• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[סטארפיינדר] מכונות אבודות- עץ משחק [4\4]- תם ונשלם.

פרשס
שס צועדת קדימה ולוחצת את ידה של ארגשקאל, לא מודעת לחלוטין לאווירה המתוחה ''נעים להכיר אותך ארגשקאל! קוראים לי שס!" ואז היא חולפת על פניה וניגשת לרכב, מתחילה לבדוק את מערכות המחשוב הבסיסיות שלו בניסיון לגלות עוד מידע, בנוסף לבדיקה כללית של מצב הרכב
Meta
הנדסה
[dice:ycdcj4]726416:0[/dice:ycdcj4]
מחשבים
[dice:ycdcj4]726416:1[/dice:ycdcj4]
 
הרפתקאות איש החרק-
ויסקוראלון מתיישב בנוחות, הרגליים שלו משולבות והידיים שלו נחות על רגליו. ״פניתי לדרכו של ווידאן לפני לא מעט שנים״ מגיב ויסקוראלון בשמחה לנושא השיחה. ״אני רוצה להאמין שהכהונה בחרה בי כמו שאני בחרתי בה. נתקלתי בדרכו של ווידאן בדיוק שהערערתי על הדרך בה אני אקח בחיים. דרך החופש והבחירה שהוא ייצג קרצו לי מאוד, זמן עבר, וכעת אני אחד מכהוניו״ מסביר השירן בהרחבה.
 
הרכב קטן יותר מששס ציפתה, יש בו רק שני מושבים- ומאחוריהם ישנה תיבת אחסון קטן, מעין בגאז' שנועד לאחסן כלי עבודה. בניגוד לכלי העבודה שעל הקיר, המסודרים בקפדנות, התיבה המחוברת לרכב מבולגנת למדי.
שס בוחנת את הרכב, ולא נראה שהוא פגום- כל המערכות עובדות, כולל מערכת הניווט. אין בו שום פגיעה שניכרת לעין. בזמן שהיא מעלה את מפת המסלול האחרון של הרכב, פריסק וארגשקאל מחליפות מבט מתוח.

בת האנוש הדקיקה נראית כאישה באמצע שנות העשרים לחייה, וכשפריסק מזכירה את הפנימייה באבשלום, ארגשקאל עוצמת את עיניה לרגע- מתרכזת, מנסה להזכר.
"כן, זה כנראה מאיפה שאני מכירה אותך." היא אומרת, "אחי לומד שם, בטח ראיתי אותך כשביקרתי אותו."

שס בינתיים מצליחה להעלות את מפת המסלול האחרון של הרכב, ומגלה שהוא הגיע בערך לאמצע המכרות לפני שהוא פנה לאחור.
OUT
tkhag1, איפה פאפירוס נמצא? כמו כן, איך קוראים לפנימייה היוקרתית שפריסק למדה בה?

הקאזאת'י מסתכל על נולין עובד, המסיכה שעל פניו מסתירה את פיו. "קראתי מספר מהמאמרים שלך, נולין אניול." טולאר מטאסקווה קוראל אומר, "המאמר שלך על הרמה הטכנולוגית של לפני הפער מול הרמה הטכנולוגית שאחריו היה מרתק, עבודת מחקר מצויינת, ממש מעוררת השראה!"

בזמן שהקאזאת'י מחלק לו שבחים, נולין בוחן את המכונות. הוא לא בטוח שיצליח לזהות את עקבות המזקו"ם על הקרקע אך הוא מאמין שלא יהיה קשה לזהות את סימני העמודים התומכים בתקרה. עם זאת, הכל תלוי בדחיסות האדמה שמתחת לקרקע- אדמה דחוסה יותר אומרת שיהיה קשה יותר לזהות עקבות.
כמו כן, הוא מזהה נזקי אש בחלק מהמכונות, לוחות חרוכים או מפוחמים מעט, לא ברמה שיכולה לפגוע במכונה- אבל בהחלט משונה. ייתכן שבאמת מדובר ביסודני אש.

"סלח לי," קצין המכונות אומר ומבצע קידה משונה, "אין זה מקצועי מצדי- מכונות הכרייה מבצעות את עבודתן בצילן של מכונות התמיכה המוודאות כי התקרה לא תתמוטט על ראשן. אין אינטרקציה מעבר לכך."

"אני מאמין של יארייזה בעצמי." קאשאנג אומר, "האמונה בווידאן היא לא יותר מכך- רק אמונה. אבל יארייזה לא דורשת אמונה, היא נותנת הוכחות."
 
