• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[סטארפיינדר] מכונות אבודות- עץ משחק [4\4]- תם ונשלם.

״אני אומר בואו נרד ונחקור את כל המפה. גם אם נמצא את המכונות צריך לדעת מה גרם להן לא לחזור״ ויסקוראלון מבקש ואז מוריד את המפה. ״אפשרי גם עותק מודפס? למקרה שמשהו שם ישבש טכנולוגיה״.
 
"עניתי, הרכב חזר בלעדיו." הקוראשה מביט בפריסק.

"אתם תקבלו רכב, כמובן." ריידוקאמאריז שלוש עיניים אומר, בזמן שהמהנדס הראשי לצידו מתקרב לאחת מעמדות המחשב ורוכן לעבוד עליה. ארבע הידיים שלו נעות במהירות וחיישני התנועה שמורכבים על הצג מתרגמים את התנועות הללו לפקודות אותן המחשב מבצע.
"עד שאתם מסיימים את העבודה שלכם, המכונות הכורות יישארו מעל לפני הקרקע כדי לוודא שלא תפריעו אחד לשנייה. בתקופת השהות שלכם כאן, אנחנו נספק לכם מזון ולינה אם תצטרכו. הנה המפה המודפסת שלכם. עוד שאלות?" הווסק שואל בזמן שטולאר מטאסקווה קוראל מגיש לכם העתק מודפס של המפה.
 
"יש לי עוד כמה שאלות קצרות, ברשותכם" נולין אומר ופונה אל המהנדס "מה אתה יכול לספר לנו על המכונות עצמן? עד כמה הן מוגנות מפני גניבה? מה הנזק הדרוש כדי להשמיד אותן"

לאחר מכן הוא פונה אל הלאשונטה ואומר
"צר לי לשמוע על העובד שנעדר. האם יש סיכוי שהוא עדיין בחיים שם למטה? כמה צידה ואוויר הוא נשא עימו כשהוא ירד לשם?

בכלל, מה התנאים שצפויים לנו למטה? חשכה מוחלטת? מפולות סלעים אולי? "

לבסוף נולין נפנה להסתכל במפה ששס הצליחה לחלץ מהנתונים "נחמד, נראה שיש לנו מפה כמעט שלמה של המכרה. חסר רק הנתונים של המכו... הממ... מעניין. אם אנחנו יודעים שאלה הנתונים של המכונות שהצליחו לחזור, אולי נוכל להסיק מה הנתונים של המכונות שלא הצליחו לחזור." נולין אומר בהרהור.
הוא פונה למחשב ומתחיל לתקתק חישובים בעודו ממלמל מונחים הנדסיים ומתמטיים.
שני דברים אני יכול ללמוד, נולין חושב לעצמן
א) אם נניח שהמכונות החסרות לא חפרו ליד מכונות שחזרו, לאן הן הלכו? אני אולי אוכל לשערך את מיקום ההעלמות על המפה

ב) אם אני יודע שאלה הם פרמטרי מכונה שמבטיחים חזרה, פרמטרי מכונה שאני לא רואה שמים את המכונה בסיכון, מה משותף להם?


מטא:
שני גילגולי מחשבים
א) נסיון למצוא מיקום ההעלמויות מהנתונים שחסרים

[dice:eek:m0931]725513:0[/dice:eek:m0931]

ב) נסיון למצוא גורם משותף של מצב המכונה (כלומר, מלאה במחצבים, בטריה מרוקנת וכו') מהנתונים שחסרים
[dice:eek:m0931]725513:1[/dice:eek:m0931]
 
"שאוראס יעניק לו את השינוי שיידרש, אני מקווה." קרניה אומר בקול רך, רך יותר מכפי שציפיתם מהקוראשה הקשוח למראה להוציא מפיו. "הוא ירד עם מספיק מזון ליומיים ומספיק אוויר לשבוע. אם תוכלו למצוא אותו, אודה לכם מאוד. גם אם זו רק הגופה שלו."

"מבחינת תנאים," הוא חוזר לקולו הרגיל, המונטוני מעט, "המכרות לא חשוכים לחלוטין- עורקים של מגמה מאירים את רובם, אבל בהחלט ניתן לצפות למפולות סלעים ככל שתתקדמו למטה, אל האיזור בו המכונות לא הספיקו לסדר תמיכה."

