• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

שלום.
אחרי כל מיני רעיונות נוצצים ומלהיבים, כמו קמפין קול אוף קתולהו, או לעבוד על העולם מערכה הרוסי שלי.. הבטתי פנימה וראיתי ש..עמוק בפנים נמצא אצלי קלישאתיות ונוסטלגיה.
אז אני רוצה להנחות רומח הדרקון, ואני עובד על זה ברקע.
וראיתי את התיאור של "רודנןת הדרקונים' וזה הרגיש לי מאוד רוה'די, ולפי מה שהבנתי זה מבוסס על אחת הטיוטות הראשוניות למודולים של רוה'ד

אני קורא, ןכנראה שזה יותר שאיקח *חלק* מהשלד ואעבוד איתו.
עכשיו, אני רוצה להנחות אותו, כאן בפונדק, רק שיש לי התבלטות אחת קשה.
קו הזמן. אחד הדברים המענינים ברוה'ד, זה שדברים משתנים וכל עידן שונה מהותית מהאחרים. ולהחליט על איזה תקופה ישפיע מאוד על החוויה של זה.

אז...
א. האם פשוט להמשיך איפה שהספרים עצרו (למיטב הבנתי אחרי ענבר ואפר?) זה יתן לנו כמובן יותר חופש במקצועות, גזעים,העולם יותר מזכיר עולם מו'די "גאנרי" יותר, אנחנו יכולים להיות דביקים ולקשר את הדמויות לדמויות מהספרים.

ב. החלק הראשון של הקמפיין:'האוצר של מלכת הדרקונים" מדבר על כת דרקונים, אז הקמפיין יקרה בסוף עידן היאוש, קצת לפני שחבורת הרומח המקורית נפגשת. וזה בעצם משתלב עם סיפור הרומח וכו'
וכאן יש שתי אפשרויות:
ב1. אנחנו משתלבים בקאנון, משנים את לא יותר מהמינימום ההכרחי, ויתכן שניתקל באירועים של הספרים ישירןת ושנשפיע או נושפע.
ב.2. *אנחנו* הדמויות הראשיות, זה קו זמן *מקביל* שבו תאניס וחברים או לא קיימים או לא רלבנטים.
שזה נותן לי יותר חופש לספר(אולי להרוס? בטעות?) ובכללי, חוויה של איך הדמויות *שלנו* היו מובילות את הסיפור ואיך אני כמנחה בוחר במה שכנראה היה אחת הטיוטות המקוריות שדי דומות למה שקורה.

מקווה שהצלחתי לנסח את ההתלבטות מספיק מובן
 
אאל"ט ישנם עוד ספרים אחרי ענבר אפר, הם פשוט לא תורגמו לעברית.
אני באופן אישי חושב שיהיה עדיף לשחק בתקופה מאוחרת יותר (סוף ענבר ואפר או אפילו לקפוץ כמה שנים קדימה) דווקא בגלל שהעולם באותה תקופה פחות מוכר ואין אירועים/דמויות שהשחקנים יצפו להם.
בנוסף לכך כמו שאמרת העולם די השתנה מבחינת גזעים/מקצועות אפשריים בו והוא הפך להיות יותר מתאים למהדורה 5 מאשר העולם הישן שמתאים למהדורות קודמות יותר.

החיסרון בתקופה המאוחרת יותר היא שהיא פחות מתאימה להרפתקה שמגיעה ממקום של נוסטלגיה, העולם לאחר מלחמת כאוס ומלחמת הנשמות אף פעם לא הרגיש לי כמו העולם של הטרילגיה המקורית.
 
אני דווקא חושב שכדאי לשחק בתקופת הרשומות. הרי אתה רוצה להעביר תחושה שמזוהה עם רומח הדרקון, אז זה נשמע לי מיטבי. ספציפית, אני מרגיש שאופציה ב-2 היא יותר מגניבה, אבל לזה אין לי ממש נימוק.

מה שכן, אני אפילו אשקול להפר את ההתנזרות שלי מפורום משחקים מקוונים* כדי לשחק במשחק כזה.
(*עריכה בעקבות תהיות שהועלו: מדובר בניסוח מתבדח לזה שלא כתבתי שם כבר הרבה זמן...)
 
