• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אווטאר, האגדה של קורה, סיכום העונה השלישית

סיימתי לראות את העונה השלישית של האגדה של קורה עכשיו, ובינתיים היא יותר טובה מהשנייה (מודה שלא אהבתי את כל העסק עם הרוחות) ופחות טובה מהראשונה.
למעשה היא הכי טובה מבחינת העלילה הבסיסית לדעתי, וגם הסיום שלה הוא אחלה, הבעיה העיקרית שלי איתה זה הגמישות הרבה שיוצרי הסדרה, בעיקר בקורה (לא זוכר שזה היה כל-כך מובהק אצל אאנג), לקחו עם הסקלה של הכוחות של הכשפים. איך לפתח זאהיר, הופך למאסטר של כשפות אוויר מבלי להתאמן אפילו לרגע, או איך כל יתר הכשפים בחבורה שלו הם כאלו עוצמתיים.
בסך הכל, היה פוטנציאל להיות העונה הכי טובה של קורה עד כה, אבל זה פשוט חור ענק בעלילה.

אה, וגם מלכת האדמה שמתנהגת כמו ... מטומטמת בסטייל טראמפ.
 
The oldman אמר/ה:
אה, וגם מלכת האדמה שמתנהגת כמו ... מטומטמת בסטייל טראמפ.
חשבתי שיש חוק בנוגע לתגובות הנוגעות בתכנים פוליטיים, אני מתנגד להשוואה אבל אני לא רוצה לפתוח את הדיון הזה כי הוא בניגוד לחוקי הפורום, ואני חושב שהגיטני לצפות שהמנהלים וביחוד המנהל הראשי יגע בנושא.
 
אישית לא אהבתי את העונה. כל הקטע עם רוחות האנימה האלו הזוי ומרגיש לא קשור, ובאופן כללי נשמע לא אמין שקורה מצילה את העולם בפעם השלישית, וכל התסבוכות הרומנטיות שהיוצרים מתעסקים בהן בלי סוף מעיק (שלא לדבר על הדרך המוזרה בה התסבוכת נפתרה - בלי ספוילרים). דווקא עם הטענות שלך אני לא לגמרי מסכים:

זאהיר לדעתי נבל ממש מוצלח, בעיקר כי הוא אשכרה מאמין באידאלוגיה שלו ורוצה להביא טוב לעולם, אפילו שהדרך שלו מעוותת וכושלת ושאין לו עכבות ברצח שליטים / אווטארים. מזכיר קצת את כל האנשים שנמשכים לקומוניזם. בנוגע לכוח שלו - אני כן חושב שהוא התאמן, פשוט לא רלוונטי להראות את זה.

מלכת האדמה לא אמורה להיות חכמה. היא שליטה מפונקת של אימפריה כושלת שמעולם לא יצאה מהארמון וסביר שנתנה לפקידים לנהל את המדינה ולגבות מסים. ההיסטוריה מלאה בטיפשים כמוה.

אני מניח שהמנהל הראשי יודע מה הוא עושה... בכ״מ טראמפ לא טיפש, הוא סתם גס, בוטה ופופוליסט, אפילו דוחה לדעת אנשים מסוימים. מודה שהרטוריקה שלו רחוקה מנימוס
 
לגבי שאר הכשפים זה נאמר מפורשות, אם אני זוכר נכון - שאר הכשפים בחבורה היו העילית של הכשפים לפני שהם נכלאו, ונדרש מאמץ משותף של חבורת האווטר (אנג) כדי ללכוד אותם.

