• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המצוד - עץ משחק (מו"ד 5, 3/3)

מבטו של יונו מתמלא הפתעה, בעוד הוא נעמד ליד סולסס, מחפש את היבשה עליה דיבר.
"יש לך עיני נץ, בחור גדול", הוא אומר בהתרשמות, "בדרך כלל לוקח עוד יום עד שאפשר לראות את מוהר בבירור. אולי פלורו באמת יודע את מי הוא בוחר", הוא נסוג כמה צעדים וקורא לכולם, "קדימה בחורים, יש לנו עבודה לעשות!".

עוברים יומיים מאז הקרב. בינתיים, הגופות נזרקו, שברי העץ הגדולים נשלפו, והרצפה קיבלה תיקון זמני, שלהערכת פלורו יחזיק מספיק זמן עד הפעם הבאה בה תעגנו בנמל.
כעת נקיק מוהר מתנשא מולכם במלוא הדרו, במרחק כמה שעות מכם: אי המשתרע עד האופק מימינכם ומשמאלכם, גלים מתנפצים למרגלות צוקי אבן אפורה המתנשאים לגובה מאה מטרים לפחות, ובמרכז - מעבר צר, מוגן על ידי שיפולי אבן היוצאים מהמצוקים עצמם, משמשים כמעין שוברי גלים טבעיים למעבר הימי.
"החלק הראשון במעבר הוא הכי מסובך", פותח יונו לאחר שקרא לכם לסיפון, הוא ופלורו כבר בעיצומן של קשירות ופרימות, "צריך לאורך החלק הזה של האי תמיד יש רוח מערבית. צריך לנצל אותה כדי להתיישר מול הכניסה למעבר. מרגע שהתיישרנו, חייבים לקפל את המפרש הראשי, אחרת נאבד אותו לסלעים. משם אלו רק המשוטים והמפרש החלוץ שאפשר להכווין בעזרתם, וזה ידרוש עבודת ידיים מהירה וחזקה - אחרת הספינה היפה הזאת תהיה מיצג ראווה לספינות הבאות, ואנחנו נהיה ציור קיר ברמה של ילד בגן. מובן?"

OUT
אנחנו עוברים קצת קדימה. אתם מוזמנים לתאר מה הדמויות שלכם עשו ביומיים האלה, ואיך הן מתכוננות לכניסה למעבר, לפני שאתחיל את האתגר.
 
ארים מניח את הלאוטה הקטנה שלו בחדרו, ולובש זוג כפפות. הוא למד את הלקח מזמן, כשניסה למשוך חבל בידים חשופות. התחבושות היו עליו שבועיים והוא לא היה יכול לנגן. הוא ניגש לגלגל, ומחכה להוראה להוריד את המפרש.
 
בזמן השיט סולסס מבלה את מרבית זמנו בעמדת התצפית, משקיף על הגלים ומאזין לרוח.
"אני יכול ליצור רוח חזקה בכיוון ספציפי אם זה עוזר." סולסס מציע למשמע התוכנית "ובמידה וזה לא עוזר יש לי מעט ניסיון גם בחתירה וגם בטיפול במפרשים."
 
במהלך היומיים הבאים לאנה עוזרת בכל מה שנחוץ על הספינה. נראה שהעבודה לא קלה לה במיוחד מבחינה פיזית, היא מתעייפת מהר, אבל היא מקפידה לעבוד במרץ ולעזור מעבר לדרוש. בכל זריחה ושקיעה היא עולה מחדרה ויושבת בקצה הספינה, מביטה על השמש והמים.
לאנה רצה מיד אל המפרשים כאשר יונו מתחיל לפקוד על הצוות. "סוף סוף משהו מעניין קורה במסע הזה!" היא צועקת בעודה מתחילה לפרום קשרים.
 
שקט משתרר בדקות הקרובות, כשהספינה עושה דרכה לפתח הנקיק. שקט מורט עצבים, שמופר רק על ידי הגלים וחריקות מחזוריות של לורליי. הרוח ממלאת רק חצי מהמפרש הראשי, אבל די בזרמי המים והגלים כדי להאיץ את התקרבותה של הספינה לפתח.
"עוד רגע", קורא יונו בעצבים.
"עכשיו!" צועק פלורו, בעודו רץ לאורך הספינה, מתכופף מפני התורן המסתובב. ולשבריר שנייה אתם רואים את זה. קיר אבן אפור וגדול מתקרב אליכם במהירות שיא, אבל אז...

