• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ההתפרקות - עץ הרשמה [חופשיטה] (4/4)

שאלות בנוגע לדת:
1) עד כמה היא משמעותית בחיי האנשים? מסורת, או מעורבת כל כך עמוק שקיום האלים זה עובדת חיים, ומי שיטען אחרת פשוט יילקח לבית משוגעים?
2) יש בקסיר כנסייה ממוסדת? מה היחס שלה לתיאוקרטיה ולמלך האלוהי?
3) האלים מתערבים בעולם הרבה, או שאפשר לטעון בפני המאמינים בדוכסות שלך שהיריב שלך כופר בלי שהם יתערבו?
 
1) רוב האנשים הולכים למקדש לפחות פעם בשבוע, ומתפללים כמעט כל יום. האלים קיימים, ומי שיטען אחרת פשוט ייתפס כטיפש. נהוג להקריב מנחות לשאר הרוחות כדי להימנע מאסונות או לבקש שהנהר לא יתייבש, אבל האלים המרכזיים הם אלו שהרוב המוחלט סוגדים להם.
2) אין כנסייה ממוסדת בקסיר, אלא מקדשים לאלים השונים, שבראש כל אחד מהם יש כוהן גדול. רק בתיאוקרטיה יש כנסייה ממוסדת, וכמובן בשלייז. שם כל המקדשים הם תחת סמכות המחומש הקדוש (בקלסינדה) או תחת סמכות המלך (בשלייז).
אמנם יש מצבים שבהם יש לכמה מקדשים כוהן גדול אחד, אבל זה לא מאוד נפוץ. לרוב יש גם אסיפות של כל הכוהנים הגדולים להחלטות משותפות על פעולות מיסיונריות, שימוש בכספי המקדשים וכו'.
3) האלים לא מתערבים בעולם חוץ מנבואות ומסרים לכוהנים. הם לא יתגלו לפני קהל המאמינים בכל שני וחמישי, וגם לא יובילו צבאות נגד כופרים בעצמם.
 
האלים מעניקים מכוחם לכוהנים ועוזרים להם לרפא ולעשות ניסים בשמם. חוץ מזה הם שומרים על העולם ועל כך שהוא יהיה מקום בטוח יחסית ולא אפוקליפסת מפלצות מטורפת.
 
שאלה - עד כמה אתה נאמן למקור (ימי הביניים) בצפון סיטרה? אני מדבר על כמה דברים:

1) הצבא בימי הביניים היה מורכב בתכלס מאבירים ומ''כל השאר'', ושום חיל רגלים לא היה הולך להילחם בלי אבירים שיגבו אותו. בהרבה מקומות לא ממש היה חיל רגלים. עד כמה זה תקף כאן?

2) רפואה והיגיינה - בימי הביניים אנשים האמינו בתאוריות רפואיות שגויות מהשורש (ארבע הליחות) וצרבו לאנשים צלב על הקרקפת כדי לרפא כאבי ראש. הרפואה בעולם מתקדמת (עד כמה שאפשר בימי הביניים, נניח מסדר המלומדים בששאו''ק) או עדיין תקועה בשלב האמונות הטפלות? אצילים לא אוכלים ירקות כי ''זה לפשוטי עם'' או מודעים לסכנת הצפדינה? אנשים מתקלחים? אנשים משריצים 11 ילדים כדי ש-9 ימותו בילדותם?

3) מה הגובה הממוצע ועד כמה הוא שונה ממעמד למעמד? נניח בימי הביניים איכרים היו בגובה מטר שישים בממוצע, ואבירים בגובה מטר שמונים (וזה ילדים למה חשוב לאכול בשר).

4) עד כמה החברה ''פרימיטיבית''? יש הוצאות להורג של פושעים כבידור להמונים? הכאת נשים? שריפת מכשפות וכופרים על המוקד?
 
1) בקטע הזה, לא ממש נאמן. בימי הביניים חיל הרגלים היה ממש גרוע (אספסוף עם מעט אימונים ונשקי מוט), ובצפון סיטרה חיל הרגלים הוא יותר איכותי. כמובן שלא כמו האבירים או חיל הרגלים בדרום (שהוא עמוד השדרה של הצבא, בניגוד לצפון, שם אלו האבירים).
2) הרפואה מתקדמת בהרבה מימי הביניים- יש כוהנים שמרפאים באמצעות כוחות קדושה וקוסמים שמרפאים באמצעות קסם, אם כי זה נחשב בזבוז. חוץ מהם יש לרופאים רגילים מידע רב יותר על מחלות ותרופות, ויש אפילו ניתוחים פשוטים. אנשים מתקלחים לפחות פעם בשבוע, והנקיים ביותר מתקלחים פעם בכמה ימים. יש הרבה ילדים, בעיקר כי צריך עוד ידיים עובדות. מוות בגיל קטן הוא לא מאוד נפוץ, אבל גם לא מאוד נדיר.
3) הגובה הממוצע הוא מטר שישים, מטר שישים וחמש, כשיש יוצאי דופן. האצילים מעט גבוהים יותר, בערך בגובה של מטר שבעים עד שמונים.
4) יש הוצאות להורג, יותר כמקור לבושה מאשר להנאת הקהל, והן כוללות הלקאה למוות, תלייה ועריפת ראש.
הכאת נשים? לא נפוצה, כי פגיעה בנשים נחשבת לחסרת כבוד (נשים לא יכולות להתגונן) ואדם המכה את אשתו הוא אדם בזוי ופחדן, שמכה רק את החלשים ממנו.
רדיפת כופרים היא בהחלט דבר קיים, ומאמינים של רוחות האסון יירדפו עד חורמה. סגידה לשאר הרוחות נחשבת כ"טמטום" או "טירוף", אבל לא כזה מסוכן.
 
