• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שימוש במגינים

קובר האלים

פונדקאי מהשורה
לא מזמן הכנתי דמות של לוחם עם מגן, שמתי לב לכך שהמגן רק מעלה את השיריון. אני לא אומר שזה לא חשוב, כל נקודת שיריון יכולה להיות קריטית, אבל חשבתי שלמגן יש הרבה פוטנציאל מבוזבז. אפשר למשל להחליט ששחקן יבחר בין לנסות להתחמק ממתקפה או בין לחסום אותה עם המגן. מה אתם חושבים? זה יעזור (אולי בתור חוקי בית) או רק יסבך הטלות להתחמקות?
 
אני מניח שאתה מתייחס למהדורה 5 פה.
מה שעושה מגן זה לחסום התקפות, כן. אם אתה ממש רוצה להיות יצירתי עם מגנים אז אפשר לקחת את הכשרון Shield Master שנותן לך עוד אופציות.
למה שמישהו שמחזיק מגן יבחר לא להשתמש בו ובמקום זה ינסה להתחמק ממנה? ומה זה בכלל הטלה להתחמקות? עדיף בגדול לא להוסיף גלגולים נוספים מעבר למה שצריך. המאפיינים של הדמות כבר באים לידי ביטוי בדירוש השריון שלה, שמכיל אלמנט של זריזות. זה אומר שהדמות תמיד מנסה אקטיבית להתחמק ממכות כמה שניתן. היוצא דופן זה אם הדמות לובשת שריון כבד, ואז קשה מאוד לזוז ולכן לא מוסיפים את תוסף הזריזות להגנה, שזה אומר שהדמות סומכת על השריון (וגם על המגן!) כדי לבלום את ההתקפות.
 
פלאפי אמר מה שרציתי להגיד - הזריזות שלך מחושבת גם היא בדרג"ש. זה אומר שאם יש לך דרג"ש 18 ואויב מטיל 16 להתקפה, יכול להיות שחסמת עם מגן היד שלך - או שזה פגע השריון העור שלך ולא חדר אותו, או שהתחמקת מההתקפה. במקום שתגלגל כנגד האויב להתחמקות, יש לך תוסף קבוע לדרג"ש שמגיע, בין השאר, גם את סיכוי ההתחמקות שלך.
 
פלאפי אמר/ה:
למה שמישהו שמחזיק מגן יבחר לא להשתמש בו ובמקום זה ינסה להתחמק ממנה?

זה מה שאני חשבתי, אם יש לי דמות פחות זריזה, עדיף לי לרכז את כל המאמצים בלהדוף...

פלאפי אמר/ה:
ומה זה בכלל הטלה להתחמקות?
אם גובלין תוקף אותי בסכין, אני מטיל לזריזות כדי להתחמק.

ולחלק האחרון- זה מה שהרגשתי שלא בא לידי ביטוי במשחק, למה אני צריך להתחמק מחיצים ולא פשוט לחסום אותם? (אם המגן מספיק גדול)
אולי אתם מרגישים את זה יותר במשחק, אבל מבחינתי זה פלוס לשריון וזהו. אין לי מהלכים\ יכולות מיוחדות איתו...
 
קובר האלים אמר/ה:
אם גובלין תוקף אותי בסכין, אני מטיל לזריזות כדי להתחמק.
אתה לא, הגובלין תוקף, יש לך דרג"ש, אם בסה"כ שלו יצא ערך ששוה לדרג"ש ומעלה, הוא פגע. אתה לא מגלגל שום ניסיון התחמקות.

קובר האלים אמר/ה:
זה מה שאני חשבתי, אם יש לי דמות פחות זריזה, עדיף לי לרכז את כל המאמצים בלהדוף...
אין כזה דבר להדוף במו"ד, ההנחה היא שדירוג השריון שלך הוא ערך ההגנה שלך, זה היכולת שלך להדוף, לחמוק, להגן או להיות בר מזל ושההקתפה תתיקע בעץ במקום בך.

קובר האלים אמר/ה:
ולחלק האחרון- זה מה שהרגשתי שלא בא לידי ביטוי במשחק, למה אני צריך להתחמק מחיצים ולא פשוט לחסום אותם? (אם המגן מספיק גדול)
אותו דבר- אתה לא חומק מחצים כמו שאתה לא הודף אותם, אם החץ לא פגע כי ההתקפה נמוכה מערך הדרג"ש השה"מ כנראה יתאר איך ההתקפה פספסה, מניח שאתה תמיד יכול להגיד לו שאם פספסו אותך אז חסמת עם המגן, אבל מעבר לתיאור פלאפי זה לא משנה כלום
 
שמע אני לא יודע מה להגיד לך, זה השיטה, אם אתה מחפש משחק שהכל בו אקטיבי ואין ערכים פאסיבים יש מלא שיטות אחרות שאולי יתאימו לך, אביעד רשם את PF2, יכל להיות שגם הנשגבים יתאים, ואתה תמיד יכול ללכת על חופשיטה, לעשות את הדברים האלה במו"ד 5 זה קצת כמו לשחק מונפול עם קלפים וחיילי שח-מט - זה יכול להיות מעניין ואולי לעבוד, אבל זה לא הרעיון מאחורי המשחק.
 