META
החלק הבא הוא אתגר מיומנות!
כמה חוקים חשובים:
- האתגר מחולק לכמה שלבים. מטרתכם בתהליך היא לא להתנגש ולמות עד שהספינה תתייצב בתוך הנקיק.
- בתגובתכם, תארו איך הדמות תורמת למשימה, וגלגלו בדיקת כוח או זריזות, בהתאם לפעולה.
- האתגר הוא קבוצתי. גם אם מישהו גלגל 20, זה לא יעזור יותר מדי אם כל השאר גלגלו 1 (או שזה ישפר מעט את המצב, תלוי באיזה חצי כוס אתם מעדיפים להסתכל). מידת ההצלחה שלכם תלויה בסך ההצלחות של כל הקבוצה.
- יכולות מיוחדות ולחשים גם הם דורשים גלגול. גם אם יש לכם פתרון קסם (מילולית), להטיל אותו במצב הזה הוא מורכב, וידרוש בדיקת חוסן/מאגיה/דת בהתאם לנסיבות. שימושים יצירתיים יתוגמלו כמובן ביתרון.
-יש אלף ואחת פעולות לעשות בספינה במצבים כאלה, מעבר לקשירת חבלים וקיפול מפרשים. תהיו יצירתיים בתיאורים שלכם.

בהצלחה!
 
רומלוס מזנק קדימה, הוא יודע איך להפעיל ספינה, הווא רק צריך לתת לזיכרון שלו להתעורר, ומה שאין לו בכוח פיזי בודד, יש לו באינוש. הקוף רץ לעבר התורן הראשי, ידיו נאחזות בעץ בקלות שרק מטפס ותיק מסוגל לעשות, הוא מטפס מעלה מלעה, עד שהוא מגיע למפרס, ידיו נאחזות בו בעוד הוא מזנק קדימה, מושך אחריו את קבל המפרס ומותך אותך, הוא חייב לוודא שהרוח לא תתדחוף אותם לכיוון הלא נכון, אולי אין לו הכוח הפיזי למתוח מפרש לבדו, אבל כוח המשיכה יעזור לו.

בנתיים רומלורס מתפס גם הוא לעמדת התציפתן, נראה שהוא מתפס לא פחות טוב מהקוף הגדול. הוא מתייצב באמצע הדרך, כאשר עיניו החדות מסוגלות לראות את כל הסביבה, משם הוא ינבח אזהרות מתאימות על כל סכנה שתתקרב.
META
אינוש משתמש באתלטיקה כדי למתוך ספינה
19 סה"כ
רומלוס משתמש במהירות הטיפוס שלו ובתפיסה כדי לזהות סכנות.
11סה"כ
 
לסולסס יש ניסיון עם ספינות, הוא יודע שרוח חזקה בכיוון הנכון בזמן הנכון יכולה להיות כל מה שיפריד בין הצלחה לכישלון, לכן הוא מאזין לרוח ובוחן את השפעתה על המפרשים. ברגע שהוא מזהה שהרוח משתנה והולכת לגרום יותר נזק מתועלת הוא מנסה להתחבר עם הרוח ושורק לה כך שהיא תשנה את כיוונה בדיוק לזמן הנחוץ כדי שהספינה לא תיפגע.

META:
מטיל "משב רוח" (Gust of Wind) כדי לכוון את הספינה ברגע הנכון.
הבחנה (כדי לזהות מתי הוא הרגע הנכון): 9+4= 13.
OUT:
מניח שעכשיו זה מאוחר מדי להטיל "הנחיה" על כולם. בבקשה תזכירו לי פעם הבאה.
 
לאנה מתחילה להתרוצץ על הסיפון, צועקת הנחיות לחבריה לצוות - בבירור זאת לא הפעם הראשונה שהיא מתמודדת עם סיטואציה כזאת, והיא נותנת פקודות בביטחון, ותוך כדי מנסה לשמור על המורל של החברים גבוה.

META
גלגול כריזמה + התמחות בכלי שיט: 11+4+2=16
 
הרוח נענית לקריאתו של סולסס, אך מאוחר מדי.
חריקה מצמררת נשמעת כשלורליי מגרדת את דופן הקיר הימני של המצוק, שבבי עץ מתפזרים באוויר.
ארים מצליח למתן את הנזק במאמצים אדירים, אך רוב הנזק כבר נעשה.
רומולוס מתקשה לראות מבעד לעננת האבק והקצף שנוצרת מהתנגשות הספינה.
יונו שואג במאמץ למשוך את חבל המפרש הראשי, אינוש עוזר לו מאחוריו, והמפרש מתחיל להתקפל, במאמץ מסוים.
אך מעל חריקות העץ ושטף הגלים, קולה של לאנה נשמע, מחזק את ידי הצוות וממקד אותם בסדר הפעולות.
"קדימה! לקפל את המפרש ולייצב את הספינה!", מצטרף יונו לקריאותיה של לאנה.

