• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים דו"נ 50 (4) מבטו החודר של דואוקלס

אחד מעיקרי האמונה של בעלי שלוש העיניים הוא שלא ניתן להצמיח עיניים נוספות מעבר לאלו איתן נולדת. יוצא הדופן היחיד הוא הדרקונים, הקשורים לעולמם בקשר של חיים, וכאשר משנתה מספר עיני העולם, משתנה גם מספר עיני הדרקון, באשר הדרקונים חולקים את מהותם של העולמות.

למרות שבעולמנו זה קיימים מספר יצורים בעלי מספר עיניים שונה, כגון נזירי שלוש העיניים, הציקלופים בעלי העין האחת, והעכבישים בני 8 העיניים, ניתן לראות שאלו מקרים פרטיים, אך מספר עיני העולם בכללותו הוא 2: השמש – העין הזורחת ביום, והירח – העין המשקיפה בלילה.

לפיכך, לדרקון של עולמנו 2 עיניים, והוא אינו יכול לאבדן לעולם, אלא אם יוסיפו יושבי כדור הארץ עין שלישית לעולם כולו. הדרקון של עולמנו, דואוקולוס, מרבה להתבודד, כדי שלא יבואו אליו מכשפים שרוצים ללמוד להשתמש בכוחות העיניים שלהם, אבל אם יבוא אליו מכשף שכזה, הוא ילמד אותו את הנדרש לפני שיברח למקום אחר, ביודעו שהמכשפים תאבי ידע, וברגע שאחד מהם ידע את מקומו, כל החברים שלו יגלו אותו מהר מאוד גם הם, לא משנה אם ינסה אותו מכשף להסיר מהם את המידע הזה וכמה מאמץ ישקיע בכך.




לא אכתוב כאן נתונים לדואוקולוס, אבל כן אכתוב כאן את יכולות הראייה המעמיקה אותן הוא מלמד את המכשפים של עולמנו, אם יש להם מספיק מזל כדי למצוא אותו.
הכוח הינו מתת קדוש, שמופיע במדריך לשליט המבוך 2, ומתפקד מכאנית כחפץ קסום.
(הערה: הכוח כמעט חסר שימוש - אני לא מכיר שום התקפת מבט שזמינה לשחקנים)

מבטו החודר של דואוקולס רמה 3+
דואוקלס, הדרקון של עולמנו, מלמד את כוחות הראייה שלו רק למי שראוי לכך, קרי מצליח למצוא אותו. אתה אחד מברי המזל שמצאו את דואוקלס, ולמדת להשתמש בעיניך כדרקון ממש. כעת ביכולתך להביט עמוק יותר מכל אחד אחר אל תוך המציאות, ומבטך זורע הרס בכל מקום בו ינוח, אם רק תבחר להתבונן בדברים כפי שהם באמת.
רמה 3 680 מ"ז רמה 18 85000 מ"ז
רמה 8 8400 מ"ז רמה 23 425000 מ"ז
רמה 13 17000 מ"ז רמה 28 2125000 מ"ז
מתת קדוש.
תכונה: אתה זוכה לתוסף חפץ 1+ לגלגולי התקפה ונזק של התקפות מבט
רמה 13: תוסף חפץ 2+
רמה 23: תוסף חפץ 3+
רמה 8: כוח (יומי): פעולה חופשית. השתמש בכוח זה כאשר אתה מבצע התקפת מבט. גלגל את ההתקפה פעמיים והשתמש בתוצאה הטובה מבין השתיים.
רמה 18: השתמש בכוח זה כאשר אתה מחטיא בהתקפת מבט. גלגל את ההתקפה מחדש והשתמש בתוצאה השנייה, גם אם היא גרועה יותר.
רמה 28: השתמש בכוח זה כאשר אתה פוגע או מחטיא בהתקפת מבט. התקפה זו פוגעת במקום מחטיאה.
 
כמו שאמרת, הכוח כמעט חסר שימוש- אני חושב שלמכשף יש כמה מתקפות מבט, אבל זהו.
לא יותר מעניין לשנות את התכונה (אולי תוסף לתפיסה במקום?) ולתת כוח של התקפת מבט במקום מה שכתבת? ככה יהיה יותר מעניין ולשחקנים תהיה סיבה לשמוח מלקבל את המתת הזה.
 
