• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 פאת'פיינדר, בניית מרדפים

במו"ד 4 יש מכאניקה נהדרת שנקראת אתגרי מיומנויות, אם כי היא לא מנוסחת הכי טוב בספר. היא פחות עובדת במו"ד 3.5 או פאת'פיינדר, אם כי אתה עדיין יכול להשאר עם אותו רעיון בסיסי- אתה קובע לעצמך כמה קשה להצליח באתגר (AKA כמה הצלחות בגלגולים צריך). בתורם, השחקנים בוחרים מיומנות ומגלגלים, אם המיומנות הזו קשורה ישירות לאתגר והם עוברים את הד"ק שקבעת (תלוי בכמה קשה מה שהם רוצים לעשות) הם מקבלים הצלחה. אם המיומנות לא קשורה ישירות לאתגר, הם מקבלים תוסף קטן לבדיקה אחרת או משהו אחר.

אם הם משיגים את כמות ההצלחות הרצויה לפני 3 כשלונות, הם מנצחים באתגר. אחרת, הם נכשלים.
 
לפאת'פיינדר יש מכאניקה למרדפים. היא מוצגת כאן: https://www.d20pfsrd.com/gamemastering/other-rules/chases/

בגדול, מרדפים בפאת'פיינדר הם סדרה של מכשולים כאשר יש לרוב כ-2 דרכים לעקוף כול מכשול- כול אחת מהן קשורה אל מיומנות אחרת. מרדפים יכולים לייצג מרוץ לנקודה מסוימת בין קבוצות, מרדף בין של יצור אחר יצור או אפילו לחץ זמן שיש לדמויות להגיע למקום בזמן.

בכול סיבוב, הדמויות מנסות לעבור את המכשול בתורן. לו הן מצליחות, הן עוברות למכשול הבא, ולו הן נכשלות הן נשארות באותו המכשול וצריכות לעבור אותו פעם נוספת.

מרדף לדוגמה בנוי כך:
מכשול 1- מבנה הרוס: על הדמויות לפרוץ את הדלת (בדיקת כוח, ד"ק 12) או לטפס מעל המבנה (טיפוס ד"ק 15)
מכשול 2- גינה סבוכה וקוצנית: על הדמויות למצוא קיצור דרך מהיר (תפיסה ד"ק 20) או לעבור דרך השיחים הקוצניים (אומנות הבריחה ד"ק 12)
מכשול 3- גשר קורס: על הדמויות לזנק באומץ (אקרובטיקה ד"ק 15) או לשחות דרך המים (שחייה ד"ק 15)
מכשול 4- אספסוף זועם: על הדמויות להרגיע את הקהל (דיפלומטיה ד"ק 15) או לעבור דרך בלי שהם ישימו לב (התגנבות ד"ק 13)

וכך המרדף ממשיך עד הסיום, עם החוקים שקישרתי אליהם למעלה.
 
חזרה
Top