• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הטלות קובייה שמשנות הכל.

אני לא מסכים איתך, לדעתי יותר כדאי שתיתן לשחקנים שלך מניע יותר מושקע- כרדאי שיהיה אחד שיתקשר למה שהם עושים.
למשל, צד שלישי במלחמה (הדרקון והקובלדים/ דמי דרקון/לטאים) גם כן מעוניין בכס של המלך. וההרפתקנים צרכים להראות לדרקון שהכס צריך להיות שלהם/ לחסל אותו/ לכרות איתו ברית על השליטה בממלכה.
זו תהיה אניטראקציה מעניינת עם הדרקון, שיכולה להגמר בקרב אפי. ותיתן לשחקנים מוטביציה יותר מ" השה"ם דחף את זה לכאן אז כדאי שאולי נעשה את זה"
 
lonewolf אמר/ה:
אין צורך לתת עצות אם זה היה רק דוגמה...
זו לא היתה עצה לך.
הצגתי אפשרות מעשית לניתוב ההרפתקה, שונה מהאפשרות שהצעת.
אולי גם אני אגיד לך לא לכתוב עצות (לעצמך?) על מה לעשות אם החבורה רוצה לפצוח במרד במקום להילחם בדרקון?
 
אוקיי, אבל אין צורך לרדת לטונים כאלה. ואני רק רוצה להגיד, שעד כמה שהדיון הזה מעניין ומעשיר, הוא לא היה הכוונה שלי כשפתחתי את העץ. תכננתי שאנשים מרחבי הפורום יספרו סיפורים על הטלות קובייה כאלה ששינו את ההרפתקה שלהם, ובמקום זה קבלתי דיון האם זה מוצדק, ולמה. לא אומר שזה לא בסדר, ועדיין.

גרגויל- הדוגמה שלי לא הייתה דוגמה מוצלחת במיוחד, אה?
 
lonewolf אמר/ה:
גרגויל- הדוגמה שלי לא הייתה דוגמה מוצלחת במיוחד, אה?
לא, היא הייתה די גרועה. אל תזרוק מפלצות רנדומליות בלי הקשר רק כי להלחם בהם "יהיה קרב ממש מגניב". לכל קרב צריך להיות איזה הקשר כלשהו.
 
אני לא חושב ככה, לדעתי לכל קרב צריכה להיות משמעות והקשר כלשהו- גם אם הוא לא מובן מאליו ודורש חקירה קצרה.
למשל, אם ניקח את דוגמת הטורקים ונמשיך עם עניין המרד. אז האשף יכול להבחין שלמנהיג הורקים יש גלימה מעוטרת שלובשים גובי המיסים של המלך, מה שיכול להוביל לכך שהדמויות ישלמו לשבטי אורקים כדי שיבזזו רק את גובי המיסים. ונוצר מצב מעניין שיכול להביא לדילמה מוסרית (אורקים) ולדיונים דיפלומטיים, בהנחה שהחבורה רוצה בזה. מה שיותר מעניין מקרב בשביל "למשוך עוד חצי שעה"
 
לא ירדתי לטונים.
הסכמתי איתך שאין צורך לתת עצה על מקרה שלא קרה, ואכן, לא נתתי לך עצה.
כדוגמא לכך שלא מדובר בעצה, הצגתי את חוסר ההיגיון בטענה שמדובר בעצה בכך שהצגתי את דבריך כדוגמא והסברתי שאין זה הגיוני לומר שהם מהווים עצה ועל כן אין לאמרם.

lonewolf אמר/ה:
תכננתי שאנשים מרחבי הפורום יספרו סיפורים על הטלות קובייה כאלה ששינו את ההרפתקה שלהם
אביעד אמר/ה:
אם העץ הזה נועד לשיתוף אז בבקשה, תשתף.

כהערת אגב - אני לא חושב שהמטרה של קרב רק כדי ''להעביר את הזמן'' היא מטרה ממש מעניינת. יכול להיות שהקבוצה שלך תאהב את זה, אבל בעיקרון אנשים לא סתם טורחים לכתוב סיפור למו''ד ולא רק אוסף חדרים במבוך עם מפלצות.
המדריך לשה''ם של מו''ד 4 מסכם את זה די יפה:
''השלם בהצלחה 10 היתקלויות מהדרגה שלך'' אינה הרפתקה. לעומת זאת ''ודא שמעבר האירוס בטוח למטיילים'' זו הרפתקה, הגם שבשביל לעשות כן אתה בפועל משלים 10 היתקלויות מדרגתך.
 