פרשס
Out
אילה עם אני מציין באופן מפורש אתה יכול להניח שהוא איתי בכל עת אבל לצורך הנוכות עם זה משנה במקרה הזה אתה יכול להניח ששלחתי אותו להביא לי משהו מהספינה ששכחתי והוא בדיוק חזר, ובאשר לשם, החלטתי להשאיר את זה בידיים שלך אבל אם אתה רוצה שאני אמצא אז... כוכב הצפון? באמת שאני לא טוב בזה.
In
פריסק מחייכת חיוך לחוץ קלות אך אומרת בטון קליל "באמת? מה היה השם שלו? יתכן אני מכירה אותו"
 
נולין
"תודה" נולין משיב. "ומה מביא מהנדס כמוך לקרוא מאמר השוואתי בהסיטוריה עתיקה, אם אפשר לשאול?"

"מה הסימנים האלה?" נולין שואל בעודו מצביע על סימני האש שהוא רואה על המכונה.
"במרכז הבקרה אמרתם שלפעמים יסודני אדמה מגיעים לבסיס ואתם "מרחיקים" אותם. האם יכול להיות שיש יסודני אש במעמקי האדמה? ואם כן, איך המכונות מרחיקות אותם?
אגב המכונות, מאיזה דגם אמרת שהן?" נולין שואל את המהנדס שוב, מודע להתחמקות הלא אלגנטית שלו מהפעם הראשונה שהשאלה נשאלה, והפעם הוא שם לב לכל פרט קטן בשפת גופו של הקאזאת'י

מטא
גלגול אבחנה
[dice:2v0vs]726618:0[/dice:2v0vs]
 
היסוקי המעצבן
"נראה שלא הכול כשר במקום הזה..." טאק רוטן לעצמו, בשקט, מתחת לעינם הפקוחה של המפקחים על הטחנה. "לא יודע למה ציפיתי... אפילו יסוקי אחד אין במקום הזה...."

טאק ממשיך להסתובב בחדר, בוחן את המכונות, ומנסה להבין כיצד הם פועלות. מכונות אלה עשויות להציל את חייו, במידה והם יתקעו בתוך המנהרות. לאחר שעומד על טיב המכונות, טאק פונה לעבר המעלית, ממלמל לעצמו. "אני מניח שבמקום ארור כזה, ויסקוראלון עלול להזדקק לעזרתי". הוא מנפח את חזהו. "הוא זקוק לי, כמובן".

טאק מנופף לשלום לעבר מפקחי התחנה. "להתראות! היה נחמד להכיר אתכם!" הוא נכנס למעלית. לאחר שהדלת נסגרת, הבעת פניו משתנה לרגע. הופכת לזועמת יותר, כועסת יותר. "אידיוטים". הוא רוטן לעצמו, מחכה לסיום הירידה.

meta
[dice:3p6ynt41]726747:0[/dice:3p6ynt41]

ואציין שמטרת הגלגול היא בעיקר לעמוד על טיב המכונות, שבמידה ונמצא אחת מהן, נוכל להפעיל אותם ולמצוא כך את דרכנו חזרה.
 
הרפתקאות איש החרק-
"זו גישה מאוד מגבילה" אומר ויסקוראלון. "להחליט שכל שאר העוקבים אחר האלים הם רק מאמינים. איפה החופש שבדבר? אמונה צריכה לייצג רוח לכת, היא אינה דורשת הוכחות. האם בעיניך כל דבר בחיים דורש הוכחות? האם אתה צריך הוכחות מילדיך שהם אוהבים אותך? או הוכחות מהנוף שמראות שהוא באמת יפה למתבונן?" לא נראה שויסקוראלון נפגע, להפך, נראה שהוא מת על דיונים כאלה.
 
OUT
אם ככה, נראה לי ש"פולאריס" זה שם מתאים לאקדמיה. השם של כוכב הצפון בעולם שלנו. אחרי הכל, בעולמות הברית- כוכב הצפון הוא התת-מישור של דסנה, אלת המסעות והחלומות.
IN
"ארניסטו." היא עונה, נראית נינוחה מעט יותר- אבל עדיין לא זזה ממקומה."הוא לומד בוטניקה וזנולוגיה בפולאריס."

"המדעים הטכניים הם העבודה והתשוקה שלי, אך הם לא כל חיי." הקאזאת'י אומר ברכות, "ההיסטוריה מלמדת רבות- ואנו הקאזאת'ים תלמידיה."

