• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המרת רומח הדרקון ל5

האמת שאני רוצה להנחות משחק בפורום, ואני מתלבט בין כמה רעיונות
אחד מהם רומח הדרקון, אבל גם אם לא אבחר בזה, אני בטוח שהרבה יהיו מעונינים.

מחשבות איך להמיר את הדברים היחודיים?

גזעים גם, אבל אני למשל יותר מוטרד מאיך להמיר את הקוסמים
לאבירים סולמאנים צריך לעשות משהו, או שהם פשוט לוחמים דתיים/פלאדינים?

וגם לאלים, האם הדומיינים הקיימים מספיקים לאלים של רומח הדרקון?
איך הייתם מטפלים מכאנית ברכיבה על דרקונים?
אני מניח שאנסה בעצמי, אבל חשבתי אולי נתקלתם במשהו, או יש לכם רעיונות בנושא
 
מציע שתסתכל בהמרה הזו: https://www.kurry.fi/viki/index.php/Dungeons_%26_Dragons_5e_Conversions_(by_Kentti)
יש שם המרות למקצועות ולגזעים.

בנוגע לאלים, נורא תלוי באיזו תקופה של רומח הדרקון אתה משחק, אם בתקופה הקלאסית - אז כן.
 
תחומי לחש לכוהנים - יש בספר השחקן את האלים של רומח הדרקון ותחומי הלחש שלהם בטבלה באחד הנספחים.
גזעים - זה פשוט הגזעים הרגילים של מו"ד. היחיד שאולי צריך שיפצור כלשהו זה הקנדר.
(היה פעם בפורום מישהו די טיפש שהתווכח ש"כל הקנדרים עם אותו אופי אלא אם כן הם חצי קנדר", אבל בתכלס כבר במוד"מ1 גדילן קוץ רגל היה פשוט וריאנט של זוטון והאישיות המעצבנת הייתה שלו בלבד).
נתונים למינוטאור כגזע שחקן פורסמו רשמית באחת האנארטד ארקאנה, וגנום שעושה כל מיני דברים טכנולוגיים יש בספר השחקן.

הקוסמים - אתה יכול לנסות להמיר את ההשפעה של הירח על לחשים (לתת יתרון/חיסרון לגלגולי הצלה וכיוון לחש לפי מצב הירח) אבל לא נראה לי שאפילו שחקני רומח הדרקון המקורי התייחסו למעקב אחרי הירח. שים את הקטע של הגלימות ואת הקטע שצריך לעשות מבחן כדי לעבור לדרגה 4 וסגרת עניין.

אבירי סולמאניה - במקור היית יכול להתקדם במסדר שלך או לעבור למסדר יותר "בכיר" כשהיית עולה בדרגות מסויימות, ככה שלהמיר את זה יהיה מסובך. מצד שני, בספרים סער בהיר להב הוא פשוט לוחם, בלי לחשי הפלדין של המסדרים הבכירים יותר. אתה יכול פשוט לקבוע שאבירי החרב הם לוחמים, ואבירי הכתר והורד הם פלדינים, וזהו.

מפלצות - הרוב זה מפלצות מו"ד גנריות. המפלצות הייחודיות היחידות שתצטרך ממש לכתוב להן נתונים זה הדרגונים (דרקוניאנים אם לתעתק נכון) כי הם הgoons הקבועים שאמורים להילחם בהם. אתה יכול להעביר מערכה שלמה בלי שתצטרך נתונים לסליג, טיילור, תאנוי (אנשי הניבתן) ושאר יצורים נידחים שגרים בכל מיני חורים כמו הקוטב או יבשת טאלאדאס שאף אחד לא התעניין בה מספיק כדי לבקר בה למרות שהייתה לה ערכת קופסא משלה.
 