כשמוסיפים חוק חלופי למשחק, כדאי לחשוב טוב על ההשלכות שלו ועל הדרכים בהן הוא ישנה את המשחק שלך.


אם אתה מבטל את דרוג השריון ונותן גלגול הגנה במקום...

1. אתה כמעט מכפיל את מספר הגלגולים והחישובים בקרב.

2. אתה יוצר סתירה בין השפעות נגד דרג"ש, שנותנות גלגולים גם לתוקף וגם למגן, ובין השפעות נגד תכונה, שבהן יש רק זריקת הצלה של המגן ואין "זריקת השפעה" של התוקף. (ולהוסיף גם זריקת השפעה באמת יכפיל את מספר הגלגולים בקרב!)

3. אתה צריך להתמודד עם שאלות חוקים חדשות, לגבי החלת יתרון וחיסרון לגלגולים. כשיש רק גלגול אחד, ברור שאם יש לו יתרון וחסרון, הם מבטלים זה את זה. כשיש שני גלגולים, נראה שייתכן מצב בו יש יתרון גם לגלגול ההתקפה וגם לגלגול ההגנה (ואז היינו מצפים שהם יבטלו זה את זה), ומאידך גיסא ייתכן מצב שיש יתרון לגלגול ההתקפה וגם חיסרון לזריקת ההצלה (שזה כמו מגה-יתרון לתוקף)

4. אתה צריך להתייחס לתוצאה של 20 טבעי ושל 1 טבעי בגלגול ההגנה, ומה קורה אם גם התוקף וגם המגן גלגלו 20 / גלגלו 1.

5. אתה צריך לקבוע מתי יכולת הולכת לתת יתרון להתקפה ומתי חיסרון להגנה, ולהיפך. לדוגמה פעולת החמיקה נותנת חיסרון להתקפות, אבל נראה שתצטרך לשנות אותה כך שהיא נותן יתרון להגנה.
 
אם תנסה לשחק בשיטה שבה מבצעים גלגולים נוגדים כל פעם שמישהו עושה התקפה, אתה מהר מאוד תבין למה עדיף כמה שיותר ערכים פסיביים. במו"ד 5 כמעט ואין גלגולים נוגדים אף פעם - זה תמיד מישהו אחד מגלגל נגד מספר מטרה. יכול להיות מצב שבו אתה מגלגל כדי לחמוק מפגיעה במידה ואתה מגלגל נגד לחש ואז צריך לבצע הצלה. אבל נדיר מאוד מצב שמישהו צריך לגלגל כדי לפגוע בזמן שמישהו מגלגל כדי להתחמק. למזלנו ביטלו מנהגים עקומים ממהדורות קודמות כמו למשל לחשים שחייבו אותך לגלגל כדי לפגוע עם לחש טווח רחוק או לחש מגע ואז היריב היה יכול לגלגל כדי להציל מהלחש. שני גלגולים לכל פעולה זה יותר מדי.
 
אגב, זה ככה גם בפאתפיינדר 2: אתה מגלגל מול מספר מטרה וכמעט אין שני גלגולים נוגדים.
מה שקורה שם עם מגן זה דבר כזה: אתה יכול לנצל את אחת הפעולות בתורך כדי להשתמש במגן ולקבל ממנו את תוסף הדרג''ש, ואם באותו הסיבוב אתה נפגע מהפתקה אתה יכול להשתמש גם בתגובה שלך כדי שהמגן יספוג חלק מהמשחק במקומך. לא מוסיף עוד גלגולים כי גם שם הם לא רוצים לסבך את השיטה כשלא צריך.
 
מו"ד משתמשת בשיטת קרב מופשטת. פשוט משקללים איך הזריזות שלך, השריון שלך והמגן שלך מקטינים את הסיכוי הסטטיסטי שתיפגע.

בשיטות אחרות יש חוקים להדיפה אקטיבית עם המגן, לחסימת התקפות עם הנשק, להתחמקות - וזה לפני שהתחלנו לדבר על זה ששריון בעצם סופג נזק ולא רק מונע אותו כמו במו"ד.
 
חזרה
Top