• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - יריבים לפי כל השריונות

אדון אולמאר, מכופף המחשבות

אולמאר, שמעדיף שיפנו אליו בתור "האדון", הוא אדם מרשים ומפחיד למראה. גבוה ובעל גבחת (קרחת בחלק הקדמי של הראש) אך עם שיער אפור-לבן וגולש באחורי ראשו שמשתלב בזקן מרשים באורך דומה. צבע שיערו וחזותו הכללית מרמזים שהוא כבן שבעים או יותר (למעשה גילו כפול או משולש מכך) למרות שלא נראה שהזיקנה החלישה במשהו את כוחו הפיזי או שוחחה את קומתו. אבל מה שבאמת מטריד באדון אולמאר הן עיניו, עיניים כתומות-זוהרות, ללא קרניות או אישונים.

לא ברור מהיכן הגיע אולמאר ורוב האנשים חוששים לשאול, אבל כרגע הוא סוג של יועץ, מצביא ואולי גם הכוח האמיתי מאחורי הכס של השליט המרושע שהדמויות שלכם מסוכסכות איתו. לרוע מזלן של הדמויות, אולמאר גם לא אוהב לבלות בחצרות השלטון ובארמונות תוך שהוא לבוש בבגדי משי וברוקאדה כיאה למעמדו, אלא מעדיף לעטות שריון-אבירים בעיצוב שהיה באופנה לפני מאה שנה בערך ולהוביל את אנשיו בעצמו לטיפול בבעיות - בעיות כמו הדמויות שלכם, שיזהו אותו בקלות בגלל שהוא לעולם לא חובש קסדה.

אולמאר הוא מנטליסט, מכופף מחשבות שיתכן כי הוא היחיד במינו בין בני האדם (אם כי ישנן שמועות עיקשות על תלמידים שהוא העמיד). כוח הקסם המוזר שלו הוא זה שמאריך את חייו, מנטרל את השפעות הזיקנה ונותן לו את העיניים המוזרות שרואות גם את מה שאין לראות. הוא התגלמות האינטלקט הקר והמחושב, אבל עם השנים הוא גם פיתח זחיחות וביטחון עצמי מופרז מידי. לא בגלל זה הוא אינו חובש קסדה - קסדה פשוט מפריעה ליכולות כוח המוח שלו.

מלבד כוחות הקסם המנטלי שלו, לאולמאר יש גם מטה קסמים שהוא מצא בעבר הרחוק, כשהוא עוד היה סתם הרפתקן קשוח. הוא תמיד נמצא עם המטה, שנראה כעשוי פלדה כסופה ובקצהו מעוטר באבן כחולה בגודל וצורה של ביצת תרנגולת וזהו כלי הנשק המועדף עליו, הגורם לקור על-טבעי ומקפיא עצמות ליריבים בהם הוא פוגע.

אדון אולמאר
דמוי-אדם בינוני (אדם), סדר מרושע
דרג"ש: 18 (שריון לוחות)
נק"פ: 71 (13ק8 + 13)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 11 (0+), כושר 12 (1+), תבונה 17 (3+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: תבונה 6+, חוכמה 5+, כריזמה 6+
כשרונות: תורת הנסתר 6+, תובנה 8+, הבחנה 8+ (תובנה והבחנה עם ערך מיומנות כפול)
חושים: ראיית אמת לטווח 120 רגל (36 מ'), הבחנה פסיבית 18
שפות: מדוברת, עוד ארבע שפות נוספות, טלפתיה לטווח 120 רגל (36 מ')
אתגר: 7 (2,900 נק"נ)

חומות מחשבה: אולמאר מבצע גלגולי הצלה תבונה (במקום גלגול ההצלה שנועד לכך) עם יתרון נגד כל התקפה העשויה להקסים, להבהיל או להרדים אותו, או להשתלט עליו כדיבוק. אם הוא מבצע גלגול הצלה מוצלח נגד התקפה הגורמת לנזק תודעה הוא לא סופג שום נזק, או רק חצי נזק במקרה של כישלון בגילגול.
העין שרואה הכל: אולמאר נהנה מכל ההשפעות של ראיית אמת, כמצויין בנתונים, ומבצע בדיקות הבחנה המבוססות על ראייה עם יתרון.
ראש חשוף: מכיוון שאולמאר לובש שריון לוחות אך אינו משתמש בקסדה, ראשו עטור השיער והזקן הלבן הופך למטרה מפתה במיוחד - התקפות נשק כנגדו גורמות לו לפגיעה חמורה בגלגול של 19 או 20 (במקום רק 20).

הטלת לחשים פנימית (כוחות פסיוניים): תכונת הטלת הלחשים של אולמאר היא תבונה (ד"ק הצלה 14, 6+ לפגיעה באמצעות לחש) והוא מסוגל בכוח המחשבה ליצור את ההשפעות הקסומות הבאות, מבלי צורך במרכיבים כלשהם אלא באמצעות ריכוז בלבד:

לפי רצון: גילוי מחשבות, פקודה, לחישות מערערות
3 פעמים/יום כ"א: הקסמת איש, הרדמה, פחד
1 פעם/ יום כ"א: רוצח תעתועים, שליטה במפלצת

פעולות:
מטה מקפיא עצמות: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) מוחץ ביד אחת או 6 (1ק8 + 2) מוחץ בשתי ידיים, ועוד 2 (1ק4) נזק תאובה ועוד 2 (1ק4) נזק כפור.
פיצוץ מוחי (מתחדש 5-6): על כל הנמצאים בתחומי חרוט של 60 רגל (18 מ') בו אולמאר משחרר מפץ של אנרגיית מחשבה, להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 14 או לספוג נזק של 22 (4ק8 + 4) תודעה ולהיות המומים למשך דקה. יצור המום רשאי לגלגל מחדש גלגול הצלה בסוף כל תור שלו כדי לסיים את ההשפעה.
מחשבה תוקפנית (מתחדש 4-6): באמצעות ריכוז, אולמאר מסוגל לגרום לעד שלושה יצורים במרחק של עד 120 רגל (36 מ') ממנו לנצל תגובה כדי לבצע התקפת נשק אחת. אם יצורים אלו הם בעלי בריתו, הם מבצעים את גלגול ההתקפה עם יתרון. אם הם אויביו, הם צריכים להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 14 או לתקוף מטרה לבחירתו של אולמאר - כולל חבריהם שלהם.
 
