• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] יושב מרום

ישובי המרום הם היצורים שממלאים את מרום. הם מניעים את הענינים קדימה, דואגים שהכל יקרה, ועוזרים למי שרק אפשר.
ישנם 60 יושבי מרום בכל רגע נתון, וכשאחד מהם מת, אחד נוסף נוצר במרום. יש להם אפשרות לרדת לאדמה, אבל אז הם יאבדו את היכולות שלהם, ויהיו כאחד האדם.
יושבי המרום גבוהים יותר מבן אדם ממוצע, שערם בצבעי מתכת שונים, וכך גם עורם.
יש להם כוחות קסם מסוימים, והם צבא המרום בעיקרו. הם משרתים לרוב את מלאכי הכוכב (planetars) במלחמה, אבל בחיי היום יום הם אינם נשמעים לאיש מלבד עצמם.

יושב מרום
סלסטיאל בינוני, שומר חוק טוב.
דירוג שריון- 15 (שריון עור)
נקודות חיים: 72
מהירות: 9 מטר.
__________________________
כוח זרז חסן תבנ חכמ כרז
12 18 14 12 10 20
__________________________
זריוקת הצלה: כריזמה +9
כישורים: ארקנה +6
התנגדות לנזק: קורן; מוחץ, דוקר ומשסף מהתקפות לא קסומות.
חושים: ראיית חושך 30 מ'
שפות: מרום, אלפית, מדוברת
אתגר: 5
_________________________
נשק מלאכי- כלי הנשק של יושב המרום נחשבים קסומים. יושב המרום מקבל תוספת של 3ק8 להתקפות פיזיות.
הטלת לחשים-
תכונת הטלת הלחשים של יושב המרום היא כריזמה (ד"ק 16).
יושב המרום מקבל את הקסמים הבאים:
ברצון: יד המג, חזיז אש.
פעם אחת ביום כל אחד: קריאת מחשבות, תחיית המתים.
התנגדות לקסם- יושב המרום נהנה מיתרון בזריקות הצלה נגד קסם או נגד השפעות קסומות אחרות.
פעולות:
התקפה מרובה: יושב המרום תוקף פעמי עם חרב קצרה.
חרב קצרה: +6 לפגיעה, מטרה אחת, 5 (1ק2+6) נזק, עד 3 מטרים. עושה עוד 12 (3ק8) נזק קורן.
קשת ארוכה: +6 לפגיעה, מטרה אחת, 6 (1ק8+2) נזק, עד 180 מ'. עושה עוד 12 (3ק8) נשק קורן.

ביקורת בונה? הערות? אימרת? הארות? תיקונים?
 
זה מרגיש כאילו כתבת את הפלאף ל"רק רמה אחת מתחת לאלהות עצמה ויש רק 60 בני אלמוות כאלו" אבל הקראנץ' מרגיש מאוד... לא אלוהי- הנתונים שלהם מרגישים כמו חייל פשוט בצבא סלסטיה, הם לא מרגישים אפיים ביחס לאלים
הרעיון ממש מגניב, אבל הפלאף והנתונים לא משתלבים כאן באופן מאוד מתאים לדעתי
 
מישהו מכיר תרגום טוב לסלסטיאל? יש יצור מרום או יצור שמימי מתרגום בית שלי.

אגב,זה נחמד ביותר.אישית קצת קשה לי להעיר על מכאניקה,כיוון שאני פחות בקיא במכאניקה של מפלצות של מו"ד 5,אבל בתכ'לס הייתי שמח במידה והיה לו ייחוד מסויים.איזה כוח או פעולה מיוחדות שמיחדות אותו מאחרים,או פלאף מקורי.יש לך תיאור למפלצת?
 
