• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[מו"ד 5]אגדות מאנלמה-כבשן הכפור (5/5) עץ הרשמה

liorgonen3-מובן. תרגיש חופשי לשלוח דמות אם זה ישתנה עד שאבחר שחקנים.

yds-מאושר, זה סגנון יעיל אבל במצבים מסוימים בלבד. יהיה מעניין לראות לאן תיקח אותו.

tkhag1-אני עובד לפי החוקים, זה אומר שהאשליה לא יכולה לנוע, היא שורדת רק דקה, לא ניתן לייצר רעש ותמונה בו זמנית והיא מוגבלת לקוביה של מטר וחצי מרובע. בשביל דברים מורכבים יותר יש לחשים מדרגות גבוהות יותר.

אני חוזר על מה שאמרתי בתכילת העץ-עדיף קודם לדבר איתי על הפלאפ של הדמות לפני שבונים את הקראנץ.
 
Ok - אז הכיוון הוא זד פראי טנקי-משהו. אני ממש אשמח ליותר פרטים על הדרך השקטה, ספציפית על אולי אמנויות לחימה קשורות?

הכיוון הפלאפי זה סוג של ''אמן לחימה'' עם שוט, שבגלל שמדובר ב''דרך שקטה'' הוא לכאורה פאסיבי רוב הזמן, נלחם בצורה זורמת ומגיב ליריב בתזמון המתאים.

האם יש מקום לשיטות קרב כאלו כחלק מהדת?
 
אני מצרף כאן פרטים נוספים על הדרך השקטה וטנזו, גם אלה שלא מתכוונים לבנות דמות משם יכולים לקרוא אבל אני אישית מאמין ברעיון שיותר מגניב לגלות על העולם תוך כדי משחק.
הדרך השקטה מחנכת לפני הכל לעצמאיות והסתכמות של כל זד על עצמו בלבד.
העולם משתנה תמיד. אנשים, קסם, אפילו חומר שנראה מוצק ובטוח כמו ברזל לא חסין לשינוי ולכאוס, הדרך היחידה להימנע מקריסה תחת העולם המשתנה היא ללכת בדרך השקטה להרמוניה פנימית והבאת את הגוף והנפש, הדברים היחידים שלבן תמותה יש שליטה אמיתית עליהם, לכדי שלמות.
הדרך ייחודית לכל אחד, אין שני זדים זהים והדרך של אדם אחד לא תתאים לאדם אחר, אבל ישנם מנזרים בהם זדים החולקים בדרך דומה יכולים לעזור אחד לשני. בכל מנזר עוקבים אחר דרך אחרת, לחלקן יש שמות ואחרים לא טורחים להגדיר אותן במילה, אך בגדול ישנן 2 גישות עיקריות שמשתקפות בדרך הלחימה של ההולכים בהן.
הדרך הישרה-לקיחת העולם והאתגרים שהוא מציב head-on. סלע בתוך הים הסוער שהגלים נשברים עליו ללא השפעה.
הדרך המפותלת-התאמה ושינוי לפי העולם עם שמירת גרעין לא משתנה. הקנה שמתכופף ברוח וחוזר לאחר מכן לצורתו.
הדרך הישרה מתאימה יותר לאנשים המנסים להגיע לשלמות פיזית והדרך המפותלת מדבר יותר לאנשים המחפשים שלמות נפשית. מאסטרים אמיתיים לומדים ללכת בשתי הדרכים כאחת.
במנזרים אין היררכיה ברורה. בעוד שיש אנשים הנוטים יותר להוביל ואנשים אחרים לעקוב, לאף אחד אין סמכות על זד אחר, וכל עוד הזד לא פוגע באחרים הוא רשאי לעשות כרצונו. התואר "מאסטר" קיים בקרב אלה שהתקדמו בדרך אך מדובר בהפגנת כבוד בין זד אחד לאחר, לא תואר רשמי.
כחלק מהפילוסופיה של הדרך השקטה, כל זד לומד את כל הדברים הנדרשים לעצמאיות בלי התלות בדברים חיצוניים שכוללים כלים פיזיים וחברה של אנשים אחרים, זה אומר שזד בוגר צריך להיות מסוגל לצוד ולשרוד בטבע לבד וכיצד להילחם ללא נשקים מעשי ידי אדם (או כיצד להכין אותם מהטבע). זדים צעירים יוצאים לפעמים למסעות אל ארצות אחרות כדי להכיר אותן וללמוד כיצד לשרוד בהן, אך רוב המסעות האלה הן לדרום הפחות מיושב ולמדבר סית'.
האוכלוסיה של טנזו חיה במנזרים וכפרים קטנים שנמצאים בראשי ההרים ועל האיים המרחפים שמחוברים בחבלים וגשרים. ישנם כפרים שלמים שקיימים על מתחת ובין עשרות גשרים מסועפים הנמתחים בין מספר פסגות קרובות.
 