מסכים עם רדקלוק. בעיניי, הקסם של רומח הדרקון היה בתקופת הרשומות: ככל שממשיכים קדימה, מדובר בעולם אחר, בייחוד בתקופת הספרים המאוחרים.

כמו כן, ממליץ שאתם תהיו הדמויות הראשיות. מיוחד יותר ככה.
 
lonewolf אמר/ה:
השחקנים יקבלו השראה מהטרילוגיה, ואז זה קצת משעמם לחזור על הסיפור שסופר מזמן.
אבל השחקנים משחקים דמויות אחרות, שמחליפות את הראשיות מהספרים, אז הן לא יהיו כל כך דומות. בנוסף, משחקים בקמפיין של מהדורה 5, שיש לו נקודות דמיון למודול המקורי, ולא במודול המקורי עצמו, ככה שאותו סיפור זה כנראה לא יהיה.
 
"רשומות" זה הקסם של רומח הדרקון וכוח המשיכה שלו, אבל זו גם בדיוק הבעיה שלו.
הייתה ברומח הדרקון הרפתקה אפית עם חבורת מו"ד קלאסית אחת, ומי שעשה אותה זה לא הדמויות שלך.
כמה פעמים אפשר ללכת בעקבות בחול של תניס וחבורתו?

יכול להיות נחמד לשחזר את הFeel של רומח הדרקון, בעולם דומה או זהה לרומח הדרקון, אבל זה חייב להיות סיפור אחר.
 
מדובר במשחק ב-"עריצות הדרקונים" בתוך העולם של רומח הדרקון, אז זה לא ממש עניין של לשחזר את "רשומות".
הכוונה ב-"השחקנים הם הדמויות הראשיות", עד כמה שאני מבין, היא להתחיל עם עולם המערכה כמו שהוא בפתיחת "רשומות", רק עם עלילה אחרת של מלחמה נגד דרקונים ובלי העלילה הראשית שתפריע לה.
 
אני עם רדקלוק ורוי בבסיפור הזה, אף אחד לא אומר "אתם משחקים את הסיפור של רשומות, עכשיו תבחרו מי משחק את תניס". השחקנים הם הדמויות הראשיות בסיפור אחר, תניס ושות' מעולם לא הלכו להחזיר את האלים וכו', במקום זה חבורת גיבורים מפלנתאוס הלכה למנוע את הפלישה של שר הדרקונים הכחול בשקר כלשהו, ובכך הצילה את קורין מההשתלטות של מלכת האופל על אותו שקר כלשהו.
 
דבר ראשון תודה על התגובות. אני שמח, שלא רק אני לכוד בחלומות נוסטלגיה כקורי חלום ש-
אה. אצטרך לרקרוא קצת, כדי לנסות לשחזר את הסגנון הארכאי המגושם של התרגום שגרם לי להתאהב בפנטזיה מכיתה ד.
(בזכותה/אשמתה של אחותי הגדולה) בכ"מ-
כן מרתוס, בגלל זה זאת אופציה.

לאחרים- עריצות הדרקונים, מספרת על כת שרוצה להחזיר את תיאמת מהגהנום, מתחיל בבזיזת עיר שהגיבורים עןזרים להם בהתחלה.
יש שם ביצים מושחתות, ומוטנטי דרקון למיניהם. (פחות יצירת דרגונים, אלא אנשים שהופכים את עצמם לדרגונים) וחמש מסיכות דרקון שאם יאוחדו יוכלו לשחרר את תיאמת. (שהעיצוב שלהם נראה ממש אבל ממש ממש ממש כמו מסיכות שרי הדרקונים)
ואיזה טקס שצריך להחיות אותה ב'באר הדרקונים" בחלק השני, זה כולל איחוד צבאות של כוחות הטוב ומשימות בסדר גדול והולך. כת הדרקונים גם מחולקים לצבעים, עם שרי דרקןנים עם פלגים פנימיים ומסוסכים שמזכירים את איך שכוחןת האופל ברוה'ד עובדים, ויש שם אפילו טירות מעופפות ואיזו ערפדית מסתורית שמזכירה לי בתפקיד שלה בסיפור את לורד סות

אז לי לפחות זה זעק "רומח הדרקון" עוד לפני שקצת חקרתי ושמעתי שזה מתבסס כל טיוטות שנדחו לרומח הדרקון.
המודול כמו שהוא כתוב מרגיש קצת ריק.
אז אני חשבתי לעצב עיירה שהגיבורים קשורים אליה, סתם כמשל.

