• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המצוד - עץ משחק (מו"ד 5, 3/3)

אנקות עץ וחריקות מתכת נשמעות מבטן הספינה, כאילו משהו נאבק לזוז. פלורו מביט במדרגות בדאגה, "כדאי שארד לבדוק במה מדובר".

בעוד נשימותיה מתאחדות עם הרוח הממלאת את המפרש המשני, היא מצליחה להרגיש את הלורליי.
אין חריגה מאגית בספינה, שום דבר מסוכן. אבל לספינה כבולה ישות - לאנה מרגישה - אחת עוצמתית. וכרגע הישות הזאת נאבקת להמשיך לחתור במי הנקיק, אך לא מצליחה.
 
אתם עוקבים אחרי פלורו לבטן הספינה. כשאתם נכנסים למסדרון הצר והארוך, מתבהר לכם שהרעש המוזר מגיע מחדר המכונות. כשאתם נכנסים לחדר המכונות, פלורו מתחיל לעבור על כל המנגנון הגדול, עשוי העץ והנחושת, כדי לאתר את מקור הרעש.
 
בטן הספינה
סולסס לא מראה אפילו שמץ של רגש כלשהו למראה המנגנון, כך שאפשר לחשוב שהוא רואה דברים כאלה באופן יומיומי והם לא מרשימים או מפתיעים אותו יותר. כשהוא נזכר בדברים שאמו לימדה אותו, סולסס מתרכז, מניע את ידיו בתנועות מסובכות ואומר בקול עמוק "וידה את קרדה!" (Vide et crede). כשהוא מסיים הוא מתחיל ללכת מסביב לחדר כשנראה שהוא מחפש אחר משהו.

META:
משתמש ביכולת גזע להטיל גילוי קסם ומחפש אחר קסם שמפריע לקסם של המנגנון או קסם שמפריע למנגנון.
הבחנה: 18+4=22
OUT:
למי שמעוניין Vide et crede - לטינית - לראות זה להאמין.
 
סולסס מסתובב דקה ארוכה בין המקלות וגלגלי המתכת המשוננים, אך הוא לא מזהה שום קסם מיוחד שעלול להפריע לתנועת המכונות. אך הוא שם לב לגלגל משונן אחד מאוד גדול, מחובר למוט מאוד גדול. הגלגל נראה עקום ביחס למוט לעומת שאר הגלגלים והמוטות, והוא מתחכך בקיר החדר כל סיבוב, גורם לצליל המשונה שסולסס שמע, ולשריטה רחבה ועמוקה בקיר העץ.
 
פלורו חוכך בראשו מספר רגעים, "אוכל לנסות, אך אצטרך עזרה. אין לי הכוח בידיים שיש לאחי", הוא אומר בכנות, מביט בארים.

יונו פונה למעקה הספינה, מביט בשתיקה ממושכת במים לכמה רגעים. נראה שמחשבותיו רצות, אך מבטו נואש למציאת פתרון.
"מה אתם מציעים, אם כך?"
 
בטן הספינה
ארים מרים ידיים ואומר "אל תסתכלו עלי, אין לי הרבה כוח בידים, אבל אני יכול ל לקרוא למישהו מלמעלה." כשהוא רואה שפלורו עדיין מסתכל עליו הוא נאנח וניגש למוט. "טוב, בהצלחה לנו."
Meta
11 או 20 טבעי ( 23 ).
 
בעזרת פלורו, ארים מצליח לעצור את גלגל השיניים. המראה משעשע משהו, כשקוסם צנום בגלימות ובן מחצית נאבקים בסיבוב הגלגל, בעוד ענק צופה בהם מהצד.
"זה...סיפור קצת מורכב", עונה פלורו, מתנשף ממאמץ, "הספינה קרויה על שם הישות הכבולה אליה...הסכם שנחתם לפני הרבה שנים בינה לבין האנשים של סור...סליני קיבלה אותה כמתנה אחרי שיונו עזר להם להגן על העיר מפני פלישה...", האוויר שלו נגמר בשלב הזה, והוא מחכה שסולסס יתקן את הגלגל.

"הנקיק צר מדי בשביל לעקוף אותו. אבל אולי אם נפתח שוב את המפרש הראשי...", הוא מניד בראשו לשלילה, "אני לא רוצה לסכן אותו. אני רוצה להגיע לנמל הבא עם תורן שלם. חייבת להיות דרך אחרת להתגבר על הזרם הארור".
 
חזרה
Top