טוב, רבותי, אתם צודקים, ומישהו עבד עלינו.
יש מפלצות על חסינות להתקפות מבט, יש מפלצות עם התקפות מבט, ויש כוחות שחקן שממש מתארים מבט, אבל חוץ מזה שהתקפות מבט לא ניתנות לשימוש על ידי יצורים עיוורים או כנגדם, אין לשום ד"ש התקפת מבט בודדת, גם אם התיאור שלהן ממש כולל מבט (כולל למכשף, אלא אם יש לו איזה משהו בדרגון או משהו בסגנון.) גם עיוורון הוא מצב לא ממש נפוץ, אבל בהחלט קיים ומציק.
אז מה עושים?
1. אפשר לקבוע שהתקפות שמתארות מבט יזכו לתוסף הזה, או שהשה"ם יאשר לשחקן שלו התקפה או שתיים כהתקפות מבט - לכל מי שיבכה לי שזה חוק בית והוא לא רוצה, מוזמן גם לא להשתמש בחפץ הזה, שהוא בעצמו חוק בית ולפיכך ניתן להוסיף לו מה שרוצים.
2. אפשר לשנות את חפץ הקסם כפי שהצעתם, וזה מה שאעשה כאן:
מבטו החודר של דואוקולס רמה 3+
דואוקלס, הדרקון של עולמנו, מלמד את כוחות הראייה שלו רק למי שראוי לכך, קרי מצליח למצוא אותו. אתה אחד מברי המזל שמצאו את דואוקלס, ולמדת להשתמש בעיניך כדרקון ממש. כעת ביכולתך להביט עמוק יותר מכל אחד אחר אל תוך המציאות, ומבטך זורע הרס בכל מקום בו ינוח, אם רק תבחר להתבונן בדברים כפי שהם באמת.
רמה 3 680 מ"ז רמה 18 85000 מ"ז
רמה 8 8400 מ"ז רמה 23 425000 מ"ז
רמה 13 17000 מ"ז רמה 28 2125000 מ"ז
מתת קדוש.
תכונה: אתה זוכה לתוסף חפץ 1+ לגלגולי התקפה ונזק של התקפות טווח שהמטרה שלהן היא מטרה יחידה אם אתה סמוך למטרה או הקרוב אליה מכל בני בריתך.
רמה 13: תוסף חפץ 2+, אם אתה בטווח 2 משבצות מהמטרה או הקרוב אליה מכל בני בריתך.
רמה 23: תוסף חפץ 3+, אם אתה בטווח 3 משבצות מהמטרה או הקרוב אליה מכל בני בריתך. אינך מעורר התקפה מזדמנת מהמטרה נגדה אתה מבצע את ההתקפה
רמה 8: כוח (יומי): פעולה חופשית. השתמש בכוח זה כאשר אתה מבצע התקפת טווח עם תוסף החפץ שהחפץ מעניק. גלגל את ההתקפה פעמיים והשתמש בתוצאה הטובה מבין השתיים.
רמה 18: השתמש בכוח זה כאשר אתה מחטיא בהתקפת טווח עם תוסף החפץ שהחפץ מעניק. גלגל את ההתקפה מחדש והשתמש בתוצאה השנייה, גם אם היא גרועה יותר.
רמה 28: השתמש בכוח זה כאשר אתה פוגע או מחטיא בהתקפת התקפת טווח עם תוסף החפץ שהחפץ מעניק. התקפה זו פוגעת במקום להחטיא
 
