של פלטפטין" - מתי? איך? למה (וזה לא דברים שהם לא יכלו לדאוג להם), היה להם שני סרטים קודמים, 2-3 סדרות שרצו בין לבין ואפילו קשת קומקיסים, בכולם הם יכלו לזרוע רמזים שהיו הופכים את הסרט הזה להרבה יותר טוב, והם ויתרו עליהם.

דבר טוב לסוף- הם ידעו לתת למערצים שעוקבים יותר באדיקות כל מיני דברים , בין אם זה היה עם קלריסאין (קריצה למערצים של פרקים 4-6) הX-wing המיתולוגית של לוק (כשרוח-לוק משחזר את הסצנה מפרק 5) ואפילו הספינה "פאנטום" (הספינה מהסדרה "מורדים" שעושה camo בכל מיני נקודות בסרטים האחרונים) שמופיעה לה לכמה שניות בקרב האחרון, ודמות שאני חושב שהיא וודג' אנטיאליס (דמות מפרקים 4-6 שלא זכתה ליותר מידי זמן מסך וסתם קיבלה יותר אור בספרים) שהופיע לכמה שניות.
מבחינתי כל הדברים האלה הם נקודות קטנות של "תודה על ההשקעה" למי שכן עוקב אחרי כל הדברים. זה לא הרבה, אבל זה משהו שהיה אפשר להוריד בכיף מהסרט ואף אחד לא היה שם לב, מצד שני כשהם כן מופיעים בסרט, זו תחושה קצת כיפית לזהות אותם.
 
כולם חפרו כל כך הרבה על כמה הסרט הזה גרוע שניסיתי בכוח להימנע מלראות אותו (לא כולם פה, כולם בכללי)...
היום נשברתי והלכתי עם חבר, ונהנתי ממש!
לא ארחיב פה יותר מדי כי כבר אמרו פה את הרוב, רק אשתף בכמה תובנות ותחזיות:

1) כמו שכולם אמרו, אברהמס היה צריך לעשות פה המון עבודה כדי לשקם את מה שג'ונסון החריב. אבל משום מה התעלמו פה מהדבר הכי גדול שג'ונסון הרס: הוא הרג את סנוק. ברור מאוד שהקליימקס של סוף הטרילוגיה, שהתבטא פה בקרב של ריי ורן נגד פאלפטין, היה אמור להיות נגד סנוק. סנוק הוא המנטור האמיתי של קיילו רן, הוא יצר אותו, והקליימקס הזה היה הרבה יותר מספק אם הקרב האחרון היה בניהם. גם הטרילוגיה ככלל היתה יוצאת יותר מסודרת והגיונית. וכן, חברים, סנוק הוא דארת' פלאגיס ;)

2) גם אני ראיתי את שיחת הטד של אברהמס על "קופסת המיסתורין". לא הייתי ממהר לשפוט אותו ולהגיד שכל מה שהוא עשה בחייו היה רק לפתוח שאלות בלי תשובות. "אבודים" היתה סדרה, בסדרה נדיר מאוד שיודעים מראש מה הסוף. אני די בטוח שאברהמס יכול לתכנן טרילוגית סרטים שלמה מהתחלה עד הסוף, כולל התשובות לשאלות. ואני די בטוח שהוא עשה את זה כאן, אבל, אמממ, גו'נסון.

3) הסרט עצמו רחוק מלהיות מושלם. ניכר שהתסריט נכתב במהירות. הרבה ומהדיאלוגים והתפניות מאולצים. אבל - הסרט נותן לנו את הרגעים שאנחנו רוצים. הוא נותן לנו קרבות ענק ונבלים שרוצים להשתלט על היקום. הוא נותן לנו את "star wars", שזה משהו שלא קיבלנו כבר 3 שנים בערך.לעזאזל, אפילו צ'ואי קיבל את המדליה שלו.

