• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[סטארפיינדר] מכונות אבודות- עץ משחק [4\4]- תם ונשלם.

ויסקוראלון וטאק
out:
אז התוסף הוא 0, כמדומני, לא אם זה קשור איכשאו לארגון זכויות האדם, ואז זה 5. אני ממש רוצה להיכנס לוויכוח, אבל אני מניח שפשוט אשאר על מצב שינה עד שזה יגמר, או עד שינתן הרגע המתאים...
בקשר להודעה, פשוט אל תתייחס למה שלא הובן נכונה.
 
פריסק ושס
פריסק שולפת את אקדחה במהירות בעודה משדרת פקודות אזהרה לפאפירוס שמתכוונן על הכדור ואומרת "שס!" בעודה מחבה עם אקדחה/מכוונת לעבר כדור לבן שהתמיח זרועות עכביש, היא יורה יריית אזהרה כדי למנוע ממנו לזוז בעודה מוכנה לירות ישירות במידה וינסה לברוח, בעודה עושה את זה היא שואלת את האישה בלי להתיק עניים מהרובוט היא שואלת את האישה "זה שלכם? אם כן תכבי אותו"
out
פעולת הכנה שלי ושל הרחפן, מוכנים לירות על הרובוט במידה וינסה לברוח או לתקוף.
יוזמה עם צריך [dice:1x8ey]727144:0[/dice:1x8ey]
 
ויסקוראלון וטאק-
״אובייקטיבית האנדרואידים נוצרו למטרה אחת. ואז הם עשו מהפכה ושינו את העובדות! האובייקטיבי הוא סובייקטיבי אל מול הקוסמוס הגדול. ישנם מישורים בהם החוקים שאתה מכיר כסטטים שונים לגמרי. הידעת שיש מישור שלם של חלומות שבו כל דבר נתון לדמיונך? או שיש יצורים שיכולים לרחף ולנשום בחלל מבלי חליפות חמצן או מוטציות משונות או אפילו התאמה סביבתית לכך. ואתה יודע איך הם שורדים שם? בגלל אמונה. אתה יכול לבדוק את זה ולמצוא את ההוכחות המתאימות. אני בטוח שהן ירגשו אותך מאוד ואשמח לחפש אותן יחד איתך״ ויסקוראלון מרוצה מעצמו, הוא הכניס לא מעט מידע שהוא מבין בו מאוד לשיחה. כך הוא יודע שהדברים שהוא אומר נכונים ושהוא רק מעשיר את הידע של הבחור השני.
 
טולאר מטאסקווה קוראל, ואחריו נולין, נכנסים אל המבנה הגלילי שבמרכז ומוצאים את ויסקוראלון וקאשאנג- בן אנוש כהה עור, בעל עיניים מלוכסנות ושיער ארוך- יושבים על כסאות מתקפלים לצד הפלטפורמה הגדולה שמהווה את מרכז החדר ודנים בלהיטות. לצידם, יושב גם טאק- היסוקי הקטן לא משתתף בדיון התיאולוגי והפילוסופי על אמונה ועובדות. במקום זאת, הוא בוחן את קאשאנג- מנסה ללא הצלחה לנחש את מוצאו של האיש.

"המהפכה שלהם לא שינתה את העובדות!" קאשאנג אומר, מנופף בידו בלהיטות. התנועה שלו גורמת לנולין להבחין במסך הולוגרפי מני רבים שנמצא על הקיר, מקרין את תקנון הבטיחות. על מסכים אחרים נראות תמונות שנועדו להעלאת המורל- כמו תמונתה של לית'- חיה לבנה הדומה ליעלה, בעלת 6 רגליים, 4 קרניים ושני זוגות עיניים- ומעליה הכיתוב: "מצאו השראה, התעלמו מחוקי הפיזיקה!"
נראה שהתמונות, והמשפטים שאיתן, מתחלפים כל כמה דקות ומוגרלים מחדש על ידי המחשב.

"העובדות הן אובייקטיביות, הן לא ישתנו, לא משנה מה. זה מה שאתה לא מבין, שירן."

"קאשאנג שכך." הקאזאת'י אומר בחדות, "שלוט בעצמך מול האורחים שלנו. אין זה נאה להפוך אותם לעדים להתפרצות שכזו." בן האנוש נאנח בתגובה, נאבק בדחף לגלגל את עיניו. "כן המפקד." הוא אומר, וטולאר בוחן אותכם בדממה.

