• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5] אני שה''מ מתחיל ואני מרגיש שההרפתקאות שלי קצרות מדי

Nir the Collector

פונדקאי מהשורה
אני שה''מ מתחיל וכשאני יוצר הרפתקה אני מרגיש שאני פשוט מדלג על כל קטע שאין בו אקשן כי אני פשוט לא יודע מה לעשות.
נגיד בהרפתקה שאני מכין כרגע, הדמויות צריכות ללכת יום שלם בלי שום התקלות, סתם ללכת אל היעד שלהם, אני אמור להביא להם את הקטעים האלה או לחתוך אותם? אם להשאיר, מה אני אמור לעשות בהם?
אחרי ההתקלות הראשונה הם אמורים להיכנס למערה, מה אני צריך לעשות בזמן שהם סתם הולכים בין התקלות לחידה? לדלג על הקטעים ולחתוך ישר לאקשן?
אני פשוט פוחד שאם אני אמשיך כמו שאני עושה עכשיו, השחקנים ירגישו שההרפתקאות שלי קצרות וגנריות, פשוט קרב ועוד קרב ועוד קרב ופה ושם חידות עד הבוס האחרון ואני רוצה לגוון וקצת לקחת את הזמן, אז יש הצעות?
(אגב, אני מרגיש שאני יוצא קצת בור כאן ושהנושא הזה הוא נושא בסיסי ששה''מים אמורים לדעת כבר מההתחלה, אבל אני רק התחלתי לקרוא את הsrd של מה' 5 לא מזמן ולא התקדמתי בו הרבה אז אולי אני קצת פזיז בשאלה הזאת)
 
היי, זו לא שאלה על הבנה של חוקי המשחק אלא על כתיבת הרפתקאות במבוכים ודרקונים, ולכן העברתי אותה לפורום מבוכים ודרקונים הכללי :)

מה שצריך לזכור, זה שמבוכים ודרקונים היא משחק הרפתקאות והדגש הוא על החקירה ועל האקשן. זה הכי לגיטימי בעולם לקפוץ בין סצנות מעניינות.
אם אין שום דבר מעניין שקורה בזמן שהדמויות הולכות מנקודה א' לנקודה ב', כנראה שזה טוב מספיק לומר לשחקנים ש"אתם חוצים את העיירה. תושבי המקום מביטים בכם בסקרנות, וילדה אחת גם הולכת בעקבותיכם במשך דקה קלה, אך איש אינו פונה אליכם. כעבור שעה קלה אתם מגיעים אל הגבול שבין העיירה ובין היער האפל..."

שים לב שכדאי לתת הפוגה ולאפשר סצנה לא רק בסצנות קרב, אלא בכל פעם שהדמויות מגיעות לסביבה חדשה (תיאור השינוי בשטח מאפשר לשחקנים לדמיין טוב יותר את העולם ואת הסביבה) וכאשר יש לדמויות הזדמנות לתכנן את המהלך הבא או לאסוף מידע (לדוגמה: לתאר את ארוחת הערב בפונדק לפני שההרפתקנים יוצאים אל מאורת הגובלינים, ואז השחקנים יכולים לתכנן לדוגמה אילו לחשים להכין בבוקר, ואולי לשוחח עם איש ממשמר העיירה שיצא לו להילחם בגובלינים ואולי יודע משהו מועיל).

אתה יכול להסתכל על הרפתקאות לדוגמה של מבוכים ודרקונים באתר הפונדק - יש הרפתקאות של מהדורות 3, 4 ו-5 כאן: https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/adventures
שים לב שיש כל מני דרכים לתכנן הרפתקה, וכדאי לבנות אותה בצורה שתתאים לדרישות המשחק שלך. ההרפתקה "מאורת הדרקון" מציגה זחילת מבוך קלאסית, אבל מרפרפת על הסצנות שמובילות עד המסע אל המאורה (ככה שאתה יכול לשלב את המאורה בתוך ההרפתקה שכתבת בעצמך, וזה לא ממש משנה איפה בעולם היא נמצאת), ואילו רוב ההרפתקאות למו"ד 4 נכתבו עבור משחק כנס ולכן הן ממש רצות על הסצנות בצורה מאוד לינארית ולא מאפשרות לשחקנים הרבה חופש פעולה (כי בהגדרה חייבים להספיק את המשחק בתוך שלוש שעות).
 