4) המבקרים שהיללו את הסרט הקודם זעקו שהסרט הנוכחי הוא כולו fan service. זה נכון, וזה דבר טוב. זה הדבר שיחזיר את אמון המעריצים למותג. זוכרים איך שנה שעברה יצא "סולו" ולאף אחד אפילו לא היה אכפת? אז תהיו בטוחים שכשיצא "קנובי" (וכן, הוא יצא), לכולנו יהיה אכפת. כי המבקרים יכולים להתאכזב כמה שהם רוצים ממורכבות העלילה והקאטים המהירים, אבל אנחנו הצופים קיבלנו סוף סוף קצת star wars ונזכרנו איך זה מרגיש, ואנחנו רוצים עוד.
אז כן: i'm a fan, and i've been served
 
Aviad Sar-shalom אמר/ה:
כמו שכולם אמרו, אברהמס היה צריך לעשות פה המון עבודה כדי לשקם את מה שג'ונסון החריב. אבל משום מה התעלמו פה מהדבר הכי גדול שג'ונסון הרס: הוא הרג את סנוק. ברור מאוד שהקליימקס של סוף הטרילוגיה, שהתבטא פה בקרב של ריי ורן נגד פאלפטין, היה אמור להיות נגד סנוק. סנוק הוא המנטור האמיתי של קיילו רן, הוא יצר אותו, והקליימקס הזה היה הרבה יותר מספק אם הקרב האחרון היה בניהם. גם הטרילוגיה ככלל היתה יוצאת יותר מסודרת והגיונית. וכן, חברים, סנוק הוא דארת' פלאגיס
+1 ענק על כל זה. סנוק הוא מפוספס לגמרי בטרילוגיה, אם הוא היה הנפש של דארת' פלגאיוס אז בכלל זה היה יוצא הגיוני (למי שקרא את הספר). היה כאן פוטנציאל אדיר לשחק עם זה ול"החיות" את דארת' סידיוס מבלי באמת לעשות את זה.

הבעיה העיקרית אבל היא לא של ג'ונסון אלא של לוקאס/דיסני שלא דאגו לשמור על עיקרי העלילה בין פרק לפרק - למשל ב MCU אף במאי בודד לא מחרבן על כל העלילה של ה MCU, כי יש מישהו שדואג לסנכרן ולשמור עליה.
 
[mention]Aviad Sar-shalom[/mention] לא, פשוט לא לכל מה שאמרת.

Aviad Sar-shalom אמר/ה:
1) כמו שכולם אמרו, אברהמס היה צריך לעשות פה המון עבודה כדי לשקם את מה שג'ונסון החריב. אבל משום מה התעלמו פה מהדבר הכי גדול שג'ונסון הרס: הוא הרג את סנוק. ברור מאוד שהקליימקס של סוף הטרילוגיה, שהתבטא פה בקרב של ריי ורן נגד פאלפטין, היה אמור להיות נגד סנוק. סנוק הוא המנטור האמיתי של קיילו רן, הוא יצר אותו, והקליימקס הזה היה הרבה יותר מספק אם הקרב האחרון היה בניהם. גם הטרילוגיה ככלל היתה יוצאת יותר מסודרת והגיונית. וכן, חברים, סנוק הוא דארת' פלאגיס
ברור שזה הקליימקס? ברור למי? בהחלט לא לאף אחד מהאנשים שהשתתפו בכתיבה של הטרילוגיה הזאת. זה אולי ברור לכל מיני מעריצים שמשוכנעים בדתיות בתיאוריות שלהם ומחפשים נואשות הוכחה לכך שהתחזיות שלהם התממשו (סנוק הוא לא דארת' פלאגיס, וגם הראו את זה מפורשות). אברהמס אולי רמז או קיווה לכך שהשואודאון הסופי יהיה מול סנוק, אבל הוא לא תכנן את העלילה עד לשם. למעשה, הוא לא תכנן את העלילה מעבר למה שקורה בפרק 7.

