• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חדשות הכרוז אברון בדפוס למה' 5 - Eberron: Rising from the Last War

מכשפי החוף הכריזו אתמול על ספר מערכה משולב עם הרפתקה של אברון, שיצא לאור בדפוס בחודש נובמבר! בניגוד ל Wayfarer Guide שיצא רק בפורמט דיגיטלי, הפעם מדובר בספר פיזי לכל דבר ועניין, ולפי המידע שיש כרגע מדובר למעשה בספר עב-הכרס ביותר שיצא לאור עד היום מאז ספרי הבסיס למהדורה 5 - הוא מכיל 320 עמודים! (לעומת ספרים קודמים שנעו בין 160 ל-250 עמודים).

הספר מכיל:
- מדריך למערכה, כולל מיקומים מוכנים משחק.
- צלילת עומק לעיר Sharn, עיר של ספינות אויר, מגדלים וקסם ואחת הערים החשובות במערכה.
- הרפתקה / מערכה, לא ברור עד איזו דרגה, שלוקחת את הדמויות ל Mournland אזור אפל של קסם מעוות. כנראה קשור ל Lord of Blades לפי הרכילויות.
- 16 גזעים חדשים / תתי-גזעים. כנראה מדובר גם בדי הרבה גרסאות של Dragonmarked לגזעי הסל"ש.
- מקצוע חדש, לראשונה מאז הסל"ש - ה Artificer מגיע בגרסת דפוס רשמית, לאחר די הרבה גרסאות ניסיון קודמות.
- פטרון לחבורה, מזכיר לי את הנוסע, אני חושב שזו השיטה הראשונה שהכניסה פטרונים למשחק.
- מפלצות חדשות :)

נראה ספר מדליק ממש, אם כי לאור רוחב היריעה שלו, זה ממשיך את הקו של ספר אחד למערכה, כמו רייבנלופט ורבניקה. אוף, צריך למצוא עוד זמן להריץ עוד משחקים.
כמובן זה יהיה ספר בודד רק בדפוס, יש גם את ה Wayfarer guide וגם את הפרויקט רפטור.

ועכשיו לאכזבה, אחרי ששיבחתי את מכשפי החוף בנוגע לכריכות שלהם, אחרי שראיתי את הכריכות של פאת'פיינדר 2, הם החליטו לאכזב. זו הכריכה המזעזעת בעיניי:
eberron-rising.jpg
בספר הזה, חובה לדעתי לקנות בגרסת הכריכה המיוחדת:
eberron-rising-alt.jpg
 
בשם השישיה האפלה, הכריכה הרגילה נוראית! היא לא מעבירה כלום מהאופי של העולם ולא מושכת בשום צורה.

התוכן נשמע מגניב לאללה. באברון יש רק ארבעה גזעים בולטים חדשים - מחושל-קרב, קלאשטאר, changeling ו-shifter. לכן נראה לי שרוב הגזעים יהיו תתי-גזע של הגזעים הקיימים. אופציה אחת היא שהגזעים החדשים לא יקבלו תתי-גזע וזה משאיר 12 תתי-גזע נוספים - אחד לכל אחד מתריסר בתי הדרקון. אפשרות אחרת היא שיהיו תתי גזע לפי המדינות של יבשת קהורבייר - האלפים, הגובלינים והאורקים של אברון הם די שונים מאלו של גרייהוק או הממלכות הנשכחות, וגם בני האנוש מחולקים לקבוצות מוגדרות שמצדיקות תתי-גזע.

סימני הדרקון הם דילמה. מצד אחד אני חושב שהם דומים יותר לכישרון מאשר לתת-גזע (כי הם יכולים להתפתח בהמשך) ומצד שני לרוב הגזעים אין כשרון בדרגה הראשונה ולכן הגיוני שיבנו אותם כתת-גזע.

פטרון לחבורה זה מעולה ומתאים מאוד לאברון.