אוקיי, תןדה רבה

קןנספט כללי

אילפירן נולדה לחיים לא הוגנים. זדית שהוריה היו פושעים, היא גדלה כגנבת זוטרה, חברה בכנופיה בעיר גדולה כלשהי. בגיל צעיר מאוד, הוריה ביצעו פשע אדיר, ונטשו את שאר חברי הכנופיה מאחור.


אילפירן הייתה צעירה מכדי לזכור את הפשע, אבל היא זכרה היטב את עונש המוות שהוטל על שאר חברי הכנפיה, כמו גם את מאסר העולם שנגזר עליה.

מאז גיל עשר בערך, אילפירן בילתה יותר מעשור בין קירות הכלא, נעשית זועמת יותר, מרירה יותר, מיום ליום, כנגד העולם שבחר לכלוא ילדה על מעשה שהיא לא עשתה.

ואז, היא פגשה את ת'רניס. ת'רניס, זדית לקראת סוף חייה, חיה באחד הכוכים הנסתרים בכלא האדיר. חברה בדרך המתפתלת, ואמנית לחימה בחסד עליון. היא זיהתה את הפוטנציאל הרב הטמון באילפירן, ואת הזעם האדיר שלה.

לאט לאט, היא חינכה את אילפירן ואימנה אותה, לימדה אותה לשחרר את הכעס, להבין כיצד לנצל את התנועה של העולם לטובתה, ללמוד מכל מה שקורה לה ולהמשיך הלאה מחוזקת. היא המשיכה להבהיר לה שיום יבוא, והיא תיאלץ לתעל את הזעם האגור בתוכה למשהן גדול ממנו, להתפתל עם הזרם במקום להיאבק איתו.

אילפירן למדה והפנימה, נכשלת וקמה שוב בעודה מנסה לאמץ את הדרך המתפתלת. כנשק הבחירה שלה, היא בחרה לנצל את השלשלת שלכדה אותה ככלי השחרור שלה.

ולבסוף, היום בא, ואילפירן ניצלה את ההזדמנות ונמלטה, בברכתה של המורה שלה.

כרגע היא מסתובבת בעולם, מחפשת להתחזק מכל אתגר שעןלה בדעתה, ללמד אחרים את הדרך, ולנסות לצאת מחוזקת מהשאלה הגדולה מכל - למה ההורים שלה נטשו אותה?
 
liorgonen3- מבחינה פלאפית מדובר באותו גזע בחלקים שונים של העולם, זה בעיקר נועד למי שרוצה מבחינה מכאנית לשחק גנום.
באנלמה אין underdark, הדבר הקרוב ביותר הוא קזה-גרים אבל היחידים שחיים שם הם הגמדים וכמה יצורים שהם לא גזעי שחקן.