"הרכב תוכנת כך שהוא ישוב בשעה מסוימת, ודומאש מהעיר יאבאסק ידע זאת. הוא היה אמור להיות עליו, אך הוא לא שב. הרכב אכן שומר נתונים, אך אינני בטוח כי הנתונים הללו יהיו לעזר- ייתכן בהחלט שדומאש מהעיר יאבאסק הגיע לנקודה בה הוא לא יכל להמשיך עם הרכב, ונדרש להמשיך בהליכה." הקאזאת'י עונה לפריסק, ופונה לענות גם לנולין- אבל מנהל תחנת הכרייה עוצר אותו בהנפת זרוע.

"תקבלו גישה אל המכונות התומכות, ואשלח את אחד המהנדסים להסביר לכם עליהן בפירוט במקום. עם זאת, אתם לא תקבלו גישה למכונות הכרייה- הן עדינות מדי, ואני לא יכול להרשות לעצמי עוד פגיעה אחת אפילו בהן. גם לא למען העבודה שלכם." הווסק אומר, קולו מתון. חדי העין מביניכם יכולים להבחין בתיפוף קליל של זנבו על הרצפה, דבר שיכול להצביע על חוסר סבלנות.

נולין בינתיים, מריץ מספר חישובים על המחשב הבסיסי שמחובר לחליפה שלו, בוחן את הנתונים, מצליב אותם, ומוצא את הדבר שהוא חיפש. הוא יודע שהמכונות היחידות שנגנבו הן מכונות הכרייה, ולפי מה שהוא רואה- אלו גם המכונות היחידות בעלות תבונה מלאכותית מתקדמת. דבר שמסביר חלקית את אי הנוחות של ריידוקאמאריז להעניק להם גישה אליהן. שאר המכונות הן מכונות פשוטות שנשלטות מרחוק- אך ללא יכולת מחשבה או עיבוד נתונים מתקדמת.
במקביל, נולין מנסה גם למצוא היכן המכונות נעלמו- אבל הוא מגלה שאין לו מספיק מידע בנושא- לא נראה שמכונות הכרייה עובדות בתבנית מסוימת, ואין לו את הנתונים של המכונות האבודות עצמן. אם היה לו אותן, זו הייתה מלאכה קלה כמו לקחת סוכרייה מתינוק, אבל ללא הנתונים הנחוצים הללו- אין לו כלום.
 
נולין מחכה לרגע שבו קרניה יהיה מבודד מהמנהל והמהנדס ואומר לו בקול נמוך: "נעשה כל שביכולתנו למצוא את הבחור שלך, אך רציתי לשאול משהו נוסף - בדרך כלל ההנהלה נוטה להתעמר בעובדים ולדרוש מהם יותר מידי" נולין אומר כשהוא מהנהן לעבר ריידוקאמאריז.
"מחוץ לפרוטוקול ה"רשמי", מה אתה יכול להגיד לי על טיב היחסים בין ההנהלה לעובדים"

"אני חושב שמיצינו את המידע שאנחנו יכולים להשיג מכאן" נולין אומר לשאר. "אני מוכן לרדת ברגע שאתם מוכנים"
 
טאק מסתובב בחדר, בודק את המחשבים. הוא מעולם לא שהה בכוכב שבו, לפחות למראית עין, אין יסוקים מבני הגזע שלו, והוא מופתע למדי מהרעיון.

"אתם תספקו לנו ציוד מתאים לירידה למכרות? כפי שציינת, אם אפילו ווסק לא יכול לשרוד שם אז יסוקי קטן כמוני יצא משם מת". טאק אומר למנהל התחנה. הוא נוגע ברגלו, אשר משמיע קול מכאני חלוש, זכר להתקלותו הראשונה עם הלהבות. "בכלל, כיצד הצלחתם ליצור מפה של המנהרות אם אף אחד מכם לא ירד לשם?"