ואם ניקח את זה כגרסא אלטרנטיבית לרשומות, אז האימה של דרקונים שמגיעים אחרי שהם נחשבים לאגדה אבודה מתחזקת.

אני מתיעץ, כי אכן כמו שמרתוס אמר לשחק בתקופת הרשומות ידרוש כמה התאמות מכאניות, ויהיו כמה דברים יחודיים שאנסה לעשות.

למשל, חשבתי שהתכונןת יגולגלו בצורה כזאת-
3 הטובים מתוך 5ק6
4 פעמים 3ק6
ופעם אחת 3 הגרועים מתוך 4ק6.

קצת תיבול של אולד סקול, וגם מאמין שתכונות יכולות להוביל לרייסטלינים משתעלי דם למשל.
אז נראה שאלך עם תחושת הבטן המקורית שלי.

אתם חושבים שכדאי לחבורת הרומח המקורית להיות קיימים בעולם הזה בצורה כלשהי? כמובן שיהיו דמויות קאנוהיות שיהיו. (למשל לדעתי אין סיבה לשנות את המנהיגים הקאנוניים, הם סןג של חלק מהעולם)
אבל במקום קיטיארה אבנה עם השחקנים חבר בוגד אחר. אולי. אני חושב ששר דרקונים שהוא חבר של החבורה זה משהו חזק שהייתי שומר.
גם... מרגוע מקום מאוד נוסטלגי. איכשהו הרגשתי נוסטלגיה אפילו בפעם הראשונה שקראתי בכיתה ד. השאלה אם להשתמש במרגוע? יש לי בראש מקום לעיר מקורית, אבל שתרגיש שייכת לעולם ןלסגנון-
עיירת מכרה, עם נוכחות גבוהה של גמדי גבעות, והרבה ממנה בנוי במאורות וצורה מעוגלת כזאת של גמדי גבעות.
(גם בגרסא שלי, גיאוגרפית יכולה להיות לזה משמעות.)
אני לא מבטיח טוויסטים שבהכרח יפתיעו. אני אנסה, אבל לא אעקם את הסיפןר רק בשביל הלם מזויף
זה גם מרגש אותי, כי שמעתי את סדרת ההרצאות של בראנדסון על כתיבה ואנסה להעזר בהם.
שוב, תודה. לא יודע כמה זמן זה יקח לי, אבל אני עובד על זה.
 
בגלל ששאלת כמה דברים שונים, אני מצוטט אותך כדי לחצוץ בינהם

dragonian אמר/ה:
אני מתיעץ, כי אכן כמו שמרתוס אמר לשחק בתקופת הרשומות ידרוש כמה התאמות מכאניות, ויהיו כמה דברים יחודיים שאנסה לעשות.
אני רק אציין שיש כמה המרות לא רשמיות של רומח הדרקון ל5, ממליץ לך להציץ שם כדי להתייעץ, אבל ברמת העיקרון אני לא רואה פה שינוי גדול מידי, אלפי יעל זה החברה מקולנסטי/קאגנסיטי (אם אני זוכר נכון את השמות) אלפים גבוהים זה החברה מסולסיטי. גמדי הרים וגבעות זה גמדי הרים וגבעות, ננסים זה ננסים, אין חצי אורקים, אין זדים, במקום דם דרקון יש דרגוניין, ובמקום בן מחצית יש קנדר. אני לא חושב שאתה צריך משהו מעבר.

