• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[סטארפיינדר] מכונות אבודות- עץ משחק [4\4]- תם ונשלם.

"אתר הכרייה גדול, אבל אין לי מימדים מדויקים להביא לך." ריידוקאמאריז עונה, "המכונות חופרות מנהרות עד שהן מוצאות מחצבי סאבאניום לכרות- מה שאומר שאין אתר כרייה אחד, אלא מספר אתרי כרייה המחוברים במנהרות וגדלים בכל יום. המכונות לא משדרות נתונים מהרגע בו הן נכנסות לפנים הכוכב."

"ליתר דיוק," המהנדס הקאזאת'י כמעט ומתפרץ לדבריו של המנהל שלו, "השבבים המותקנים במכונות משדרים תמידית. הבעיה היא שמבנהו המולקולרי של פנים הירח- ולא כוכב- חוסם את האותות. ברגע בו המכונות יורדות במעלית ומתחילות בעבודתן, הקשר שלנו איתן מתנתק."
 
פריסק מהנהנת ושואלת "בהתחשב בגודל של האתר אני מניחה שיש לכם אמצעי תעבורה עבור התכנאים במידה ואחת המכונות נתקע שם למטה נכון? הרי בהתחשב בגודל לא מצופה מהם לצעוד שם למטה? ונתונים מהמכונות שכן חזרו?"
 
"נהדר", אומר נולין בציניות, "אנחנו צועדים באפלה..."

"מה מבחינת גורמים ביולוגים שיכלו לגרום להעלמות המכונות? האם יש בעלי חיים בני הירח שאתם יודעים עליהם?
ומה לגבי גזעי ברית? האם אתם יודעים אם עוד גורמים כורים מהירח הזה או שיש לכם בלעדיות?"
 
ויסקוראלון שותה מעט מהמים שלו ואוכל תפוח. הוא מסתכל מסביב, מתפעל מפני הירח. בראש שלו רצות השמועות והמידע שהוא קרא על הירח הפלאי, בין אם מדובר בידע רוחני או במדע שהוא מתעסק בו כחוקר. ״מה הביא אנשים מופלאים כמוכם לעבוד יחדיו על הירח הזה? אני בטוח שהעבודה עם המכונות והחומר שאתם כורים היא מרתקת מאוד ויש לכם המון לספר״.
Meta
מיסטיקיזם: 4+8=12.
מדע פיזי: 20+6=26(בגלל היותי מטייל חלל הד״ק יורד ב5 שאני מטיל מדע פיזי על כוכבים מוזרים חדשים ופרטים בחלל).
מדע חיים: 15+6=21.
 
"אנשים מופלאים?" קרניה מרים גבה כשהוא מביט בשירן, "אנחנו פשוט אנשים. לא משהו מיוחד. כאן בשביל לעבוד. הדבר המרתק היחיד בעבודה הזו הוא המראה של סאבאניום מותך."

S-849 הוא לא ירח מוכר במיוחד, וויסקוראלון לא מצליח להזכר בשום דבר מיסטי או רוחני שקשור אליו, אם כי הוא נזכר שהם נמצאים לא רחוק מנצ'אק- ירח קדוש למאמיני היילאקס ואתר עלייה לרגל לבני השירן.

התנאים האקלימיים שעל הירח, האטמוספירה המלאה גזים רעילים ורעידות האדמה התכופות אינן מאפשרות לחיים ביולוגיים להתקיים עליו, אם כי ההתפרצויות הגעשיות לעתים יוצרות שער למישור האש או מישור האדמה, ויצורים מהמישורים הללו מגיעים אל הירח דרך השערים הלא יציבים הללו.

כמו כן, ויסקוראלון שם לב כבר מהספינה למאפיין ייחודי לירח הזה- שקעים געשיים רדודים בעלי קרקעית שטוחה וקירות תלולים המזכירים מעט את לועו של הר געש, רק ללא ההר עצמו. השקעים הללו גדולים במיוחד, בעלי קוטר של יותר מ40 קילומטרים.

"הירח לא מתאים לחיים ביולוגיים- הסיבה היחידה שאנחנו נושמים היא בועת-חיים מלאכותית שמקיפה את התחנה." הוסק נעצר מול דלתו של אחד המבנים, מקליד משהו בלוח המקשים והדלת האוטומטית נפתחת. "מבחינת חיים לא ביולוגיים, יסודני אש צצים כאן מדי פעם. הם לא עוינים- והשומרים מטפלים בהם אם הם מתקרבים יותר מדי. החוזה שלנו עם ברת'דה מעניק לנו בלעדיות על הירח הזה."

אתם נכנסים אל המבנה המלבני, הנקי מכל עיטור. גופי תאורה כחולים מאירים את הקירות האפורים עליהם אתם חולפים, עוקבים אחרי ריידוקאמאריז שלוש עיניים במסדרון הרחב עד שאתם מגיעים אל חדר גדול ומשושה. על הקיר שמולכם, מסך גדול מקרין את מיקומן של כל המכונות. אתם רואים שהן מחולקות למספר קטגוריות- קטגוריה A, שהמספרים בה נעים בין 4 ל-36, עם עשרה מספרים חסרים. קטגוריה V, שכוללת רק שלוש מכונות ללא חוסרים, וקטגוריה M, שכוללת עשר מכונות ללא חוסרים.
שלושה אנשים- שני בני אנוש וקאזאת'ה יושבים מול מסכים הולוגרפיים קטנים יותר, מנתחים נתונים ומחשבים את כמות הסאבאניום שנכרתה במהלך היום.
 
"אלה המיקומים בזמן אמת? חשבתי שאמרתם שאין לכם קשר עם המכונות שלמטה.
מה המשמעות של החלוקה לקטגוריות, אם אפשר לשאול" נולין שואל את המהנדס.

"אם אלה המיקומים בזמן אמת, תוכלו בבקשה להציג על המפה את מיקום המכונות כאשר הן נעלמו, ואת המידע שהגיע מהן רגע לפני ההעלמות?"
 
"אכן." המהנדס הראשי עונה, "המבנה המולקולרי של הירח מונע מהאותות להגיע אלינו- רק כל עוד המכונות נמצאות בתוכו. כרגע, הן אינן למטה- אם כי למעלה. חזרו מעבודתן. ולפי הנתונים שעל המרקע, נראה שכולן שבו בבטחה הפעם."

"הקטגוריות הן מה שהן- קטגוריות. יש כמה סוגים של מכונות כאן. המכונות שכורות את הסאבאניום הן קטגוריה A. המכונות התומכות M, הרכבים הם V." הקוראשה מצביע על שלוש הקטגוריות בהתאמה, מעיף מבט לעבר פריסק כשהוא מצביע על האחרונה.
 
"הממ, מוזר, רק מכונות הכרייה נפגעו, הרכבים והמכונות התומכות ללא חוסרים כלל. האם המכונות התומכות והרכבים נמצאים ליד מכונות הכרייה בזמן פעולתן?

כמו כן, האם העובדים נדרשים לרדת למטה לטיפולים או כל פעולה אחרת? אני מתכוון לפעולה שבשגרה, לא לחיפוש אחר המכונות שהזכרתם מקודם"
 
פריסק מתקרב ומביטה במסך ואז במהנדס "אכפת לך אם?" היא שואלת ומחבה לעבר המסך, כאשר היא מקבלת אישור היא מותחת את ידה השמאלית ומשהוא שנראה כמו כבל דקיק עם מין כרית נצמדת במקום תקע נשלף ממפרק היד שלה ומתחבר למחשב, העניים שה מקבלות זוהר כחול קל בעודה מעבדת את הנתונים ומורידה מפה של המכרה (במידה ואין כבר מפה או שהיא לא מעודכנת היא משתמשת בנתונים של המכונות לצורך זה) בעודה עושה זאת היא שואלת את התכנאי "אני מניחה שקטגוריה V של הרכבים משמשת להתניידות המכונאים? אם זה המצב מדוע לא חסר אחד מהם? הרי שלכתם את האנשים שלכם לבדוק את זה והם לא חזרו" היא שואלת כמעט בהיסח הדעת בעודה עוברת על הנתונים "שס את רוצה להעיף בזה מבט?" פריסק מזמינה אותה להתחבר עליה לממש הנתונים שלה, היא בדרך כלל מאבדת את הבישנות שלה בזמן שהיא עובדת
 
״היסודנים באים מהתפרצויות געשיות. בכללי הירח הזה מזכיר הר געש. המבנה שלו, הפיצוצים ורעידות האדמה, הגז הרעיל. בטח באים בנוסף ליסודני האש יסודני אדמה. אולי חלקם לא מקבלים בטוב את הכרייה שלכם וחושבים שזה פגיעה באדמה. אפשרי ואפילו סביר מאוד שהם תוקפים את מכונות הכרייה. כמובן הכל השראה ואני בטח שאתם מסוגלים לחשוב על הסברים יותר הגיונים. אל תתנו להסבר שלי לכבול את חופש המחשבה שלכם״ ויסקוראלון אומר בשמחה קלה, אבל כידוע לכם הוא אוהב לחשוב על אופציות נוספות אפילו שהוא מה שהוא אמר הגיוני במידת מה.
 
שס, שעד עכשיו התאפקה בשקט, לא יכולה להתאפק יותר
היא מתפרצת לקדמת הקבוצה, מברברת על אחת עשרה דברים בו זמנית, מנסה לנהל שלוש שיחות במקביל עם חברי הקבוצה, האחראים, והמשגיחים על המחשבים, ומקרבת את עדשת המיקוד שלה למסוף המחשבים, מבצעת סריקה של המידע ומנסה לעבד אותו, תוך כדי שהיא יורה תיאוריות לאוויר


''אמרתם שהמבנה המולקולרי של הירח מונע מהמחשבים לתקשר כראוי. אולי ההשפעה נעשתה חזקה יותר, וגרמה לכשל פנימי בתקשורת בין הרכיבים האלקטרוניים של הרובוטים?"
Meta
מחשבים
[dice:mad:1q]725464:0[/dice:mad:1q]
 
"התפקיד שלכם הוא למצוא את הבעיה ולפתור אותה. אנחנו משלמים למאראקס אבטחה כדי שאתם תסכנו את עצמכם בשבילנו- לא כדי שאנחנו נאבד עוד אנשים בניסיון לפתור את הבעיה הזו." מנהל התחנה מצמצם את עיניו כשהוא מביט בטאק, "אתם תרדו לשם, תמצאו את המכונות האבודות, או שתגלו מה קרה להן ותמלאו את הטפסים המתאימים בשביל חברת הביטוח. ברור?"

בינתיים, נולין, פריסק ושס מסתכלים בנתונים שהגיעו מהמכונות. נראה שהן בעלות אוטונומיה מסוימת, והתבונה המלאכותית שלהן מונעת מהן את הצורך להעלות נתונים לשרת. מה שכן יש, זה בעיקר המיקומים שלהם- מיקומים ששס מצליחה ליצור מהם מפה גסה של המכרה. זו לא מפה מדויקת, ואין לכם שום קנה מידה, אבל זה משהו.

"באמת יורדים עובדים לטיפולי תחזוקה מדי פעם." קרניה אומר, המחושים שלו נעים קלות בתוך שדות הכוח שנוצרים על ידי הקסדה שלו. "עצרנו את התחזוקה בזמן האחרון, עד שהכל יירגע. בדרך כלל, המכונות התומכות יורדות למטה יחד עם הכורים, אבל הן תמיד חזרו. גם הרכב חזר, אבל העובדים לא."


"איך ההשפעה של המבנה המולקולרי של הירח תתחזק פתאום?" אחד מבני האדם מפנה את ראשו לעבר שס, מבולבל מעט.
 

קבצים מצורפים

  • map lf.png
    map lf.png
    19.2 KB · צפיות: 137
Out
אני רק מנסה להבין אם מדובר בגודל מספיק גדול בשביל להצדיק השאלה של אחד מרכבי הV
In
פריסק ממשיכה להביט במסח בעודה מחשבת כמה דברים "עדיין לא ענית על השאלה שלי... המהנדס שלך אמר ששלחתם מישהו למטה והוא לא חזר... האם שלחתם אותו עם רכב? אם כן מדוע הרכב אינו חסר? ראיתי שרק מכונות הכריה ספגו עבדות ואמרת שמדובר במגמות עצמאיות..." פריסק מביטה בו "יתכן שהוא נהג עם אדם נוסף? במידה וכן הוא יוכל לתת מידע חיוני להמשך המשימה"
 
חזרה
Top