• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שינוי ז'אנר בעולם המערכה

Sayeg

פונדקאי מהשורה
אני מריץ קמפיין די אנ די 5 בעולם מערכה שאני בונה ביחד עם השחקנים שלי (שגם העלינו לאינטרנט למי שמתעניין https://www.worldanvil.com/w/terrea-sayeg ) כשהרעיון הוא שאני מריץ את רוב הקמפיינים, והשחקנים מדי פעם עושים רוטציה בניהם לקמפיינים קטנים יותר או וואן-שוטים. מעבר לכך, העולם בתחילת הקמפיין היה מאוד בסיסי ורגיל, כשהרעיון מאחורי זה שהשחקנים יכולים לבנות את המקומות שהם באים ממנו ואני כשה"ם הופך אותם למאוד רלוונטיים - כך ייצא שאת ממלכת הגמדים ושאר ערים רשיות בעולם לא יצרתי בעצמי אלא השחקנים, ואני רק ערבבתי אותם לתוך הקמפיין. אנחנו משנים יחסית הרבה דמויות וקבוצות, וכל פעם שיש ארק חדש אנחנו מרחיבים את המפה ומציירים אותה. בקרוב, המפה תגיע לסופה כי השחקנים חקרו כבר את רוב העולם.

עכשיו לחלק המעניין: כבר מהפרקים הראשונים אני מכניס רמזים לחיים מחוץ לטריאה (העולם) - חלק מהמשימות ניתנו לשחקנים על ידי אסטרולוגים שרוצים להשיג מטאורים בעלי טכנולוגיה לא ברורה (וייבים של טכנולוגיית קסם), ובנוסף הגזע טיפלינגס הם סוג של חייזרים (בני אדם שנשלחו לעולם אחר כעונש והם מנסים לחזור). בפעם הבאה שאמצא זמן להריץ קמפיין רציני, אני רוצה להקפיץ את העולם אלף שנים קדימה. חייזרים, חלליות, כוכבים רחוקים, רוביי לייזר וחרבות אור - לצד מאגיה, אלים מפלצות ושדים.

האם מישהו עשה פעם משהו דומה בקמפיין שלו? לאו דווקא השינוי מפנטזיה למד"ב, כמו פשוט לשנות את הז'אנר באופן גורף (לא לסשן אחד שהיה קצת יותר מפחיד, אלא ממש שינוי בקמפיין). למשל קמפיין רגיל שהופך לאפוקליפסת זומבים, או משהו בסגנון? כל טיפ יעזור כי זו כנראה תהיה הקפיצה הכי גדולה שעולם המערכה עבר ויעבור. אפילו אם למישהו יש שיטה משחק שמתאימה למד"ב ופנזטיה ביחד - יעזור מאוד

תודה!
 
בדיוק המהלך שאתה מדבר עליו נעשה במשחק התפקידים "סטארפיינדר", שמתרחש בעתיד הרחוק של משחק התפקידים "פאת'פיינדר". כתבתי על זה קצת בסקירה שנמצאת כאן - https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/reviews/808-starfinder-core-rulebook
אני מצטט את הפסקאות הרלוונטיות ביותר:
מאחר ועולם המערכה "גולאריון" הציג פנטזיה אפית קלאסית, גם בעולם של סטארפיינדר ישנם קסם, אלים, מישורים מקבילים – וכמובן: גובלינים. תושבי עולמות הברית משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת כל כך עד שהיא מסוגלת ליצור השפעות שבעבר דרוש היה קסם כדי להגיע אליהן, אך הם יודעים גם מתי עדיף להניח את המחשב בצד ולשלם לקוסם כדי שיעשה את העבודה.

בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של עולמות הברית, דמויות בסטארפיינדר אינן נדרשות לעושר בחפצי קסם כמו שנדרשו דמויות בעולם הפנטזיה האפית של פאת'פיינדר. כאשר הן צוברות ממון, הדמויות צפויות למצוא או לרכוש ציוד חדיש ומשוכלל יותר – אך שאינו קסום. רוב כלי הנשק והשריונות מגיעים במספר גרסאות, כאשר ציוד חדיש יותר ואפקטיבי יותר יהיה יקר יותר והוא מומלץ לדמויות מנוסות יותר. כך לדוגמה תחת הקטגוריה של "רובה לייזר" תמצאו 9 דגמים שונים הנבדלים זה מזה במחיר, בנזק שהם מסוגלים לגרום לו ובפונקציות נוספות כמו מצב ירי אוטומטי או ירי שמבעיר את המטרה. מלבד רובי הלייזר ורובי הקליע שנחשבים ציוד בסיסי ומיושן, הרפתקנים אמידים יכולים להרשות לעצמם גם טכנולוגיה מקפיאה, טייזרים מחשמלים ועוד.

ציוד קסום נשמר לאפקטים חזקים ויוצאי דופן במיוחד – ההסבר לזה הוא לא שקסם הוא נדיר ועוצמתי (הוא לא: קסם הוא נפוץ, ובדומה לטכנולוגיה גם הוא נחקר והתקדם באלפי השנים האחרונות) אלא שהטכנולוגיה היא פתרון זול יותר ומהימן יותר במרבית המקרים. כבר לא צריך למצוא כוהן שירפא אותך ממחלה משום שקיימים חיסונים, ולכן את הכוהן נצטרך רק בשביל להשתגר, לזמן מלאכים או להשיב את המתים לחיים. משום שהציוד הקסום היחיד שווה להשתמש בו הוא ציוד קסום חזק, דמויות מוגבלות במספר חפצי הקסם שהן יכולות ללבוש. אם החייל שלכם יסתובב ממקום למקום כשהוא עוטה שלוש טבעות קסם, זוג מגפיים קסומים, גלימה קסומה, שרביט וחגורה קסומה, החפצים הרבים יתחרו על שימוש בכמות אנרגיה שהסביבה לא יכולה לספק להם, ורובם פשוט יחדל לפעול עד שיורחק משאר חפצי הקסם.

מקום נוסף ששווה להסתכל עליו הוא שיטות המשחק "שחר האדמה" ו"מרוצללים" שמתקיימות למעשה לאורך אותו ציר זמן, בהפרש של עידנים ביניהן.
 
העצה היחידה שאני רוצה לתת לך היא :" תעשה את זה בתיאום עם השחקנים ועם הסכמתם, שינוי כל כך מהותי באופי של המשחק דורש שת"פ מצדם".
במיוחד אם הם היו חלק כל כך מהותי מהעולם.
ואיכשהו, מה שאתה כותב מזכיר לי את מירוצללים, אבל לא ממש שיחקתי בו.
 
the Nerubian אמר/ה:
בדיוק המהלך שאתה מדבר עליו נעשה במשחק התפקידים "סטארפיינדר", שמתרחש בעתיד הרחוק של משחק התפקידים "פאת'פיינדר". כתבתי על זה קצת בסקירה שנמצאת כאן - https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/reviews/808-starfinder-core-rulebook
תודה רבה על המלצת השיטה, סיכוי טוב מאוד שאשתמש בספר הזה (עם כמה שינויים מינוריים בעולם המערכה לצורך התאמה)
 
סטארפיינדר הוא אחלה, אבל אם אתם מחפשים חוקים דומים יותר בפשטות למבוכים ודרקונים 5, אפשר גם לבדוק את Esper Genesis
https://www.drivethrurpg.com/product/240798/Esper-Genesis-5E-Scifi---Core-Manual
מצד שני, הוא פחות מבוכים ודרקונים בחלל מאשר סטארפיינדר, מבחינת גזעים וכיו"ב. מומלץ לקרוא סקירות, כמו זו: https://gnomestew.com/esper-genesis-review/
 
חזרה
Top