לגבי ההרפתקה - אם היא הולכת לתוך ארצות הצער, כנראה שהנבל הוא באמת שר הלהבים. הוא נבל מוצלח ביותר בעולם של אברון, למרות שהוא יחסית ישיר ואין לו אלמנט של כוח דיפלומטי כמו שיש לרוב הנבלים בעולם. בתכלס הוא המשיח המטורף שמנהיג גרסה רובוטית של אל-קעידה. הוא קורא למחושלי הקרב להצטרף אליו ולהכחיד את הגזעים הביולוגיים שבראו את מחושלי הקרב כגלמי מלחמה, ומפעיל סוכנים ותאי טרור. הניחוש שלי? הוא הצליח להתניע מחדש מפעל שמייצר מחושלי-קרב, ולכן חייבים ללכת לעצור אותו לפני שיוכל לייסד מדינה של מכונות שנאמנות לו.
 
אני לא יודע על מה אתה מדבר.לפי דעתי הכריכה השנייה מעולה(אף על פי שהראשונה באמת לא משהו).היא מכניסה אותי לנוסטלגיה של ממלכות הזהב(נראה לי), סדרה ישנה ששודרה בטלוויזיה.

אגב,כשאני נזכר שפעם אברון היה עולם פנטזיה לא עתידני(פנטזיה נמוכה?) ואני נזכר בכמות הפעמים הרבה ששיחקתי בו במהדורה 3.5,אני לא יכול אלא להיות שמח שממשיכים לפתח ולעצב אותו.
 
Darki אמר/ה:
אני לא יודע על מה אתה מדבר.לפי דעתי הכריכה השנייה מעולה(אף על פי שהראשונה באמת לא משהו).היא מכניסה אותי לנוסטלגיה של ממלכות הזהב(נראה לי), סדרה ישנה ששודרה בטלוויזיה.
אני מדבר על הכריכה הראשונה. על מה חשבת שאני מדבר? על הכריכה של גרסת האספנים? :)

Darki אמר/ה:
אגב,כשאני נזכר שפעם אברון היה עולם פנטזיה לא עתידני(פנטזיה נמוכה?) ואני נזכר בכמות הפעמים הרבה ששיחקתי בו במהדורה 3.5,אני לא יכול אלא להיות שמח שממשיכים לפתח ולעצב אותו.
אמממ.. כן? הקטע של אברון מההתחלה היה שמדובר בעולם פנטזיה שלאחר מהפכה תעשייתית. יש להם רכבת קסומה, ספינות אוויר קסומות, מפעלים שלמים של חפצי קסם זולים. בתכלס לשחק אקדוחן שבמקום אקדחים יש לו שרביטים של לחש קרן חורכת זה קטע שהוא לגמרי וואלידי. והגזע של מחושלי-קרב הופיע על הכריכה של ספר המערכה המקורי ממהדורה 3.5.
 
the Nerubian אמר/ה:
אמממ.. כן? הקטע של אברון מההתחלה היה שמדובר בעולם פנטזיה שלאחר מהפכה תעשייתית. יש להם רכבת

אז אני לא יודע מה שיחקתי,אבל זה היה העולם.אל תשפטו אותי, הייתי ממש צעיר.

the Nerubian אמר/ה:
אני מדבר על הכריכה הראשונה. על מה חשבת שאני מדבר? על הכריכה של גרסת האספנים?

אמממ..... כיוונתי לאולדמן.
 
גם אני התכוונתי לכריכה הרגילה. הכריכה לאספנים היא אחלה לגמרי, ולמרבה המזל בספרים האחרונים די קל גם להשיג אותה.

אני מסכים עם תחושת הבטן שההרפתקה תהיה ישירה יחסית. אבל אני בטוח שגם יהיה אלמנט של מחקר בשארן. אני מקווה שיחה לה כמה חלקים ושיותר מאחד יהיה לא קרבי בעיקרו. אברון באופי שלו הוא הרבה יותר מתאים להרפתקאות לא-קרביות.
 