חומת מחשבה היא קצת כמו גרסא משונמכת של עמידות וחסינות לנזק ולמצבים שיש לדי הרבה יצורים. הסיבה שבחרתי בה על פני סתם להגיד שהוא עם עמידות לנזק תודעה וחסין למצבים מבוהל, מוקסם וכו', היא כדי לנסות לשקף מכנית את האווירה של ההגנות הפסיוניות שהיו במוד"מ2.
 
התאואים

התאואים הם לוחמי עילית שבטיים, שזכו לשמם בגלל מקורו של מרבית הציוד שלהם - הם חובשים קסדות המקושטות בקרני תאו, חצאיות מזנבות תאואים, והמאפיין הבולט ביותר - מגנים עגולים וגדולים מעץ ומתכת המצופים בעור תאו מוקשה. התאואים משמשים ככוח מחץ עיקרי, כמשמר אישי למנהיג השבט, כעתודה מובחרת וכגרעין קשה של צבא-קבע שסביבו מוקם בשעת חירום הצבא המורכב משאר לוחמי השבט.

התאואים מתמחים בשימוש במגנים שלהם, בין היתר כפיצוי על כך שהשבטים שלהם לא יודעים את סוד ייצורו של שריון-גוף מתקדם. בעוד שלוחמים פשוטים יותר מעדיפים את הביטחה היחסית שמקנה להם המרחק שנותן השימוש בחנית, התאואים, בהשראת החיה האגרסיבית שעל שמה הם מכונים, מעדיפים להסתער אל הלחימה כשהם מניפים גרזני קרב. במצבים בהם התאואים נדרשים להילחם מעבר לטווח המגע, הם נושאים סכיני הטלה (נחשבים כזיקים) - שני סכיני הטלה המחוברים בחלקו האחורי של המגן, וסכין נוסף בחגורה של חצאית זנבות-התאו שלהם.

תאואים
דמוי-אדם בינוני (כמעט תמיד אדם), נטייה כלשהי
דרג"ש: 13 (מגן, זריזות)
נק"פ: 58 (9ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 13 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 13 (1+)
גלגולי הצלה: זריזות 3+
כשרונות: אתלטיקה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפת השבט שלהם
אתגר: 2 (450 נק"נ)

תוקפנות התאו: לוחמים אלו יכולים לנצל פעולת בונוס כדי לנוע במלוא קצב התנועה שלהם לעבר אויביהם
עדר התאואים: ללוחמי התאואים יש יתרון לגלגולי הפגיעה אם בעל ברית שלהם שאינו חסר הכרה נמצא במרחק של עד 1.5 מ' מהיריב אותו הם תוקפים.

פעולות:
ריבוי התקפות: התאואים תוקפים פעמיים בגרזן קרב או שלוש פעמים בסכיני הטלה.
גרזן קרב: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) חותך ביד אחת או 7 (1ק10 + 2) חותך בשתיי ידיים.
סכין הטלה (זיק): התקפת טווח 60/20 רגל (18/6 מ'), 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר

תגובות:
חסימת קליעים: לוחם התאו יכול לנצל תגובה כדי לחסום כלי נשק מושלכים, חיצים או קליעי-נשק אחרים באמצעות המגן שלו. במקרה כזה, נזק ההתקפה מופחת ב-8 (1ק10 + 3).
 
ברכותיי!
עקבתי אחרי כל צעד וצעד, עבודה מרשימה מאוד.

מעניין אותי אם יש לך עולם מערכה משלך? שאולי חלק מהיריבים פה נכנסים אליו בצורה מסויימת?
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
אולמאר מזכיר את רספוטין וקשיי בייזסמיירטניי.

האמת שהוא מבוסס על משהו צנוע יותר - הייתי פעם בחנות צעצועים, וראיתי שם איזה חיקוי של לגו אבירים שבין כל האבירים המשוריינים בלט אחד עם גבחת, שיער לבן וזקן ועיניים אדומות. זה נתן לי השראה לכתוב דב"ש שנראה ככה (בשיטה שאיננה מו"ד), ופה זו הגרסא המו"דית שלו, עם עיניים כתומות כי עיניים אדומות ושיער לבן זה יותר מידי אלריק.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
התאואים את שאקה מלך זולו

האמת שהם מבוססים כמעט אחד לאחד על לוחמיו של טואלה מלך ארץ קוקואנה בספר "מכרות המלך שלמה" שאם לא קראת אותו אז כדאי להשיג ולקרוא בחג (וגם את שאר עלילות אלן קווטרמיין באופן כללי, הרבה תורגם לעברית).

tkhag1 אמר/ה:
ללא ספק אשתמש באחד מהם

על איזה מהם חשבת?
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
על איזה מהם חשבת?
המפקד האלמוני אמר/ה:
אם אכתוב הרפתקה ל5 בזמן הקרוב.
נראה אם אכתוב ואם כן איזה הרפתקה, היריבים האילו טובים למגוון של הרפתקאות ורמות כך שאני לא יכול להגיד במה בהכרח אשתמש, למרות שאני אוהב את הרעיון של לוחמי הלהבה והנחש.
 
חזרה
Top