האמת היא שתוסף חפץ להתקפה ולנזק הוא משהו שאתה מקבל מאוד בקלות - יש מליון חפצי קסם שנותנים את זה, וברמות 3 ו8 אתה מעורר התקפה מזדמנת בדרך כלל, או שבקרוב תעורר. בדרגות 13 ו18 לקחתי בחשבון הישג מאיים שעשוי להיות לרוב המפלצות (וגם את העובדה שלרובן אין) ובדרגות 23 ו28 הנחתי שהמשחק כבר מספיק שבור ושיש יכולות מקבילות לזה (למרות שלא בדקתי לעומק)
הכוח ברמה 28 לא ממש מוגזם - פגיעה אוטומטית היא לא דבר שקיים במו"ד בצורה הטהורה, אבל לכן זה כוח יומי, ששווה בערכו לכוח היתקלות - לבן האנוש יש כוח שמאפשר לו לפגוע אוטומטית בהתקפות (לא נתון לבחירתו, זה רק 4+ אבל לאחר החטאה) ברמה 1, ויש כמה וכמה מקצועות שנותנות לך תוספים מטורפים ככוח היתקלות ברמות האגדה, או כל מיני דברים שמשלשים את הסיכוי שלך לפגוע - בכלל, ברמות האלה יש כל כך הרבה דרכים לפגיעה אוטומטית (ולא שברמות המופת אין לך כאלה עם טיפה יצירתיות) שגם אם הכוח הזה שובר באופן גם את אחת המוסכמות של מו"ד 4 (שהיא פוליטיקלי קורקט נטו - שאסור לומר את צמד המילים פגיעה אוטומטית), שהכוח הזה לא יוצא דופן ביחס לדברים אחרים שדמויות מקבלות, גם אם הוא חזק ביותר במונחים של חפצי קסם. אבל היי, זו דרגה 28, אם הגעת אליה זה אומר שהמשחק שלך שבור כבר איזה 5 דרגות, אתה לא תשים לב בכלל למה שהחפץ הזה מביא לך.
 
המתמטיקה של מהדורה 4 היא מאוד מסודרת, ולמרות שנראה שיש המון חפצי קסם שנותנים תוסף להתקפה ונזק, זה מסודר על ידי סוג התוספים ועל ידי חישוב די מדויק. תוסף חפץ להתקפה ולנזק מעבר למה שהמתמטיקה "מאפשרת" לך הוא מאוד נדיר, ולכן נחשב לחזק ביותר, ומאוד מומלץ לא לתת אותו כי זה התעסקות עם המכאניקה של השיטה ברמות היותר עמוקות של איזון בה.

בניגוד לשאר המהדורות, אפילו בדרגה 23-28 המשחק עדיין שומר על איזון מסוים במהדורה 4, גם אם לא מושלם לחלוטין (ככול מהדורת מבוכים ודרקונים*. ולכן הפגיעה האוטומטית עדיין בעייתית, ואפילו דווקא הכי אז, כאשר לדמויות יש כוחות עוצמתיים ולכן כוח של פגיעה אוטומטית עלול לשבש את האיזון העדין של התקפה/פספוס שיש לשיטה הזו. כן, יש כוחות שמוסיפים לתוצאה אחרי הגלגול, בין זה לבין פגיעה אוטומטית יש הרבה, כאשר פגיעה אוטומטית מתגברת על דברים כמו מחסרים שאויב מביא לך או מחסרים מעיוורון, כוחות מסוימים שמאפשרים לך לקחת מחסרים להתקפה בתמורה לנזק או השפעות אחרות או מתבססים על פגיעות מרובות שהן דבר שלא סביר שיקרה...

ואם אתה מודה שהחפץ שלך שבור בדרגות האלו אבל טוען שהדרגות הן הבעייתיות "ולכן לא תשים לב", אז החפץ שלך בעייתי.
 
טוב, עשיתי קצת מחקר, שזה אומר לעבור על רוב חפצי הקסם שנותנים תוסף חפץ, וכל עוד זה להתקפות אביזר, לא אמורה להיות לך שום בעיה להשיג תוסף של 1+ לפי תקופה, אבל יש אפשרות לתוספי חפץ נמוכים יותר או על תנאי להתקפות נשק, אבל הם נדירים יותר. תוסף החפץ שאני מציע כאן הוא תוסף מהסוג השני, והוא לא שבור - הוא תוסף להתקפות נשק, נכון, אבל הוא מגביל מאוד - הסיכוי שלך לחטוף מזדמנת או הסתערות מהמטרה גבוה מאוד, ואתה לא רוצה להגיע למצב כזה בדרך כלל, אבל כשאתה כבר שם התוסף יעיל מאוד. (החפץ הזה מועיל גם להתקפות נשק, אז אני מחשב לפי השיטה המחמירה) לגבי הכוח של חפץ דרגה 28 - כן, הוא שבור, בדיוק כמו שמו"ד 4 שבורים בדרגה 25 ומעלה. בדרגה 25, אם אני רוצה לפגוע במטרה שלי, אני אפגע, ויש לדמות שבנויה נורמלי את האפשרות להחליט על פגיעה אחת לפחות בהיתקלות (והאמת שעם קצת שכל אפשר לעשות את זה לפעמים כבר בדרגות המופת, ועם אתה בן אנוש אז גם בדרגה 1, למרות שבזה אין לך בחירה על ההתקפה), אז כן, החפץ הזה שבור, ויש איתו בעיה כמו בכל השיטה כשהיא מגיעה לדרגות האלה (מהמעט ששמעתי), אבל ביחס לשיטה עצמה הוא מאוזן, גם מבחינת התכונה וגם מבחינת הכוח.
 