Aviad Sar-shalom אמר/ה:
גם אני ראיתי את שיחת הטד של אברהמס על "קופסת המיסתורין". לא הייתי ממהר לשפוט אותו ולהגיד שכל מה שהוא עשה בחייו היה רק לפתוח שאלות בלי תשובות. "אבודים" היתה סדרה, בסדרה נדיר מאוד שיודעים מראש מה הסוף. אני די בטוח שאברהמס יכול לתכנן טרילוגית סרטים שלמה מהתחלה עד הסוף, כולל התשובות לשאלות. ואני די בטוח שהוא עשה את זה כאן, אבל, אמממ, גו'נסון.
כן, כל מה שהוא עשה בחייו זה רק לפתוח שאלות בלי תשובות. לאברהמס כבר יש סגנון ברור וידוע - הוא יוצר ספקטקלים קולנועיים מלאים במסתורין ותנועות מצלמה, כדי להסיח את דעתינו מכך שהוא לא יודע לכתוב תסריט. זה מה שהוא עשה בכל דבר שהוא אי פעם ביים וכתב. ממליץ לראות את הסיכום המאוד מוצלח הזה ללמה אברהמס הוא קולנוען מבריק ומספר סיפורים גרוע:

ג'ונסון, לעומתו, כן כתב כמה הברקות בחייו, והוא יודע לבנות סיפורים לקראת סופם, כמו שהם אמורים להיבנות. הבעיה בטרילוגיה הזאת היא שאברהמס זרק לאוויר שאלות שהוא בעצמו לא ידע את התשובות אליהן, והשאיר לג'ונסון לפתח את הסיפור. אז ג'ונסון קיבל את המשימה הנוראה של אפילו לא לסיים את הסיפור, אלא רק לכתוב את פרק הביניים לסיפור שהוא לא היה אחראי לתחילתו והוא לא אחראי לסופו. אז הוא בחר לעשות מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, שזה לחתור תחת הציפיות של כולם (גם הקהל וגם המפיקים שלו), ועשה מה שבא לו עם פרק 8, לשמחתם של חלק ולדאבונם של רבים. זו אשמתו הבלעדית של אברהמס שג'ונסון נדחק לפינה הזאת, וגם אשמתם של כל האנשים בדיסני שאפשרו את הבלאגן הזה מלכתחילה ולא דחפו לכתיבת ארק עלילתי קוהרנטי לטרילוגיה הזאת.

Aviad Sar-shalom אמר/ה:
הסרט עצמו רחוק מלהיות מושלם. ניכר שהתסריט נכתב במהירות. הרבה ומהדיאלוגים והתפניות מאולצים. אבל - הסרט נותן לנו את הרגעים שאנחנו רוצים. הוא נותן לנו קרבות ענק ונבלים שרוצים להשתלט על היקום. הוא נותן לנו את "star wars", שזה משהו שלא קיבלנו כבר 3 שנים בערך.לעזאזל, אפילו צ'ואי קיבל את המדליה שלו.
פה אתה צודק. רוב הסרט נראה די מאולץ ונכתב ברישול. הוא נותן לנו קרבות ענק ורגעי פאנסרביס למכביר כדי להסיח את דעתינו מהבלבול הכללי. אבל זה לא סטאר וורס, זה סתם נוסטלגיה וזיקוקים.