"למעשה, ריידוקאמאריז שלוש עיניים ציין את הימצאותם של יסודני אש על הירח, וכי הם לא עוינים, אך זה קרה לפני שנכנסתם אל חדר הבקרה. אתה כנראה מתבלבל עם ההיפותזה של ויסקוראלון ידידך, כי יסודני אדמה הם אלה המפריעים לעבודה במכרה."

"בנושא המכונות," הוא אומר בהיסוס מסוים, "מדובר במספר רב של דגמים- האלורה, הלוטור, המרלה, הזארקון, הקוראן ועוד." טולאר מטאסקווה קוראל מרים אצבע לאחר שהוא אומר את שמו של כל דגם. נולין מרגיש כמעט כאילו הוא מציין שמות של דגמי מכונות כרייה אקראיים, אבל הוא מזהה כמה מהם- והם בהחלט לא עדינים ומשוכללים כפי שריידוקאמאריז טען.

"וודאי!" בן האנוש אומר, "זה קל להאמין- אתה יכול להאמין במה שאתה רוצה, זה לא דורש כלום! אבל לראות את האמת, לקבל אותה, לחקור אותה ולחפש אחריה- זה דורש מאמץ!"

טאק נכנס באמצע הדיון, רואה את קאשאנג- בן אנוש גבוה וכהה עור, בעל עיניים מלוכסנות ושיער ארוך- יושב בכסא מתקפל ממול לויסקוראלון, לצידה של פלטפורמת המעלית. מסביב, מסכים הולוגרפיים מקרינים תקנוני בטיחות וסלוגנים מעוררי השראה. באחד מהם, ישנה תמונה של יצור פרוותי בעל שש ידיים שמרים אגודל למצלמה, סרט כרוך סביבו עם הכיתוב "העוזר הקטן של הוסקאריום", ומתחת לרגליו ישנו הכיתוב "תמשיכו להתבכיין, תמשיכו להיות חופשיים!"
 
ויסקוראלון וטאק-
"אמונה מביאה מעשים. אם לא היינו מאמינים בחופש, לעולם לא היינו משתחררים מהנחיל. הסייבורגים היו נשארים עבדים ואנשים פה היו חסרי רוח. אמונה ותקווה הם חלק מהותי בחיים. חלק שאני בחרתי לתת ממנו לווידאן" אומר השירן.
 
נולין
"אכן", נולין משיב למהנדס, "רק חבל שחלק מהאנשים לא מוכנים ללמוד ממנה" הוא הוסיף בעצב.

יסודני אש, יסודני אדמה, למי אכפת, למה הוא מתחמק מלענות על השאלה? האם הוא מנסה להסתיר משהו?
"יכול להיות שאני מתבלבל עם ההיפותזה של חברי, אבל עדיין, מה לפי דעתך גרם לסימנים האלה?" הוא שואל בעודו מצביע על סימני השרפה על המכונות, ער לכל ניואנס דק בשפת גופו של הקאזאת'י


הם בטוח מסתירים משהו לגבי המכונות האלה, נולין חשב לעצמו, השאלה היא למה...
כשהם פנו לצאת מהאנגר נולין פונה למהנדס "טולאר, אני ממש מתנצל אם אני פוגע אבל אני מרגיש שאתם מסתירים משהו לגבי המכונות הללו, ואני רוצה להדגיש שאתם ממש לא צרכים, אנחנו לגמרי בעדכם. אתה יודע שהחוזה שלנו מחייב אותנו לשמור על סודיות לגבי העניינים של המאובטח, נכון? כל פרט מידע חריג הנוגע למכונות ישאר אצלנו בסודיות מוחלטת. אנחנו צרכים לראות את המכונות החופרות כדי שנוכל להחזיר את המכרה לפעילות מהר יותר, דבר שיעזור בראש ובראשונה לכם, האם נוכל לראות אותן בבקשה?"

מטא:
גלגול אבחנת מניע על ההסברים שלו לגבי סימני השריפות
[dice:53u]726874:0[/dice:53u]

גלגול שקר (אין באמת הסכם סודיות) כדי לשכנע אותו לתת לנו לראות את המכונות (אם צריך דיפלומטיה תוריד 4 מהתוצאה)
[dice:53u]726874:1[/dice:53u]
 
ויסקוראלון וטאק
טאק נעצר לרגע, סוקר במבטו את התמונה שמולו. שלא כהרגלו, שכן הצורך הטבעי שלו היה להתחיל שיחה עם הבחור, הוא מתיישב לצידו של ויסקוראלון ושותק, מהורהר.
out:
דת על ווידאן(ואולי הקשר שלו לשירן, אם יש):14
אין לי את הטלפון זמין וכו' אז הטלתי בעצמי, אם זה בסדר.
 
