• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הרצת קרבות במשחק מקוון

אני עובד עכשיו על הכנת הרפתקאה קטנה מסוג זחילת מבוכים שאני שוקל להריץ בפורום וכחלק מההכנות ויצירת המפות נתקעתי בשאלה של הרצת הקרבות בפורמט מקוון באופן כללי, ובפונדק באופן פרטני.
החסרונות ידועים לכל מי שהתנסה במשחק מקוון-ללא מפה שניתן לראות קשה לשחק קרבות במכאניקה שדורשת (או מתגמלת) קרב טקטי, מיקום ביחס ליריב, טווחים של התקפות, אזור השפעה של לחשים וכו'
כמבון שיש פתרונות לבעיה, roll20, שימוש בקובץ אקסל או ויתור על המפה בכלל בקרבות פשוטים, אבל הפיתרון האחרון לא מתאים למשחק שחלק עיקרי בו הוא הקרבות והפתרונות הראשונים תמיד הרגישו לי קצת מסורבלים וכאלה שדורשים לשחק את המשחק על פני כמה פלטפורמות שונות, דבר שיכול להעיק על השחקנים לאחר זמן מועט.

אני פותח את הנושא כאן בתקווה שלמוע ממנחים (ושחקנים) על השיטות בהם הם השתמשו כדי לשחק קרבות במשחק תפקידים מקוון, בין אם בפורום או דרך פלטפורמה אחרת. איזה שיטות עבדו לכם, איזה לא, וכיצד אתם חושבים ניתן לפשט ולהקל על הסיפור, גם אם לא לפתור בצורה מלאה את הבעיה.
 
טוב, אמנם אני לא מומחה, אבל כששיחקנו בhttps://www.pundak.co.il/forums/threads/36838 פשוט לא היה יותר מדי טקטיקה. לא היו מפות. פשוט אמרת מה אתה רוצה לעשות, וגלגלת. רוב הפעמים גם השתמשנו בסביבה (אם אני זוכר נכון. זה היה מזמן).

לי אישית, לא חובב גדול של קרבות ופיצוץ מכאניקה, היה נחמד לשם שינוי להתמקד בעיקר במה מגניב ולא מה הגיוני.
 
גוגל דוקס זה העדיפות שלי, זה מצב של אקסל אבל שכל שחקן יכול להשפיע על המפה וככה השה"מ לא "שרת" שצריך לסדר מפה בכל רגע ורגע. אני מבין את הטענה שזה טיפה מפריע כי דורש לעובד על יותר מפלפטורמטה אחת (פונדק כמקרה בוחן יהיה להיות עם לשנוית פתוחה של המשחק, ועוד לשונית של המפה, כנראה לשונית של הד"ד ולשונית של מגלגל קוביות כזה או אחר) אבל אני מניח שזה רוע הכרחי, אחרת כמו שאתה אמרת, רק רול20 או בני משפחתו שמאשפרים לך מפה על רקע פורמט שאתה יכול לכתוב בו או משהו.
 
קוסם-לפי מה שראיתי, אתם שיחקתם בחופשיטה, כך שגם אם היה לכם מפות הם לא היו משחקות תפקיד חשוב.
במשחק עם מכאניקה לעומת זאת יש צורך במפה, או בפישוט של החוקים (לדוגמה ראיתי מצב בו ביטלו את המרחקים במטר של הלחשים/תנועה ושינו את המרחקים לצמוד, קרוב, רחוק, מאוד רחוק, לא נגיש, מה שהקל על הקרבות)

ליאור-מתוך סקרנות, למה דווקא גוגל דוקס ולא רול20? לי נראה שברול 20 יש כמה אפליקציות שיכולות להועיל מאוד בקרבות שאין באקסל.

דרגוניאן-לא בטוח שהבנתי למה אתה מתכוון, תוכל להרחיב?
 
