• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המצוד - עץ משחק (מו"ד 5, 3/3)

בטן הספינה
כשהגלגל נעצר, סולסס לא מבזבז זמן ומשתמש בכל הכוח שלו כדי ליישר את הגלגל ולייצב אותו בצורה כזו שלא יפגע בקיר כל סיבוב. "הישות הסכימה שימסרו אותה ככה?" סולסס שואל אחרי כהוא מנסה לתת לשריריו לנוח מהמאמץ של ניסיונו הראשון, לפני שהוא מנסה שנית במידת הצורך

META:
אתלטיקה: 15+5=20
 
רומולוס נכנס לחדר המכונות, פוגש את שאר החבורה שם, כשפלורו וארים אוחזים גלגל שיניים גדול שנתקע בדופן הספינה. סולסס מזיז אותו חזרה למקומו, פוצח בתזמורת חריקות של ברזל כנגד עץ. הרעש המוזר נפסק כשגלגל השיניים מתיישב בחזרה במקומו, והמכונה הגדולה חוזרת לעבוד בהמייה נמוכה.
"אתה מבין, לא הייתה לה ממש ברירה", מסביר פלורו בין נשימותיו, "היא והאנשים של סור לא הסתדרו כל כך, והיו להם...חילוקי דעות, אפשר לומר.
לורליי הייתה מלכת הנהר, שעובר בדיוק במרכז העיר. והיא הייתה רעבה לכוח. היא הייתה דורשת מאנשי הכפר מנחות, ומציפה את גדות הנהר כשסירבו. גיבורים רבים ניסו להילחם בה ולגרש אותה משם, אבל הם לא יכלו לה.
עד שהגיע זר ממקום רחוק, והציע לאנשי סור את עזרתו. בייאושם הם הסכימו בלי שאלה, וכך הזר, שהיה בקיא במיומנויות הקסם, התנצח מול לורליי בקרב שארך שלושה ימים ושלושה לילות. בסופם, לורליי הייתה מותשת, והזר, שמו הייקאן, יצא המנצח.
בנשימותיה האחרונות, ביקשה ממנו לשחרר אותה לחופשי, ולדאוג שמורשתה לא תימחק. הייקאן, ברחמיו, הסכים, ולקח את תמצית נשמתה. מאוחר יותר שתל אותה בספינה הזו, כדי שלורליי תמיד תהיה בסביבה הטבעית לה, ותישאר חופשייה.
אנשי סור כמובן פתחו בחגיגות, ושנים אחר כך הקימו את אקדמיית הייקאנת'וס, על שמו. שם למדתי שנים את אומנות הקסם, לפני שחזרתי לסליני", הוא מחייך.
"מה שלום אחי על הסיפון?", הוא פונה לרומולוס.
 
לאחר הסיפור, לאנה לפתע מרגישה לא בנוח להשיט את הלורליי דרך הנקיק.
"היה כאן גלגל שיניים שיצא מהמקום." היא עונה לרומולוס, "אבל בבעיה הזאת טיפלנו. אתה אומר שגם מושך אותנו זרם מים?" היא מגרדת את הסנטר, מנסה להזכר מהניסיון שלה מה נהוג לעשות במקרים כאלה.

META
9+2=11 (ה+2 מהכשרה בכלי רכב ימיים)
 
"זרם מים אתה אומר?", פלורו מביט ברצפה בריכוז, חושב ארוכות, "ייתכן שנצטרך לפתוח שוב את המפרש הראשי, אבל זה עלול לפגוע בו...בואו נעלה חזרה למעלה, נראה איך הדברים נראים."

לאנה זוכרת הרבה פעמים שהספינות בהן הפליגה נתקלו בזרמי מים, כאלה או אחרים. לרוב הקפטן של הספינה היה חותך את הזרם ומשנה מעט את הנתיב, אבל בנקיק כזה צר...כנראה שייצטרכו למצוא דרך להיכנס בזרם ראש בראש.
 
"שטתי הרבה זמן, אבל מעולם לא נתקלתי בבעיה כזו. או בדבר הזה." הוא מצביע שנית על המנוע. "פעם אחת שטתי במקום מוזר כזה, והגלים היו נגדנו. זה היה דומה, אבל לא אותו דבר. נפלתי למים באותו יום, כשגל שטף את הספינה וסחף אותי איתו. בלעתי קצת מי ים. זה מלוח, דרך אגב. לא ממליץ לשתות מים מהים."
 
"אני מרגישה שהלורליי מתאמצת מאוד כדי להמשיך לשוט נגד הזרם - אני בספק שהיא תצליח להפעיל יותר כוח ממה שהיא מפעילה כרגע." לאנה מגרדת בראשה. "אין ברירה, צריך למצוא דרך ידנית להגביר את הקצב שלה. לפתוח את המפרש הראשי זה סיכון אבל אני לא רואה ברירה אחרת כרגע."
 
"מה עם להגביע אותנו?" שואל רומלוס, "אם נוכל להרים מעט את הספינה, נהיה פחות עמוקים במים והזרם יהיה פחות משמעותי." הוא מציע. "אני יודע שזה לזרוק ציוד למים, אבל בטח יש פה דברים לא הכרחים שנוכל להשיג אחר כך." הוא מסביר.
 
"זה יכול להיות פתרון טוב", מהנהן יונו, מעט רגוע יותר כשהוא שומע שיש חלופה לפתרון הקודם, "בואו נבדוק ממה אפשר להיפטר פה".
ארים מסתובב בספינה, ומסיק שאפשר להיפטר בעיקר מאספקת מזון, חביות שיכר ודברים טובים כאלה. השאלה היא רק איך הטבח יגיב...
 
"לא חשבתי שאי פעם אומר את זה, אבל... השלך את השיכר!" לאנה צועקת לארים חזרה. אחר כך היא פונה ליונו: "קפטן, אתה צריך להחליט עכשיו אם אנחנו פותחים את המפרש או לא. אם כן, אני יכולה לעזור לספינה לעבור את הזרם עם משבי רוח." היא אומרת בנחישות.
 
חזרה
Top