אבל לקבל תוסף של 1+ לדאמפ סטאט זה לא שווה את זה. הזכרתי רק יכולת אחת מתוך הרבה שיש לכל אחד מהגזעים האלה. גם אםמנצלים באופן מלא את התוסף של 1+ לכל ערך תכונה של בן אנוש, הוא עדיין לא קרוב להשתוות לגזעים אחרים.
אני מסכים לגבי המושגים שלך, אבל לא לגבי המסקנה.אביעד אמר/ה:בוא נבהיר כמה מושגים כדי שנוכל לדבר על אותו דבר:
א. אופטימיזציה - יצירת דמות חזקה ביחס לתחום האפשרי.
ב. שבירה - יצירת דמות חזקה מעבר לתחום הרצוי. התחום הרצוי יכול להיות מוגדר בשתי דרכים: האחת היא ביחס לשחקנים האחרים בדרגה, והשנייה היא ביחס לאתגרים המיועדים לדמות בדרגה הזו.
אצלכם בקבוצה המנחה מאפשר חריגה מהחוק הרשמי (קניית נקודות במחירים זולים מאוד) כך שכלל הדמויות שלכם שבורות ביחס למשחק - הן שוות לדרגה או שתיים מעל הדרגה האמיתית שלהן לדעתי. זו שבירה של המשחק, שאני מניח שהמנחה שלכם תיקן בקלות עם עוד דובלין או חבורת אורקים.
הכישרון של דמות בדרגה 1 שבור ביחס לדמויות האחרות - בן אנוש מקבל יכולת של דרגה 4 (עם כוח של דרגה 4 - להוציא כל מיני יכולות עלובות של דרגה 4 עם כוח של דרגה 1, למשל charger)
המנחה שלך לא מאשר מולטיקלאסינג בגלל כמה בילדים חזקים, אבל מאפשר לכם לקבל ערכי תכונות ברמה אטמוספרית. קצת מוזר.
אני לא יודע מהי שרשרת ההחלטות שהובילה את מעצבי השיטה להציג את הכשרונות כחוק אופציונאלי, אבל כיוון שכולם משתמשים בחוק הזה, אפשר להגיד שפרקטית הוא חוק בסיס, ולא להשתמש בו זה אופציונאלי.nav566 אמר/ה:אם כשרונות באמת היו משאב סופר משמעותי בשיטה כמו דאתה מציג את זה, הם לא היו ואריינט, אלא חלק מהמשחק. העובדה שזה מוצע כאפשרות ולא כחלק אינטגרלי מהחוקים היא שבתכלס, כישרונות הם סתם תיבול ולא חיוניים או סופר משמעותיים.
פלאפי אמר/ה:סט סופי של 18,18,18,10,8,6.
פלאפי - אצל המנחה שלך השחקן מקבל 1+ לתכונת ההתקפה שלו, 1+ לתכונה המשנית, ו1+ לשלישית. כמה העלאות ערכי תכונה הוא יכול להמיר לכשרונות? אני מניח שאחת מהתכונות היא זריזות אם אתה לובש שריון קל, ולפחות תכונה אחת קשורה להצלה טובה. זה קצת יותר מהכישרון שמאפשר לי לגלגל מחדש 3 פעמים ביום, שד"א, לא מקביל בכלל ליתרון - הוא יותר קרוב לערך של 3 התקפות. (ותוסף 1+ לתכונת ההתקפה אומר שב1/8 מההתקפות שהיית אמור להחטיא אתה פוגע אוטומטית. הנה מאמר שמסביר את האיזון של 5 וממנו אפשר להסיק את זה: https://rpgbot.net/dnd5/characters/fundamental_math.htmlאביעד אמר/ה:בן אנוש מקבל 1+ ל5 תכונות,
ויכול לגמור עם 16 16 14 12 10 9. (סכום תוספים 8)
פעמיים נזק ממוצע זה נכון, רק שהלוחם לא גורם בכל פעם את הנזק הממוצע שלו, אלא נזק אחר בכל פעם, ולפעמים זה מספיק כדי להרוג גובלין במכה. הייתי אומר שהסיכוי של הלוחם להרוג את הגובלין עם 1+ למתאם התכונה הראשית שלו עולה ל17% ככה (ממציא מספר) אבל אם היה לו המתאם הרגיל וgwm (הכישרון הזה שמשמש בכל בילד קפ"אפ שבור) המתאם שלו היה 20%. 3% זה לא כל כך הרבה (ואז נכנסת המכאניקה של מכה נוספת כל פעם שהורגים במכה או גורמים לקריטית והכישרון אכן שבור לדרגה 1)פלאפי אמר/ה:ללוחם הזה באופן רגיל יש סיכוי של 45% לפגוע בו, והוא צריך שתי פגיעות עם נזק ממוצע כדי להפיל אותו. יש לו 5% סיכוי להפיל אותו במכה אחת אם יוצא לו 20 טבעי, ואז הנזק הממוצע בטוח מפיל אותו. עכשיו, אם הוא משתמש בכשרון, הוא מוריד את הסיכוי שלו לפגוע ל-20%, אבל אם הוא פוגע הוא מוריד אותו במכה אחת. זה אומר שהסיכוי שלו להוריד את הגובלין הזה בהתקפה בודדת עלה מ-5% ל-20%. פה נשאלת השאלה החשובה, האם זה חשוב להוריד אותו במכה אחת? אם כן, אז עדיף להמר עם הכשרון הזה. אם לא, אז אתה עדיין יכול לתקוף רגיל ולא הפסדת כלום.
למעשה הכשרון lucky הרבה יותר מועיל משלושה יתרונות ביום (וגם משלוש התקפות). קודם כל, הוא מאפשר לך להוסיף קוביה אחרי שגלגלת, כלומר הוא לא מתבזבז על גלגולים שהיו מצליחים בכל מקרה. דבר שני, אפשר להוסיף אותו לכל גלגול ק20 מכל סוג, כולל התקפות הצלות ובדיקות, כך שאפשר לנצל אותו בכל רגע קריטי מכל סוג. דבר שלישי, הוא לא רק התקפתי אלא גם הגנתי, בכך שאתה יכול להכריח יריב להשתמש בתוצאה של ק20 שגלגלת.אביעד אמר/ה:זה קצת יותר מהכישרון שמאפשר לי לגלגל מחדש 3 פעמים ביום, שד"א, לא מקביל בכלל ליתרון - הוא יותר קרוב לערך של 3 התקפות
פלאפי אמר/ה:אתה מוזמן גם לספר לי על כל הקבוצות ששיחקו במהדורה 3.5 והשתמשו בחוק הבסיס על פיו דמויות מרובות מקצועות צריכים להחסיר לעצמם XP באיזה חישוב מסובך, אלא אם כן הם שיחקו עם המקצוע המועדף על הגזע עליהם. כיוון שאף אחד לא באמת שיחק ככה, אז אפשר להגיד שכל הקונספט של מקצוע מועדף הוא גם משהו אופציונאלי למנחים מרושעים.
פלאפי אמר/ה:מאפשר לך להגיע לפיק-יעילות ברגעים הקריטיים, גם אם אתה מקריב אחוזים בודדים של יעילות ממוצעת לאורך זמן.