פריסק ושס
היא מחייכת חיוך מעושה "כן אני מקירה אותו מעט, אבל אני הייתי בתחום הטייס והרוביטיקה כך שלא נפגשנו יותר מדי" היא מביטה לעבר חברתה לצוות "השגת את כל הנתונים שהיית צריכה" היא מחייכת אבל לא קשה לראות שהיא מתה להסתלק משם


שה"ם
נהפוך את זה למעניין, הוא אחד מאילו שגילו על זהותה והפיצו את הסוד שלה
 
פרשס
למרות הכישרוים החברתיים העלובים למדי של שס, היא למדה לזהות את סימני אי הנוחות של פריסק. היא מהנהנת וניגשת ללחוץ בהתלהבות את ידה של ארגשקאל ''היה תענוג לפגוש אותך. וכן, השגתי את כל מה שאני יכולה להשיג. תודה רבה על העזרהשש
 
"מבלי להעליב," קאשאנג אומר וקם, מציע את כיסאו לטאק וניגש להביא לעצמו כיסא מתקפל אחר מאחד הארונות. "אבל בני השירן לא השתחררו מהנחיל בזכות כוח הרצון שלהם- אלא בזכות מוטציה גנטית נדירה שניתקה את הקשר שלהם למוח הכוורת."
הוא מתיישב על הכסא שהביא, רגל על רגל, וממשיך לדבר בלהט. "אמונה ותקווה הן שקרים שאנשים מספרים לעצמם במקום להתמודד עם המציאות. הם לא צריכים להאמין, הם צריכים לדעת! הם לא צריכים לקוות לטוב, הם צריכים לפעול כדי שהטוב הזה יקרה!"

טאק שם לב לסמל הקדוש של ווידאן על צווארו של ויסקוראלון, סמלו של אל החירות והשויון. טאק לא יודע עליו הרבה- רק את הבסיס. שווידאן הוא אל שנהנה לשלוח התגלמויות שלו לטייל במישור החומרי על מנת שיוכלו לחוות את התרבויות והחיים של בני התמותה בדרך בה אל לא מסוגל. הוא מטיף לשוויון, לחירות ולגילוי דברים חדשים.
META
גלגלו לי בבקשה זיהוי מניע.

"אני מתנצל, אך אינני בטוח." טולאר מטאסקווה קוראל משלב שתי אצבעות במה שנראה כמחוות התנצלות, "ייתכן שאכן מדובר ביסודן אש שמצא את דרכו אל המכרות, או שמא בסימני נשק- רוב השומרים שלנו נושאים עליהם אקדחי אזימות'. אולי אף מדובר בדבר טבעי יותר, סילון של גז דליק שהשתחרר בקרבת הרכב והחל לדלוק." נולין מאמין כי הקאזאת'י באמת מנסה לחשוב על השערות, ולפחות הפעם לא מנסה להשתמש בהן ככיסוי לדבר מה. ממה שנולין רואה, המהנדס הראשי שמולו באמת איננו יודע מה גרם לסימני החריכה.

"כמו שריידוקאמאריז שלוש עיניים ציין," טולאר מטאסקווה קוראל אומר ברצינות תהומית, "המכונות הכורות הן עדינות, ואיננו יכולים לסכן אותן בלאפשר לזרים ללא המיומנות המתאימה להתקרב אליהן. קרן אור אחת תספיק כדי לשבש את החיישנים שלהם, המתוכנתים לראייה בחשיכה שמתחת לאדמה."
OUT
אכן מדובר בדיפלומטיה.

"בוודאי." ארגשקאל לא מחייכת כשהיא לוחצת את ידה של שס, "פריסק, הא? מוזר, אני יכולה להשבע שארני סיפר לי משהו עליך." היא ממשיכה לבחון את פריסק למספר שניות, גורמת לנערה הצעירה לנוע באי נוחות תחת מבטה, אך בסופו של דבר מסתובבת ויוצאת מההאנגר.
"תרצו ללכת לפלטפורמה, או שתרצו לאכול משהו?" היא שואלת מבחוץ, מחכה לתשובה. אבל בינתיים, אתן חושבות שאתן רואות משהו בזווית העין שלכן.
META
גלגלו לי בבקשה בדיקת תפיסה.
 