לגבי זאהיר, זה לא נאמר מפורשות אבל אפשר להניח שהוא אמנם לא היה כשף אבל הוא היה הרוח החיה מאחורי הצוות, ראה אותם מתאמנים ופיתח הבנה של האומנות מצפייה בהם. לאחר שקיבל את הכוחות בסוף העונה השניה אומרים שהוא התאמן בעצמו בתא שלו לפני שנמלט
 
חבר שלי הכריח אותי לצפות בעונה השלישית ביחד איתו ודי נהניתי למרות שאני לא אוהב את קורה.
זאהיר התאמן בכלא שלו במשך כמה זמן, וכנראה היה לו כישרון טבעי לכיפוף - הרי הוא היה המוח מאחורי החבורה הזו, וצריך שכל כדי ללמוד לכופף כמו שצריך. בנוסף, הוא אומן לחימה ברמה אגדית, ותנועות הכיפוף מבוססות על אומנויות לחימה.
שאר הלוטוס האדום הם מכופפים מעולים שהתאמנו הרבה. כשצוקו אזולה ואוזאי היו כאלה מדהימים זה לא הפריע לאף אחד.
 
כל הדברים שנאמרו כאן בגנות העונה השלישית - אני ממליץ לכם לעשות צפיה חוזרת ולשים לב גם לקריצות התמטיות בין העונה הזו ובין הסדרה המקורית (האגדה של אנג) וגם לכלים הויזואליים שבהם העונה הזו מעבירה את הסיפור גם בלי שמישהו יגיד אותו בקול רם. הערה אגבית - שימו לב שהקרב האחרון בעונה 3 מתרחש באותו אזור שבו התרחש הקרב האחרון של אנג ואוזאי בסדרה של אנג.

לגבי הלוטוס האדום - ארבעתם תותחים במה שהם עושים וזה בסדר גמור מבחינתי. יש מספיק נבלים שיכולים לנסות לפגוע באווטאר, אבל מי שלא מוצלח כנראה לא יוכל לקום ולהופיע שוב גם כשקורה מבוגרת, כך שאין שום בעיה בנושא מבחינתי.

פ'לי - היא Glass Canon פסיכית. הביצועים שלה עם יכולת העין השלישית טובים יותר מאלו של המתנקש מעונה 3 של אנג, אבל שימו לב שכל הסגנון שלה תלוי לחלוטין ביכולת הזו. המתנקש היה מסוכן מאוד גם בקפא"פ, והוא הדגים יכולת כשפות אש "כללית" רצינית ויכולת ללכת מכות טוב מאוד.
פ'לי, לאורך כל הסדרה, מתקשה להתמודד עם אנשים שמצליחים להתקרב אליה, וסגנון הלחימה של חברי הלוטוס הוא תמיד להרחיק את כולם מפ'לי כדי לאפשר לה לעבוד. נקודת השפל שלה הייתה בעיר של כשפי המתכת, שם חבורה של דמויות משנה בלי שמות הצליחו להביא את כל חברי הלוטוס האדום למצב מאוד לא נוח, אבל נקודת השיא שלה הייתה בהתקפה כל מקדש האוויר, כשהיא הייתה על הצפלין - רחוקה מההישג של כולם.

