• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז קטאן ג'וניור בעברית עם פיראטים ובמחיר זהב

בקיץ הקוביה תרגמה את המשחק החדש ביותר בסדרת משחקי קטאן בעברית, והוא קטאן ג'וניור, שיצא לאור במקור ב-2011 בחו"ל. מדובר בגרסה מופשטת של קטאן, במספר הבדלים עיקריים:
  • פיראטים במקום כבשים! במשחק אתם בונים מאורות פיראטים ושטים בספינות מסביב לאי, כשקוקו התוכי עוזר לכם.
  • אין מסחר ישיר בין השחקנים, אלא המסחר הוא מול המשחק.
  • יש רק ק6 אחד ולא שתי קוביות. כך שההתפלגות היא אחידה ולא פעמון מסביב ל-7.
  • אין קלפים במשחק, ויש הרבה פחות טקסט - הכל אייקונים לידיעתי.
Catan-Junior-Heb.jpg
המשחק עצמו נראה דווקא טוב - ואני אומר דווקא, כי אני לא ממש אוהב את קטאן הרגיל, שבעיניי הוא בעיקר נשען על האינטראקציה בין השחקנים להפוך את המשחק למעניין, ולא על חוקי המשחק עצמו. אז אני כן מתכנן לקנות אותו ולשחק עם הילדים, דבר שיהפוך אותו למשחק קטאן הראשון אי פעם שקניתי.

אבל
...
מסתבר שהקוביה עשו תרגיל שאני לא אוהב כל-כך. קטאן הרגיל עולה בחו"ל 49 דולר, קטאן ג'וניור עולה בחו"ל 30 דולר. (מקור - https://catanshop.com/).
קטאן הרגיל בעברית עולה בארץ 200 ש"ח, לעומת 49דולר, שזה אחלה מחיר (בייחוד שיש מבצעים והנחות בחנויות הספרים).
קטאן ג'וניור בעברית עולה 190 ש"ח... לעומת 30דולר... בהתחשב בכך שמדובר במשחק שאין בו כמעט שפה, באמת שלא ברור לי למה הוא יותר יקר ביחס לקטאן הרגיל.
 
זה לא ממש עובד ככה, אם הם היו חושבים שמעט אנשים קונים אז הם לא היו מתרגמים. לדוגמא, אני מאמין שזה ימכור יותר מאשר קטאן עליית שבטי האינקה - הוא מתומחר ב 260₪ לעומת 65$ שזה יחס סבבה לגמרי.

אני משער שהם פשוט סומכים על זה שרוב הקהל לא יילך לבדוק מה המחיר בחוץ לארץ או יזמין דרך אמזון באנגלית כי הקהל למשחקי ילדים הוא פחות מתוחכם מאשר הקהל של משחקי לוח לבוגרים.
 
lonewolf אמר/ה:
נראה שהם קולטים שהם האופציה היחידה לקטאן ג'וניור בעברית, אז הם צוחקים על חשבוננו. לדעתי זה לא בסדר.
אף אחד לא מונע ממך לקנות בזול באינטרנט.
וזה, ילדים, למה תחרות זה חשוב.
 
ההבדל המשמעותי היחיד בין המשחק הזה לבין קטאן הוא שאין מסחר עם השחקנים (אבל קיים כחוק אופציונאלי למתקדמים)
אבל אני באמת לא מבין למה קנית את המשחק הזה - לפי מה שאתה אומר, קטאן המקורי נשען בעיקר על האינטראקציה בין השחקנים כדי להיות מעניין, לא על החוקים שלו. מעבר לבעייתיות בטיעון לדעתי (החוקים הם אלה שיוצרים את האינטראקציה בין השחקנים), אם נקבל אותו כנכון קטאן ג'וניור הוא שעמום טוטאלי - זה קטאן מסורס שסירסו בו את רוב האפשרויות והחוקים (אין חוק המרחק, מאורת פיראטים זה יישוב, ספינת פיראטים זה דרך, אין ערים, התוכי זה קלפי הפיתוח שאוחדו, הכל עולה אותם משאבים כמו במשחק המקורי) ועכשיו גם את האינטראקציה בין השחקנים אין בו.
עכשיו, אני לא אומר שקטאן ג'וניור גרוע - אדרבה, הוא מאוד נחמד לשחקנים חדשים, ונותן לך את הכל פשוט. מצד שני, היה הוגן יותר אם קלאוס היה מפרסם קובץ התאמה לקטאן ג'וניור שיתלבש על קטאן המקורי - זה קל ופשוט לשחק בחוקים של קטאן ג'וניור עם הרכיבים של קטאן המקורי.
 
