• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] חזון לדרקוניקון 2022 - כנס משחקי השולחן של הקיץ

השנה ערכנו את כנס דרקוניקון בפעם ה-12 והוא היה מוצלח יותר מאי-פעם, ואת הזמן מסוף אוגוסט העברנו בלחשוב על הצעדים הבא ועל החזון שלנו לדרקוניקון. אז עכשיו זו הזדמנות טובה לדבר על העתיד של הכנס. 

דרקוניקון כיום הוא כנס משחקי השולחן הגדול בישראל, אך הוא לא באותה רמה של כנסים מובילים בחוץ-לארץ. ניתן לראות את זה בכך שיש לא מעט שחקנים ששמעו על דרקוניקון, אבל לא מרגישים תחושת "פספוס" כשהם לא מגיעים אליו – אפילו שחלק מאותם שחקנים עושים את המאמץ לסוע לכנסים בחו"ל.
מהאבחנה הזו הגענו למסקנה שאנחנו רוצים להפוך את דרקוניקון לחגיגה השנתית של משחקי שולחן בישראל - באופן דומה לכך שג'נקון הוא מוקד עלייה לרגל עבור שחקנים אמריקאיים, ויריד אסן בגרמניה הוא הגביע הקדוש לשחקנים (בעיקר שחקני לוח) באירופה.

אז זהו החזון של דרקוניקון 2022: להפוך את דרקוניקון לחוויה שכל שחקנית ושחקן משחקי שולחן רציני* בישראל רוצה להשתתף בו.

קרא את הכתבה...
 
כמו שאמרתי כבר לפני, צריך לבדוק אם אפשר להשתמש בממשק של האפליקציה שאייקון/עולמות/הכנסים של אמא"י משתמשים בה. במיוחד בנוגע ליד 2, כשהממשק של אייקון השנה היה מדהים מהבחינה הזו.
 
אכן האפליקציה שלהם אחלה לניהול אירועים ובטח ליד-2, אבל היא דורשת (לפחות מבדיקה לפני שנה) שכל האתר יהיה בנוי על הפלטפורמה שלהם, שלטעמי היא לא עושה את העבודה בצורה טובה לכנס משחקים - בדגש על משחקי תפקידים. בכל מקרה, אפליקציה זה בהחלט משהו שאנחנו רוצים לפתח, אבל אחרי שנסיים עם שדרוג מערכת ניהול הארועים והכרטיסים.
בנוגע ליד-2 ספציפית, בהחלט נשמח שיהיה ממוחשב יותר, אם מישהו רוצה לעזור - בשמחה :) עם זאת, לפחות בהיקף הנוכחי, אנחנו גם מסתדרים במצב הקיים.
 
יש פה משחק מאד עדין בין הצד ה"רציני" של הכנס למשחקים כבדים יותר ושחקנים בוגרים יותר, לצד של הילדים ומשפחות שממלא את שולחונות המשחק לטוב ולרע. יתכן וכדאי לייצר לארגן את הכנס במקום שיאפשר להפעיל מספר מתחמים, ואז ליצור מתחם משפחות/ילדים - גם עם משחקים שיותר מתאימים להם וגם כדרך להביא עוד אנשים עם פניה יותר מפולחת לקהל הזה, שתאפשר במקביל פניה מפולחת לשחקנים ה"כבדים" יותר. י
 
אתה לא הראשון שאומר את זה, למעשה גם ראיתי את שה בכנס באנגליה - אזור מגודר ומשולט שיועד למשחקים לילדים ביחד עם מדריכים לעניין.
אשמח לדבר איתך בקשר לזה ולחשוב איך אפשר לממש באמת, זה כמובן תלוי גם במיקום אבל בהחלט אפשר לשלב את זה בשיקולי תכנון, אם יש מרחב פנוי. השנה למשל היינו צפופים, מקווה שבשנה הקרובה נמצא מקום רחב ידיים.
 
חזרה
Top