• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מנהיג דאע''ש חוסל בעיראק

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5614368,00.html

הטרוריסט הגדול ביותר של זמננו מת לא מזמן (''כמו כלב'' במילותיו של הנשיא טראמפ). כוחות אמריקניים הסתערו על ביתו והוא ברח למערה, כשהבין שאין לו מוצא הוא הפעיל אפוד נפץ וכך נהרג יחד עם שלושת ילדיו. בואו נרים ספל בירה לכבוד המוות שלו! :beer:
 
קטונטתי בלהטיל ספק ביכולת המודעין וקבלת ההחלטות של ארה"ב אבל אני תוהה כמה מזה הוא לא ספין פוילטי וטו לא של טראמפ כדי להשכיח מהציבור את כל חקירת ההדחה שיש מסביבו עכשיו.

כך או כך, מאחר ודאע"ש זה כבר לא רק ארגון אלא אידיאולגיה, ההחלטה להרוג את המנהיג שלו נראית לי מעט תמוהה, זה לא שהארגון יתרפק מחר בגלל שהמנהיג ובניו מתו, די בטוח שכבר מינו יורש ועכשיו שוב יהיה לבזבז משאבים וזמן בשביל להשיג מידע על המנהיג החדש שיעלה, זה קצת כמו למה ישראל מעדיפה את אסד בשלטון בסוריה מאשר שהמורדים היו מנצחים.... אתה מעדיף משוגע שאתה מכיר על פני משוגע שאתה לא.

בקיצור, לא בטוח שהמוות שלו זה כזו נסיבה משמחת, נראה מה יחליף אותו ואז נשמח בדיעבד.
 
אם העולם היה סיפור פנטזיה, המנהיג העכשוי היה רק הנבל של הספר הראשון מתוך הטרילוגיה, ואחריו יעלה הנבל האמיתי שינהיג את האויב לשני הספרים שנותרו, עד ההפסד שלו בסוף הספר השלישי. לחלופין, המנהיג שמת הוא רק בובה על חוטים של המנהיג האמיתי שהסתתר מאחורי הקלעים.
מצד שני, לא הייתי רוצה את טראמפ בתור דמות ראשית (או מנהיג כוחות הטוב) בספר שאני קורא.
והעולם הוא לא סיפור פנטזיה. יש סיכוי שעכשיו דאע"ש יתפרקו וזהו, יש סיכוי שלא נרגיש כל שינוי, יש סיכוי שתהיה השפעה אמיתית ויש סיכוי שלא - בואו ניתן לעתיד להתקדם ונראה.

אז כל הכבוד לארצות הברית, אבל אם זה מה שישאיר את טראמפ בשלטון אני לא יודע אם זה היה מועיל לעולם ;).
 
גם אני לא שמח מהרג של בן אדם ללא משפט, אבל מה לעשות, הוא סירב להגיע למשפט להתחבר בבונקר שלו, תוך כדי שהוא ממשיך להרוג חפים מפשע, אז ארצות הברית עשתה לו טובה והביאה לו את השופטים המושבעים והתליין הביתה.
לכן:
א. ברור שהיה נחמד יותר לערוך לו משפט, מה לעשות, אי אפשר.
ב. הוא בחור מסוכן, אני מניח שאם מישהו ינסה להרוג איזה זר ברחוב כשאתה עומד לידו, והדרך שלך להציל אותו תהיה להרוג את התוקף, אתה לא תחכה למשפט ותהרוג אותו.
ג. הוא התאבד לבד - ארצות הברית לכדה כמה אנשים משם, אותו לא הצליחו כי הוא התפוצץ לו.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
אדלב נמצאת בסוריה, לא בעראק.

ariel127711 אמר/ה:
אני אישית לא שמח מהרג של בן אדם ללא משפט, לא משנה מה עשה.

חוקי לגמרי. מדובר במטרה צבאית.

ומאמר מעניין על המדא"ס אחרי החיסול:
https://www.washingtoninstitute.org...after-baghdadi-how-the-islamic-state-rebounds

לא אמרתי לא חוקי. אמרתי ללא משפט. לדעתי לכל בן אדם באשר הוא מגיע משפט, במיוחד אם מדובר על להרוג אותו.
 
אביעד אמר/ה:
אבל מה לעשות, הוא סירב להגיע למשפט להתחבר בבונקר שלו, תוך כדי שהוא ממשיך להרוג חפים מפשע, אז ארצות הברית עשתה לו טובה והביאה לו את השופטים המושבעים והתליין הביתה.
מה אתה רוצה, לתת לרוצח המונים זכויות? אויב הוא לא עבריין, לא מגיע לו משפט. משפט נערך למי שעבר על החוק, והאויב לא עבר על החוק - הוא פגע בריבונות של המדינה טריים על אזרחיה. לכן אין למדינה שום סיבה לשפוט אותו, אבל יש לה סיבה להרוג אותו.
 
טכנית יש משפט בינלאומי ובית הדין בהאג, אבל בספק שהיה אפשר באמת להביא אותו למשפט שם, כאילו רק הזמן שהוא היה מבלה בכלא היה כנראה הדבר הכי נפיץ בעולם עם איומים של דעא"ש לחשרר אותו ופיגועי נקמה... גם ככה לבית הדין הבינלאומי אין יותר מידי שיניים

בסופו של דבר, כן ארה"ב קצת עשתה מה שבא לה, לא משהו חדש.
 