Meta:
ואגלגלה בשביל תפיסה ומחשבים:

תפיסה להבחנה בדברים חריגים:16

מחשבים לבדיקת טיב הציוד ותכליתו:4
 
שס סופקת את כפות ידיה בהתרגשות ''נשמע כאילו קיבלנו את כל מה שאנחנו צריכים!" היא מקפצצת במקומה, מועדת, ומחליקה על הקרקע, כמעט מפילה שלושה חפצים שונים ועוצרת את עצמה ברגע האחרון ''מצטערת על זה!" והיא פונה אל שאר חברי הקבוצה ''שנזוז?"
 
"אנחנו נספק לכם חליפות שיגנו עליכם מהתנאים הקשים ביותר, קרוב לליבה. אבל גם החליפות האלה לא יעבדו לזמן ממושך- תפעילו אותן רק כשתהיו חייבים." המנהל מביט ביסוקי הקטן ממרום גובהו, לא מראה שום סימן לאמפתיה כאשר הוא שומע את קול הנקישה במתכת. "המהנדסים שלנו יורדים לעתים למכרות, אם מכונה לא עולה חזרה או פשוט כדי לסקור את השטח ואת מצב המשאבים. אבל אתה יכול להודות לבת האנוש כאן על המפה הזו- המפות שאנחנו שומרים אינן מפורטות כל כך." גם כשטאק מסתובב בין עמדות המחשב, הווסק עדיין מביט בו- והמבט החודר של ריידוקאמאריז שלוש עיניים מקשה עליו להתרכז במחשבים, והוא לא מצליח למצוא כמעט מידע על טיב ציוד הכרייה. עם זאת, משהו תופס את עינו- נראה שביחס לתחנת כרייה אוטומטית כמעט לחלוטין, יש בה הרבה ציוד כרייה ידני.
OUT
לאן אתם הולכים עכשיו? האם אתם הולכים לרכב שחזר מהמכרות לבדו? להאנגר שבו שומרים את המכונות התומכות? למגורים החדשים שלכם, או שמא אתם שמים פעמיכם היישר אל המעלית למכרות עצמם?
 
"אני חושש שנאלץ לראות את מכונות הכרייה עצמן כדי להשיג עוד מידע על המצב" נולין אומר למנהל. "אתה בטוח שאנחנו לא יכולים לגשת אליהן, אפילו בהשגחה מלאה של עובד מטעמך, אם הדבר נחוץ?
זה יהיה מצער אם הדיווח שלנו ל"מאראקס" יכלול חוסר שיתוף פעולה מצד ההנהלה"

מטא:
גלגול איום
[dice:t0gkr6]726241:0[/dice:t0gkr6]

אם לא מצליח נולין ילך אל האנגר המכונות התומכות
 
ריידוקאמאריז שלוש עיניים לא נראה מורשם במיוחד מדבריו של נולין, "אתה צודק," הוא אומר. "אכן יהיה מצער אם הדיווח שלכם למאראקס יכלול שקרים." הוסק מביט בנולין ממרום גובהו, מפנה את המבט החודר שיועד לטאק לעבר הלאשונטה המלומד. "מכונות הכרייה הן עדינות. והציוד לראיית לילה שלהן עדין אף יותר- מספיק שקרן אור אחת תחדור והחיישנים שלהם ישרפו. אז לא, אתם לא תקבלו גישה אליהן."
משהו במילים שלו, או בנימה בה הוא מדבר, נשמע מוזר לויסקוראלון, אבל קשה לו להניח את האצבע מה בדיוק מפריע לו- פני האבן של ריידוקאמאריז קשים לקריאה.

לאחר כמה רגעים של שקט מתוח, אתם נפרדים- לבקשתו של מנהל התחנה, טולאר מטאסקווה קוראל מלווה את נולין אל ההאנגר בו שומרים את המכונות התומכות בעוד אחת מבני האנוש- ארגשקאל שמה- מלווה את פריסק ושס אל האנגר אחר, סמוך למקום הנחיתה שלכם.
בן האנוש השני- בחור בשם קאשאנג מכניס את ויסקוראלון אל המבנה העגול השחור שבמרכז השטח הפתוח שבין הבניינים, וטאק נשאר בינתיים במרכז הבקרה- עדיין עובד עם המחשבים. קרניה נותר כדי לשמור עליו, יחד עם ריידוקאמאריז שלוש עיניים עצמו.

