• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תערוכת הדרקונים באים בראשון לציון

לא שמעתי על התערוכה הזו, תוכל לפרט? בכל מקרה, זה נהדר לחשוף ילדים קטנים למ״ת, אבל אני לא חושב שהם יוכלו להפיק מזה הרבה(בהנחה שהילדים קטנים). אם הילדים יותר בוגרים אבל לא מתעניינים במשחקי תפקידים, לא שווה לקחת אותם.
 
בגיל 8-9 הייתי נהנה מהתערוכה הזו.
הידרה לא נחשבת לדרקון בהגדרה הקלאסית שלו - יצור לטאי נושף אש ומעופף. בכ''מ ילדים כמעט לא מכירים אותה. למעשה במקור היה לה גוף של כלב...
 
אני מסכים. לויקיפדיה יש נטייה להעזר במקורות לא אמינים. למען האמת, לדעתי הכותב שילב שתי אגדות ביחד- היה יצור מים בעל גוף של כלב, והוא נקרא טלקין. אני לא בטוח שהידרה היא יצור מים. תקנו אותי אם אני טועה.
 
הידרה ביוונית פירושו מים...
כמו שכתבתי לאריאל בפרטי - כי העץ הזה הוא לא המקום לויכוחים כאלו - יש סיכוי סביר שהיו כמה גרסאות לסיפור ההידרה. המיתולוגיה היוונית היא אסופה של הרבה סיפורים שמשוררים חיברו ביחד (נניח תזאוס כמעט ולא היה מוכר מחוץ לאתונה, והמטלות של הרקולס סביר להניח שבאו מסיפורים מקומיים שמשורר נודד אסף). אולי בחלק מהגרסאות היה להידרה גוף כלב. לדעתי זה די סביר, בהתחשב בשאר השילובים הביזאריים במיתולוגיה היוונית ובנטייה של גיבוריה למופקרות מינית ברמות דוחות. אם כבר ראינו מכשפה עם רגלי חמור, איש שנולד מאהבה אסורה בין נסיכה לפר, כלב עם שלושה ראשים ורועה צאן עם שלושה גופים מחוברים כמו תאומים סיאמיים... מה מוזר כל כך בכלב עם ראשי נחש?
 
ראשית- זה תלוי מאוד בהגדרה של ״מוזר״. יכול להיות שבעיני היוונים אנחנו נראים כמו משוגעים(״הם מאמינים רק באל אחד! איזו שטות! ושלא נדבר על חוסר המקוריות בבחירת שמו!).
שנית- המיתולוגיה היוונית, כמו מקורות פולקלור רבים, לא תומכת במקור מידע אחד אמין, ככה שיש סיכוי גבוה לריבוי גרסאות של אותו מיתוס. כמו התנ״ך, זהו קובץ של סיפורי ״מפה לאוזן״, ככה שסביר מאוד שהגרסה המודרנית למיתוס מסוים שונה מאוד מהגרסה הראשונית.

בנוסף, אציין שוויקיפדיה היא לא מקור המידע הכי אמין, אבל יש בה קישורים לאתרים טובים.
 
טוב, הדיון סטה לחלוטין מהנושא, אענה לך בפרטי על ההערה הדי בורה שלך בנוגע לתנ''ך.
kwint stormbellow אמר/ה:
יכול להיות שבעיני היוונים אנחנו נראים כמו משוגעים(״הם מאמינים רק באל אחד! איזו שטות! ושלא נדבר על חוסר המקוריות בבחירת שמו!).
סביר מאוד. אנחנו מתייחסים לנשים כאל שוות ערך ולא כאל רכוש, שמים בכלא מורים פדופילים, לובשים מכנסיים ומגנים עירום פומבי.
 
חזרה
Top