אבו בכר אל-בגדדי היה בעצם סמל של דאע"ש, ופחות מפקד מעשי. כמובן שהוא ניהל דברים מסוימים, אבל המוות שלו הוא יותר מכה מוראלית לדאע"ש מאשר כל דבר אחר.
מה שכן מעניין לראות הוא, האם הפעילים שלאט לאט מרימים את הראש וצצים מעל פני השטח פה ושם, יתחילו להיכנס לאמוק של פעולות נקם או יברחו חזרה למחילות. ההימור שלי הוא הראשון, במיוחד כשהכורדים כבר לא כ"כ שומרים עליהם...
 
ariel127711 אמר/ה:
לא אמרתי לא חוקי. אמרתי ללא משפט. לדעתי לכל בן אדם באשר הוא מגיע משפט, במיוחד אם מדובר על להרוג אותו.
מטרות צבאיות חוקי לחלוטין להרוג ללא משפט, וזה חוק בינלאומי מוסכם
 
אתם מוזמנים להמשיך להגיד את זה. זה לא משנה את הדרך שבה אני מאמין שהעולם צריך להתנהל, זאת זוכתי לחשוב שלכל אחד בעולם מגיע משפט לא משנה מה הוא עשה.

קראתם אותי אומר שאני כועס על הדרך שבה החיילים עשו? אם זה היה נשמע שאני כועס או אומר שהם היו חייבים לפעול אחרת זאת לא כווונתי.

אני סה"כ חושב שלכל אדם באשר הוא, מגיע לו משפט צודק והוגן זה שהעולם פועל אחרת אני מבין ובמידה מסויימת אני רואה בזה לגיטימיות לפעול ככה, למרות שהדעה שלי אחרת.
 
אף אחד לא אומר שהדעה שלך לא נכונה, אני אמרתי שזה אולי לא פרקטי, אגב, יש סיכוי סביר שרצו לעשות לו משפט (זה היה מצטייר יפה, אם כי עדיין משפט ראווה ותו לא) אבל הוא העדיף לקחת את החיים שלו בידיים והתאבד במקום לתת שיתפסו אותו.

האמת שאם היה לו משפט זה היה עושה קצת סדר, עד היום אין הגדרה בין לאומית מסוכמת על מה זה טרור (מבחינה חוקית, אין בדיוק הגדרה נוכה להפרדה בין טרוריסט ללוחם חופש) ויכול להיות שמשפט שהיה נעשה לו היה יוצר כמה תקדימים בין לאומיים שהיו עושים הרבה סדר וחוסכים הרבה כאב ראש.
 
לאריאל יש נקודה - בסופו של דבר יש את חזקת החפות ואם נוכל להוציא להורג אנשים (גם אם ברור שהם פושעים) בלי משפט מהר מאוד יקומו סטלינים שינצלו את זה לשלוח את כל מי שלא מוצא חן בעיניהם לגולאג. מצד שני, מלחמה היא אי צדק, ומוות ללא משפט של מטרות צבאיות הוא מחיר קטן לשלם. לא מדובר כאן על לתפוס מישהו ברחוב ולהעניש אותו ללא משפט, מדובר נטו על חיסול מטרה צבאית - מנהיג צבאי של כוחות האויב, וזה כשלא מסתכלים על כל הזוועות שהוא עשה. אנחנו לא תופסים מחבלים חמושים אחד אחד ומעמידים אותם למשפט, אלא מחסלים אותם במקום כמטרה צבאית - הם חמושים ובאים במטרה להרוג ולכן צריך לחסל אותם ברגע זה. אם להביא דוגמה שבוודאי תבין...
מלחמת הכוכבים 3, נקמת הסית'. מייס וינדו התעקש להביא את פלפטין למשפט למרות שמדובר בנסיבות של מלחמה ובאסיר מסוכן מאוד.

נ.ב.: ההודעה נכתבה לפני שליאור הגיב.
 
אגב, רק כדי להוסיף - זה לא מלחמה, מלחמה היא בין 2 מדינות. (גם אם זו הכרזת מלחמה חד צדדית). דעא"ש זו לא מדינה, (אף אחד חשוב מספיק לא הכיר בארגון כמדינה) ולכן המבצע חיסול כשמו כן הוא - מבצע. דיני המלחמה אכן מאפשרים לך לתקוף מטרות צבאיות של האויב ללא משפט או דברים כאלה (ואם אני זוכר נכון את משפט בין לאומי פומבי- גם מטרות אזרחיות שתומכות לחימה- כמו מפעלים וכאלה), אבל מבצע צבאי הוא לא בהכרח פעולה של מלחמה, ולכן עקרונית כן היה צריך להביא אותו למשפט וכו'.

לקרוא לדבר כזה מלחמה היה מעניק הצדקה מדינית לדעא"ש כי זה היה אומר שארה"ב רואה בה כמדינה (זו בדיוק הסיבה שבגינה ישראל יוצאת רק למבצעים נגד חמאס ולא היה "מלחמת עזה" או דברים כאלה. מלחמה זה רק בין מדינות. וזו הכרה לא רשמית בצד השני כמדינה)
 
חזרה
Top