אם אני לא טועה,הקסמים הומצאו על ידי מגוון קוסמים,והספרים שהכילו את הקסמים הוגנו על ידי לחש הקנה מטוב ורע,בהתאם למסדר.
למיטב ידיעתי,הקסם הוענק על ידי פלדין למסדר הורד בלבד,ומסדר הכתר בלאו הכי נמוך בדרגה ממסדר החרב.
מצאתי ספר מעולה לעולם של קרין,אני אשלח אותו במידה ותרצה(למרות שקיים סיכוי שהוא עולה כמה פרוטות).תוכל להמיר את הנתונים בו למו"ד 5,ובלאו הכי אני די בטוח שהוא למו" 3.5...
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
היה פעם בפורום מישהו די טיפש שהתווכח ש"כל הקנדרים עם אותו אופי אלא אם כן הם חצי קנדר", אבל בתכלס כבר במוד"מ1 גדילן קוץ רגל היה פשוט וריאנט של זוטון והאישיות המעצבנת הייתה שלו בלבד).
קראת את קנדרמור (אם לא מומלץ) במונחים של קנדרים גדילן דווקה היה אחד היותר נוחים.

המפקד האלמוני אמר/ה:
הקוסמים - אתה יכול לנסות להמיר את ההשפעה של הירח על לחשים (לתת יתרון/חיסרון לגלגולי הצלה וכיוון לחש לפי מצב הירח) אבל לא נראה לי שאפילו שחקני רומח הדרקון המקורי התייחסו למעקב אחרי הירח. שים את הקטע של הגלימות ואת הקטע שצריך לעשות מבחן כדי לעבור לדרגה 4 וסגרת עניין.

ברור שהתייחסנו (אלים כמה שאני גיראטרי) לרומך הדרקון היו (בתקופת ה ADND ) המון ספרים שעזרו לשחקנים ולשהמים לעשות את ההתאמות (יש לי בערך שני ארגזים של ספרים מהתקופה ההיא בבוידם), השפעת הירחים היא קריטית ומוסיפה המון לעניין של המערכה.
חבל לאבד את זה. לדעתי צריך לשחק עם זה קצת לבצע את ההתאמות עניין של + ו - בגלגולים אבל זה לא אמור להיות בעיה גדולה וזה מוסיף המון כיף למשחק, רומח הדרקון הוא עולם עשיר מאוד וכייפי מאוד.

המפקד האלמוני אמר/ה:
אבירי סולמאניה - במקור היית יכול להתקדם במסדר שלך או לעבור למסדר יותר "בכיר" כשהיית עולה בדרגות מסויימות, ככה שלהמיר את זה יהיה מסובך. מצד שני, בספרים סער בהיר להב הוא פשוט לוחם, בלי לחשי הפלדין של המסדרים הבכירים יותר. אתה יכול פשוט לקבוע שאבירי החרב הם לוחמים, ואבירי הכתר והורד הם פלדינים, וזהו.

dragonian אמר/ה:
לאבירים סולמאנים צריך לעשות משהו
אבירי סלומניה תמיד היו אתגר והשאלה האם הם פאלדינים או לוחמים נמשכה דפים על גבי דפים לפני בפורומים הכחולים (למי שמספיק זקן לזכור אותם) כאן כשהם אני חושב שרוב האחריות להחליט את זה תלויה בתקופת המשחק שלך. אם אנו מדברים על התקופה של לפני החורבן אז הם פלאדינים, אם אנו מדברים על התקופה של אחרי החורבן שהאלים נעלמו אז ברור שלא יהיה להם כוחות, סער בהיר להב היה בתקופה השאלים "נעלמו" ולכן לא היה יותר מלוחם, לכן הוא לא ממש דוגמה. אז כפי שאני אומר, זה עניין של תקופה ושל סגנון מערכה שלך, אם אתה רוצה שהם יהיו פלאדינים אז תתן להם להיות פלאדינים אם לא אז תעשה אותם לוחמים רגילים, אתה גם יכול לעשות קצת מישמש, לקחת לוחם רגיל, לגנוב כמה תכונות של הפלאדין, קצת מהסייר, קצת מהנזיר ולעשות משהו כזה. בתכלס אם אני מנסה להזכר מה היה במהדורה 2 סביב זה (בספר המקורי היה ממש דמות של אביר סלומניה. מיומנויות לחימה עם שריון כבד (ללא מחסרים) חוסן (שינה עם שריון כבד) ועוד כל מיני, זה לא היה כזה מוצלח לכן רובנו פשוט השתמשנו בפלאדין או לוחם בהתאם לתקופה. חשוב לזכור שאין לו ממש חסידים. אז צריך "לפצות" אותו במשהו בשביל שיהיה מאוזן. אולי פשוט תעשה לוחם עם קב"פ 12 ותוסיף לו עוד כמה דברים קטנים ותסגור עניין אם לא בא לך להשקיע.