אברון מושפע מאוד מסרטים כמו סליפי הולו, אינדיאנה ג'ונס ושלושת המוסקטרים (הסרטים, לא הספר), אז צריך להיות אקשן, אבל תמיד צריך גם חקירה של תעלומת רצח או עתק ארכיאולוגי, כמה מלכודות נחמדות ואיזו אינטריגה פוליטית או נשף אצל האציל המפוקפק שאנחנו רוצים להוציא ממנו טובות בלי שהוא יבין כמה הוא חשוב לנו. גם אם הנבל זו סתם כת הזויה ורצחנית, המבוך לא יכול להיות חזות הכל בלי איזו סצנה שהודפים ניסיון חטיפה מהרכבת חוצת-היבשת.
זה עבר בצורה מצוינת בספר המערכה המקורי של 3.5, ואפילו יותר בספר ההרחבה המדהים The Five Nations שיצא לאותה מהדורה. אני מקווה שזה יעבור גם בהרפתקה
 
ובחרה לנושא הכריכה - מכשפי החוף הודיעו שהכריכה לעיל היא לא הכריכה האמיתית, אלא למעשה חלק מאומנות פנימית של הספר...

ובחדשות אחרות על הספר, הנה פרטים חדשים מסטרים של חדשות מו"ד של מכשפי החוף:
- הארטיפיסר מקבל שלוש תתי-מקצועות.
- המכאניקה של הפטרונים לא חייבת להיות דב"שים, אלא יכולה להיות גם ארגון. זה בהחלט נשמע כמו מכאניקה מעניינת, ומסקרן לראות איך הביצוע בפועל. זה ייתן יותר משמעות לזה שיש "מעסיק" לחבורה וגם עולה לי השאלה האם יכול להיות יותר מפטרון אחד לחבורה..
- יהיה פרק אחד שיהיה רשומון של שארן, שזה די צפוי.
- הגזעים שיהיו בספר:
Warforged, Changelings, Kalashtar, Shifters, Goblins, Bugbears, Hobgoblins, Orcs.
מעניין לראות שזה רק שמונה מתוך ה-16, וגם חלקם הופיעו בעבר. אז השאלה היא מה יהיו יתר הגזעים.
- תמונה של כל הכריכה המיוחדת:
eberron-full-cover.jpg
[mention]the Nerubian[/mention] לתחושתך, כמה כפילות יש בין התוכן בספר הזה לבין ה Wayfarer Guide?
 