ארגשקאל היא לא אישה גבוהה במיוחד- מעט יותר נמוכה מפריסק- ובעלת גזרה דקיקה בהרבה. למרות זאת, היא מקרינה תחושה מסוימת של אחריות מסביבה. בין אם מקורה בחליפה המגוהצת למשעי שלה, שמזכירה מדים צבאיים יותר מהמדים של חברת האבטחה ממנה הגעתם, במשקפיים הקטנות עגולות-העדשות שהיא מרכיבה על קצה אפה, או בשיער החום המטופח שלה- שנראה כמעט כאילו הוא זוהר ברכות. ארגשקאל לא מרבה במילים- היא ניגשת בצעדים קטנים אך מהירים אל דלת ההאנגר, מקישה את הקוד הסודי ומכניסה אותכן פנימה, הכל תוך כדי שהיא מגניבה מבטים מהירים בכן, מוודאת שאתן עומדות בקצב- אם כי פריסק מרגישה שהמבטים הללו מכוונים בעיקר אליה.

דלת ההאנגר נפתחת בקול חריקה, וברגע בו אתן עוברות את הסף- האורות נדלקים. במבט מהיר, נראה שההאנגר מחולק לארבעה איזורים- באחד נמצאות ספינות הכוכבים, שתיים מהן. באחר, ישנה ספינה נוספת- אך לא שלמה. פריסק ושס מזהות בקלות כלי עבודה פזורים על הרצפה בצורה לא בטיחותית במיוחד. חלקי ספינה נמצאים ביניהם בארגזים.
האיזור השלישי ריק כמעט לחלוטין, כולל רק ספה ומסך הולוגרפי ונראה כמו חדר הפסקה מסוג כלשהו, אך בניגוד אליו- האיזור הרביעי והאחרון, שהוא גם הקרוב ביותר אל הכניסה, מלא בצמיגים חלופיים השעונים על הקיר, כלי עבודה המסודרים בקפדנות, ושלושה רכבים שונים אך זהים במראם.

"זה הרכב." ארגשקאל סוגרת את הדלת אחריכן וניגשת אל אחד הרכבים, שבקושי ניתן לראות את הספרה "1" מרוססת עליו בשפת הוסקאריום. "ואת," היא פונה אל פריסק, "אני מכירה אותך מאיפשהו?"

עם אחת מארבעת ידיו, טולאר מטאסקווה קוראל מקיש את הקוד הסודי שפותח את דלתות ההאנגר, ויחד עם הדלתות- האורות נדלקים, אחד אחרי השני. חושפים את חלל ההאנגר בהדרגה, מטר אחר מטר. כל אחת מששת המכונות הנמצאות בו היא גדולה, גדולה כמו שוטאלאשו- חית רכיבה לטאית, טלפתית, הנפוצה בקאטסרוול. השוטאלאשו מגיעות לגובה של 3 מטרים, ושוקלות כחצי טון. בהערכה גסה, נראה כי המכונות הללו שוקלות בערך אותו הדבר, והגובה שלהן מתאים גם כן.

כל אחת מהמכונות היא בעלת מזקו"ם- מערכת זחלים, קפיצים ומרכובים- אשר נועדו לשטח הלא סלול שמתחת לפני הרקע, מלא הסלעים והבקעים. הן בעלות תא נהג, למרות שלהבנתו של נולין המכונות הן אוטומטיות. והדבר המעניין ביותר- מספר עמודים יוצאים מגביהן של המכונות, גורמים להן להראות כמו חיה בעלת קוצים או דורבנות. הידע של נולין במכונאות מאפשר לו להבין שמדובר במוטות תמיכה שהמכונה יכולה להאריך במקרה הצורך כדי למנוע ממערה להתמוטט.