שים לב שכל מה שאתה מתאר כרגע זה סצנות של פרא. הרבה מאוד מהסצנות שלא קרביות לרוב מתרחשות כשיש דבשים בסביבה - אז תכניס אותם לפונדק, לכפר ולעיר, שם הם צריכים לדבר. ותשאל אותם מה הם רוצים לעשות במקום.
לא כל הנטל צריך להיות עלייך, תן לשחקנים לחשוב מה הדמויות שלהן עושות ורוצות להשיג.

שים לב שה srd די לא שימושי במובן הזה, אם אתה יכול להשיג את המדריך לשהם של מה׳ 4 הוא מכיל אחלה טיפים. אתה גם יכול לקרוא כתבות בפונדק על הנחיה. אתה מוזמן גם לצפות בגלגול גורלי, לראות איך מנחה אחר מריץ משחק שכולל קטעים לא קרביים.

דרך אגב, זו שאלה אכן בסיסית, אבל אף שהם מתחיל לא יודע את התשובה אליה. לומדים מניסיון, מהרפתקאות מוכנות טובות, מכתבות, ומכל מקור אחר. הרבה מאיתנו התחילו ככה, בייחוד מי שמתחיל בגיל צעיר.
 
אני מציע לך לעודד את השחקנים לנהל שיחה בין הדמויות שלהם, חלק גדול מפיתוח הדמות שלהם יכול להיתפתח משיחה שהם מנהלים, בין אם היא בטלה כמו "מה אוכלים היום?" בערב ובין עם היא עמוקה כמו "מה הדבר הגרוע ביותר שאי פעם קרה לך?".
הבעיה שזה צריך להיות ביוזמת השחקנים או לפחות להראות כאילו זו היוזמה שלהם.
 
נשמע כאילו השחקנים שלך יכולים לעשות קצת יותר רול פליי- כשה"מ אי אפשר לצפות ממך לבדר את השחקנים 100% מהזמן. בראיית העולם האישית של המשחק, התפקיד שלך הוא ליצור מתאר עלילתי מסביב לאינטרקציה הטבעית של הדמויות.

אם מדובר בקבוצה חדשה/שחקנים חדשים יתכן שצריך קצת לעודד אותם לעשות את הרולפליי הזה- אתה יכול להכניס דברים להרפתקה דברים שלא קשורים לעלילה אלא לדברים שקשורים לדמויות עצמם. אולי במקום שיגיעו לחנות החצפים הקסומים בעיר, אחד השחקנים מגלה שהמוחר באותה חנות הוא מישהו מהbackstory שלו. או שאם אחד השחקנים הביע שהוא מפחד ממפלצת מאוד ספציפית - תעשה שהקרב הבא יהיה נגד אותה המפלצת בשביל לעודד שיחה בין הדמויות.

אם לשחקנים שלך אין את אותו סיפור רקע או מורכבות של דמות תעודד אותם להכין אחד, כי אי אפשר לגרום לדמויות משעממות לייצר שיחות מעניינות. בהרפתקה שאני מריץ, כל שחקן שכתב סיפור רקע קיבל בונוס קטן בתוך המשחק שקשור לאותו הסיפור (הלוחם קיבל את החרב של אבא שלו (+1) ובן האצולה התחיל עם קצת בונוס זהב). כשהשחקנים יגיעו עם דמויות מעניינות, הם יביעו את עצמם יותר טוב וגם האינטרקציה שלהם עם הרפתאתך תהיה איכותית יותר
 
Nir the Collector אמר/ה:
נגיד בהרפתקה שאני מכין כרגע, הדמויות צריכות ללכת יום שלם בלי שום התקלות, סתם ללכת אל היעד שלהם, אני אמור להביא להם את הקטעים האלה או לחתוך אותם?

אתה יכול להריץ את זה קדימה, או להפוך את המסע עצמו לאתגר של ניווט והישרדות. צריך למצוא אוכל ומים, להתמצא בשטח, להתחמק מאויבים או לעקוב אחריהם.
 
חזרה
Top