• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פייסבוק נגד בעלי הקבוצות

מחר נכנסת לתוקף מדיניות חדשה של פייסבוק שהמטרה המוצהרת שלה זה לשמור על פרטיות המשתמשים, אך בפועל זה יבוצע עלידי הטלת רוב, אם לא כל, האחריות על מנהלי קבוצות בפייסבוק. סנקציות כוללות חסימת מנהלי קבוצות לעד מפייסבוק ומה אפליקציות שלה.
https://docs.google.com/document/d/15zeEn6ZK-YF-uKcFOtweYecr6Js9GN9T7dkX8E3jGRM/
יש שם עוד הרבה דברים אחרים, מעניין אותי לראות אם כל מי שמכור לפייסבוק ימשיך לסבול בשקט - בדגש על אנשים שאשכרה משקיעים זמן בלנהל קבוצות בהתנדבות בפייסבוק* ועכשיו פייסבוק מתייחסים אליהם כאילו הם חייבים לפייסבוק.

* יש לא מעט מנהלים לדעתי בקבוצות כאלו ואחרות שלדעתי מרוויחים יפה מה ״עבודה״ - לא בתחביב שלנו כמובן, אלא השכרת דירות או המלצות על מוצרים לרכישה.
 
לא הבנתי איך זה קשור לפרטיות כל הרעיון הזה... אולי פוגע בה כשצוקרברג מזנב בכל הנחשלים.
נקטסורל - אם אנשים יגרמו להם להבין שזה רעיון לא טוב הם יבינו.

אבל היה כאן "חוק" שמאוד אהבתי אמר/ה:
Don’t limit yourself to one platform. Stories, groups, Messenger, and ads are where you need to be on Facebook, but you should also be on other platforms. Move readers away from Facebook to other areas. Spread out your reach. You shouldn’t build your entire business on one platform that you have no control over.
 
מי שכתב את המסמך זה לא פייסבוק, אלא מישהו שהיה בהרצאה של צוקרברג, ועשה תמצות שלה לנקודות העיקריות.
מה שציטטת זה לא הגיע מצוקרברג.
וכל הרעיון הזה קשור לפרטיות בכך שהוא מנסה להפוך את פייסבוק ל"איכותי" אבל בלי לשלם לאנשים אלא להעמיס את הכל על הגב של מנהלי הקבוצות.
אותו דבר לגבי זה שממחר תגובות של פרצוף עצוב / כועס לא יהיו יותר "אני עצוב ביחד איתך" / "אני כועס על אי הצדק שנעשה לך" אלא "אתה גרמת לי להיות כועס / עצוב" ולכן הפוסט שלך יקבל דירוג נמוך. מדהים כמה קשה לפייסבוק לשים כפתור של Not like
 
The oldman אמר/ה:
מי שכתב את המסמך זה לא פייסבוק, אלא מישהו שהיה בהרצאה של צוקרברג, ועשה תמצות שלה לנקודות העיקריות.
מה שציטטת זה לא הגיע מצוקרברג.
כן, זה די רשום במסמך עצמו שם... לא הסברתי את עצמי טוב
The oldman אמר/ה:
וכל הרעיון הזה קשור לפרטיות בכך שהוא מנסה להפוך את פייסבוק ל"איכותי" אבל בלי לשלם לאנשים אלא להעמיס את הכל על הגב של מנהלי הקבוצות.
לא הבנתי את הקשר לפרטיות...
 
שוב, לא הבנתי מה הקשר לפרטיות. הם משפרים כמה דברים שקשורים לזה, אבל זה ממש לא מתאים כסיכום של כל הרפורמה.
ומה פירוש צוחק כל הדרך לבנק על חשבונם? הרי הוא לא מתכוון לתבוע אותם על מה שאומרים בקבוצות?
 