מה העמדה שלך בנוגע להתנקשויות וכו'? אתה תרשה לשחקן להרעיל או להתנקש בדמות של שחקן אחר? מה הסיכוי שתהרוג לנו את הדמות בהתנקשות ולא בסוף ''ראוי''?
 
בהחלט הגיוני שתיהרגו בהתנקשות, אבל לא בתחילת המשחק. לפחות לא מרעל בכוס. אפשר להרוג שחקן אחר, אבל זה לא כזה פשוט, גם עם רעל בכוס. אחרי ההתנקשות במלך קסיר כולם הרבה יותר זהירים.
 
שאלות בנוגע למצב הפוליטי כרגע:

1) מה הסטטוס של המדינות החדשות שקמו? ממלכות, דוכסויות או משהו אחר?

2) למה יש מלחמות בין המדינות שרק עכשיו קיבלו עצמאות? מן הסתם השיקולים הם עושר וטריטוריה, אבל איזו לגיטימציה המנהיגים נותנים לעם? לא נראה שיש לדוכס כלשהו זכות אמיתית לפלוש לדוכסות שכנה.

3) עד כמה הדת חשובה? כי נניח אני מבין שיש אצילים שסוגדים לרוחות האסון, ואם הם נחשבים לכופרים איומים ונוראים הם מזמן היו אמורים להיות מופלים מהשלטון במהפכה עממית או פלישה צבאית. האם הדת של מישהו באמת משנה לאנשים או שזה בגדר ''אוקיי, הוא כופר, בסדר. ו?''.
 
דוכסויות, לפי מה שהבנתי. (ואני משחק באחת).
2. לפי מה שהבנתי הדוכסים כולם חוץ מאחת רוצים לשלוט על כל המדינה. בגלל זה הם נלחמים. מן הסתם, יש גם שיקולים של עושר ומקום, והגנה על האזרחים.
3. לא יכול לענות על זה, אני לא המנחה.
 
lonewolf אמר/ה:
לא יכול לענות על זה, אני לא המנחה.
תקף לגבי כל השאלות.
''אני רוצה לשלוט על המדינה'' זו לא לגיטימציה, זה מניע. לגיטימציה זה מה שאתה מספר לאנשים שלך ולשאר העולם. היטלר רצה לשלוט בעולם, אבל הלגיטימציה זה ''לבנסראום לגזע הארי''. אנגליה רצתה לשלוט בצרפת העשירה, אבל ההצדקה שלהם היתה סעיף כלשהו בחוקי הירושה הצרפתיים וקרבת משפחה של מלך אנגליה למלך צרפת המנוח.
 
אני מבקש לא לענות על שאלות של אחרים (אלא אם כבר ניתנה תשובה בעץ הזה, ולכן אתם יודעים) כדי לא להטעות.
1) דוכסויות, כולן. אף אחד לא יכריז על עצמו כמלך עד שהוא יכבוש את קסיר עצמה.
2) למה? כי כמו שאמרת, עושר וטריטוריה, וכמובן לנצל את המצב שסכסוכים בין הדוכסים יכולים להתפתח למשהו בלי שהמלך יתערב ויגשר (שבתכלס זה להגיד לשניהם לשתוק).
לגיטימציה? כל דוכס אומר לעם שלו שהם יהיו "קסיר הבאה", ובעצם יהיו העם השולט על הממלכה. להיות העם השולט זה דבר שדי קוסם לפשוטי העם (במיוחד תחושת העילאיות הנלווה והטבות שהארכי דוכסים מבטיחים).
3) דת משנה, מאוד. המקרה שאתה מדבר עליו הוא יוצא דופן, וננקטו צעדים כדי לשמור על השלום. אצילים כופרים לא מתקבלים בעין יפה על ידי האיכרים, אך אם הם חזקים מספיק הם יוכלו לשמור על האיכרים שלהם שותקים (או שתסתום או שתאבד את הראש. מה אתה מעדיף?).
כופרים פחות ברי מזל מעדיפים לשמור על פרופיל נמוך כדי שלא יעשו בהם לינצ'ים. הכי פחות ברי מזל נחשבים הזדים, שנוצרו על ידי רוחות האסון, ולכן באופן טבעי נחשבים לשליחיהן. בעקבות הגזענות הרבה והרדיפות שהיו נגדם החליטו רוב הזדים לברוח מערבה, אל הים הלא נודע. הדבר קרה לפני מאתיים שנה ומאז הם נעלמו.
 
חזרה
Top