נ.ב קיטיארה היא לגמרה פאלדינית אפלה בספרים, אם כבר הייתי מחפש רפרנס לאביר קודש הייתי דווקה בונה עליה את הרעיון של איך להכניס פאלדינים לרומך הדרקון.

dragonian אמר/ה:
וגם לאלים, האם הדומיינים הקיימים מספיקים לאלים של רומח הדרקון?

לא אמור להיות בעיה, יש המון אלים וחוץ מטאקיזיס ופלאדין שהם סוג אלי דרקונים (שגם זה פתיר אם בא לך להשקיע אבל אתה פשוט יכול להגיד לשחקנים שלך שזה לא אופציה) כל השאר האלים הם בדיוק כמו ההתאמות שיש לך לכל המערכות שבאו אחר כך.

המפקד האלמוני אמר/ה:
היחיד שאולי צריך שיפצור כלשהו זה הקנדר.
dragonian אמר/ה:
לקנדרים דווקא הייתי רוצה להוסיף את הפיצ'ר שיש להם אוסף של זבל אקראי.

לקנדרים היינו (במהדורה שניה) השה"ם היה פשוט זורק כל תחילת יום משחק D4 לראות כמה פעמים הוא הולך לכייס אנשים במהלך היום ואז אקראית היה זורק גלגול של כיוס בסיטואציות מסויימות (לא זוכר בדיוק אבל היו לו מקדמים ממש גבוהיים לזה) ואז בסוף היום הקנדרים היו "מוצאים" כל מיני דברים בכיסים שלהם. (ממש כיף לשחק קנדר) מה שכן צריך להזכיר לשחקן שקנדרים לא יודעים מהו פחד וזה אתגר משחקי לא קל. תן את זה לשחקן שהוא שחקן בנשמה, הוא בכללי צריך להוציא את הקבוצה מהכלים על בסיס דו יומי.

המפקד האלמוני אמר/ה:
מפלצות - הרוב זה מפלצות מו"ד גנריות. המפלצות הייחודיות היחידות שתצטרך ממש לכתוב להן נתונים זה הדרגונים (דרקוניאנים אם לתעתק נכון) כי הם הgoons הקבועים שאמורים להילחם בהם. אתה יכול להעביר מערכה שלמה בלי שתצטרך נתונים לסליג, טיילור, תאנוי (אנשי הניבתן) ושאר יצורים נידחים שגרים בכל מיני חורים כמו הקוטב או יבשת טאלאדאס שאף אחד לא התעניין בה מספיק כדי לבקר בה למרות שהייתה לה ערכת קופסא משלה.

אתה צודק מאה אחוז, והדרך הכי טובה להתמודד איתם זה להתייחס אל דגרונים כלטאישים. זה הכי דומה וזה הכי קרוב מבחינת הנראות (רק הסיפור שונה) ואם אתה ממש רוצה לעשות התאמה חזקה ומדוייקת פשוט כך לך דם דרקון ותשנה לו את הנראות לדמות של דרקונינאן (דרגונים) שיראה כמוהם וכל השאר זה אותו דבר. הלוק נובע מהאב הדרקוני. זה אמור לפתור לך את הבעיה אם אתה רוצה לעשות משהו מותאם מבחינה מערכתית כי אחרת הם דיי חלשים. ותוסיף את הקטע של המוות שלהם לפי הסוג דרקון שממנו הם באו, זה דיי מגניב.
 
