• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אורלן- עולם ושיטה

וולף - כרגע זה נראה שאתה לא ממש מכבד את מה שאנחנו כותבים לך ואת העצות והביקורות שלנו.
בינתיים הטיוטה שלך, שאתה קורא לה אחרי שתי מילים ספר חוקים סופי מסיבה לא ברורה, נראית קצת כמו העתק הדבק של הספרים הקודמים בלי ממש לשפר דבר מה בחוקים שכבר היו בהם - רק מחקת חוקים ישנים והוספת חוקים חדשים בדפוס לא ברור, כאשר החדשים לא ברורים, לא אחידים, ומשתנים על ימין ועל שמאל עד לרגעים אלו ממש.

כבר נתנו מספר ביקורות לשיטה, ונענינו על חלק מהשאלות ששאלנו, מקצתן לא פעם ולא פעמיים, בהתעלמות מוחלטת. לדוגמא:
כיצד עולים רמה?
מה הנתונים של החיות שמקבל קוסם אנרגיה?
מה עושה קסם יסודות?

בנוסף, הספר עצמו כולל מספר סתירות לוגיות די מביכות, אביא כאן שתיים מהן לדוגמא:
עמוד 3 אמר/ה:
בעקרון, אין פלוסים.
לאחר מכן אתה מתאר את כלל הפלוסים האפשריים בשיטה שלך, ויש הרבה.
עמוד 5 אמר/ה:
כמובן שלפעמים זה כל הזמן.
ואכמ"ל

לגבי הסיבה ליצירת שיטה חדשה - כדאי לפרט במה השיטות הקיימות לא מתאימות לעולם שלך. כרגע, מה שקורה זה שאתה זונח שיטות טובות על מנת ליצור שיטה בלתי שחיקה בעליל, שהקשר היחיד בינה לבין העולם שלך הוא ששניהם כמעט ואינם מכילים מידע שימושי או מעניין (מלבד "משהו חייב להשתבש" שיש לו פוטנציאל לפיתוח, ועוד מספר דברים). יותר הגיוני לקחת שיטה קיימת, ולעשות לה התאמות לעולם, אם יש בזה צורך בכלל. בלי עולם אי אפשר ליצור שיטה שמתאימה לו.
בבקשה, תכבד את כולנו, ותתיחס לביקורות ששלחנו לך כשאתה כותב טיוטה ראשונית. אם תמשיך להתעלם מהן לא נוכל לעזור לך.
 
ממשיך לענות על שאלות-
קווינט- לא הבנתי עד הסוף את ההערה על האלים. אתה יכול להרחיב? זה נשמע מעניין.
אשלגן ומים- אם אני לא אכתוב איזה חומר אז מישהו ישאל, אז החומר הוא נתרן מתכתי.
אביעד-
מה שחסר בשיטות אחרות- קסמים שכבר נמצאים בהרפתקאות, מקצועות שאני לא רוצה, דברים כאלה.
ותרשה לי לומר דבר אחד- אני מקפיד לענות על כל שאלה שנשאלת כאן. לדעתי זה אומר שאני מכבד את הביקורות שלכם. לא ככה?
איך עולים רמה-
שכחתי להכניס. בעקרון יש כמה אזורים שאפשר לעלות בהם רמה: ערים, מטרופולונים, ערי בירה (זה שונה מערים, יפורט בפרקים על העולם מערכה.). כמעט בכל פעם שמגיעים לעיר כזאת, עולים רמה. להגיע לעיר כזאת זה קשה משחושבים, וכל הפרטים יפורטו באו]ן יותר מסודר בגרסת הסל"ש השנייה.
פלוסים וסתירות- בפלוסים זו באמת טעות שלי, תכננתי להוריד חלק בזמן שכתבתי את מקצועות היוקרה, ואז נזכרתי ב20 דברים אחרים שאני צריך לעשות ושכחתי מזה. ההערה "כמובן שלפעמים זה כל הזמן" מתייחסת להערה הקודמת: "שאומן להילחם ולפעמים להרוג." איפה הסתירה? זה היה הסבר.
קסם יסודות- קוסם יסודות הוא כמו... אווטאר כזה. הוא משפיע על יסודות וגורם להם לזוז לפי פקודתו.
ואביעד- הערה הראשונה שלך, שהייתה ממש לא במקום (או יותר נכון, הניסוח שלה), לא מוסיפה שום דבר- כבר אמרתי שהדבר הזה הוא לא יותר מאשר גיבוב רעיונות שקובצו בסדר כלשהו. במקום לנסות להשמיץ את המאמצים שלי, שזה מה שעשית עד עכשיו, אתה יכול להעיר הערות חדשות, או פשוט, בלי כל ההקדמות המיותרות האלה, לשאול שאלות שנשאלו כבר. וזה ממש לא העתק הדבק. כתבתי הכל מההתחלה.
גרגויל- סליחה, עכשיו הבנתי למה התכוונת. בעקרון אתה צודק, לא ממש רציתי להכניס אץ הנטיות, אבל חשבתי שאנשים ימצאו בזה יותר... עניין. בת'כלס, כשמשתמשים בזה, לפעמים זה מוסיף. שלא יהיה מצב שאתה רוצח בן אדם ואז עוזר בלי סיבה לזקנה לחצות את הכביש. שיהיה יותר כיוון.
וקווינט- בקשר לשאלה הקטנה שלך- לא ממש. שיחקתי מספיק משחקים כדי לדעת שגם אם מישהו מתכנן את זה- זה לא יקרה. ויתרתי על הניסיון כבר כשחשבתי על העולם והשיטה.
וכולם- כשכתבי "סופי" התכוונתי סוף טיוטה 1. עכשיו נעבור לסופי 2, ונמשיך הלאה כמה שידרש. הימור שלי- 8 טיוטות עד שידיע למצב סביר.
יש עוד שאלות שלא עניתי עליהן? או שאלות חדשות? ואביעד- אני מבקש שלא תגיב על מה שהגבתי לך, לפחות לא בעץ הזה, כי הפורום נועד לדברים אחרים.
 