ויסקוראלון וטאק-
״בלי אמונה ותקווה אין דימיון ובלי דימיון אי אפשר לגלות ולחקור באותה צורה. אמונה היא לא דבר שאתה עוקב אחריו בעיוורון, אתה צריך להאמין ואז לפעול בהתאם לאמונה שלך. אמונה היא קווים מנחים שאתה קובע לעצמך על הפעולות והבחירות שלך. כך מגיעים לדרך האמת!״ ויסקוראלון נורא מתלהב מהדיון, הרבה זמן לא נכנס לשיחה על דת.
Meta
זיהוי מניע: 15+8=23.
 
נולין
נולין פולט אנחה "כנראה שנאלץ להסתדר גם בלי לראות את מכונות הכריה. בכל מקרה, תודה על העזרה, טולאר, נראה לי שסיימנו כאן.
האם תוכל להגיד לי בבקשה מה הדרך למעלית? קבענו להאסף שם לפני הירידה למכרה"

שוב פעם המסתוריות הזו...
נולין מחכה עד שהמהנדס יעזוב אותו לבד ואז הוא שולף את המחשב שלו ומנסה לחפש באינטרנט האם קיים מידע גלוי על דגמי מכונות הכרייה שהמכרה משתמש בהם. הוא לא מנסה לפרוץ או לעשות משהו בלתי חוקי. בנתיים.

מטא:
בדיקת מחשבים למציאת מידע (דוחות כספיים, בקשות הזמנה וכו')
[dice:114e]726999:0[/dice:114e]
 
ויסקוראלון וטאק
טאק מהנהן בתודה לעבר האיש, ומתיישב על הכיסא, מתחיל לתופף ברגלו על הרצפה. איזה מן בן אדם מנהל שיחות דת באמצע מנהרות כרייה? הוא חושב לעצמו. למעשה, יש לו אלפי שאלות שהוא מוכן להפציץ בהם את האיש, אך נראה שויסקוראלון נהנה.
טאק מנסה לחשוב בינתיים על מוצאו של האיש. נראה שהדעה שלו על השירן לא אובייקטיבית, אבל איזה מן אדם השונא את השירן ומתעב אותם מתיישב לדבר עם אחד מהם באמצע מערה בודדה?

meta:
זיהוי מניע:5
גלגול לניסיון לזהות את מוצאו של האיש(ואולי גם מה קורה שם, ומה דעתם על השירן וכו'):18, ללא תוסף. אני לא כל כך בטוח מה להוסיף, אבל הנחתי שתפיסה(+0) ומיסטיקה(+4) הם האפשרויות הכי טובות, אז במידה וזה מיסטיקה, התוצאה היא 22.
 
בזמן ששס לא שמה לב למשהו מיוחד, כדור לבן על אחד המדפים צד את עינה של פריסק כשזרועות עכבשיות יוצאות ממנו ומרימות אותו, מתחילות לצעוד במהירות על הקיר.

טולאר מהנהן, "פלטפורמת המעלית נמצאת במבנה העגול שבמרכז השטח, מוגנת כך מהמפגעים האטמוספריים." הוא אומר ומלווה אותך לשם.
בזמן ההליכה, אתה פותח במהירות את המחשב הזעיר שלך ומקליד כשגבו של הקאזאת'י מופנה אליך. למרות שאתה לא מצליח למצוא מידע על באילו דגמי מכונות כרייה התחנה משתמשת, אתה מוצא שהמשקיעה הגדולה בתחנת הכרייה היא חברה בשם "טריני". חברה שמתעסקת בביו-טכנולוגיה, ונמצאת בבעלות תאגיד סורין- אותו תאגיד שמאראקס אבטחה נמצאת תחתיו.

OUT
אני מאמין שלנסות לזהות מאיזה כוכב אדם מגיע זו בדיקת תרבות
IN
בזמן שטאק מנסה לזהות את מוצאו של קאשאנג, עיניו החדות של ויסקוראלון לא מפספסות את הרתיעה של האדם כאשר הזכרת את מחאת האנדרואידים.

"הבעיה היא שאתה טוען שצריך לפעול בהתאם לאמונה שלך, אבל לא! זו בדיוק הטעות שלך!" קאשאנג משנה תנוחה על הכסא, "האמונה שלך לא צריכה להשפיע עליך, כי היא סובייקטיבית- כל אדם מאמין בדבר אחר, ולא ניתן לסמוך על דברים סובייקטיבים! אתה צריך לעקוב אחרי האמת, אחרי ההוכחות האובייקטיביות!"
 
חזרה
Top