קנדרים: במקור קנדרים נוצרו כגדילן קוץ-רגל, והתפתחו לגזע שלם שהקונספט שלו הוא "בוא לעצבן את חבריך לשולחן המשחק ולהפריע לשה"מ".

א-ב-ל, זה שקנדרים נוצרו כדמות שמייצגת ילד כאפות מכעיס, לא אומר שכל קנדר חייב להיות כזה. הוא יכול להיות נאיבי ומתלהב וחברותי, ולא סתם לגנוב כל הזמן מכולם או לשאול דב"שים חשובים מה צבע התחתונים שלהם. לקנדר המקורי גם הייתה טבלה של 1ק100 של כל מיני דברים (מזבל ועד חפצי קסם חזקים) שהוא יכול למצוא בכיסים שלו - לא הכרחי בכלל.

קוסמים: ההתעסקות עם מצב הירח לא כ"כ הופיעה בספרים אלא רק בספר הכללים, ובסופו של דבר זה רק 1+ או 1-, לא איזה משהו דרמטי. אפשר לרדד את זה ולקבוע שכשהירח שלך מלא יש לך יתרון לגלגולים וכשהוא חסר יש לך חיסרון, וזהו - רק פעמיים בחודש שצריך לזכור להתעסק עם זה ומינימום חישובים.

המבחן של הקוסמים הוא בעיקר קטע של פלאף. חייבים לעשות אותו כי אחרת זה מאבד מהאווירה של רומח הדרקון, אבל זה משהו שקורה פעם אחת במשחק ודי. לא צריך להעתיק מ"הרפתקאות רומח הדרקון" של מוד"מ1 את טבלאות ההתקדמות הנפרדות של קוסמים לפי הגלימות.

אבירי סולמאניה: היה להם מקצוע נפרד לגמרי ב"הרפתקאות רומח הדרקון במוד"מ1". היית מתחיל כאביר כתר, ואז יכלת בדרגה מסויימת או להמשיך להתקדם במסדר שלך או לעבור למסדר החרב. אחרי כמה דרגות במסדר החרב, יכלת לעבור למסדר הורד או להמשיך להתקדם כאביר חרב. אם אני זוכר נכון (הספר לא לידי) רק לאבירי החרב היו לחשי כוהנים מה שהפך אותם לסוג-של פלדינים.

מה שאפשר לעשות זה לשחק את אבירי סולמאניה כלוחמים, אבל להשתמש בארכיטיפים - אתה מתחיל כלוחם רגיל בדרגה 1 ואתה במסדר הכתר, ואז בדרגה 3 אתה בוחר אם להמשיך ככזה (ולוקח את ארכיטיפ האלוף), לעבור למסדר הורד (אומן-קרבות) או למסדר החרב (לשנות מקצוע לפלדין, או לכתוב וריאנט לאביר מאגי שמשתמש בלחשי פלדין במקום לחשי קוסם).

קיטיארה אגב, לפי הנתונים המקוריים שלה, היא פשוט לוחמת בדרגה 15. במקור גם הייתה לה חוכמה 7 (!) ככה שהיא לא הייתה יכולה להטיל לחשי כוהנים גם אם היא ממש הייתה רוצה.

בכל ההמרות של דמויות ומקצועות וכו', חשוב לזכור שברומח הדרקון המקורי היו המון אילוצים של מוד"מ1, וגם כל מיני התאמות לנתונים קראנצ'יים שממש לא חייבים לקחת הלאה למהדורות אחרות. למשל, במוד"מ1 היו מגבלות לדרגות לפי גזעים, ולא כל גזע יכל לקחת כל מקצוע. ברומח הדרקון גם הוסיפו שהדרגה המקסימלית היא 18 (רייסטלין היה בדרגה 20 כי רימה את האלים), או שיש במקצועות של הקוסמים והכוהנים דרגה מירבית שרק דמות אחת יכולה להיות בה. למשל, לכל אל יכול להיות רק כוהן אחד בדרגה 15 או יותר שהוא הנביא של האל הזה, ולכל קבוצת אלים (טובים, רעים ונייטרלים) יכול להיות רק כוהן אחד בדרגה 18 שהוא בהכרח כוהן של פלדין, טקיזיס או גיליאן. אצל הקוסמים הייתה תסבוכת דומה - אדון הגלימות השחורות הוא בדרגה 13 (או יותר), אדון הגלימות האדומות הוא בדרגה 16 ומעלה ואדון הגלימות הלבנות בדרגה 18. אתה לא באמת חייב להמיר את כל הקטעים המעצבנים האלה למהדורה החדשה בה אתה משתמש.