The oldman אמר/ה:
ובחרה לנושא הכריכה - מכשפי החוף הודיעו שהכריכה לעיל היא לא הכריכה האמיתית, אלא למעשה חלק מאומנות פנימית של הספר...
כן, בטח... הם פשוט החליטו לשנות כריכה בעקבות הביקורת בטוויטר ובפייסבוק. שיגידו שהחליטו בגלל הביקורת. אני לא מבין למה להם להעמיד פנים שזו לא אמורה הייתה להיות הכריכה :rolleyes:
The oldman אמר/ה:
- הארטיפיסר מקבל שלוש תתי-מקצועות.
מגניב. אז הוא לגמרי מקצוע שלם. אני מנחש שלפחות אחד מהשלושה יהיה אלכימאי. לא בטוח לגבי האחרים. אולי אחד יתבסס על פיתוח הומנקולוס שמשרת אותו.
The oldman אמר/ה:
המכאניקה של הפטרונים לא חייבת להיות דב"שים, אלא יכולה להיות גם ארגון. זה בהחלט נשמע כמו מכאניקה מעניינת, ומסקרן לראות איך הביצוע בפועל. זה ייתן יותר משמעות לזה שיש "מעסיק" לחבורה וגם עולה לי השאלה האם יכול להיות יותר מפטרון אחד לחבורה..
הגיוני במיוחד שהפטרון הוא ארגון. יש כמה וכמה ארגונים מתאימים לזה. האם אפשר שיהיו יותר מאחד? אני מנחש שלא, אבל מבחינה סיפורית זה אפשרי שיש כמה גופים שתומכים בהרפתקנים, בתנאי שהמטרות שלהם לא מתנגשות (לדוגמה: גם המלוכה של ברלנד וגם אוניברסיטת מורגרייב, שממילא נאמנה לכתר הברלנדי).
The oldman אמר/ה:
- הגזעים שיהיו בספר:
Warforged, Changelings, Kalashtar, Shifters, Goblins, Bugbears, Hobgoblins, Orcs.
מעניין לראות שזה רק שמונה מתוך ה-16, וגם חלקם הופיעו בעבר. אז השאלה היא מה יהיו יתר הגזעים.
the Nerubian אמר/ה:
באברון יש רק ארבעה גזעים בולטים חדשים - מחושל-קרב, קלאשטאר, changeling ו-shifter. לכן נראה לי שרוב הגזעים יהיו תתי-גזע של הגזעים הקיימים. אופציה אחת היא שהגזעים החדשים לא יקבלו תתי-גזע וזה משאיר 12 תתי-גזע נוספים - אחד לכל אחד מתריסר בתי הדרקון. אפשרות אחרת היא שיהיו תתי גזע לפי המדינות של יבשת קהורבייר - האלפים, הגובלינים והאורקים של אברון הם די שונים מאלו של גרייהוק או הממלכות הנשכחות, וגם בני האנוש מחולקים לקבוצות מוגדרות שמצדיקות תתי-גזע.
העובדה שהספר כולל גרסאות לשחקן של אורקים ושל גובלינים היא חדשות טובות, משום שזה אומר שאין מספיק גזעים בשביל שסימני הדרקון יוסדרו בתתי-גזע, וזה אומר שסימני הדרקון יוסדרו בדרך אחרת. כמו שכתבתי - הם הולמים יותר ככשרון, לדעתי.
אני מנחש שכל הגובלינים יהיו גזע אחד עם שלושה תתי-גזע (גובלין, הובגובלין ובאגביר), למרות שייתכן שיילכו על שלושה גזעים נפרדים שלחלקם יש תתי גזע - לדוגמה גובלין עירוני משארן וגובלין מארץ הגובלינים דארגון הם בעלי תרבות שונה מאוד. יתר הגזעים יהיו כנראה תתי גזע של גזעי בסיס שהגרסה האברונית שלהם שונה מאוד מהגרסה של הממלכות הנשכחות. בני-המחצית של אברון הם ברברים שרוכבים על דינוזאורים, אז הם מועמד בולט. האלפים יכולים לעבוד גם כן - האלפים של היבשת הקטנה ארנאל סוגדים למתים-החיים של אבותיהם והם לא בדיוק תואמים לאלפים הגבוהים שעליהם המכאניקה שלהם הייתה מבוססת במהדורה 3. אני מקווה שבני האדם יקבלו תתי-גזע שיחליפו את הנתונים של בני אנוש מהספר לשחקן. בני האדם של אברון מתחלקים לקבוצות אתניות די מובחנות. תיאורטית יש מקום גם לגזע של נולים (Gnoll) שבאברון הם חברה לא אהודים אבל לא מפלצות מוחלטות, אבל הם גזע מיעוט שהנוכחות שלו חזקה רק בערך בשתי ארצות מתוך 12 הארצות של יבשת קהורבייר.
תנוח דעתכם - הננסים והגמדים של אברון הם בדיוק כמו הננסים והגמדים הקלאסיים שאתם אוהבים :lol:
לקריאה נוספת על הגזעים הבולטים בארצות התרבות - https://eberron.fandom.com/wiki/Khorvaire

מבחינה חפיפה של תוכן עם Wayfarer's Guide, זה רק סימני דרקון, חפצי קסם, העיר שארן וארבעת הגזעים הבולטים החדשים (Warforged, Changelings, Kalashtar, Shifters). הספר Wayfarer's לא מכיל מקצועות חדשים או גזעים מעבר לארבעה הנ"ל. רוב התוכן המכאני שלו זה חפצי קסם ורוב הספר הוא פלאפ.
 
חזרה
Top