אני עובד עכשיו על הכנת הרפתקאה קטנה מסוג זחילת מבוכים שאני שוקל להריץ בפורום וכחלק מההכנות ויצירת המפות נתקעתי בשאלה של הרצת הקרבות בפורמט מקוון באופן כללי, ובפונדק באופן פרטני.
החסרונות ידועים לכל מי שהתנסה במשחק מקוון-ללא מפה שניתן לראות קשה לשחק קרבות במכאניקה שדורשת (או מתגמלת) קרב טקטי, מיקום ביחס ליריב, טווחים של התקפות, אזור השפעה של לחשים וכו'
כמבון שיש פתרונות לבעיה, roll20, שימוש בקובץ אקסל או ויתור על המפה בכלל בקרבות פשוטים, אבל הפיתרון האחרון לא מתאים למשחק שחלק עיקרי בו הוא הקרבות והפתרונות הראשונים תמיד הרגישו לי קצת מסורבלים וכאלה שדורשים לשחק את המשחק על פני כמה פלטפורמות שונות, דבר שיכול להעיק על השחקנים לאחר זמן מועט.
אני פותח את הנושא כאן בתקווה שלמוע ממנחים (ושחקנים) על השיטות בהם הם השתמשו כדי לשחק קרבות במשחק תפקידים מקוון, בין אם בפורום או דרך פלטפורמה אחרת. איזה שיטות עבדו לכם, איזה לא, וכיצד אתם חושבים ניתן לפשט ולהקל על הסיפור, גם אם לא לפתור בצורה מלאה את הבעיה.
החסרונות ידועים לכל מי שהתנסה במשחק מקוון-ללא מפה שניתן לראות קשה לשחק קרבות במכאניקה שדורשת (או מתגמלת) קרב טקטי, מיקום ביחס ליריב, טווחים של התקפות, אזור השפעה של לחשים וכו'
כמבון שיש פתרונות לבעיה, roll20, שימוש בקובץ אקסל או ויתור על המפה בכלל בקרבות פשוטים, אבל הפיתרון האחרון לא מתאים למשחק שחלק עיקרי בו הוא הקרבות והפתרונות הראשונים תמיד הרגישו לי קצת מסורבלים וכאלה שדורשים לשחק את המשחק על פני כמה פלטפורמות שונות, דבר שיכול להעיק על השחקנים לאחר זמן מועט.
אני פותח את הנושא כאן בתקווה שלמוע ממנחים (ושחקנים) על השיטות בהם הם השתמשו כדי לשחק קרבות במשחק תפקידים מקוון, בין אם בפורום או דרך פלטפורמה אחרת. איזה שיטות עבדו לכם, איזה לא, וכיצד אתם חושבים ניתן לפשט ולהקל על הסיפור, גם אם לא לפתור בצורה מלאה את הבעיה.