אני לא חושב שלכל קרב חייבת להיות משמעות עלילתית עמוקה, אבל מסכים שהוא לא יכול לבוא בלי הקשר. נניח במשחק שאני מריץ, כשהדמויות הלכו לג'ונגל נתתי להן קצת קרבות עם חיות טרף. לא עלילתי במיוחד, אבל כן מעביר את הסכנה ביער.

נ.ב.: כהערת אגב - אומרים ''לרדת לרמה הזו'', לא ''לרדת לטונים האלו'', אלא אם פתאום התחלתם לדבר בקול עמוק במיוחד.
 
לדעתי חלק מהקרבות צריכים להתחבר בהרפתקה רק בגלל שהם מגניבים, מרעננים או כל סיבה חוץ משחקית אחרת. אם ההרפתקה שלך סובבת סביב דרקון שנמצא בתוך מבוך ושומר על אוצר, והמטרה של ההרפתקנים היא לגנוב את האוצר, חלק מהקרבות במבוך יהיו רק בשביל למשוך זמן. אם הם לא היו, המנחה פשוט יכול לתאר את חדר האוצר.
העכבישים באחד החדרים לא באמת תורמים לעלילה, ולנסות להכניס אותם לעלילה יהרוס את ההרפתקה.
 
אתם עושים כאן בלגאן.

קרבות אף פעם לא נועדים כדי למשוך זמן. אף פעם. קרב שנועד כדי למשוך זמן, הוא קרב רע- אם כי יש יוצא מן הכלל- כשהקבוצה מפתיעה את המנחה כל כך שהוא צריך "לחשב מסלול מחדש" ולא יכול להמשיך להנחות באופן רגיל. במקרה כזה, קרב יכול להעניק למנחה מספיק זמן כדי לסדר את הראש ולהמשיך הלאה, אבל זה מקרה מאוד ספציפי ודי נדיר.

לקרבות יכולים להיות מספר סיבות- הראשונה היא כדי לקדם את העלילה כמובן. ובקרבות הללו, להפסד או ניצחון יש השלכות. אם הקבוצה תפסיד לכוהנו של ת'ריזדון, הוא ישיג את המפתח לשלשלאות של האל שלו ויוכל לשחרר אותו.
אם הקבוצה תנצח את קארבור המעלה-באוב, צבאות הזומבים שבשליטתו יתפרקו ויפסיקו לאיים על הכפרים השכנים.
בדרך כלל, כמו שאפשר לראות מהדוגמאות שנתתי, הקרבות הללו הם קרבות בוס. או לכל הפחות קרבות גדולים ומשמעותיים.

סיבה אחרת לקרב היא כדי לבנות את העולם. הקבוצה מסתובבת במבוך? הם כנראה יתקלו בכמה אורקים, במלכודות, או בעכבישי ענק אוכלי אדם- הם חלק מהעולם, והם חלק מהמבוך הזה. זה יהיה הגיוני שהקבוצה תתקל בהם. ואם הם עוינים- זה יהיה הגיוני שיתפתח קרב.
כאן, להפסד או הצלחה אין משמעותיות הרות גורל. במקרה הכי גרוע, העכבישים יעטפו את הדמויות בקורים שלהם ויתנו להן להתבשל בתוך הפקעות למשך כמה ימים לפני שיאכלו אותן- כמה ימים שבהם הדמויות יוכלו לאזור כוחות כדי להמלט. או שהאורקים ייקחו את הדמויות לשאמאן שלהן, או שהדמויות יאלצו למצוא דרך לצאת מהבור חסר התחתית! אלו אתגרים, אבל הכשלון של הדמויות בהן לא ישפיע על העלילה- ובין אם הן ינצחו או יפסידו, העלילה תתקדם. יכול להיות שבמקום שהדמויות ימצאו את המפה למפתח ת'ריזדון על האורקים, השאמאן שלהם יתגלה כסובל מסיוטים וחזיונות על העתיד הממשמש לבוא, וישלח את הדמויות כדי לעזור לו למנוע אותו בכל מחיר.

