• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5] התלבטות לגבי ניסיון ועליית דרגות

אני יודע שהנושא הזה עלה לא מעט, אבל בכל זאת הייתי רוצה לשמוע עוד דעות.
החלטתי בקבוצה שלי לחלק ניסיון על פי השלמת משימות/חלקים בקמפיין והחלוקה היא חלוקה אחידה לכולם לפי ההישגים.
השאלה מה אני עושה עם מישהו פספס את אותו מפגש.

1. אם אני לא אחלק לו ניסיון על הסשן אז יהיה פער בין האקספ של כולם ואז לא כולם יעלו באותה נקודה דרגה - זה אפשרי אבל סתם יוסיף לי עבודה והתעסקות ואולי יהפוך שחקן לממורמר.

2. אם אני אחלק לו ניסיון - יווצר מצב של "לא נורא אם אני מפסיד מפגש, ממילא אני אקבל עליו את הניסיון" וכו'

מה אתם חושבים ?
מה הייתם עושים ?

תודה!
 
אם אתה שומר על כל הקבוצה באותה דרגה כל הזמן - אז אין לך ברירה, אתה לא רוצה להעניש שחקן רק כי הוא פספס מפגש.
אם כל שחקן מקבל נק"נ שונה בכל מפגש בהתאם למה שהוא עשה ומיליו משימות אישיות, אז זה יותר קל שלא לתת לשחקן נק"נ, כי במילא יש הבדלי עוצמה בין השחקנים.

בסופו של דבר, בגלל שמדובר במקרה הראשון (שהוא שווה ערך ללהגיד לשחקנים אחד לכמה מפגשים/בהתאם לסיפור "תעלו דרגה") אז באופן מובהק הוא אמור לקבל את אותה כמות נק"נ כמו שכל אחד מקבל גם אם הוא לא הגיע...
בסופו של דבר אתה לא בא לחנך מישהו, אם הוא לא בא למפגש זה לא משהו שאתה אמור לגרור עליו עונש. (בגג אם היה חלוקה של ציוד הוא לא יקבל).
אני רק אסתייג ואגיד שאם מדובר במשהו קבוע (מישהו שלא מגיע באופן קבוע) שווה לקחת אותו לשיחה ולשקול להוציא אותו. אני מדבר פה על מצב שבו אחת לכמה זמן שחקן נעדר, לא מישהו שמתוך 4 מפגשים לא הגיע ל3.
 
הצעה אחרת - אם מראש החלטתם להתקדם בדרגות על פי התקדמות סיפורית, אפשר לוותר על כל עניין הנק"נ. בקבוצה הנוכחית שלי אנחנו עולים דרגה כשזה מתאים סיפורית, והסכמנו שזה יתרחש בתדירות מוסכמת מראש (בין 6 ל-8 סשנים, שזה קצת איטי לדעתי, אבל ככה המנחה מעדיף).
הגישה הזאת מניחה שנק"נ אצלכם משמש אך ורק כדי לבדוק מתי עולים דרגה, ואין לזה שימוש אחר כמו תוספת נק"נ לשחקן ספציפי על משחק דמות טוב או משהו כזה. אם כולם עולים דרגה בו זמנית אז אני מניח שזה לא שיקול בכל מקרה.
 
תודה על הצעות, בגדול בעבר הרחוק (מהדורה 1) הייתי מחלק נק"נ דיפרנציאלי, כלומר שונה לכל אחד ורק למי שנכח, אבל זה פשוט סיבוך וחישובים מיותרים, במיוחד כיום כשהזמן שלי יקר יותר.
אני כן מקבל את זה שמדובר בשחקן שפעם פעמים לא יכול להגיע (זה בסדר כולנו בני אדם) אבל כאמור שחקן שלא מגיע באופן קבוע זו אכן כבר בעיה אחרת שלא קשורה לחלוקת נק"נ או דרגות ומצריכה שיחה או גם הפרדות מהקבוצה.
 
BadBug אמר/ה:
2. אם אני אחלק לו ניסיון - יווצר מצב של "לא נורא אם אני מפסיד מפגש, ממילא אני אקבל עליו את הניסיון" וכו'
לפי דעתי אם שחקן חושב ככה אז הוא מפספס את הקטע הכיפי באמת במבוכים ודרקונים, אם הוא סתם מבריז אז למה לשחק בכלל?.
 
קובר האלים אמר/ה:
BadBug אמר/ה:
2. אם אני אחלק לו ניסיון - יווצר מצב של "לא נורא אם אני מפסיד מפגש, ממילא אני אקבל עליו את הניסיון" וכו'
לפי דעתי אם שחקן חושב ככה אז הוא מפספס את הקטע הכיפי באמת במבוכים ודרקונים, אם הוא סתם מבריז אז למה לשחק בכלל?.

אם הוא סתם מבריז, אז אין לו מה לעשות עם כל הדרגות האלו. אני חושב שזה מאוד תלוי חבורה- אני לא רוצה להעניש את האדם שהיה חולה או שהיה לו מבחן חשוב- וגם ככה מפסיד את קרב הבוס המגניב, ובנוסף לכך לא לעלות דרגה.
אני לא חושב שמישהו ירצה שלא להגיע ביום מסוים כדי לשבת בבית ולשחק בטלפון, אבל זה כן מבאס אם למישהו יש לוח זמנים יותר עמוס מלשאר השחקנים ובגלל זה הוא חלש יותר משאר הדמויות.
אני לא חושב שמישהו בא למשחק תפקידים, מכין דמות מגניבה, ואז לא מגיע למפגש לשחק אותה בגלל שהיא "תצבור נק"נ ואוצר בכל מקרה". ואם יש מישהו כזה, אני לא הייתי משחק איתו- שילך לשחק במחשב.

אני אישית גם תומך גדול של שיטת אבני הדרך, בעיקר כי אני חושב שלמה' 5 יש כמה בעיות ברמת האתגר שלה (הקבוצה שבה שיחקתי- דמויות דרגה 5 או 6, רק אחת בנויה למקסום נזק ואשף שמכיר בערך רק לחשי אש. והצלחנו להביס גולם ברזל די בקלילות)
 
אני מסכים.

אבל עכשיו מתעוררת עוד שאלה - מה קורה אם אני מחלק נקנ"נ בשיטת אבני הדרך אבל החבורה נכשלה במשימה - פלישת האורקים הצליחה והכפר נשרף.
מה עושים במקרה כזה ? לא נותנים נק"נ, נותנים פחות ? אולי מחסירים את הנק"נ רק על השלב שכשל ?
 
תראה זה עניין סוביקטבי, אתה יכול להחליט מתי הקבוצה תעלה דרגה וכל כמה זמן...
כישלון במשימה לא אמור להיות "הפסד" זה סיפור, הכפר נשרף ועכשיו הקבוצה יוצאת להציל את השבויים/לנקום...

עליית דרגה אמור להיות התקדמות בסיפור ובנרטיב, לאו דווקא פרס על הצלחה במשימה. הצלחות במשימה תבטא דרך חפצקים ומוניטין של הקבוצה וכאלה, לא דרך מונח מכאני כמו דרגה ונקן.
 
מבין מה אתה אומר אבל זו כבר קצת שאלה פילוסופית, כלומר - הסיפור בכל מקרה יתקדם, בין אם הם יצליחו או יכשלו השאלה אם כדאי אחרי כשלון בכל זאת להעלות את הדרגה או לחכות שהסיפור יתקדם ואז...

כנראה שאין פה פתרון אופטימלי, יש פלוסים ומינוסים לכל שיטה של חלוקה/התקדמות.
 
חזרה
Top