dragonian אמר/ה:
משל, חשבתי שהתכונןת יגולגלו בצורה כזאת-
3 הטובים מתוך 5ק6
4 פעמים 3ק6
ופעם אחת 3 הגרועים מתוך 4ק6.
אני ממש לא מבין למה, המערך תכונות העכשיו של חמש כמעט ודרוש ממך לשים 8 בתוכנה אחת לפחות (כדי לא להיות ממוצע של 12 בכל התכונות), גם ככה יהיה לך חברה עם לפחות תכונה אחת נמוכה, כמו כן אני די בטוח שלשחק ריסטלין שמשתעל דם כל עשר דקות זה לא כיף (מניסיון האמת, אבל זה סיפור ליום אחר)
בנוסף, בתור מישהו שהיה חסיד של גלגול תכונות ועבר לחלוקה של מערך, אני אוסיף שגלגול תכונות קצת יוצר חוסר התאמה של איזון בקבוצה, הייתי גם הבחור עם 18 בשני תכונות וגם הבחור עם 16 בתור התכונה הכי גבוהה, זה יוצר שבירה של האיזון בקבוצה ומהר מאוד יש לך מישהו חזק יותר וחזק פחות, שזה משהו שחמש עבדה ממש קשה כדי להוריד אותו (כאילו זה המהדורה שבה אשף יכול להיות אם אותו תוסף התקפה של הלוחם).

dragonian אמר/ה:
אתם חושבים שכדאי לחבורת הרומח המקורית להיות קיימים בעולם הזה בצורה כלשהי? כמובן שיהיו דמויות קאנוהיות שיהיו. (למשל לדעתי אין סיבה לשנות את המנהיגים הקאנוניים, הם סןג של חלק מהעולם)
לא, אל תיתן הזדמנות לדבשים לגנוב את הצגה, כמה מעניין יכול להיות שחקן כשהוא צריך להיות שני לקורבן של סער בצריך הכוהן, או כמה מעניין אתה יכול להיות אם אתה מנסה להחזיר את האלים עשר דקות אחרי שסהר-פז עשתה את זה? - אני לא חושב שיש מקום לדמוית האלה יותר, תשאיר מן הסתם את הדמוית החשובות (פר-סאלין, המלך של הגמדים, לורד אורקאוס וכדו') כל שאר הדמוית הראשיות בספר לא באמת מעניינות, הייתי אומר שאתה אפילו יכול להחליף את פיזבאן.

dragonian אמר/ה:
אבל במקום קיטיארה אבנה עם השחקנים חבר בוגד אחר. אולי. אני חושב ששר דרקונים שהוא חבר של החבורה זה משהו חזק שהייתי שומר.
תן לסיפור רקע של השחקנים שלך לעבוד לבד, אם מישהו יחליט שהוא במערכת עם שר/שרת דרקון שיעשה את זה, כל השחזור של מה שקרה עם קיטאירה יוריד את המקוריות של המשחק שלך ופשוט יהיה צפוי רצח.
dragonian אמר/ה:
גם... מרגוע מקום מאוד נוסטלגי. איכשהו הרגשתי נוסטלגיה אפילו בפעם הראשונה שקראתי בכיתה ד. השאלה אם להשתמש במרגוע? יש לי בראש מקום לעיר מקורית, אבל שתרגיש שייכת לעולם ןלסגנון-
תהנה, אין סיבה שלא. רק חשוב שלא תערבב את זה עם הסיפור המקורי, שאף זקן לא יגיע ויתחיל לספר סיפורים על האלים האמייתים בעוד שני בני מישורים נכנסים לפונדק וכו'. אם אתה רוצה את העיירה שלך זה גם עובד אחלה, זה ליטרלי שאלה של מה אתה חושב שיהיה לך נוח יותר להריץ או מגניב יותר לשחקנים. הייתי אומר שמרגוע שחוכה קצת, אבל מעטים האנשים ששיחקו בקורין היום, בעיקר שההמרה האחרונה שלו הייתה למהדורה 3.
 
אני מסכים עם כל אלה שכתבו מעלי שלספרים המאוחרים יותר יש תחושה שונה מאוד והעולם לא מרגיש אותו עולם, אבל אני רואה בעיה די רצינית בהרצת ההרפתקאה באותו לוח זמנים של הספרים המקוריים שתיגרם מכך שהעולם שבו תתרחש ההרפתקה לא יהיה קרין, אלא גרסה אלטנרטיבית שלו, עם מספיק שינויים כדי שמבנה ההרפתקאה יהיה הגיוני והשחקנים לא ידעו בדיוק מה עומד לקרות.
הבעיה היא שעם שינויים כאלה יהיה קשה לשמור על תחושת הנוסטלגיה, קצת כמו שניתן לראות היום ביצירות המחודשות של סרטי דיסני הישנים. (אלה שהם לא שוט לשוט רק בCGI במקום בציור)
לא אומר שזה לא אפשרי, אבל זאת תהיה מלאכה עדינה והשחקנים יצטרכו להבין שלא כל המידע שהם זוכרים מהספרים אכן נכון בגרסת העולם בו מתרחשת ההרפתקאה.
 