META
לספינה נגרם נזק. בסוף האתגר כמות הנזק שנגרמה לה תשוקלל, והיא עלולה להשפיע על המסע.
בינתיים, אתם זוכים ליתרון בגלגול הבא שלכם בעקבות ההנחיות של לאנה, ולבדיקת הכוח הבאה שלכם הכוללת התעסקות עם חבלים, אתם מוסיפים את תוסף הכוח של אנוש לבדיקה במקום תוסף הכוח הרגיל.
 
רומלואס ממהר לסייע לאינוש עם החבלים, האלף והקוף המגודל מושכים בעוצמה שנראית גדולה יותר משהיה מצופה משניהם יחד, מנסים לייצב את הספינה.
METTA
אתלקיתה (עם יתרון) של אינוש -23
אתלתיקה (עם יתרון) של רומלאוס שמתמש בכוח של אינוש 19
 
סולסס מממהר אל המפרש הקדמי ומנסה לשנות את הזווית בה הוא קשור כדי שיוכל לעזור לכוון את הספינה אל הנקיק או לפחות להרחיק אותה מהסלעי המסוכנים.

META:
אתלטיקה: 9 | 15 +2 תוסף הכשרה +3 תוסף הכוח של סולסס (כי אין לי מושג מה התוסף של אינוש) = 20
עריכה: סה"כ עם התוסף של אינוש: 21
 
מלווה בגל גדול ובשצף מים הנדחפים בכוח, לורליי עושה דרכה לתוך התעלה הארוכה, בעוד ארים דוחף את הספינה מדופן הצוק, תוך שריקת מנגינה קלילה, נותן בקסמו השראה וכוח לרומולוס, שביחד עם אינוש מצליח לקפל את המפרש במהירות, לפני שהוא משתפשף בקירות האפורים. סולסס מכוון את המפרש המשני בדיוק מירבי, הרוחות שורקות באוזנו בדיוק מתי למתוח ומתי להרפות את החבל. לאנה עושה מאמצים כבירים כדי לעזור עם החבלים, אך כמעט מועדת בעקבות דריכה לא נכונה על אחד מהם.
אך כל זה לא משנה. לורליי כבר עושה דרכה בבטחה בין קירותיו הגבוהים של נקיק מוהר. הרוח שורקת כאן בקול גבוה, אך בעדינות, והמים צלולים ושקטים, שלוותם מופרת רק על ידי תנועותה החיננית של לורליי.
לפתע רעד ממושך עובר בספינה, ולפתע לורליי מתחילה לנוע באיטיות, מתאמצת בכלל לזוז.
"מה לכל השדים...", פולט פלורו, עינו האחת מתרוצצת, בוחנת את הסביבה.
 
"לעזזאל" מקלל רומלוס. "אינוש" הוא קורא לקוף ונותן לו קצתה של חבל. את הקצה השני הוא קושר לעצמו, ומראה לקוף מתי למשוך בחבל. "תעזור לו לעלות אותי כשאני אמשוך בחבל" הוא צועק לאחרים. "הלכתי לבדוק מה עוצר אותנו." הוא מוסיף ומרים את הברדס של הגלימה שלו, מזנק למים בעוד הקסם שלה מתאחד עם הגוף שלו, מעניק לו זימים ויכולת שחייה.

META
14 בתפיסה
 
סולסס רואה את ארים הולך לירכתי הספינה ולכן הוא התקדם לראשה, מנסה לראות אם משהו מונע מהספינה את התקדמותה ואם נתיב ההתקדמות פנוי. כמו כן, סולסס משתדל להבחין אם יש במים בעלי חיים מהם הוא יוכל לבקש עזרה במידת הצורך.

META:
הבחנה: 17+4=21
 
ארים מביט מעבר למעקה הסיפון, אך כל מה שהוא רואה הם מים רגועים, מלווים במעט אדוות מתנועת הספינה.

רומולוס צולל בקול נתז עז לתוך המים. לאחר שהמים נרגעים מהקפיצה, הוא מרגיש כוח שדוחף אותו, בעדינות יחסית אך בהתמדה, לכיוון הפתח דרכו נכנסו לפני דקות ספורות. זרם מים בנקיק, מאט את הספינה.

סולסס לא מזהה חיות ימיות בסביבה. כנראה שזה לא מקום אידיאלי לחיות לגדול בו, בהיעדר מרחב מחייה גדול מספיק. הוא כן מבחין בזרם מים הפוגע בחרטום הספינה. זרם חזק יחסית, כנראה מה שמונע מהספינה להתקדם.
אך סולסס שומע משהו. עד כה במסעם הספינה שטה בשקט, אך כעת הוא שומע חרחורים וחריקות מכיוון בטן הספינה.
 
חזרה
Top