"אנא, סלח לי על סקרנותי." הקאזאת'י שואל, נשען על משקוף הדלת. "האם אתה נולין אניול?" ניצוץ עובר בעיניו

קאשאנג הוא אדם גבוה וכהה עור, בעל שיער שחור ארוך ועיניים מלוכסנות. הוא מחייך בביישנות מסוימת כשהוא מוביל אותך אל המבנה העגול המסתיר בתוכו את המעליות ופותח את הדלתות בפניך, נותן לך להכנס למבנה הממוזג.
בפנים, ישנה פלטפורמה גדולה במרכז החדר, פלטפורמה היורדת מטה מטה, אל המכרות עצמם. מעבר לה, ישנם מספר מסכים הולוגרפיים קטנים על הקירות, מקרינים תקנות בטיחות, סלוגנים מעוררי השראה ותקנונים לשמירה על סביבת עבודה בטוחה. קאשאנג ניגש ומביא זוג כסאות מתקפלים מאחד הארונות, מניח אותם על הרצפה לצד הפלטפורמה, ומתיישב- לא לפני שהוא מסמל לך להתיישב לצידו.

"כוהן של ווידאן?" קאשאנג מקיש באצבעו על עצם הבריח שלו, מסמל את המקום שבו תליונו של ויסקוראלון נמצא.

OUT
מזכיר, ספוילרים מבחינתי הם לנוחות בלבד- אתם רשאים להציץ בספוילרים של אחרים- אני סומך עליכם להפריד בין מה שהדמויות שלכם יודעות, למה שאתם כשחקנים יודעים.
דארקי הודיע לי שהוא לא יהיה זמין עד ה3.9, ככה שבינתיים טאק יישאר מאחור- ויצטרף אליכם ברגע שדארקי יחזור. אני לא רואה סיבה לעכב את המשחק עוד יותר בגלל עניין פעוט שכזה.
 
פריסק ושס (פרשס?)
פריסק מחווירה כמו מתה ומטה את הראש שלה הצידה, מתחמקת ממבטה "לא... לא נראה לי שנפגשנו בעבר..." היא אומרת בעוד עיניה מתרוצצות לכל כיוון, לא קשה לראות שהיא נאבקת האינסטינקט טבעי השאלה, איזה? לתקוף? או לברוח?
"יתכן שהלכת לאוניברסיטה באבשלום?... יתכן שאולי ראית אותי שם" פריסק מסתכלת עליה מזווית עיניה מנסה להיזכר אם אי פעם נתקלה בה, אבא שלה שמר אותה מיחוץ לתקשורת ככול האפשר, אבל עדיין...
Out
בת כמה היא בערך?
 
נולין
נו, באמת, חשב נולין לגבי דבריו של המנהל. איך הם מטפלים במכונות? איך הם מעבירים אותן מהמעלית להאנגר? משהו מוזר כאן...
עוד בדרכם אל ההאנגר נולין פונה למהנדס ואומר "זה ממש מקשה עלינו שריידוקאמאריז לא נותן לנו לראות את המכונות. אנחנו בכלל לא יודעים מה אנחנו מחפשים, מה יכול להזיק להן וכן הלאה. אתה יכול לפחות לתת לנו את שם הדגם של המכונות החופרות כדי שנקרא את המידע עליהן מהאתר של היצרן?"


"כן, זה אני" נולין משיב לטולאר, מופתע מכך שמהנדס מכיר אותו בשמו. "איך אתה יודע מי אני, אם אפשר לשאול"


נולין מתבונן במערכת המזקו"ם ובעמודי התמיכה, מנסה לשנן את צורתם כך שבמעמקי האדמה הוא יוכל לזהות האם מכונה תומכת עברה בקרקע או לא לפי העקבות.
"מה בעצם התפקיד של המכונות התומכות הללו? רק לחזק את המנהרה או שהן באות באינטראקציה ישירה עם המכונות החופרות?" הוא שואל את טולאר.

לאחר מכן, נולין עובר על כל מכונה ומכונה, מנסה לגלות סימנים של נזק או משהו אחר (שלא שייך למכונה) שיוכל לשפוך אור על ההתרחשויות במכרה.

מטא
גלגול (הנדסה) להבין את סימני המזקו"ם בקרקע ובתקרה, אם צריך
[dice:6zve1]726384:0[/dice:6zve1]

גלגול לזהות (הנדסה) לזהות סימני נזק /או דברים שלא קשורים למכונה עצמה (אם צריך הבחנה אז תוריד 4 מהתוצאה)
[dice:6zve1]726384:1[/dice:6zve1]
 
חזרה
Top