רעיון קצת אחר-מה אם במקום או לשים את ההרפתקאה במקום הרשומות המקוריות או היכן שהספרים נגמרו תבחר לעשות משהו באמצע ולקבוע שההרפתקאה תתרחש אחרי הרשומות המקוריות, אבל לא הרבה אחרי (נגיד במקום מלחמת הכאוס, שמבחינתי סימנה את סוף קרין הנוסטלגית)?
 
ליאורגונן3- נראה שאתה בסך הכול מבין את תחושות הבטן שלי.
כן. צודק. לפי השחקנים אנסה לטוות את הדבשים והנבלים הרלבנטים, גם ככה בדרך כלל אני עובד.

מרתוס פעם ראשונה- זה קצת מההתלבטות שלי. אבל המודול הזה היה טיוטה שנדחתה לרומח הדרקון, ואפילו שהספר מציב אותו בפאורן זה מרגיש לי מאוד רומח דרקוני. אז אני חושב שזה יכול לעבוד.
וזה מספיק שונה. אני גם אשנה את המודול, כי יש שם כמה דברים שפחות אהבתי.

רדקלוק- טוב, יש ת'מות ברומח הדרקון שנשארות. שאלות של אמונה, התאווה לקסם וכאלה. אבל כן.
אני חושב שיש לזה ערך, אם אחרי שמסמיימים קמפיין והשחקנים מאוד רוצים, אז לשחק את הדור המשך ולראות את ההשפעה שלהם לטווח ארוך או משהו כזה.

מרתוס פעם שניה- בעקרון זה אפשרי. יש גם את "מלחמת הגבירה הכחולה" שבאופן אישי נתקלתי בה רק בויקיפדיות למיניהן. פשוט זה פחות מתאים למודול, שעוסק בהחזרתה של אלת הדרקונים מהגהנום. בסדר גודל של זמן כל כך קצר זה ירגיש. "מה שוב?"
 
סליחה על הדאבל. לא הייתי בטוח מה הגישה החוקית הראשונה.
אבל ברקע אני עובד על זה.

עכשיו, חשבתי על העיר ההתחלתית:
פתחשער

העיר יושבת על מכרות זהב וברזל. היא היתה ידועה בבעלי מלאכה אגדיים, ונודעה פעם בשם תאראנדארין. בעידן העיזוז, גמדי ניידאר ישבו שם, לפי האגדה מעצבים את הסלע עצמו לחומה, וכאן חושלו האדירים והאגדיים בנשקי קרין.
אך כמו בשאר קרין, זעם האלים על כפירת המלך הכוהן של אישטאר לא פסח.
הר האש שהאלים הטילו החריב וקבר את תאראנדארין שהתהירה בנשקיה האדירים תחת עצמה.
הניצולים המורעבים והמושפלים הצטרפו לשאר גמדי הניידאר שהתדפקו על שערי ממלכת ההר תורבאדין, מתחננים מאחיהם גמדי ההר להכניסם. לממלכת תורבאדין לא הייתה יכולת להכיל את הפליטים ושעריה ננעלו.
נבגדים, גמדי הגבעות הצטרפו לאנשי מישור ואבירים תחת הנהגת הקוסם האפל פיסטנדליוס לתקוף את תורבאדין ולהכנס פנימה בכוח הזרוע.
מלחמה טראומטית זאת נקראה מלחמת שער הגמדים. המלחמה נגמרה בפיצוץ מכושף אדיר שקטל את שני הצדדים כאחד ללא מנצח של ממש. שערי תורבאדין נותרו נעולים, ורבים מגמדי הניידאר הנותרים מתו בהמוניהם במגיפה ורעב

.
קבוצת פליטים מעורבת מבני אדם וגמדים שבה אל חורבות תאראנדארין, הגמדים הנותרים האמינו שאלם, האל ריאורקס זעם על שהתרחקו ביהירותם משאר יצירותיו, בניגוד לגמדי תורבאדין חלקו את המעט שיש להם ופתחו את השער בפני שאריות יצירותיו של ריאורקס. (גם שלא נותר שער ממש)
תאראנדארין, עיר בעלי המלאכה הגאים והמתנשאים נקברה, ועל גביה נבנתה פתחשער, שבה גם התבססו חלק משורדי מלחמת שער הגמדים.

