• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רעיונות לאתגרי מבוך יחודיים

חלק מהמבוך יהיה מקטע שנועד לבלבל את השחקנים
במקטע החדרים מחוברים באמצעות רשת של מסדרונות ארוכים מאוד.
המסדרונות משופעים כלפי מעלה או כלפי מטה, אבל השיפוע מאוד מאוד מתון וכמעט בלתי אפשרי להבחין בו. בעצם, כשאתה הולך במסדרון הזה אתה עולה או יורד קומה, אבל לא שם לב לזה. בשלב מסוים, השחקנים אמורים להבין שהם לא הולכים במעגלים (למשל אם החדרים מסודרים על 4 קודקודיו של ריבוע, והמסדרונות על 4 צלעותיו) ולרדת אל הקומה התחתונה על מנת להמשיך אל החלק הבא במבוך.
אזהרה - מחרפן את המוח.
 
המבוך מלא בדלתות סתרים, שנעלמות ומופיעות בהתאם לידיות וכפתורים. שכמובן חלקם נמצאים בתוך חדרים שנפתחים וכפתורים וידיות אחרות
ואם חלק מהידיות והכפתורים מפעילות מלכודות ומשחררות מפלצות, זו תמיד ברכה.
הראש שלי כבר כאב רק מהנסיון לדמיין מבנה מאוד מורכב. אחד שיכלא דמויות במקומות מסוימים, כדי לפתוח חדר סודי אחר. שישחרר אותם ויפחת חדר שלישי שהוא נמצאים שתי ידיות....
 
היה קונספט דומה בכמה ממשחקי הפוקימון. בחלק מהמקומות שהיית צריך לחקור, היו ידיות שאתה לוחץ עליהן. הידיות פותחות דלת אחת אבל נועלות אחרת. באף מצב נתון שתי הדלתות לא פתוחות באותו זמן. זה הוביל למבוכים מאוד מעניינים.
עוד רעיון שהיה שם היה שימוש בלוחיות לחץ. היית צריך לעמוד במקום מסויים, ואז דלת הייתה נפתחת כל עוד היית נשאר שם. הרעיון הוא שהיו שתי לוחיות לחץ משתי צידי הדלת, כך שאף אחד לא יכול לעבור לבד. צריך מינימום שתי אנשים. או לחלופין, להניח משהו כבד על הלוחית.
אני אשתמש בכל הרעיון חוץ מזה של המדרון, כי אני מתכנן משהו יחסית קטן וחד קומתי.
עוד רעיונות?
 
זה לא ממש מכשול אבל אפשר לעזור לשחקנים להתמצא בעזרת צלילים כמו מים זורמים, מה שיכול גם לבלבל (למשל אם יש שתי נביעות מים במקומות שונים) וגם לעזור.
 
"מראה, מראה שעל הקיר, מי המבוך המאתגר בעיר?"

מעבר ליתרונות הברורים של המראות אפשר להפוך אחת מהן ל- Mirror of Life Trapping כשכל התאים שלה תפוסים, "מראות" אחרות יכולות להיות פורטלים המוסווים כמראות (לחלקים אחרים במבוך, למבוך זהה בממד אחר וכדומה).
 
הישרדות - תכלא אותם באיזה חלק מהמבוך שאין בו מפלצות אך כן יש בו איומים טבעיים שהולכים ומתגברים.

קרב בין יריבים - יש כלכך הרבה יריבים שאין להם סיכוי אז הם צריכים להשתמש בדיפלומטיה ותככים או כדי להשיג מה שהם רוצים בשקט או לגרום ליריבים שלהם להילחם אחד בשני.
 
lonewolf אמר/ה:
תתאר איך הם נכנסים לחדר, שמלא באדים. הם מפלסים את הדרך הלאה, ופתאום מרגישים מהלומה בראש. הם ממשיכים- אין אויב בסביבה- ומעכשיו- הכל זה הזיה. המהלומה נגרמה מכך שראשם פגע ברצפה, אבל הם לא יודעים את זה.
רעיון מעולה. אני חייב להשתמש בו פעם.
 