עלילת ההרפתקה היא לא "הכוהן של ת'ריזדון מנסה לשחרר אותו ולהשמיד בכך את העולם". עלילת ההרפתקה היא "כוהנו של ת'ריזדון מנסה לשחרר אותו- והדמויות צריכות למצוא לפניו את המפתח, שנמצא בהריסות המקדשים שמתחת לממלכת האורקים." היא לא "הנקרומנסר קארבור מעלה צבאות אל-מתים", היא "הדמויות צריכות לחסל את הנקרומנסר קארבור, אבל הוא מתחבא במערות העכבישים אוכלי האדם!" כל קרב הוא חלק מהעלילה, כיוון שהוא בונה אותה ואת העולם מסביב, גם אם אין לו השפעה ישירה על הסיכום שלה.

עכשיו, בנוגע להסללות- בסופו של דבר, אם אתה כמנחה בא להעביר סיפור מסוים, זה בסדר גמור ואין שום בעיה שתשתמש בהסללות מדי פעם, אבל שים לב שכשאתה מעביר סיפור כמנחה, אתה מעניק לשחקנים שלך השפעה על הסיפור. אתה לא יכול לשלוט בדמויות שלהם- ואתה לא יכול להחליט בשבילם מה הם יעשו. כל מה שאתה יכול לעשות הוא לתת להם את הסיבות לעשות את מה שאתה רוצה לעשות, בהתחשב במניעים של הדמויות שלהם.
אז כן, זה אומר שההרפתקה שתריץ לא תרוץ בדיוק באותו אופן בו אתה דמיינת אותה. וכדאי לך לקבל את זה- אחרת, כדאי לך להפסיק להנחות ולקחת קורס כתיבה יוצרת.

אז אם הסיפור שרצית לספר הוא "האבירים הולכים להלחם בדרקון", אבל השחקנים לא רוצים ללכת ולהלחם בדרקון, זה בסדר גמור. זה בסדר שהם יתחילו מרד בעיר שלהם כדי להפטר מהשלטון. אתה יכול להשתמש בזה גם מבלי להתעלם מהמאמצים שלהם או מהסיפור שהם מתעניינים בו. להגיד "טוב, אתם מורדים בשלטון, ואז באמצע המרד בום דרקון, אין עיר- אתם רוצים לנקום!" זה לא טוב לא בגלל שמדובר בהסללה, אלא בגלל שמדובר בדריסת הרצונות של השחקנים והאחיזה שלהם במשחק.
דרך עדיפה לטפל בזה היא להגיד "טוב, אתם מורדים בשלטון, אבל הדרקון עדיין שם- והוא משמיד עיר אחר עיר- אתם צריכים להחליף את השלטון לפני שהוא מגיע!" או אפילו "הדרקון הוא זה שמושך את החוטים מאחורי השלטון!"

אם קרב הוא מגניב, אז נהדר. ככל שקרב יותר מגניב- יותר טוב. אבל "מגניבות" היא לא הצדקה לקיום של הקרב הזה- אחרי הכל, אם קרב הוא לא יותר ממגניב, למה הוא שם? תמצא הצדקה לקרבות המגניבים שלך, ותבנה את ההרפתקה מסביב להצדקה הזו.
כמו כן, תמיד תהיה מוכן לזרוק את כל ההכנה שלך לפח.
 
אני אוהב לכתוב הרפתקאות בצורה "טלסקופית" - יש לי איזה כיוון כללי שאני יודע שאני רוצה להתקדם אליו, אבל אני אף פעם לא כותב את הכל מראש. כל פעם אני כותב עוד קצת, בהתבסס על מעשי הדמויות בין היתר.
 
lonewolf אמר/ה:
זה לא היה תיאור של בעיה. זה עץ שמיועד בעיני לשיתוף מקרים שקרו לשחקנים ולמנחים.
אז הנה, קיבלת:
במשחק הניהול שמגדל מריץ לי ולח'אן ולדרגוניין אני עומד בפני מלחמה גדולה, ובמשך כמה עונות (סיבובי משחק שמייצגים 3 חודשים) ניסיתי לגלות אך יש לאויב מרגלים אצלי, ובכל פעם הוצאתי משהו כמו 1 או 2 טבעי. בסופו של דבר, יצא לי 1 טבעי בבדיקה דומה, וכבר שנינו היינו בטוחים שזה שוב ריגול, ואז עלינו על זה, אבל אז מרוב שכבר הייתי רגיל ל1 טבעי בריגול שלי שוב חזרתי לחשוב שזו אותה בדיקת ריגול, עד שתיקנתי את הטעות הבוקר וגלגלתי באמת לריגול. ויצא 17 טבעי :D
 
חזרה
Top