במהלך עידן היאוש, גם אם נידחת, פתחשער, היתה מקום בטוח יחסית, ותמיד קיבלו אורחים ומהגרים בזרועות פרושות.
מבחינת עושר ושפע חומרי, פתחשער היתה ונותרה צלה של תאראנדארין, עם זאת פרחה יחסית לתקופת היאוש. העיר מפיקה פלדה טובה, וכלים ונשקים איכותיים שבעלי המלאכה של פתחשער היו ידועים בהם. אך התפתחות משמעותית, הוא הפתיחות שנוצרה לגזעים רבים, וכמובן מבשלת כוהל הגמדים.
כעת הגמדים מהווים שליש מאלכוסית פתח שער, אם כי יש כמה חצאי גמדים וכנראה בני אדם רבים בעלי דם גמדי.
החבורה גדלה שם, או היו שם תקופה משמעותית. פתחשער בצרות. הדרכים בלתי בטוחות, ושיירות סחורה הן כמעט בלתי אפשריות או דורשות משמר כה כבד שמייקר את המחיר באופן שערוריתי.
לעיר אין כמעט מקורות מזון. כוהן ריאורקס שמנהיג את העיר מודאג. ושמועות על כתות אפלות וצבאות גדולים שכמותם לא נראו שנים, וסימנים מוזרים בשמי הליל.
החבורה יצאו לחפש הסברים, ואולי את האלים, אבל כעבור חודשים ספורים נקראו בחזרה-
כוחות עוינים מסתובבים קרוב יותר ויותר לפתחשער, ובפתחשער הלכה והתבססה כת הרבגונים שמנהיגה לכאורה שולט בקסם קדוש, הם גם פתחו מחדש את מכרה הזהב- המתכת שהפכה חסרת משמעות בעידן היאוש.


------
בניה-
רוב העיר בנויה בסגנון גמדי הניידאר, מעין כיפות אבן, חלקן חצובות, עם חלונות עגולים, ולעתים מחסן ובית מלאכה קטן ככיפות ש"צומחות' מהכיפה הראשית, וכן גם ילדים בוגרים שמתחתנים ונשארים בבית אב, לעתים מוסיפים "כיפה" מה שיוצר מעין מערכת כיפות של בית אב.
מכרה הזהב עד לאחרונה היה נטוש.
מכרה הברזל, פעיל, והוא המשאב שעליו נשענת כלכלת העיר. כורים חרוצים, כורים יום יום עופרות מתכת, אותן הם מסננים ומוכרים לסוחרים ובעלי המלאכה. בשנים האחרונות, בגלל דלדול המסחר, כמות הכורים כמעט הוכפלה, וללא הינדוס מרכזי כמה עורקים של המכרה כבר התמוטטו.
------
מקדש ריאורקס- צנוע בהרבה ממקדש ריאורקס של תאראנדארין. עלוב למעשה, אם להאמין לזקני העיר שאבותיהם חיו לפני החורבן הגדול.
מקום קטן, שלמעשה תיפקד בתור עירייה ומרכז כינוס, ממנו כוהן ריאורקס ניהל את פתחשער.
------
מבשלת הכוהל גמדים. למרות האיכות, בשנים האחרונות המבשלה בסכנת סגירה בגלל הדרכים הלא בטוחות, והקפדת הבעלים על איכות החומרים. זוהי מבשלת העורק הבוער.