קודם כל עדיין לא קניתי, אבל אני רוצה לקנות אותו בשביל לשחק עם ילדים בגילאי 6-8, שקטאן רגיל פשוט גדול עליהם.
יש משחקים שמתאימים לילדים שאני יכול לשחק גם עם מבוגרים (למשל קינגדומינו או קרקסון), זה משחק שאין לי שום כוונה לשחק עם החברים שלי. לכן אני מסכים איתך שלמבוגרים הוא משחק מסורס, אבל לא כל השינויים לרעה - פישוט זה לפעמים משפר משחק.

בקשר לת'מה, דווקא אני לא מסכים - פיראטים הרבה יותר מדבר לילדים מאשר כבשים וחיטה...
 
מעניין אותי לשמוע מה תחשבו עוד 2-3 משחקים. אצלנו אחרי המשחק הראשון התלהבו, אבל אחרי השלישי זה התחיל להרגיש קצת חד-גוני. מאידך אם אתה ואשתך משחקים בקטאן של הגדולים, זה אחרת - בטוח הילדים מתלהבים לשחק במשחק שהגדולים גם משחקים.
 
רק רציתי לעדכן שאנחנו משחקים בזה כל שבת, והילדים ממש מצפים לזה.

אני שם לב שהם ממש מכורים לקלפיםשל קוקו (קלפי הפיתוח) בעיקר לתקווה למאורה או ספינה "בחינם".
וגם יש להם נטיה לאגירה, הם רוצים לאסוף זהב, אננס וחרבות כדי לקנות כמה שיותר בתור שלהם
 
מתנצל על ההקפצה, אבל היה לי חשוב להגיד... שאני לא רואה באמת סיבה למשחק כזה.

אחותי הקטנה בת שש, והיא משחקת כבר הרבה זמן בקטאן הרגיל. משחקים בשניים (עם החוקים המיוחדים של הקטאן הסגול) או כל המשפחה, היא משחקת מאוד יפה ולפעמים אפילו מנצחת.

יכול להיות שלילדים אחרים זה יותר מסובך בגיל הזה, אבל אין בקטאן הרבה אנגלית חוץ מקלפי הפיתוח (שאפשר לזכור מה הם עושים לפי התמונה, או מקסימום לשאול), ואני ממש לא רואה סיבה להפוך את המשחק לפשוט יותר, פחות מעניין למיטב הבנתי למבוגרים - כשהילדים יודעים לשחק יפה מאוד גם בקטאן רגיל, ויכולים גם להנות ממנו יותר - אם הוא באמת משחק מורכב יותר ומעניין יותר, נניח עם שתי הקוביות (יש נקודות על כל אחד מהעיגולים שאומרות כמה הוא נדיר! קטאן כשכל המספרים שווים אותו דבר נשמע... לא יודע, מפספס את כל המהות שלו?) או עם החלפות מול שחקנים אחרים, מה שלקח לה קצת משחקים להבין איך לעשות נכון אבל היא יודעת לעשות אותו מצוין.

בקיצור, משחקים כאלה מרגישים לי כאילו הם מזלזלים בדור הצעיר, ולעשות משחק פשוט יותר ופחות מעניין ומאתגר כדי שילד יוכל לשחק בו מרגיש לי כמו משהו שלא מועיל להורים, לא מועיל לילדים... ואולי הוא כן מוצלח ומהנה, אבל אני לא רוצה צורך במשחקים כאלה.
 
קאטאן הרגיל הוא משחק שיש בו אלמנט חשוב של אסטרטגיה, להבין את הדברים שעשויים לקרות לפי מה שיש לך ומה שיש לשחקנים האחרים ולצפות או אפילו לנגוד אותם. אפילו דברים פשוטים, כמו עניין ההתפלגות של תוצאות הקוביה שחשוב לדעת איזה אזורים הם "טובים יותר" או "טובים פחות" ולהבין למה. יש הרבה דברים בקאטאן שאפילו ציינת את חלקם אצלך שפשוט לא עובדים טוב. וכמובן, זה דורש שהורה "שמכיר את החוקים" תמיד ישחק עם הילדים כי המשחק מסובך מידי בשביל לשחק אותו לבד, וגם אז ההורה לא באמת יכול לשחק אלא חייב להתאים את חווית המשחק לבילוי עם הילדים.

ואז מגיע משחק שמפשיט את כול הדברים ופונה לקהל יעד שהסיבוך הזה לא מתאים לו, ונותן משחק זמין וחדש לאותם ילדים. אני מאמין שבגיל 6, אפילו אני אטען 6 עד 10 או 11 בערך (תלוי בבגרות הילד) קאטאן ג'וניור בהחלט עדיף ברוב האספקטים על קאטאן הגרסה הרגילה.
 
חזרה
Top