אני הרבה פעמים צוחק שגוגל זה רול20 לעניים. זה פשוט נגיש הרבה יותר ומהיר הרבה יותר, לא בקטע שזה עולה/לא עולה כסף, אלא בקטע שלהכין מפה בגוגל לקח לי 4-5 דקות אם אני משקיע בה בקטע גבוה ועוד מוסיף הערות, וברול 20 לקח לי הרבה יותר זמן.
גוגל גם זמין בדרך כלל יותר בקלות בניידים מאשר רול 20.

בקיצור זו שאלה של השקעה, רול 20 אכן מאפשר לך יותר, אבל הוא גם דורש טיפה יותר בתמורה, זה כבר החלטה שלך ושל השחקנים אם רוצים את זה או לא.
 
אממ, לא התנסיתי בזה עדיין, אני כרגע באמת עןבד על קמפיין לפורום וכנראה אתקל באותו מצב.

אבל קרב צמוד יותר מרגש בלייב, כי זאת חוויה של הורדת ידיים כזאת.
בפורום זה יותר דומה לסיפור בהמשכים, ובתת מודע, אתה רוצה שזה יתקדם.

אז למשל.
החבורה הותקפה על ידי גובלינים רנדומלים.
הלוחם שלנו ניסה לתקוף גובלין ופספס.
איזו השלכות אפשר לעשןת לזה?
אולי (תוהה) לגובלין עכשיו יש יתרון בהתקפה חזרה. הפעולה לא נעשתה סתם.

זה גם כולל, אולי לקצץ את הנק'פ של הגובלינים כשברור לאן הקרב הולך. אני לא התנסיתי בזה, אני באותו מצב כמוך, אבל צריך להתחשב בזה שפורום זאת מדיה אחרת
 
נראה לי שזה לקחת את הדיון למקום אחר, אבל אם כבר דרגוניין מזכיר את זה, אני די חסיד של "לסגור קרבות" בגלל שהכל בפורם לוקח יותר זמן, אם הקבוצה הגיעה לנקודה שברור שהקרב נגמר (מתוך 5 אויבים נשאר אחד על 10 נק"פ או משהו כזה) הודעה שתסגור את הקרב במקום לחכות עכשיו עוד שבוע (בערך הזמן שלוקח לקבוצה שלמה להגיב במשחק מהיר) שמישהו יהרוג את האויב הזה (או מצב שבו הבוס גוסס על הרצפה ורק נשארו החפש"ים)

מה שכן אני לא בטוח שאני מבין את הכוונה של דרגוניין בליצור השלכות, דמות שפספסה לא אמורה לחטוף על זה יותר ממה שהחוקים כבר קבועים. אלא אם כן זה חוק שהיית מריץ במשחק חי (למעשה זה סתם יגרור את הקרב עוד יותר, כי זה אומר שעכשיו יש איזו פעולת נגד כזו או אחרת שדורשת מכל שחקן להגיב.) - אני חושב שמובן ממה שאני אומר עד פה שאני די תומך בלקצר את הקרב בפורם כדי שהוא לא יגרר יותר מידי, מתישהו לקבוצה נגמרו המשאבים והתגובות הופכות להיות "אני תוקף אותו" - בלי תיאור כי לשחקן הממוצע נגמר הרעיונות.
 
הבעיה העיקרית ברול20 היא שהיא דורשת מחשב. בשביל להשתמש ברול20 בטלפון, צריך משתמש פרימיום- וזה די בעייתי.
אישית, אני נוהג באמת להשתמש בגוגל דרייב (לא דוקס, דוקס זה מעבד התמלילים שלהם) ולמרות שאני בעיקר משתמש בsheets, אני מעדיף את המצגות- זה יותר עבודה, ומוגבל בהרבה מבחינת גודל שדה הקרב- אבל זה מאפשר להוסיף תמונות, ולפעמים, תמונה שווה אלף מילים. מעבר לזה, מפה עם תמונות נראית פשוט יותר טוב מטבלה שנראית כמו משחק שחור-ופתור מרובה צבעים.