לפני שנתיים גמד מחפורות בשם בערפ הקים מבשלה מתחרה וזולה כל כך שהיא מצליחה. במקרה או שלא, מקרי הרעלת הקיבה בפתחשער הוכפלו ושולשו לכל הפחות מאז. זוהי מבשלת ה'זולזולית מאודית"

-----
פונדק "הבאר השיכורה' שבנויה עם חצר מרכזית ובה באר עתיקה ממנה נשמעים קולות מוזרים ומדי פעם נפרץ החוצה בגייזר נוזל מטונף שמכנים "תמד אביס". מדי פעם קוסמים ומוזרים אחרים מוכנים לשלם היטב עבור הזכות ללקט אותו.
הפונדק מסודר מאוד, אגף לאורווה, מגורים, מטבח/מחסן וכמובן חדר האוכל.
האורווה הוזנחה והוסבה לחדרים זולים מאוד.
גם הפונדק נפגע קשות מהמשבר בשנים האחרונות. את הפונדק מנהלת ביד רמה גונדורפה מגף ברזל, שמשמשת דמות אם לרבים מהתושבים היותר.. יחודיים בפתח שער.
(וכן דמות חשובה לחבורה)
-----


דב'שים.



הכוהן גיר צח זקן. גמד זקן ומכובד, גם אם חששן. הוא כבר לא באמת מאמין באלים, אבל הוא מנסה לשמור על המסגרת החברתית כמיטב יכולתו.

הכוהן צור צח זקן- בנו. גם כוהן, הרבה יותר תקיף וקנאי. הוא הקרוב ביותר לאיש ביצוע בעיר פתחשער.


גונדורפה מגף ברזל- הפונדקאית שקיבלה את "הבאר השיכורה" בירושה. לשעבר הרפתקנית, ודואגת לכל אלו שהחברה בפתחשער מתקשה להכיל. אמהית ותקיפה.

ראלף נחל-תמד. הבעלים של מבשלת העורק הבוער

בערפ- גמד מחפורות שהקים את הזולזולית מאודית- המבשלת המתחרה.

רציתי לשאול אתכם, אם זה נראה לכם עובד?
ומהכרותכם עם הגיאוגרפיה של קרין, איפה יהיה נכון למקם את פתחשער?
בהמשך, יהיו לי התיעצויות מכאניות יותר על מקצועות וכאלה.
 
עיר השמות הנשכחים נשמע מעניין. איפה זה?מה השם באנגלית?אני מניח שאחקור את המפה.

עכשיו...

קסם.
יש שלושה אלמנטים שמצאתי יחודיים בקסם של קרין:
מסדרי הכישוף הנעלה.
כשדמות יכולה להטיל קסמים מעוצמה שלישית, היא צריכה להבחן בצריחים ולהתקבל לאחד משלושת המסדרים.
אז יכולים להיות Eldritch Knights ונוכלים ארקאניים, הם פשוט יעברו את המבחן מאוחר מותר, ויצטרכו גם להקשיב לחוקי המסדר לגבי נשק.

קסם ירחים- כשהירח של המסדר שלך זורח במלואו, כל גלגול שלך שקשור בקסם נעזה ביתרון, וגלגלולי הצלה של מטרות נעשים בחסרון,וההפך כשהירח שלך לא זורח.
חצי ירח נותן לך +1 לגלגולי קסם שלך.

זה אומנם פשוט יחסית, אבל זה קצת לא בזרימה הרגילה של התקדמות מקצועות במהד' 5.

רעיון שני, זה התיאור בספרים שהקסם מתיש.
אז לאחר כל קסם, הקוסם צריך לגלגל כנגד חוסן ולגבור על 10+דרג הלחש או לסבול מתשישות.
זה קשוח, אבל נראה לי זה יתן יחס אחר להטלת קסמים.
 