זאהיר - זאהיר היה אומן לחימה רציני מאוד עוד לפני ה"התעוררות" של כשפי אוויר חדשים, וברור שהוא היה משכיל בתורה של כשפי האוויר משום שגם סגנון הלחימה שלו וגם הציטוטים של גורו לאהימה מצביעים על רקע בתרבות של כשפי האוויר. זה לא מופרך בכלל, כי כבר ראינו לא-כשף שמבין בתורה של כשפי האוויר - גורו פאטיק מהעונה השנייה של אנג. מאחר והכשפות היא המשך של הגוף, וזאהיר כבר היה מלכתחילה אומן לחימה רציני ובחור די מבריק, הוא אוטומטית כשף אוויר טוב יותר מיתר בטטות הכורסה שטנג'ין מנסה לאמן לאורך העונה. בנוסף, היו לו שבועות לחדד את השליטה באוויר. אגב, זאהיר ואייווי (כשף האדמה שקורא שקרים) מתקשרים זה עם זה דרך עולם הרוחות וזו יכולת שהייתה לזאהיר ככל הנראה עוד לפני שהוא הפך לכשף - שוב, כמו גורו פאטיק.
בנוסף-בנוסף - הוא לא מאסטר של אוויר. זה דבר שמאוד מאוד בלט בכל סצנות הקרב שלו נגד כשפים אחרים: זאהיר אף פעם לא מביס כשף אחר בעצמו, מלבד את שומרי התא שלו ואת אייווי (כשף האדמה שקורא שקרים); בכל סצנה אחרת נגד כשפים, זאהיר תמיד בורח, או שהצוות שלו מציל אותו. הסגנון שלו מאוד הגנתי ומתחמק. בעיר של כשפי המתכת הוא מנוטרל כמעט כל הקרב בגלל ששני שומרים חסרי שם מעסיקים אותו (לא משהו שהיה קורה לאזולה לצורך העניין), ובקרב שלו אחד-על-אחד נגד טנג'ין הוא לא מצליח בכלל לגעת בטנג'ין - הקרב כולו זה זאהיר מתחמק מטנג'ין, ובהדרגה מתחמק טוב פחות ופחות, עד שיתר חברי הלוטוס האדום מתפנים כדי להציל אותו מהמאסטר האמיתי של כשפות אוויר.
בסוף הסדרה זאהיר מקבל את היכולת לעוף - אבל שימו לב שיכולות חדשות הן לא בהכרח "עליית דרגה" בכישורי הכשפות הכללים אלא מעין נתיב חלופי. אם לדוגמה אנחנו רוצים לבדוק מי כשף אדמה חזק יותר, האם בודקים לפי למי יש יותר יכולות - או מי יכול לעשות יותר עם היכולת האחת שלו. לצורך העניין המלך בומי הזיז הרבה יותר אדמה בו-זמנית מכל כשף אחר בסדרות, אבל לא השתמש בכשפות לבה או בכשפות מתכת. למה הזה חשוב? כי זאהיר לומד את התורה של גורו לאהימה. גורו להאימה למד לעוף אחר אחרי שהזניח את כל הצריכים הארציים שקושרים אותו לאדמה. זה לא אומר שגורו לאהימה היה כשף אוויר חזק במיוחד: זה רק אומר שהוא היה נזיר חזק במיוחד (ביכולת ההתנזרות שלו). זאהיר מסוגל לעוף משום שפ'לי מתה. הוא קיווה להרוג את האווטאר ואז ללכת לחיות איפשהו עם פ'לי, שהיא מה שקושר אותו לאדמה. גם כשהוא מסוגל לעוף, זאהיר עדיין לא ממש תוקף אלא בעיקר מתחמק. הקרב הסופי של העונה הוא בתכלס "זאהיר מנסה לברוח ומתפלל שהרעל יהרוג את קורה לפני שקורה תהרוג את זאהיר".

לגבי ממלכת האדמה - משהו מסריח קורה בממלכת האדמה כבר הרבה מאוד זמן. לא מן הנמנע בעיני שארגון הדאי-לי חזר לסורו גם אחרי מלחמת מאה השנים, וזה הגיוני לחלוטין בממלכת האדמה שמטומטמת גסת-רוח תגיע אל הכס.

כשפות לבה - האמת שרואים כשפות לבה גם בסדרה של אנג. שימו לב שוב לפרק Winter Solstice part 2 שבו אווטאר רוקו מבצע כשפות לבה.
 
