הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

[מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
Nir the Collector
הודעות: 31
הצטרף: 17 יולי 2019, 00:19

[מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

שליחה על ידי Nir the Collector » 24 אוגוסט 2019, 04:50

אני שה''מ מתחיל וכשאני יוצר הרפתקה אני מרגיש שאני פשוט מדלג על כל קטע שאין בו אקשן כי אני פשוט לא יודע מה לעשות.
נגיד בהרפתקה שאני מכין כרגע, הדמויות צריכות ללכת יום שלם בלי שום התקלות, סתם ללכת אל היעד שלהם, אני אמור להביא להם את הקטעים האלה או לחתוך אותם? אם להשאיר, מה אני אמור לעשות בהם?
אחרי ההתקלות הראשונה הם אמורים להיכנס למערה, מה אני צריך לעשות בזמן שהם סתם הולכים בין התקלות לחידה? לדלג על הקטעים ולחתוך ישר לאקשן?
אני פשוט פוחד שאם אני אמשיך כמו שאני עושה עכשיו, השחקנים ירגישו שההרפתקאות שלי קצרות וגנריות, פשוט קרב ועוד קרב ועוד קרב ופה ושם חידות עד הבוס האחרון ואני רוצה לגוון וקצת לקחת את הזמן, אז יש הצעות?
(אגב, אני מרגיש שאני יוצא קצת בור כאן ושהנושא הזה הוא נושא בסיסי ששה''מים אמורים לדעת כבר מההתחלה, אבל אני רק התחלתי לקרוא את הsrd של מה' 5 לא מזמן ולא התקדמתי בו הרבה אז אולי אני קצת פזיז בשאלה הזאת)
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 12925
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 62
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

[מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

שליחה על ידי the Nerubian » 24 אוגוסט 2019, 09:15

היי, זו לא שאלה על הבנה של חוקי המשחק אלא על כתיבת הרפתקאות במבוכים ודרקונים, ולכן העברתי אותה לפורום מבוכים ודרקונים הכללי :-)

מה שצריך לזכור, זה שמבוכים ודרקונים היא משחק הרפתקאות והדגש הוא על החקירה ועל האקשן. זה הכי לגיטימי בעולם לקפוץ בין סצנות מעניינות.
אם אין שום דבר מעניין שקורה בזמן שהדמויות הולכות מנקודה א' לנקודה ב', כנראה שזה טוב מספיק לומר לשחקנים ש"אתם חוצים את העיירה. תושבי המקום מביטים בכם בסקרנות, וילדה אחת גם הולכת בעקבותיכם במשך דקה קלה, אך איש אינו פונה אליכם. כעבור שעה קלה אתם מגיעים אל הגבול שבין העיירה ובין היער האפל..."

שים לב שכדאי לתת הפוגה ולאפשר סצנה לא רק בסצנות קרב, אלא בכל פעם שהדמויות מגיעות לסביבה חדשה (תיאור השינוי בשטח מאפשר לשחקנים לדמיין טוב יותר את העולם ואת הסביבה) וכאשר יש לדמויות הזדמנות לתכנן את המהלך הבא או לאסוף מידע (לדוגמה: לתאר את ארוחת הערב בפונדק לפני שההרפתקנים יוצאים אל מאורת הגובלינים, ואז השחקנים יכולים לתכנן לדוגמה אילו לחשים להכין בבוקר, ואולי לשוחח עם איש ממשמר העיירה שיצא לו להילחם בגובלינים ואולי יודע משהו מועיל).

אתה יכול להסתכל על הרפתקאות לדוגמה של מבוכים ודרקונים באתר הפונדק - יש הרפתקאות של מהדורות 3, 4 ו-5 כאן: https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/adventures
שים לב שיש כל מני דרכים לתכנן הרפתקה, וכדאי לבנות אותה בצורה שתתאים לדרישות המשחק שלך. ההרפתקה "מאורת הדרקון" מציגה זחילת מבוך קלאסית, אבל מרפרפת על הסצנות שמובילות עד המסע אל המאורה (ככה שאתה יכול לשלב את המאורה בתוך ההרפתקה שכתבת בעצמך, וזה לא ממש משנה איפה בעולם היא נמצאת), ואילו רוב ההרפתקאות למו"ד 4 נכתבו עבור משחק כנס ולכן הן ממש רצות על הסצנות בצורה מאוד לינארית ולא מאפשרות לשחקנים הרבה חופש פעולה (כי בהגדרה חייבים להספיק את המשחק בתוך שלוש שעות).
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
קובר האלים
הודעות: 55
הצטרף: 12 יוני 2019, 16:03

[מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

שליחה על ידי קובר האלים » 24 אוגוסט 2019, 10:01

אני חושב שכדאי לך להוסיף גם חידות, שיחות, סיפורי רקע ותיאורים שמגוונים את ההרפתקה.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18472
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

[מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

שליחה על ידי The oldman » 24 אוגוסט 2019, 10:18

שים לב שכל מה שאתה מתאר כרגע זה סצנות של פרא. הרבה מאוד מהסצנות שלא קרביות לרוב מתרחשות כשיש דבשים בסביבה - אז תכניס אותם לפונדק, לכפר ולעיר, שם הם צריכים לדבר. ותשאל אותם מה הם רוצים לעשות במקום.
לא כל הנטל צריך להיות עלייך, תן לשחקנים לחשוב מה הדמויות שלהן עושות ורוצות להשיג.

שים לב שה srd די לא שימושי במובן הזה, אם אתה יכול להשיג את המדריך לשהם של מה׳ 4 הוא מכיל אחלה טיפים. אתה גם יכול לקרוא כתבות בפונדק על הנחיה. אתה מוזמן גם לצפות בגלגול גורלי, לראות איך מנחה אחר מריץ משחק שכולל קטעים לא קרביים.

דרך אגב, זו שאלה אכן בסיסית, אבל אף שהם מתחיל לא יודע את התשובה אליה. לומדים מניסיון, מהרפתקאות מוכנות טובות, מכתבות, ומכל מקור אחר. הרבה מאיתנו התחילו ככה, בייחוד מי שמתחיל בגיל צעיר.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3622
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

שליחה על ידי tkhag1 » 24 אוגוסט 2019, 15:45

אני מציע לך לעודד את השחקנים לנהל שיחה בין הדמויות שלהם, חלק גדול מפיתוח הדמות שלהם יכול להיתפתח משיחה שהם מנהלים, בין אם היא בטלה כמו "מה אוכלים היום?" בערב ובין עם היא עמוקה כמו "מה הדבר הגרוע ביותר שאי פעם קרה לך?".
הבעיה שזה צריך להיות ביוזמת השחקנים או לפחות להראות כאילו זו היוזמה שלהם.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
Sayeg
הודעות: 27
הצטרף: 10 יוני 2018, 18:32

[מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

שליחה על ידי Sayeg » 26 אוגוסט 2019, 13:30

נשמע כאילו השחקנים שלך יכולים לעשות קצת יותר רול פליי- כשה"מ אי אפשר לצפות ממך לבדר את השחקנים 100% מהזמן. בראיית העולם האישית של המשחק, התפקיד שלך הוא ליצור מתאר עלילתי מסביב לאינטרקציה הטבעית של הדמויות.

אם מדובר בקבוצה חדשה/שחקנים חדשים יתכן שצריך קצת לעודד אותם לעשות את הרולפליי הזה- אתה יכול להכניס דברים להרפתקה דברים שלא קשורים לעלילה אלא לדברים שקשורים לדמויות עצמם. אולי במקום שיגיעו לחנות החצפים הקסומים בעיר, אחד השחקנים מגלה שהמוחר באותה חנות הוא מישהו מהbackstory שלו. או שאם אחד השחקנים הביע שהוא מפחד ממפלצת מאוד ספציפית - תעשה שהקרב הבא יהיה נגד אותה המפלצת בשביל לעודד שיחה בין הדמויות.

אם לשחקנים שלך אין את אותו סיפור רקע או מורכבות של דמות תעודד אותם להכין אחד, כי אי אפשר לגרום לדמויות משעממות לייצר שיחות מעניינות. בהרפתקה שאני מריץ, כל שחקן שכתב סיפור רקע קיבל בונוס קטן בתוך המשחק שקשור לאותו הסיפור (הלוחם קיבל את החרב של אבא שלו (+1) ובן האצולה התחיל עם קצת בונוס זהב). כשהשחקנים יגיעו עם דמויות מעניינות, הם יביעו את עצמם יותר טוב וגם האינטרקציה שלהם עם הרפתאתך תהיה איכותית יותר
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3968
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 29 אוגוסט 2019, 20:55

Nir the Collector כתב:
24 אוגוסט 2019, 04:50
נגיד בהרפתקה שאני מכין כרגע, הדמויות צריכות ללכת יום שלם בלי שום התקלות, סתם ללכת אל היעד שלהם, אני אמור להביא להם את הקטעים האלה או לחתוך אותם?
אתה יכול להריץ את זה קדימה, או להפוך את המסע עצמו לאתגר של ניווט והישרדות. צריך למצוא אוכל ומים, להתמצא בשטח, להתחמק מאויבים או לעקוב אחריהם.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה