• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שם קוד והרחבה לקטאן

A

Anonymous

Guest
שלום לכולם,

אנחנו משחקים את קטאן הרגיל וההרחבה הכתומה (אבירים).
רציתי לגוון עם הרחבה חדשה ומשחק חדש.

על איזה הרחבה הייתם ממליצים?
איך ההרחבה של משחקי הכס? (למי שראה ולמי שלא ראה את הסדרה)

בנוסף, שיחקתי פעם "שם קוד" וממש אהבתי, לא מבין למה המשחק מתומחר במחירים כאלה גבוהים (120-150 שקל?!), יש אפשרות לקנות אותו ביותר זול?

לקנות אותו באמזון לא כל כך בא בחשבון, בגלל שזה משחק שמבוסס על מילים, ולא כולם במשפחה יודעים אנגלית...

אגב, יש לכם עוד משחקי קופסא שחובה לשחק בהם?
 
הייתי ממליץ על ההרחבה של יורדי הים - שיחקתי בה והיא ממש נחמדה. המשחקים בה גם קצרים משמעותית, מה שנלמד אחרי ערים ואבירים. על סוחרים וברברים אני לא יכול להמליץ כי לצערי מעולם לא שיחקתי בה. (ניתן לשלב את כל 3 ההרחבות יחד)
גם בקטאו משחקי הכס לא שיחקתי, אבל צריך לציין שזה משחק העומד בפני עצמו ואינו הרחבה: ניתן לשחק בו ללא המשחק המקורי, אך לא ניתן לשלב אותו עם הרחבות אחרות.
את שם קוד אתה יכול לקנות בזול ביד שניה או במבצע. המשחקים מתומחרים גבוה כי היוצר משקיע מחשבה במשחק ורוצה לקבל הרבה כסף, כשהמשווק גובה גם הוא נתח מאוד נאה.
אם אתה מחפש משחק קופסה מעולה, אני ממליץ על משחקי הכס. זה משחק אסטרטגיה קשה וארוך, אז הוא לא מומלץ לילדים קטנים או לאנשים בלי אפשרות לפנות 4-6 שעות מהלו''ז.
 
אני מוכרח להוסיף על אביעד ולציין ש"יורדי הים" נותנים אופציות מגוונות ומהנות למשחק,מה גם שהם מוסיפים אלמנטים שונים לגמרי מהמשחק המקורי.המשחק בעצם נותן לך 8 אופציות שונות למשחק,כאשר לכול אחת מטרה שונה ואלמנטים שונים.ממליץ בחום
(ולגמרי לא משוחד מהעובדה שאשכרה התחלתי לנצח בקטאן מהרגע שקנינו את ההרחבה).
 
אביעד אמר/ה:
לקנות אותו באמזון לא כל כך בא בחשבון, בגלל שזה משחק שמבוסס על מילים, ולא כולם במשפחה יודעים אנגלית.
ובכן, מה דעתך על לקנות את codenames pictures? לא מבוסס שפה, אבל אותו רעיון- והתמונות נותנות הרבה יותר מקום לאסוציאציות.
 
אני חושב שההרחבות של קטאן לא עובדות כל כך טוב כשמשלבים כמה מהן באותו לוח. לתחושתי עדיף לשלב או את יורדי הים או את ערים ואבירים, אבל לא גם וגם.

יורדי הים חמודה מאוד, אבל השינוי המשחקי די קטן: האי הגדול קטאן הופך לקבוצת איים קטנים; אפשר להקים נתיבי ספינות סחר, בדומה לסלילת דרכים (למרות שלספינות יש אלנמט שאפשר להזיז אותן בצורה הדרגתית); יש "משאב" חדש (זהב; שצריך להמיר אותו בכל משאב אחר בעלות של 1:1) כדי לפצות על העובדה שיש פחות אזורים באי, כי חלקם הוחלפו במים; ויש תוספת ניקוד על כיבוש מספר יעדים באיים השונים, כדי לפצות על כך שקשה יותר להתקדם מהר לייסוד עיר.

קטאן משחקי הכס וקטאן שבט האינקה הם משחקים העומדים בפני עצמם וכל אחד מהם הוא קטן הבסיסי אבל עם טוויסט. לא ניתן לשלב אותם עם ההרחבות. כל אחד הוא בעצמו קצת כמו חבילת הבסיס פלוס הרחבה.

לגבי שם-קוד, המחיר שלו לטעמי שווה את הקניה, ושים לב גם שרוב המקומות מוכרים אותו ב-150 ש"ח אבל במבצע של הנחה משמעותית על משחק שני - כך שבדרך כלל תשלם עליו בפועל 75 שקלים.
 
אני דווקא פחות ממליץ על יורדי הים - אתה אמנם מקבל אפשרות לשחק ב8 "מפות" שונות (כל אחת היא סוג משחק שונה, עם כללים קצת שונים) אבל השינוי הוא יחסית מינורי (חוץ ממפה אחת שלא יצא לי לשחק בה)
הסוחרים וברברים נותן לך יותר במובן של שינוי מהמשחק המקורי, אפשרות משחק ב2 וכן הלאה.

מה שכן, שניהם יראו לך חיוורים אחרי ערים ואבירים
 
רק מציין שיורדי הים לא מתאים לדרישות שהצגת - הוא לא מוסיף עוד צבעים אלא רק מגדיל קצת את המפה בצורה שתכלס מעצבנת לשחק בה ב5-6 (לא שאתה יכול, אין לך צבעים)
אם אתה רוצה לשחק עם יותר מ4 איש, קנה את ההרחבה ל5-6 אנשים, שעולה 100 ש''ח בלבד. אם תרצה לשחק ביורדי הים ב5 אנשים, קנה גם אתה ההרחבה של יורדי הים ל5 אנשים.
 
חזרה
Top