דרגונים: אני די בטוח שכתבו המרות שלהם למו"ד5 בכל השנים מאז שהמהדורה יצאה, אז כל מה שצריך זה לגגל. הם אמנם נראים כמו לטאישים, אבל זה לא רק להשתמש בלטאיש ולצבוע אותו בצבע מטאלי. יש להם תפקידים ויכולות שונות שצריכות יצוג מכני אם רוצים להשתמש בהם לפי כללי מו"ד5 - אצל הבאאז הנשק יכול להיתקע בו כשהוא הופך לאבן, הבוזאק עושה קסמים ומתפוצץ כשהוא מת, הקאפאק עם יכולות של גנב וכו' וכו'.
 
אני חושב שהירחים דווקא משפיעים מאוד, יש המון חגים שקשורים בהם וכישופים שאפשר לעשות רק כאשר ירח כלשהו נמצא בשמיים או כשיש שילוב של ירחים. אפשר גם לעשות עם זה משהו סיפורי, כמו למשל שצריך לעצור את המכשף הגדול לפני שהירח במלואו... יהיה קשה לייסם את זה במבוכים ודרקונים (אולי בעזרת לוח של חודש מלוח שנה) אבל לפי דעתי זה יהיה שווה את זה.
 
קובר האלים אמר/ה:
אני חושב שהירחים דווקא משפיעים מאוד, יש המון חגים שקשורים בהם וכישופים שאפשר לעשות רק כאשר ירח כלשהו נמצא בשמיים או כשיש שילוב של ירחים. אפשר גם לעשות עם זה משהו סיפורי, כמו למשל שצריך לעצור את המכשף הגדול לפני שהירח במלואו... יהיה קשה לייסם את זה במבוכים ודרקונים (אולי בעזרת לוח של חודש מלוח שנה) אבל לפי דעתי זה יהיה שווה את זה.

לא חושב שאני זוכר משהו כזה בעולם הספציפי של קרין, אבל עבר המון זמן מאז שקראתי חומר רשמי שלו.
 
אני זוכר שב"דרקונים של מג שעון החול" היתה חגיגה מאוד גדולה כששלושת הירחים נפגשו בשמיים ויצרו עין, רייסטלין הכין שיקויים מאוד חזקים והיה משהו בצריח הכישוף הנעלה שכלל הרבה קוסמים ושוליות.
 
lonewolf אמר/ה:
דרגונונים- אתה יכול להמציא את המפלצת הזו. תכתוב לה נתונים של מוד 5 (תשתף אותנו, בבקשה).

אני אנסה. צריך לחשוב מה אמור להיות הד'ק שלהם וכאלה

האמת שחשבתי על זה שחסר וריאנטים שהם חצי מטילי לחשי קדושה.
טכנית אביר מאגי, אולי מתאים ללוחמים אלפים ספציפית. (שזאת גם שאלה מתי הם אמורים לעבור את המבחן, אם בכלל)
אגב, קצת קריאה בויקיפדיות ולקסיקונים למיניהם גילה לי, שיש קובולדים בקרין, אבל אני לא זוכר התקלות בהם בספרים.
סתם משהו אקראי. וגם בספר של 3.5 כתוב על 'לגיון הפלדה' שאני לא זוכר ספרים שבהם הוא מוזכר.
 
חזרה
Top