הייתה פעם הרפתקה של מיצוב, שיצאה בעברית, בשם "מלחמת הפסלים החיים".
ההרפתקה עצמה הייתה די נוראית, אבל היו בה כמה רעיונות מעניינים למבוכים. למשל:

מבוך שיש בו חרב קסומה (שהיא מטרת המשימה - צריכים להביא אותה לגמדים כלשהם) שנמצאת מאחורי קיר של סורגי ברזל. בנקודה אחרת במבוך יש מפלצת חלודה ענקית שמכורה לחפצי קסם. צריך לפתות אותה ללכת בעקבות הדמויות ע"י הקרבת כלי נשק קסומים מתכתיים שהמפלצת תחליד ותאכל (כמו שביל פירורי לחם רק יקר מאוד) - ואז כשהמפלצת מריחה את החרב הקסומה היא ממש רוצה לאכול אותה, מפוררת לחלודה את הסורגים (שאי אפשר להרוס בשום דרך אחרת) ורצה אליה - בשלב הזה הדמויות צריכות לעצור את המפלצת מלאכול את החרב. כדי לסבך את העניינים, מדובר בחרב תבונית מדברת שגם מתחילה לצרוח בקולי קולות שיצילו אותה, מנסה להשתלט על הדמויות לשם כך וכו'.

מבוך בממדים פיזיים קטנים, בו חיים כל מיני פיקסים, ספרייטים וכאלה, שתחת הנהגתו של "האלף השובב" (אלף רשע שכווץ לגובה 30 ס"מ אבל עדיין יש לו קסמים של אלף לוחם-קוסם בדרגה 6 או משהו) עושים טרור באיזה עיר של ענקים. הענקים מוכנים לעזור לדמויות, אם הן יפטרו מהמחבלים הקטנים. יש לענקים שיקוי ממזער שהם לא מוכנים לקחת כי זה משפיל אותם להיות קטנים פיזית, אבל לדמויות כנראה אין בעיה - השיקוי הופך את הדמויות לכל מיני מפלצות מו"ד מעפנות וקטנות מימדים כמו עכברוש, צרצר-מערות, סמור וכו', והן צריכות לתקוף ככה את "מבוך השובבים".
 
פעם הרצתי מבוך שבו הדמויות היו באיזה כלא, כל אחת בתא אחר, קשורה בסד-עינויים כזה או אחר.
הגנב האלף שבחבורה גילה שהסד שבו הוא נתון תוכנן למישהו קצת יותר עב-בשר מאשר אלף צנום ופשוט השתחל ממנו החוצה, פרץ את דלת התא שלו בעזרת עצם של עכברוש ויצא למסע חיפושים וחילוץ אחר החברים שלו במרחבי הכלא המגעיל. ככה עד שכולם נחלצו והצליחו לברוח החוצה בלי להיתפס על ידי השומרים.
 
לא ברור אם זה אתגר בפני עצמו, אבל משהו שלגמרי מסבך את העניינים :
הרצתי פעם מבוך רדוף רוחות - חלק מהאירועים היו מפגשים אמיתיים עם מפלצות / אתגרים, חלק היו למעשה ... שידור חוזר של דברים שהתרחשו לפני שנים ( ובאו לספר סיפור מסויים), הנקודה היא שלא תמיד הדמויות יכלו להבחין ולהבדיל בין ה"שידור החוזר" לבין מה שהיה אמיתי ( שימוש בחוקי אשליות להבין מה נכון ומה לא).
 
רעיון מעניין למבוך הוא שהמבוך הוא בעצם יצור חי (כמו בטן של יצור ענק) אבל מה שהופך אותו ליחודי באמת יש לכך שהוא חיי משמעות, אסור לדמויות להרוג את היצור כי אם הוא ימות תגובה פנימית בגוף שלו תוביל למוות של הדמויות ומצד שני בשביל לעבור חלק מהמוכשולים או כדי לעכוף אותם יש צורך לפגוע בו.
זה יכול להיות מאוד מעניין ביחוד עם יש מישהו בעל כוחות ריפוי בחבורה.
 
נמשיך את הכיוון של אולדמן - אם לשחקנים יש רקע על המבוך, אפשר לקחת השראה ממגה-מבוכים כגון "המבוך של המג המטורף", המודול המחודש שוויזארדס הוציאו לאחרונה. אם זה מבוך כזה גדול, יכול להיות שfactions שונים רוצים דברים שונים מהמבוך, וינסו להשתמש בדמויות ככלי משחק במאבק שלהם.

ובכללי - הדרך הכי טובה להפוך מבוך למעניין זה להכניס מוטיבים לכל מה שנמצא שם. שום מפלצת, מבוך, או דב"ש, לא נמצאים שם בשביל למלא מקום. לכל התקלות של הדמויות יש חשיבות, כמה שיותר דברים יכולים להשפיע על העלילה. שום "פילרים", כי כשאנשים נכנסים למבוך, הציפייה שלהם היא לפילר. לכן, צריך לשחק עם הציפיות שלהם, ולהפוך את זה למשהו מעבר ל"רצף התקלויות עם טוויסט מעניין באמצע וקרב בוס בסוף"

מקווה שעזרתי איכשהו, גם אם לא בכיוון שביקשת בהתחלה
 
חזרה
Top