• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 50; מו"ד 5] סיראש

הסיראש הוא דרקון מהעולם העתיק, נוצר מתוהו כדי להילחם בתוהו על ידי האלים כשהם עוד היו צעירים, או על ידי ראשוני האשפים. דרקונים "אמיתיים" לא אוהבים כשמזכירים להם את קיומו של הסיראש או כשמגדירים אותו כדרקון, אבל מרבית המלומדים סבורים כי הסיראש היה קיים הרבה לפניהם.

בימים העתיקים ההם, הסיראש שירת אלים על אדמות או מלכים-מכשפים, הגן על ערים ונלחם בשדים, מפלצות וצבאות ברבריים. עם זאת, הסיראש מעולם לא היה יצור ממושמע או צייתן. כיליד התוהו הקדמוני הוא נוטה לגחמות ולתגובות זועמות והרסניות, וקשה מאוד לכפות עליו לעשות משהו שלא מוצא חן בעיניו. עם זאת, הוא נבון וערמומי וניתן להגיע איתו להסכם ולנהל איתו משא ומתן. יתכן שלקוסמי-קדם היו לחשים מיוחדים שהקלו עליהם להתנהל מול המפלצת הרגזנית.

הסיראש גדול כמעט כמו פיל, אך רזה וארוך ממנו. צורתו דרקונית, אך מוצאו בתוהו מתגלם בבשר בדמות יצור הנראה כעשוי מחלקי-יצורים אחרים. זו לא בהכרח הדמות האמיתית שנחצבה עבורו מהתוהו-ובוהו הראשוני עצמו, אבל כך החושים במציאות של העולם החומרי מסוגלים לתפוס אותו. ראשו דמוי ראש נחש עם לשון מפוצלת וקרן מתעקלת על קדקדו, צווארו ארוך וגופו וזנבו הנחשי מכוסים בקשקשים חומים-זהובים, רגליו הקדמיות דומות לרגלי-אריה, ואלו האחוריות לאלו של עיט. הסיראש זריז להפליא למרות ממדיו העצומים, ותוקף בנשיכות ארס מפיו הנחשי, מכות טפרים המשסעים את הגוף והנפש, ואם הוא נלחם נגד יריבים רבים או מסוכנים במיוחד, הוא מסוגל לנשוף מפיו קונוס קטלני של אנרגיית קסם טהורה הנראית כלהבה סגולה-צהובה.

כיום, הסיראש הוא יצור נדיר במיוחד. חלקם מסתתרים בשממות נידחות, בעוד שהאחרים ישנים במערות מתחת לערים החדשות שקמו על חורבות ערי העולם העתיק. מעטים ההרפתקנים שפגשו בסיראש, ומעטים עוד יותר הם אלו ששרדו לספר על המפגש.

סיראש
דרקון עצום, תוהו נייטרלי.
דרג"ש: 19 (שריון טבעי)
נק"פ: 256 (19ק12 + 133)
מהירות: 40 רגל, טיפוס 40 רגל, התחפרות 40 רגל

תכונות: כוח 26 (8+), זריזות 13 (1+), כושר 25 (7+), תבונה 15 (2+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 20 (5+)
גלגולי הצלה: זריזות 7+, כושר 13+, חוכמה 8+, כריזמה 11+
מיומנויות: אתלטיקה 14+, הבחנה 8+, התגנבות 7+
חסינות למצב: מורעל
חסינות לנזק: רעל, כוח-קסום, תודעה
חושים: ראיית חושך לטווח 120 רגל (36 מ'), הבחנה פסיבית 18
שפות: דרקונית, צורות ארכאיות של מדוברת, אלפית, גמדית ושפות נוספות לפי הצורך
אתגר: 18 (20,000 נק"נ)

עמידות אגדית (3/יום): אם הסיראש נכשל בגלגול הצלה, הוא יכול לבחור במקום זה להצליח בו.
עמידות לקסם: הסיראש נהנה מיתרון לגלגולי ההצלה נגד לחשים והתקפות קסומות
נשק קסום: ההתקפות הפיזיות של הסיראש נחשבות לקסומות ביחס לחסינות ועמידות לנזק.
חוש טעם וריח חד: הסיראש טועם את האוויר בלשונו ונהנה מיתרון לבדיקות הבחנה המבוססות על ריח או טעם.