אחד הדברים המעניינים שפייסבוק מתכננים לעשות בקרוב זה השקת מטבע דיגיטלי רציני, בשיתוף עם עוד חברות ועם בנקים גדולים, ככה שחסימה של משתמש מכל האפליקציות של החברה בפועל תמנע ממנו להשתמש במטבע הזה.

אם כי יכול להיות שאולדמן מדבר על משהו אחר לגמרי.
 
Nextorl אמר/ה:
ככה שחסימה של משתמש מכל האפליקציות של החברה בפועל תמנע ממנו להשתמש במטבע הזה.
אם הם חוסמים אנשים משימוש במטבעות על התבטאויות לא הולמות שמישהו אחר אמר, הם יחטפו תביעות רציניות.
אסור למנוע מאדם אפשרות של שימוש בכסף, וזה גם פוגע בערך של הכסף. אם מטבע מסוים לא מתקבל בכל מקום בשווה בתוך הטרוטוריה שהוא פועל בה, זה פוגע אנושות בערך שלו.
 
The oldman אמר/ה:
השכרת דירות או המלצות על מוצרים לרכישה.

יש גם מימד של הון חברתי - למשל מישהו שמנהל קבוצה של חיילים או סטודנטים, ובגלל שיש בה הרבה מאוד חברים מהקבוצות המובחנות האלה הוא מקבל כל הזמן כניסה חופשית ומשקאות חינם במועדונים, או כרטיסים לסרטים והופעות, ויכול למנף את הנכסים האלה לא רק לפרסום ה"סמוי" שהן נועדו אליו אלא גם כדי להשיג חברים ולהרשים את הדייטים שלו.
 
צוחקים כל הדרך לבנק - מי שמרוויח מההצלחה של פייסבוק זה בעלי המניות של פייסבוק. אדמין של קבוצה לעומת זאת לא מקבל משכורת או כסף מפייסבוק אבל הם נהנים מהעבודה שלו. עכשיו גם הם זורקים עליו את האחריות שאמורה להיות שלהם. כהערה, מי שזוכר את תפוז מפעם, שם מנהלי פורומים כן קיבלו הטבות ואפילו כסף מהאתר.

נקסטורל, המטבע הדיגיטלי כרגע מת לגמרי. אף רגולטור לא תומך בו והפוליטיקאים מתנגדים לו.

המפקד צודק בהחלט שלדעתי זה יותר נפוץ אצל כוכבי יוטיוב ואינסטגרם. מנהלי קבוצות הם לא בהכרח כוכבים אלא יותר אנשי תפעול.
 
טוב, אף אחד לא מכריח אותך לנהל קבוצה דווקא בפייסבוק. אם אתה מרגיש שלא מתחשבים בך תלך וכשתיווצר מסה הם כבר יקלטו את הרעיון, או שפייסבוק יחטפו תביעות ואולי ייאלצו לוותר על התנאים החדשים.
אאל"ט היו כאן כמה אנשים שהחליטו שהפונדק לא מתחשב בהם בכל מיני דברים או מפלה אותם או סתם לא היו מרוצים, והם קמו והלכו או קיבלו באן נצחי (חלקם גם חזרו). ההנהלה לא שינתה את המדיניות שלה בעקבות זה. לעומת זאת, אם עכשיו יהיה פה גל עזיבה גדול של משתמשים בגלל מדיניות כלשהיא שתנפיצו (למשל ביטול איסור הפוליטיקה על המפלגה האהודה על ההנהלה בלבד) יכול להיות שתבטלו את זה, מה שלא יקרה אם רק משתמש אחד יעזוב בגלל החוק החדש.
עכשיו, אני לא משווה עכשיו בין החוקים של הפונדק שלא זכור לי שיצא לי להתלונן עליהם, לאלה של פייסבוק שגרמו לי למחוק את המשתמש, אלא רק מציין שאם זה לא מוצא חן בעיני מישהו הוא יכול להתלונן, לקום וללכת, בתקווה שההנהלה תשנה את התנאים.
 
חזרה
Top