תיאור - לא יודע איך לא שמתי לב

יחודיות - הכוונה ביחודיות למשהו ששונה ממפלצות אחרות.אני לא רואה שום סיבה להשתמש בו ולא במלאכי הקרב מרבניקה או בדוות(אף על פי שאולי זו לא דוגמא טובה כי הד"א שלהם כפול)
 
lonewolf אמר/ה:
תקשיב, לא אמרתי בשום שלב שהם בני אלמוות.
lonewolf אמר/ה:
ישנם 60 יושבי מרום בכל רגע נתון, וכשאחד מהם מת, אחד נוסף נוצר במרום.
הם בני אלמוות, היות ואי אפשר באמת להרוג יושב מרום- כי נוצר אחד חדש.

lonewolf אמר/ה:
הנדירות שלו היא הייחודיות שלו.
אני לא מסכים איתך, הטאראסק לא יחודי בגלל הנדירות שלו. הוא יחודי כי הוא "משמיד העולמות הבלתי ניתן לעצירה"
יכול להיות אפילו שפאלאדין בדרגה רביעית (שהכוח שלו שקול בערך לזה של יושב המרום) הוא יותר יחודי כי הוא "קוטל איש הזאב מקמלוט"
אבל על פי מה שנראה כאן אין שום הצדקה לאלמוות של היצורים האלו, והנה דוגמה מכאנית אחת ופלאפית אחת לחיי האלמוות והאלוהיות שלהם
  • פלאף: בקרב האדיר של ____ הקריבו את חייהם 60 פאלדינים בשביל לחסום את צבא האויב, ולתת לחפי הפשע הזדמנות לברוח. כברכה, נשמות הפאלדינים שעלו להר סלסטיה בורכו על ידי האלים וזכו לכוח ולאלמוות. ומאז הם משרתים את צבאות סלסטיה כמצבאים גדולים ולוחמים נועזים.
  • מכאניקה: יושבי המרום הם 60 מלאכים, שהיו פעם לוחמים רגילים בצבא סלסטיה. והם נבחרו לקבל ברכה מיוחדת- שתיתן להם כוח אדיר, שליטה יחסית בזמן. לכן שאחד מיושבי המרום יוצא למשימה או קרב, מאחוריו ממתינה גרסה צעירה שלו. שמוכנה לתפוס את מקומו למקרה שימות
    הילת שליטה בזמן: כל בעלי הברית בטווח 30ft זוכים להשפעה של הלחש האצה בעוד אויבים בטווח מושפעים מהלחש האטה (הצלה?)
אלו רק דוגמאות להפיכה של יושבי המרום ליחודיים. נוסף לכך, אני ממליץ לך להוריד את הקטע של "תקועים בסלסטיה בשביל לשמור על הכוח שלהם" כך שתוכל להציב אותו מחוץ לסלסטיה (מקום שאליו יגיעו בדרך כלל הרפתקנים בדרגות הרבה יותר גבוהות מ4-5)
 
אני לא ממש מבין למה צריך לעשות את היצור הזה כל כך Snowflake. זה בסדר גמור שיש בסלסטיה בדיוק 60 מלאכים-שמשים שמנקים את כלי הנשק של מלאכי הכוכב ודואגים שצירי הדלתות משומנים היטב לפני שקורד בא לבקר את מוראדין. מדובר במישור של סדר-טוב. 60 תקנים של רב-משרתים שמימי זה דבר שמסתדר בדיוק עם מישור קיום סדר-טוב. זה מבסס את האופי של המישור בצורה נהדרת.

מבחינת יכולות נוספות, אני חושב שדווקא יכולות דמויות לחש בסגנון משרת בלתי נראה או דיסקית מעופפת יכולים להתאים. אולי גם חש סעודת גיבורים פעם ביום. שוב: לחשים שמתאימים לרב-משרתים מלאכי.

מבחינת היכולת לרדת לאדמה - נראה לי הגיוני שיושב מרום שבוחר להפוך לבן-תמותה, יהפוך לאאסימאר. באופן אישי זה סיפור רקע שמסתדר לי עם אאסימאר יותר מאשר סיפור הרקע הרגיל שלהם של אב-קדמון מלאכי (במיוחד בהינתן שבמקורות היהודיים והנוצריים עליהם מבוססים המלאכים של מו"ד, צאצא של מלאך ובן-אנוש הוא חדשות רעות).
 
חזרה
Top