"נראה כי חברותיכם שמות פעמיהן אל הקפיטריה, האם תרצו להצטרף אליהן? כפי שהובטח, הוצאות הארוחה יכוסו על ידי התחנה."

עד שפריסק מספיקה לשלוף את האקדח, הכדור הלבן נעלם. מפתיע בהתחשב בגודל שלו- קוטר של מעל מטר. עדיין, ההעלמות הפתאומית שלו גורמת לפריסק לשאול את עצמה אם היא דמיינה דברים, וזה אכן לא עוזר כשאגרשקאל מביטה בפריסק בבלבול. "ילדה, אין שם כלום."
 
שס, פריסק
פריסק מסמיקה ומנמיחה האקדח שלה "הייתי מוכנה להישבע שראיתי רובוט כדורי לבן עם רגלי עכביש... אתן באמת לא ראיתין כלום?" היא ניגשת למקום הו הרובוט הלך על הקיר, בודקת עם נשארו שם סימנים מהרגלים העבישיות שלו, נראה לה שאילו היו רגלי להבים ולא כריות לחץ כמו אצל פאפירוס...
out
אני לא בטוח אם צריך גילגול כאן.. אבלך על כל מקרה 2+4=6... לא משהו, אני באמת מקווה שלא צריך גילגול...
 
פריסק מתקדמת אל עבר המקום בו היא חושבת שראתה את הכדור, אבל לא מצליחה למצוא שום סימן לו, או לכך שהוא היה שם. הרגליים שראית שהכדור הצמיח אולי היו חדות, אבל לא מספיק חדות כדי להתחפר בקירות או ברצפה שנראים כעשויים מחומר חזק יותר.
 
נולין, טאק וויסקוראלון
נולין עוצר, מופתע במעט מהדיון הלוהט שנקטע באיבו. "נולין אניול" הוא מציג את עצמו בפני בן האנוש, "אני מאמין שטרם נפגשנו. עם מי יש לי הכבוד?"

"נראה לי שכן, נרצה להצטרף אליהן, לפי דעתי סיימנו את ההכנות למעלה ואנחנו מוכנים לרדת למכרות" נולין אומר לשאר

כשטולאר קצת מתרחק נולין מנסה להמשיך את הדיון - "אמנם העובדות אובייקטיביות, אבל השאלה היא האם העובדות נתונות בידנו או רק פרשנות סובייקטיבת שלהן"
 
בעוד ששס לא בטוחה מה היא מחפשת, ועל כן גם לא מוצאת כלום, פריסק מצליחה למצוא פתח אוורור מאחורי המדפים שעליהם היא חושבת שראתה את הכדור. אם אכן היה כדור, נראה שהוא נכנס לשם, דבר שפריסק לא תוכל לעשות.

"פריסק, שס," ארגשקאל קוראת מבחוץ, "טולאר מוסר לי שהחברים שלכן מתכננים לרדת למכרה וישמחו שתצטרפו אליהם."

"קאשאנג." בן האנוש לוחץ את ידו של נולין, "למה אתה מתכוון, פרשנות סובייקטיבית שלהן?"

"אני אודיע לעמיתות שלכם שאתם מחכים להן כאן אם ככה." טולאר מטאסקווה קוראל מהנהן וניגש הצידה, מדבר לאוזניה.
 
פריסק ושס
"כדור לבן ברדיוס מטר שהצמיח רגלי עכביש והתרחק... אבל עם היא לא ראתה את זה ואת לא... יתכן שדמיינתי? אני צריכה ללכת לבדוק את מצלמות האבטחה?..." פריסק מכמטת את מצחה בבלבול
out
אני לא מרגיש השפעה כל שהיא או משהו? הדמות לא מודעת שהמערכת שלה הייתה תחת התקפה?
 
טאק, ויסקוראלון, נולין
"אבל". אומר טאק, מתפרץ בגסות אופיינית לשיח. "לעיתים נחוץ פירוש סובייקטיבי של העובדות על מנת להבינם. למעשה, לרוב כמעט ולא ניתן למצוא עובדות אובייקטיביות, אלא רק את הפירוש שניתן להם על ידי אחרים".
 