שוב, כהונה- ממליץ לכתוב אספקטים שיתאימו למספר אלים במקום לאחד, ככה שלא יהיה מצב שיהיה כוהן של מרס אולטור אל המלחמה האדיר, שבפועל הוא כוהן של אל הכלום.

אשלגן ומים- גם הפיצוץ שנגרם על ידי הנתרן לא יותר מדי חזק, אבל כמו שכבר אמרתי, אבקת סיד ומים זה חתיכת פיצוץ(150 מעלות צלזיוס). השאלה היא, אם הסיד/אשלגן/נתרן נמצא עם המים בתוך הבקבוק, איך הם לא מתפוצצים בשניה הראשונה שהם חולקים את אותו הבקבוק? לחילופין, אפשר להשתמש בזרחן- אשר מתפוצץ במגע עם האוויר(בתוספת כמה תנאים צדדיים, אבל זה לא משנה). אתה גם יכול להמציא חומר כזה בעצמך, שיהיה מותאם לעולם שלך.

נטייות- יש הרבה מצבים בהם מישהו רוצח אדם ולאחר מכן עוזר לזקנה לחצות את הכביש, אבל זה לא העניין. ממליץ לעשות כמו שעשו בעולם המבוך- הנטייה לא מחייבת, אבל אם אתה מתנהג על פיה, אתה מקבל תגמול(נק״נ, התקדמות של הדמות בעולם, עזרה מלמעלה במקרים מסוימים וכדומה).

[mention]אביעד[/mention]: במקום להתלונן על מה שלא טוב, נסה להציע רעיונות לשיפור. אני מבטיח שככה יצטמצמו הדברים שאתה יכול להתלונן עליהם.

וולף- אתה יודע, כשאתה מנחה, אתה יכול לשנות את השיטה כרצונך, או להשתמש בחופשיטה. בכל אופן, נסה לקחת שיטה מבוססת עולם האפוקליפסה והתאם אותה למשחקך. ככה יש לך שיטה מובנית קלה ללמידה, כמעט ללא מאמץ. עכשיו אתה רק צריך להנחות.

אאל״ט, יש בפונדק מדריך לבניית שיטה/עולם מערכה. ממליץ להסתכל.
 
kwint stormbellow אמר/ה:
אשלגן ומים- גם הפיצוץ שנגרם על ידי הנתרן לא יותר מדי חזק, אבל כמו שכבר אמרתי, אבקת סיד ומים זה חתיכת פיצוץ(150 מעלות צלזיוס). השאלה היא, אם הסיד/אשלגן/נתרן נמצא עם המים בתוך הבקבוק, איך הם לא מתפוצצים בשניה הראשונה שהם חולקים את אותו הבקבוק? לחילופין, אפשר להשתמש בזרחן- אשר מתפוצץ במגע עם האוויר(בתוספת כמה תנאים צדדיים, אבל זה לא משנה). אתה גם יכול להמציא חומר כזה בעצמך, שיהיה מותאם לעולם שלך.
וואו. אנחנו בעולם פנטזיה. למה לא פשוט לתת לו שיקוי נפץ שרקח אלכימאי?
 
ח'אן- כשחושבים על זה, וואלה אתה צודק. זה הכי פשוט. אבל תודה קווינט בכל מקרה.
קווינט-
כל הרעיון בכהונה הוא הפנתאונים של האלים הקימיים. מלחמה, למשל, חיה בתוך ת'ור. הוא המלחמה הגולמית, הישירה. הוא מה שמרכיב אותה, והיא מרכיבה אותו. לתת עכשיו מושג אספקטי כמו 'מלחמה' או 'טבע' יהרוס את הרעיון של האלים האלה. חוץ מזה, המנחה לא יאשר להיות כוהן של אל לא קיים.
נטיות- זה קרה לך? ז הנשמע ממש... טוב, מצחיק. אולי אפשר להכניס מוניטין. ככל שאתה פועל לפי משחק דמות אתה מקבל יותר מוניטין. מה דעתכם? אצל כוהנים אני יכול להכניס מה שנקרא 'רמת אמונה' שזה כמה האל תומך בך.
 