דבר ראשןן אני מסכים עם ההערות של נרוביאן.
דבר שני, היו שם הרבה דברים שגם התכתבו עם הסדרה המקורית שהוסיפו.
האינטרקציה בין הילדים של אאנג.
והלוטוס האדום לא היו בדיוק נבלי אנימה שנכנסים וכותשים צבאות
טרוריסטים חכמים עם יכולות יחודיןת ומוח יצירתי ובלי הרבה עכיבות מוסריות. (בשם האמונה באידיאל החופש)
 
ואפרופו האידאולוגיה של הלוטוס האדום, אני הרבה זמן תהיתי איך להרוג את האווטאר קשור כל כך לחירות ואנרכיה, שהם שמים את זה כמטרה ראשונית שלהם. הסרטון הזה מסביר די טוב את ההיגיון מאחורי המטרות שלהם
 
נרוביאן - פתחת לי הבנה חדשה של הלוטוס האדום, ועכשיו אני צריך ללכת לראות שוב את העונב השלישית.
לדעתי החלוקה לכיפוף מתכת וכיפוף לבה היא עיוות של הסדרה המקורית - כיפוף לבה היה כיפוף אדמה רגיל שפשוט לא יצא לאנשים להשתמש בו, וגם אז הוא היה ברמה גבוהה יותר, וכיפוף מתכת דרש מאנשים הבנה חדשה לגמרי של האדמה, ומהרגע שהיא נפתחה כולם יכלו לכופף מתכת עם קצת מאמץ וכישרון.
 
אביעד אמר/ה:
לדעתי החלוקה לכיפוף מתכת וכיפוף לבה היא עיוות של הסדרה המקורית - כיפוף לבה היה כיפוף אדמה רגיל שפשוט לא יצא לאנשים להשתמש בו, וגם אז הוא היה ברמה גבוהה יותר, וכיפוף מתכת דרש מאנשים הבנה חדשה לגמרי של האדמה, ומהרגע שהיא נפתחה כולם יכלו לכופף מתכת עם קצת מאמץ וכישרון.
לא הייתי קורא לזה "עיוות" - אבל מלבד זאת, התיאור די מדויק. כשפות לבה דורשת דחיסה חזקה של האדמה והנעה שלה במהירות עד שהיא מתחממת (רואים את זה היטב בסצנת השחרור של קזאן מהכלא הצף) וזה דורש הפעלת כוח. מצד שני, לכשפות לבה יש חסרון והוא שקשה יותר לשלוט באדמה נוזלית - גם בולין וגם קזאן מתקשים לשלוט בלבה כשיש הרבה ממנה.
כשפות מתכת דורשת את היכולת לזהות את האדמה שנותרה בתוך המתכת המעובדת. לכן יש מתכות שאי אפשר לכופף לצורך העניין.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
כשפות לבה תוארה פעם אחת בסדרה המקורית וקושרה דווקא לאש.
לא, אתה טועה. בסדרה המקורית רואים את אדון האש סוזין בולם לבה באמצעות שאיבה של החום מתוכה, מה שגורם לה להתקרר בהדרגה ולהתמצק. שאיבה של החום היא כמובן כשפות אש. זה הגיוני.
אבל רואים בסדרה המקורית גם כשפות לבה פרופר - בפרק Winter Solstice Part 2, כאשר אווטאר רוקו משתמש באופן די ברור בתנועות של כשפות אדמה כאשר הוא מזמן פרצי לבה שמחריבים את מקדש רוקו. יש גם קטע שבו רואים את אווטאר קיושי מפעילה לבה אבל במידה מצומצמת יותר, כאשר היא מרחיקה את האי קיושי מהיבשת של ממלכת האדמה. המשותף למהלכים של קיושי ושל רוקו הוא ששניהם משתמשים בקטעים האלו בתנועות של אומנות הלחימה האנג-גואר, שהיא הסגנון של כשפות אדמה (ולא של כשפות אש).
 
אני זוכר סצנה שמתארת הרבה מהגלגולים של אנג, בה כל אווטאר מבצע כשפות על ״היסוד המקורי״ שלו, ואווטאר אש גורם להרי געש להתפרץ.
 