אני יכול פשוט לצטט את ההודעה הקודמת שלי כתגובה. הסברתי כבר מדוע החפץ שבור ולא מתאים לאיזון של השיטה, ה"תנאי" שקבעת הוא תנאי שקורה בכול התקפה כמעט במשחק, והכוח דרגה 28 שבור כי כמו שלשחקנים יש יכולת לשפר קיצונית את סיכויי הפגיעה שלהם גם לאויבים בדרגות האלו יש דרכים לגרום להתקפות לפספס- ואתה מתעלם מהצד הנגדי הזה שהכוח שלך הורס אותו. בדרגה 28 המשחק לא שבור, הוא שונה מאוד, אבל הוא לא שבור ואני לא בטוח למה אתה מניח את ההנחה הזו או למה אתה חושב שזהו תירוץ לתת לחפץ כוחות שבורים. אז תן בדרגה 28 גם 50+ לנזק, השיטה שבורה בכול מקרה, מי ישים לב?

בכול מקרה, אין לי באמת מה להוסיף לצערי. אם החפץ טוב מבחינתך כפי שהוא, שמחתי לעזור לפחות בקצת.
 
העוג הברברי אמר/ה:
ה"תנאי" שקבעת הוא תנאי שקורה בכול התקפה כמעט במשחק
להיות הכי קרוב למטרה או צמוד אליה? זה קורה בקפא"פ, לא בטווח, שם הדמויות מבקשות להתרחק מהאויב כדי שלא יכלול אותן בהתקפות האזור שלו וכו'.
העוג הברברי אמר/ה:
לאויבים בדרגות האלו יש דרכים לגרום להתקפות לפספס
יש לדמויות מספיק דרכים להתגבר גם על זה, מאמץ הירואי של בן האנוש או דיוק אלפי של האלף הם הבסיס, ומעבר לזה יש כל מיני כוחות מנהיג שטניים ויכולות דמות שיכולות לתת לך תוספים או גלגול מחדש או שניהם אחרי שנכשלת בהתקפה.
העוג הברברי אמר/ה:
בדרגה 28 המשחק לא שבור,
בניגוד לכוח החפץ, 50+ לנזק, שבור גם ביחס לשיטה - תוסף החפץ הגבוה ביותר שדמות מקבלת לפי רצון הוא 6+. הטענה שלי היא שהחפץ שבור כי אני יוצא מנקודת הנחה שהוא שווה לשיטה ושהשיטה שבורה, אבל לא שהוא חזק מדי ביחס לשיטה. אם השיטה באמת לא שבורה בדרגות האלה שלא הגעתי אליהן אבל שמעתי עליהן דברים רעים אז לדעתי גם החפץ לא שבור. אולי קצת חזק יותר מחפץ בתקופתו, אבל לא יותר מזה.

טוב, ממש תודה על הביקורת! אבדוק עוד קצת כדי לבחון לעומק את הטענות שלך.
אני ממש מודה לך שאתה ככה מבקר אותי על כמעט כל דבר שאני שולח פה (ועל זה שיש לך סבלנות לשטויות שלי :D), זה כיף לראות שאנשים נחמדים כמוך נמצאים כאן בפורום, קוראים את מה שאתה כותב, וגם מנסים לעזור.
 
חזרה
Top