yds-הרמה הטכנולוגית באנלמה היא די "פנטזיה קלאסית", כלומר שכבר גילו איך לייצר פלדה אבל עדיין לא גילו את אבק השריפה או מנוע הקיטור. ישנם קפיצים וגלגלי שיניים כך ששעונים ויצירות עדינות אחרות הם דבר שקיים בעולם, אבל לא נפוץ. לפי המבצרים האדירים של הגמדים ש(ככל הידוע) לא נבנו באמצעות קסם כנראה שיש להם יכולות מכאניות רציניות יותר, אבל הם שומרים על הסודות שלהם היטב.
לגבי ארטיפיסרים-פחות מתאים בעולם. יצירת חפצי קסם היא דבר מורכב ומסוכן. חפץ קסום שלא נוצר היטב יכול לאבד מכוחו במקרה הטוב או לגרום להתפוצצות קסומה במקרה הרע. בעוד שחפצי קסם חלשים הם לא דבר לא נפוץ, חפצים בעלי עוצמה אמיתית הם דבר נדיר מאוד שרק מעטים מעיזים לנסות ליצור.
(בנוסף לכך, חפצים עוצמתיים מאוד נוטים לשנות את העולם סביבם לאט בהתאם לאופיים הקסום)
חפצים קסומים שהוכנו על ידי מטילי לחשי קדושה לא מסוכנים באותה מידה, אבל האלים לא נוטים להעניק את הכוח שלהם בצורה קבועה שכזאת בלי סיבה טובה, כך שלכל חפץ קסום "קדוש" יש סיפור מאחוריו עם סיבה מוגדרת למה הוא נוצר.
כפי שכתבתי קודם, נשקים ושריונות קסומים בעיקר הם דבר נדיר. היכולת לעבד מתכת כך שהיא תוכל להכיל אנרגיה קסומה גם לאחר שיכו בה שוב ושוב בלי שהיא תינזק היא יכולת שקיימת רק אצל הגמדים ואצל אומנים מעטים במג-טריבוס, ושני המקומות לא ממהרים לחלק את היצירות שלהם.
*נשקים ושריונות פשוטים של +1 לרוב יהיו כאלה שהוכנו על ידי אומן מחומרים קסומים באופן טבעי (כמו עצמות דרקון, עץ מיטיר, פלדת-מית'ריל וכו) ולא נשק שהפכו אותו לקסום.
 
השחקנים שהתקבלו הם-
[mention]dragonian[/mention] בתור קסרהוקסן זורשהאר, דם דרקון טורבדור
[mention]ג'וני[/mention] בתור מארה, בת אנוש משחיתה
[mention]The Red Hand[/mention]בתור דורזייר זהוב-דם, דם דרקון ברברי
[mention]מירטוקן[/mention] בתור אדריק, בן אנוש פלאדין
[mention]The Traveler[/mention] בתור רנה, בת אנוש כוהנת
כל הדמויות שהוגשו היו מצוינות ובחרתי את אלה שאני מאמין שיתאימו לסיפור הנוכחי בצורה הטובה ביותר ויהיה בניהן אינטראקציות מעניינות.

בימים הקרובים אני אספק לשחקנים מידע נוסף שהדמויות הספציפיות שלהם יודעות, בינתיים אשמח שהשחקנים ישלחו לי בפרטי את המספר שלהם כדי שאוכל לצרף אותם לקבוצת הווטסאפ החוץ משחקית.
לחילופין השתמשו בקישור הבא-
https://chat.whatsapp.com/C3GH2cKTemqCKmrVr47zj4
dragonian וThe Red Hand-אני ממליץ לכם לדבר ולתאם קצת רקע.

כפי שכתוב בתחילת העץ לגבי יצירת דמות מכאנית-
-הדמויות בדרגה 4
הדמויות יתחילו עם ציוד התחלתי ו500 מ"ז, שווה ערך בערך לחפץ קסם אחד מצוי ואחד לא מצוי, (פתוח למשא ומתן בהתאם לרקע), מטילי לחשים צריכים לזכור חומרים פיזייים/פוקוס בעלי מחיר.
-תכונות לפי הסט בספר החוקים לשחקן או חלוקת נקודות.
-

חוקי בית-
-דמות שהגיעה ל-0 נקודות פגיעה לא מתעלפת אך היא נופלת לרצפה חסרת יכולת לנוע/לבצע כל פעולה מעבר לדיבור בקול חלש. גלגולי הצלה ממות עדיין עובדים כרגיל.
-לאחר שדמות הגיעה ל0 נקודות פגיעה בפעם השנייה או יותר בין מנוחות ארוכות היא מקבלת נקודת תשישות כאשר היא חוזרת לתפקוד.
-איגוף-במקום חוק החלופי במדריך לשה"ם,2 דמויות המאגפות אויב מקבלות תוסף +2 להתקפה. אם יותר מ2 דמויות מאגפות (כלומר שאף אחת מהדמויות לא צמודה לדמות אחרת וכולן צמודות לאויב) ה+2 הופך לייתרון.
 
חזרה
Top