• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אחרי זמן ארוך ללא מפגש - להמשיך מערכה קיימת או להתחיל חדשה?

היום, אחרי בערך חודשיים שלא נפגשנו עקב החגים ושלל סיבות אחרות, החבורה של מורדי השאול מתכנסת שוב.
ואני נמצא בהתלבטות.

אופציה ראשונה ואולי הטבעית לכאורה היא להמשיך את המערכה של מורדי השאול, כשיש בערך עוד 10 מפגשים פחות או יותר. החשש שלי הוא שגם אני וגם החבר׳ה איבדנו קצת את הקשר למערכה ומה שקורה בה. מכיוון שמדובר במערכה אחת גדולה ורצופה, עם אותה עלילה ודבשים זה יוצר נתק עלילתי... המצב שבו הם נמצאים כרגע (למי שלא עוקב אחרי רשומות המערכה)

אז ההתלבטות שלי היא האם לעשות ריסטרט לקמפיין ולזרום להרפתקה האחרונה או שכבר עדיף לסגור את המערכה ולהתחיל משחק חדש.

מבחינתי, למרות שאני מאוד נהנה ממורדי השאול, כבר קצת מעקצץ להתחיל משהו חדש. בייחוד שגם יש שני שחקנים שלא היו במערכה מתחילתה... מצד שני ההרפתקה האחרונה אמורה להיות השיא של הקמפיין.
מה הניסיון שלכם במצבים דומים - הצלחתם לעשות ריסטרט מוצלח למערכה רדומה?
 
אם אתם במרחק נגיעה מסיום אז למה לא לסיים? האמת שקבוצות שהייתי בהם (כמנחה או שחקן) תמיד התפרקו מסיבה כלשהי לפני שהגענו לסוף הצפוי של הקמפיין, אז נראה לי חבל לפספס את ההזדמנות.
 
אצלי חודשיים בלי מפגש זה בהחלט זמן ארוך (בייחוד שאתמול אחד השחקנים היה חולה ובסוף לא נפגשנו). זה הרבה זמן לשכוח את הפרטים של הקמפיין ושל הדמויות והדבשים.

פלאפי, גם אצלי בערך חצי מהקמפיינים הסתיימו כך ואני מפחד שעקב ריבוי הפספסוסים לסיים באותו האופן גם במקרה הזה. זה יבאס כי תכלס אנחנו בנקודה שאפשר לסיים כמעט - או להמשיך לעוד הרפתקה.
 
להמשיך, זה ברור כשמש. זה פשוט לא הוגן לפרסם רשומות ולקטוע אותן באמצע, אני קורא אותן! :D
אולי כדאי להקדיש חצי מפגש לריענון, כמו שכשמוציאים עונה חדשה לכל מיני סדרות בטלוויזיה עושים פרק סיכום לעונות הקודמות.
ואז אחרי הסיכום כשאתם נזכרים בכל הדמויות ובעלילה אפשר להמשיך עם איזו אדפטציה.
 
כשקבוצה קבועה לא נפגשת שבועיים צריכה להיות סיבה טובה לזה כי זה אכן זמן ארוך שמנתק מהעלילה והאימרסיה.
אני מבין את התחושה של הרצון לסיים קמפיין במיוחד לפני הסוף, אני חושב שאתה והשחקנים (במיוחד אלו שהתחילו איתך את הקמפיין) צריכים לשאול את עצמכם האם אתם נהנים ? האם אתם רוצים לבצע רענון ולהמשיך ? או שבא לכם להתחיל משהו חדש.
כשאני מגיע למבוי סתום במשחק השאלה הראשונה שאני שואל את עצמי היא - האם אנחנו נהנים, כי הרי לשם כך התכנסנו ולא דווקא כדי לסמן וי על קמפיין מסויים (למרות שאני מבין לגמרי את ההרגשה של "עברנו משהו מההתחלה ועד הסוף").
 
זהו, זה לא מבוי סתום. זה בעיקר תסכול מהתקופה הארוכה ללא מפגשים והמחשבה שבסשן הקרוב יש נקודה שאפשר לסיים בה - לעומת זאת אם ממשיכים, זה מאלץ להמשיך עוד 6-8 מפגשים לפחות עד לנקודת היציאה הבאה "ההגיונית" מהמערכה.
בקשר להנאה, זו שאלה טובה שניסיתי לשאול את השחקנים - הם נהנים מאוד מהמשחק, אבל לא ברור לי האם הם מעדיפים להתחיל משחק חדש או להמשיך בקיים.

אביעד - תודה, כיף לקרוא :)
 
יש סיפוק לדעתי בלסיים קמפיין, ויהיה לך מור"ק חתום.
בטווח הארוך יותר נחמד לדעתי להזכר ב"הפעם הניא שהצלנו את אנסאלון מטקיזיס, ובסוף היה קרב אדיר שקרע את הגהנום וגן עדן, ואודי זימן עדר טראסאקים שניצחו אוצה, אבל בסוף אכלו אותנו ואת העולם. מדהים. אחר כך רגמנו אותו בק4,'

לעומת
"כמעט הגענו לקרב עם איזה בוסית. אודי עד היום מתבכיין שהיה לו משהו מדהים לסוף הקמפיין. הוא עדיין חי"
 
חזרה
Top