נולין טאק וויסקו
"סליחה אם אני קופץ לדיון בלי לשמוע את ההתחלה", נולין משיב לקאשאנג בטון מלומד, נהנה מהדיון האינטלקטואלי שחסר לו מאז עזב את האקדמיה, "אבל זה עדיין ראוי להאמר - אנחנו לא יודעים הכל ובעלי ידע מוגבל, לכן מה שאנחנו חושבים שהוא עובדה מוגמרת יכול להיות שגוי בסופו של דבר. פרשנות סובייקטיבית היא כל הפעלה של עיבוד מחשבתי שלא יכולה להיות משותפת עם אנשים אחרים. למשל נניח שאנחנו מוצאים תיעוד של קרב עתיק - חוקר אחד יכול להתייחס לתיעוד כפשוטו וחוקר שני יכול לטעון שהתיעוד מוגזם לטובת המנצח, כמו שבדרך כלל קורה עם תיעודים היסטוריים. למעשה, בתחום של חקר ההסיטוריה, כנראה שלעולם לא תהיה לנו היכולת לדעת עובדות אובייקטיביות."

"על מה באמת דיברתם, אגב?" נולין מתנער מארשת המרצה שאחזה בו ומבין שיכול להיות שהמונולוג שנתן היה דיי מיותר...
 
פריסק אכן מרגישה בחילה קלה

פריסק ושס, מלוות בארגשקאל- אישה בחליפה מגוהצת, בעלת משקפיים עגולות וקטנות ומבנה גוף דקיק- נכנסות אל מבנה המעלית. במרכזו, נמצאת המעלית עצמה- פלטפורמה גדולה שמסוגלת לשאת משקל גדול למטה, אל מכרות הסאבאניום שמתחת לרגליכם.
מסביב הפלטפורמה, על הקירות, נמצאים מקרנים הולוגרפיים. חלקם מקרינים תקנוני בטיחות והתנהגות נאותה בעבודה, חלקם איסור על צריכת משקאות משכרים, חומרים נרקוטיים ודברים דומים, וחלקם מקרינים תמונות שנועדות להפיח השראה- מסקיטרמאנדר קטן שמרים את האגודלים שלו למעלה, חיה דמויית יעלה בשם לית', או יצורים אחרים שניתן להגדיר כ'חמודים' לפי ההגדרה הרחבה ביותר. התמונות הללו מלוות במשפטים, חלקם הגיוניים יותר ("לא נשתפר מלשלוט אחד בשני, נשתפר מלשים קצוץ אחד על השני") וחלקם פחות ("לפני העבודה, מגיעות מחיאות הכפיים")- נראה שהם מוגרלים על ידי תודעה מלאכותית חלשה בעלת חוסר הבנה בסיסי של מושגים כמו "השראה" או "שיפור עצמי".

ויסקוראלון, נולין וטאק עומדים לצד המעלית, שלושה כסאות מתקפלים לצידם- ובן אנוש שחום עור בעל שיער ארוך ועיניים מלוכסנות מקפל אותם ומתחיל להכניס את הכסאות המקופלים לאחד הארונות. לא רחוק מהם, עומד טולאר-מטאסקווה-קוראל, מחפש משהו באחד הארונות האחרים, ארגשקאל ניגשת אליו ולאחר שהם מחליפים מספר מילים, הקאזאת'י ניגש אל החבורה- משאיר את בת האנוש מאחור להמשיך את העבודה שהתחיל.

"נהדר." טולאר-מטאסקווה-קוראל משלב את זוג ידיו התחתונות בזמן שהוא מפעיל מסך הולוגרפי קטן על פרק כף היד של אחת הזרועות העליונות שלו, "הפלוגה כולה כאן. אני מקווה כי הסיור המקוצר בתחנה היה לשביעות רצונכם ושכל שאלותיכם נענו. כעת, אלא אם לאחד מכם יש תהיה נוספת, אנא עמדו על הפלטפורמה ונוריד אותכם על המכרות. ארגשקאל גהולאני תצייד אותכם במסיכות שיגנו עליכם מהגזים הרעילים שלמטה, כמו גם בשיפור העמידות לחום של החליפות שלכם. אף פעם לא ניתן להיות בטוחים מדי." בעודו מדבר, ארגשקאל ניגשת אליכם עם מספר מסיכות בידה ומחלקת אותן ביניכם, לאחר מכן, היא מחלקת לכם גם מתקנים מלבניים דקים שמתחברים לחגורת החליפה שלכם.
"כאשר תשובו למעלה, החדרים שלכם יהיו מוכנים לשימושכם אם תעדיפו אותם על פני לינה בספינת הכוכבים שבה באתם. הארוחות לעומת זאת, לא יחכו לכם- ויוגשו בהפרשים של שש שעות לפי שעון אבשלום. אני מקווה שנראה אותכם בארוחת הערב, שמתרחשת בעוד כשש שעות בדיוק."
 
חזרה
Top