נרוביאן, תודה על ההרחבה.
אני מסכים שמבחינת נבל זאהיר וחבורתו הם יותר טוב מאילו של העונה הראשונה. אני חושב שבינתיים אונלק והרוח שלו הם הנבלים הכי חלשים בסדרה.
מה שאמרתי שמפריע לי, זה כמה הם עוצמתיים ביחד. אם הם טרוריסטים, היתי מצפה מהם לנהוג יותר בחוכמה, ולא ב Brute Force. למשל ההתקפה לשחרר את פ'ליי, כשזוקו והאחים לשבט המים הצפוני נמצאים שם, לא אמורה להיות כל-כך מוצלחת, בסופו של דבר לא היה שם שום תחכום. וזה מה שמפריע לי. אני מצפה מאנרכיסטים ולוחמי גרילה, להתנהג בהתאם, ולא לתקוף חזיתית ולהצליח. אותו דבר לגבי המתקפה על מלכת האדמה.
בכלל מוזר איך הדאי-לי נעלמו לחלוטין - אלא אם בעונה 4 יתברר שזו הייתה מזימה שלהם ועדיין לא ראיתי - הדאי-לי אמורים להיות מאוד חזקים ולרגל באופן פעיל.. ולא להיות מופתעים ממתקפה כזו על המלכה שנזממת בחדר ליד חדר הכס.
 
the Nerubian אמר/ה:
ובקרב שלו אחד-על-אחד נגד טנג'ין הוא לא מצליח בכלל לגעת בטנג'ין - הקרב כולו זה זאהיר מתחמק מטנג'ין, ובהדרגה מתחמק טוב פחות ופחות, עד שיתר חברי הלוטוס האדום מתפנים כדי להציל אותו מהמאסטר האמיתי של כשפות אוויר.
אני לא ממש זוכר את הסדרה כי ראיתי את אוואטר ואת קורה פעם אחת כל אחד, ואחרי זה לא התעמקתי בהם יותר מדי. אני כן ספציפית זוכר מאוד טוב את הקרב הזה כי הוא היה אחד ההדגמות הנדירות ליכולות של מאסטר אמיתי בכשפות אוויר. בסה"כ טנג'ין הוא לא לוחם כזה טוב בעצמו, ולראייה הוא הובס הרבה פעמים בכל מיני דרכים. אבל במקרה הספציפית של קרב באמצעות כשפות אוויר, הוא הצליח להביס לוחם הרבה יותר מיומן כמו זאהיר, בגלל האימון שלו בטכניקה הספציפית שבה הוא נלחם. זה אנאלוגיה טובה למה שקורה בעולם האמיתי, שמאסטר לאומנות לחימה מסויימת יהיה ממש טוב בהתמודדות נגד מישהו לפי החוקים של האומנות לחימה בה הוא מתמחה, אבל אם תציב אותו בקרב נגד לוחם MMA מגוון יותר ובלי ממש חוקים, הוא כנראה יובס מהר.
 
בכללי כשפות אוויר היא כשפות הגנתית יותר, ורק במצבים קיצוניים היא מסוגלת לפגוע באנשים באופן שיזיק להם (מעבר ללהעיף אותם אחורה ולקנות לך זמן). במקדש האוויר הדרומי רואים את הנזיר גיאטסו עם עשרות גופות של כשפי אש, מה שמרמז על היכולת ההרסנית של הכשפות, אבל זה נדיר. טנזן בכלל התאמן בכשפות אוויר באופן שלא נועד ללחימה, ככה שהוא הצליח להביס רק את זאהיר, שלא מוכשר כמוהו.

האמת שהקטע של ההתקפה על הכלא של פ'לי בכלל מוזר, כי הייתי מצפה שהם יסתננו ישירות לכלא עם כשפית המים, ולא יגיעו מבחוץ אל מול הכוחות ששומרים על הכלא. כל הכשפים של הלוטוס האדום מכסחים את כשפי הלוטוס הלבן בקרבות מקרוב, ככה ששלוטוס הלבן לא היה סיכוי מולם בהסתננויות לכלא, כמו שקרה עם השחרור של האחרים.
 
חזרה
Top