אני חושב שהתיאור של הקסם מתיש נועד כדי לתרץ את זה שאי אפשר להטיל כמה לחשים שרוצים ביום (כאילו כדי להתאים את העריון ללחשים ליום שיש במו"ד) ופחות כי באמת הקסם שם תובעני יותר, אם אני זוכר נכון היחידי שהיה מגיע למצבי תשישות אחרי לחש היה ריסטלין וגם זה בגלל המחלה שלו. מאגיוס, פאלין, דאלאמר, פר-סאלין וקוסמים אחרים מעולם לא תוארו כ"עייפים" אחרי לחשים ברמה של תשישות.
אם אתה בכל זאת בוחר להשאיר את זה, אני מציע לך לבחור בתכונה אחרת שהיא לא חוסן, כי זה פשוט יהפוך אשפים ללא שחיקים, תחשוב על זה שכל גלגול מתחת ל10 בדרגה 1 כנראה יהיה כישלון בהצלה של לחשים דרג 1 (אתה לא מקבל תוסף הכשרה להצלת חוסן בתור אשף וזה לא תכונה שאשפים נוטים להשקיע בה יותר מ12 בדרך כלל) מה שאומר שאחרי 2-3 לחשים ביום אתה כבר מגיע למצב של חיסרון לכל בדיקה שלך. (לחלופין לקבוע שזו בדיקה שהאשף מקבל בה הכשרה וכו'). אתה יכול להשאיר את מה שאתה מתאר, אבל כך בחשבון שאני בספק שמישהו ישחק אשף אצלך במצב הזה, או כמעט כל מטיל לחשים אחר. (כן ידוע לי העסק עם ריכוז ב5, אבל ההבדל הוא שאתה לא מטיל ריכוז על כל לחש ולא מטיל ריכז כל פעם שאתה מטיל לחש)

בקשר לירחים - אני זוכר שבהרמה של רומח הדרקון ל3.5 התייחסו להם, אז סתם רוצה להציג את מה שהיה שם. הרעיון היה שכל ירח מחזק קסם, אם הירח שלך זורוח - אתה מקבל תוסף 1 לדרגת מטיל, אם 2 יריחים זורחים, אתה מקבל +2 לדרגת מטיל. 3 יריחים נתנו +3 . עכשיו מה שאתה מציע עם היתרונות יכול לעבוד טוב כי ב5 נוטים פחות לזרוק תוספים על ימין ועל שמאל, אבל הייתי שיתרון ללחשים היה מגיע כ3 היריחים זורחים יחדיו, בעיקר כדי להפוך את זה לאירוע הרבה יותר "נדיר" ומגניב.


אגב סתם מתוך סקרנות, מה אתה עושה עם הוורלקים? כאילו לא בדיוק היו פטרונים בעולם של קרין.
 
לגבי גלגול נגד תשישות,גם מבחינת התוכן אתה צודק וגם..
המוח שלי ממשיך לחשוב במנטליות של מוד'מ, שם קוסמים שבורים ברמה שכל הגבלה שתעשה עליהם תהיה הוגנת בערך.

לגבי הירחים, הרעיו של שלושת הירחים יפה, ואני יכול לדמיין סצינות מגניבות עם זה. אבל אם אני לא טועה, יש גם מחזור שבו כל מסדר חזק אינדובדאלית


אה. וורלוקים! רציתי לדבר על זה בקטע הבא, שבו אני מדבר על מקצועות. אבל אם כבר שאלת...
חקרתי ולדעתי די קל להכניס וורלוקים, אבל הם יהיו ממש נדירים, ברמת הבודדים בכל העולם, עשרות גג.
חלק מהם נחשבים כוהנים וחלק קוסמים.

פיסטנדליוס (אולי ביחד עם זה-https://mfov.magehandpress.com/2016/11/the-archmage.html?m=1)
הוא ישות שמסתובבת ומציעה כוח לנבחנים בצריח. כוחות שמעבר ליכולות של קוסמים רגילים.
בגרסא שלי,רייסטלין עשה דיפ של כמה דרגות לוורלוק למעשה.

התולעת הגדולה- לא יודע מאיזה ספר זה בדיוק, אבל האנצלוקפידה של קרין באינטרנט מספרת שיש ממלכה של גמדים אפלים שסוגדים לתולעת פסיונית ענקית ומאכילים אותה בקורבנות אדם כדי לקבל כוח. נשמע וורלוקי למדי.


יש את "אדון היער"- החד קרן הזה בספר הראשון. הוא לא סתם חד קרן, הוא ממש ישות ששולטת ביער. פטרון פיה קלאסי.

היה לי גם רעיון יותר פאנפיקי למלך הכוהן בתור פטרון, אבל בהודעה הזאת התמקדתי בפטרונים "קאנונים"
 
חזרה
Top