Aviad Sar-shalom אמר/ה:
המבקרים שהיללו את הסרט הקודם זעקו שהסרט הנוכחי הוא כולו fan service. זה נכון, וזה דבר טוב. זה הדבר שיחזיר את אמון המעריצים למותג. זוכרים איך שנה שעברה יצא "סולו" ולאף אחד אפילו לא היה אכפת? אז תהיו בטוחים שכשיצא "קנובי" (וכן, הוא יצא), לכולנו יהיה אכפת. כי המבקרים יכולים להתאכזב כמה שהם רוצים ממורכבות העלילה והקאטים המהירים, אבל אנחנו הצופים קיבלנו סוף סוף קצת star wars ונזכרנו איך זה מרגיש, ואנחנו רוצים עוד.
הסרט הנוכחי הוא כולו פאן סרביס, בדיוק כמו שסולו היה. שניהם מנסים לדחוף לגרון כמה שיותר רפרנסים ודחקות למעריצים חדי העין, ושוכחים בדרך שצריך גם לספר פה סיפור עם דמויות וכו. הסיבה שלאף אחד לא היה אכפת מסולו זה שהם פגעו באחד מקודשי הקודשים של סטאר וורז (וכל מותג שהוא, אם היו עושים לו אותו הדבר), ושכתבו את ההסטוריה הכי קאנונית של העולם באמצעות ליהוקים גרועים והסברים שאף אחד לא ביקש.
הסיבה היחידה שלאנשים אכפת מקנובי (והיה אכפת עוד כשזה היה רק בגדר משאלת לב גם לפני שדיסני השתלטו על העסק), זה בגלל התקווה שיואן מקגרגור יחזור לגלם את הדמות, ובנוסף על כך הוא גם יהיה בדיוק בגיל המתאים להראות את המעבר מקנובי של פרק 3 לזה של פרק 4. אם זה לא יהיה מקגרגור, לאף אחד לא יהיה אכפת בדיוק כמו שלאף אחד לא אכפת מכל הסדרות המצוירות של מלחמת המשובטים.
 
טוב, ראיתי את הסרט היום כי חברה גררה אותי אליו ו...גאד. למה.

הסרט הזה היה פשוט כתוב נוראי. היו בו חלקים טובים, אבל אני יכול למנות אותם על יד אחת- הנאום לפני הקרב הסופי, הקריצות החמודות למעריצים שלא היו מוגזמות ושוברות קונטיניוטי, ו... אממ... dual wielding rey, זהו בערך לדעתי.

האמת שממש לא הרגשתי שהחלק הראשון של הסרט הוא "תיקון" של הסרט הקודם, אלא פשוט גרוע בפני עצמו. בכללי הסרט היה מאוד... מוסלל. הדמויות תקועות בשום מקום? לאנדו מופיע ומחלץ אותן. הן נופלות בחול טבעוני? המקגאפין במקרה היה שם כל הזמן הזה! הן צריכות לצאת? הנחש הענק שהן פגשו במקרה חסם את היציאה! קיילו רן הרס את הנווטן? במקרה הנווטן השני לא נהרס כשריי שרפה את החללית! וכו' וכו'.

כמו כן, זה הרגיש כאילו כל תוכנית בסרט הייתה עובדת אם ריי לא הייתה מחליטה להתעלם ממנה, אני עדיין לא מבין איך כולם הרשו לה ללכת בעצמה לאן שבא לה ולעשות שטויות בלי אפילו לנסות לעצור אותה.

וכמובן... מוות. פעמיים בסרט דמות מתה בשביל הshock value ואז גילינו שהיא בכלל עדיין בחיים. שלוש פעמים אם מחשיבים את איבוד הזכרון של C3PO שאמר שהוא לא מגבה את הזכרון שלו על R2, רק כדי שנגלה שכן, הוא כן.

הסרט גם השאיר הרבה יותר מדי חורים שלא מולאו. בין אם "מה פין רצה להגיד לריי?" (למרות שדי ברור שהוא רצה להגיד לה שהוא אוהב אותה, למרות שיש לו כבר את רוז ואת הבחורה החדשה הזו) או איך לעזאזל כל הקטע של קיילו/ריי עובד (איך דברים עוברים פיזית ביניהם לעזאזל?!), או מה הקטע של החרב הצהובה שיש לריי בסוף.

מאוד מסכים עם הלדין דרך אגב, היחס לחיילי הסער היה מוזר ולא קוהרנטי. פשוט מאכזב.

בכנות, הייתי שמח אם הם היו מסיימים את הסרט עם ריי וקיילו מתים, בלי סית' ובלי ג'דיי. אחרי הכל, הם שני צדדים של אותו המטבע ונדרשים לאיזון של העולם, לא? הגיוני שאם אחד יעלם גם השני יעלם.
 
חזרה
Top