פעולות:
ריבוי התקפות: הסיראש תוקף שלוש פעמים בתורו. פעם אחת בנשיכה ופעמיים בטפרים.
נשיכה: התקפת קפא"פ 14+ לפגיעה, נזק 19 (2ק10 + 8) דוקר ועוד 7 (2ק6) רעל
טופר: התקפת קפא"פ 14+ לפגיעה, נזק 15 (2ק6 + 8) חותך ועוד 4 (1ק8) תודעה
נשיפה (מתחדש 5-6): הסיראש נושף קונוס של 60 רגל (18 מ') של אנרגיית קסם. על כל מי שנמצא בשטח הקונוס לגלגל גלגול הצלה זריזות בד"ק 21 או לספוג נזק של 63 (18ק6) כוח-קסם במקרה של כישלון, או מחצית מנזק זה בגלגול הצלה מוצלח.

פעולת אגדיות:
לסיראש יכולת לבצע שלוש פעולות אגדיות המתחדשות בתורו. הוא יכול לבצע פעולה אחת בכל פעם לאחר תור של יצור אחר.
איתור: הסיראש מרחרח בלשונו ומבצע בדיקת חוכמה (הבחנה)
טפרים אחוריים: הסיראש מבצע התקפת טפרים באמצעות טפרי הנשר שעל רגליו האחוריות (תוסף התקפה ונזק כמו בהתקפת טפרים רגילה)
הצלפת זנב: הסיראש מצליף בזנבו הנחשי, התקפת קפא"פ 14+ לפגיעה, הישג 15 רגל (4.5 מ') נזק 17 (2ק8 + 8) מוחץ.

1280px-Sirrush.jpg
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מגניב, כשתיארת אותו הייתי בטוח שזה דרקון סיני.

זה שהוא מורכב מחיות לא הלך ישר לתיאור הבבלי?

dragonian אמר/ה:
סיראש זאת חיה מהמיתולגיה הבבלית

כן, או מסופטמי בכל מקרה. sirrush זה בכלל תרגום לא נכון של אשורית עתיקה ואמורים לקרוא לו "מושושו" אבל זה נשמע כמו ג'וק מצוייר מסרטי ילדים ולא כמו דרקון אגדי מהעולם העתיק. לא חושב שיש הרבה קשר בין איך שבניתי אותו כאן ליצור המיתולוגי המקורי, חוץ מהמראה שלו.

lonewolf אמר/ה:
אני חושב שחסינות לנזק פיזי לא קסום זה קצת חזק מדי

זה פשוט הרגיש לי נכון. הוא אמור להיות יצור קסום ומופלא. תוהה אם להגדיר את ההתקפות הפיזיות שלו כקסומות, כדי לשקף את זה שהוא נוצר כדי להילחם בתוהו (שדים, שיקוצים ולך תדע מה עוד). דעתכם?
 
דרקון מעולה, הרגיש ממש בבלי.
המפקד האלמוני אמר/ה:
זה שהוא מורכב מחיות לא הלך ישר לתיאור הבבלי?
גם הדרקון הסיני הורכב מחיות. אאל"ט היה להם איזה שבט נחש שסיפח המון שבטים ובכל פעם שסיפח אחד הוא הסויף לנחש מאפיין של השבט המסופח, בסוף יצא דרקון.
המפקד האלמוני אמר/ה:
זה לא משפיע על דירוג האתגר ולא עושה יותר מדי כאב ראש למנחה - אאל"ט לדמויות אין בדרך כלל הפחתת נזק בכל מקרה, ככה שזה לא משנה את ההיתקלות. זה לא מזיק אבל גם לא רואה בזה צורך גדול.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
זה שהוא מורכב מחיות לא הלך ישר לתיאור הבבלי?
כמו שאביעד אמר, גם הסיני הורכב מחיות. בכל מקרה התבליט הזה לא כזה ידוע, ואישית אני מכיר אותו דווקא כתיאור של הנחש מספר בראשית...
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
זה פשוט הרגיש לי נכון. הוא אמור להיות יצור קסום ומופלא
גם סולאר הוא יצור קסום ונפלא, אבל אין לו חסינות לנזק הזה. וגם דרקון זהב. וחד קרן. וג'יני. חסינות לנזק פיזי לא קסום זה חזק מדי, כי יש קבוצות שהן להן נשק לא קסום. לדעתי צריך לשנות, אבל מה שמרגיש לך נוח.
 
תיקנתי קצת את הנתונים שלו. הורדתי לגמרי את החסינות לנזק פיזי, אבל הפכתי את העמידות לרעל, כוח-קסום ותודעה לחסינות. כמו כן הפכתי את ההתקפות שלו לקסומות. אם הוא נוצר מתוהו כדי להלחם בתוהו כדאי שהוא יוכל לפגוע בשדים וכיו"ב.
 
חזרה
Top