כן, שימוש במפה דורש לשחק את המשחק על כמה פלטפורמות שונות, וכרגע אין הרבה מה לעשות בנושא. אם אתה רוצה להשאיר את הכל על הפונדק, אני מאמין שהדרך האפשרית היחידה היא להעלות תמונות של מפות הקרב, ולשלוט בהן בעצמך. זה מקשה, כיוון שזה הופך את המפות לפחות איניטואטיביות בכך שהשחקנים צריכים לחכות לתורך כדי שהמפה תעודכן, אז זה סרבול בפני עצמו.

או, שפשוט לא תהיה מפה- אלא יותר theater of the mind- שזה אפשרי, אבל בהחלט פחות עובד במשחק טקטי.

מרתוס אמר/ה:
(לדוגמה ראיתי מצב בו ביטלו את המרחקים במטר של הלחשים/תנועה ושינו את המרחקים לצמוד, קרוב, רחוק, מאוד רחוק, לא נגיש, מה שהקל על הקרבות)
ככה מרחקים עובדים בשיטה של העידן ה13, ואני לא בטוח עד כמה זה מקל על הקרבות. אני משחק במשחק של העידן ה13 בפורום, וקרה כבר כמה פעמים שבגלל שלא הייתה מפה, היה לי קצת קשה להבין איפה כל אחד נמצא בגלל המרחקים המופשטים האלה, מה שפחות בעייתי במשחק שולחני בו אפשר לשאול שאלות והבהרות ולקבל תשובות מיידיות.
 
הפיכת הקרבות למהירים וקטלנים יותר (על ידי קיצוץ נק"פ/הגדלת נזק/סבירות פגיעה) וסיום שלהם כאשר תוצאת הקרב ברורה (לאחר מות הבוס הראשי או רוב המפלצות) בהחלט יכולה להיות דרך טובה להפוך את הקרבות ליותר מעניינים, למרות שלי אין את ההבנה המכאנית כדי לשנות את הנק"פ/נזק בצורה שישאר מאוזנת.

liorgonen3-עבורי עניין ההשקעה לא מאוד רלוונטי, אבל אני רואה את הנקודה שלך אם מדובר על משחק אחרוך בו אי אפשר להכין את כל המפות מראש.

Nextorl-לא ידעתי שאי אפשר להשתמש באתר דרך הטלפון, זה משהו שחשוב לדעת.
כשאתה אומר שאתה משתמש במצגות, אתה מתוון שהמפה נמצאת ברקע ומניעים את סימני הדמות על פני הדף? זה יכול להיות מעניין, כל עוד קנה המידה ברור לכולם.
 
מרתוס אמר/ה:
כשאתה אומר שאתה משתמש במצגות, אתה מתוון שהמפה נמצאת ברקע ומניעים את סימני הדמות על פני הדף? זה יכול להיות מעניין, כל עוד קנה המידה ברור לכולם.
כן. אם כי עדיף לדעתי להוסיף גם טבלה כדי ליצור grid טוב יותר- הבעיה היא שיש הגבלה על כמות התאים האפשרית בטבלה במצגות (12 על 20)

אני אצרף שתי מפות לדוגמה- אחת נוצרה באמצעות google slides למשחק הפורום "השחר מפציע", כשסמני הדמויות הם תמונות (שמאוגדות בקבוצה יחד עם שם הדמות למען הנוחות), השנייה היא מפה למשחק יחיד עם העוג הברברי שאני מריץ בדיסקורד, ונוצרה באמצעות google sheets.

מפה ראשונה: https://prnt.sc/oy3evr
מפה שנייה: https://prnt.sc/oy3g14
(במפה הראשונה החוקים המיוחדים וסדר היוזמה לא רשומים, כיוון שהם הוספו כהערות לקובץ ולא כתובים כחלק ממנו כמו במפה השנייה)

המפה השנייה אכן לקחה לי פחות זמן להכין- אבל זה עדיין לקח רבע שעה-עשרים דקות. ואני חושב שחמש דקות למפה זה פשוט לא מספיק זמן כדי לגרום לה להראות טוב.
 
חזרה
Top