סל"ש מס' 2- https://docs.google.com/document/d/1W5B8DV6Nv87wdOaDPrwrsqRPxX-xdltHgqUYKbaSgFE/edit?usp=sharing
מקווה שהקישור עובד. בדף הדמות של הלוחם עליתי על הבעיה, אבל היא מזערית אז אני לא מתקן אותה. פשוט שכל אחד מכם ידמיין טבלה בצד שמאל של הריבוע. אשמח לבל הערות, שאלות וביקורות. רק אבקש לא בניסוח קוטל כמו פעם שעברה.
ו.. עוד פעם שכחתי רמכים. אוף. אשמח אם לא תעירו לי על זה, אני אתקן אותו לגרסה הבאה של הסל"ש.
 
ובכן, עדיין לא הגעתי למקצועות היוקרה וכבר מצאתי כמות גדולה מאוד של בעיות
לוחם
השלכה של חרב ממזרית ותקיפה עם חרבות מעוקלות- מוות אוטומטי, קצת בעייתי
יכולות מצביא, מה הנתונים של החיילים? מה ההשפעה המכאנית של חומת מגינים?
חנית אדירה, מה זו פגיעה קריטית?
מה זה גל הדף שיוצר פטיש ענק?
כמה נזק עושה חזיז הקסם של הגרזן של הלוחם?
כמה מטרים אתה מתקדם בהסתערות?
קוסם
כמעט בשום מקום לא כתוב עם הקסם הוא קסם מוח או כוח
מה רדיוס הפיצוץ של רונת הרס?
שיקוי מתפוצץ- חלש ממש, למה לתת לבן ברית +1ק6 שאתה יכול לעשות 2ק8
יסודות- אני לא רואה סיבה לשחק אדמה או מים, שניהם גרועים יותר בכל דבר מהאש והאוויר
איך לעזאל עובד טלקינזיס, כתוב רק איזה משקל אפשר להרים, אפילו לא באיזו דרגה אתה מגיעה ל"מורה"
חיות???
איך משפיע שיקוי כוח על המשחק, אין תכונות
קוסם חפצקים פשוט מתחיל עם הרבה דברים? איך הוא יוצר דברים? מה קורה עם נגמרים לו כל המשאבים, הוא סתם אפס עם חרב קצרה?
כוהן
איך עובד שילוב מימד?
ברכה בגלגול 1 טבעי יהרוג את אחת הדמויות? נשמע די מבאס
רגע... איך עובד כל הקטע של גלגול קסם?
מה זה "חסין להתגרות"? איך זה עובד?
שאלות נוספות
בשום מקום לא כתובה מהירות של... משהו
אלפים- מה הכוונה "יכולות קסם +1ק4"?
איך אתה מחדש אנרגיה?
מה כמות הסבל הנפשי שאיתו מתחילים?
בני אנוש- מה זה גלגולי עוצמה? או גלגולי כריזמה?
גמדים- איזה הגבלות יש ליכולת של הגמד? הוא יכול להכין מפתח לדלת במבוך מהאבנים הפזורות שם? כמה זמן זה יקח לו?
 
כהערת צד, הגופן קצת מפריע בעין. לא קריטי, אבל הייתי מעדיף את זה באריאל. ולתוכן:

חיים - אין אפשרות להרוג דמות במכה? נניח חץ שנורה מהחלון (כמו שתיארת בעץ אחר) ופוגע לו בול בגרון? בכ''מ, איך מחדשים חיים?
אנרגיה - שוב, איך מחדשים?

לחשים - גם אם אתה כבול עם גפיים כרותות (ולא מתת מדימום או מזיהום, שאפו), מה מפריע לך לצעוק לחש כוח?

כישרון - חזק מדי. רמה 5 יש לי 5+, כלומר אפילו אם יש לי מזל גרוע הורדתי ליריב 6 נזק.

גזעים:
בני אדם - מה זה עוצמה? ולמה בני אדם כריזמטיים יותר? לדעתי בגלל שבינ האדם מאוד מגוונים עדיף לתת 1+ לשתי תכונות לבחירתך.
גמדים - גמדים הם נפחים ובעלי מלאכה, לא ליאו ולאדז. איכשהו יתרון בכוח או משהו נשמע לי הגיוני יותר מיכולת לאלתר דברים משום כלום, זה מתאים יותר לננסים עם הנטייה הטכנולוגית הפרועה שלהם.

לוחם:
חרב ממזרית - שוב, לזרוק חרב זה רעיון ממש רע, ואם החרב פוגעת במישהו היא לא תחזור אליך.
מזמן חיילים? יוצר חומה קסומה? זה לוחם, לעזאזל, לא קוסם ולא אשף, ויש לו את הרעיון שלו. לדחוף לשם קסם זה סתם טיפשי וגורע מהחוויה. מי שרוצה לשחק לוחם רוצה להיות לוחם, אם הוא היה רוצה קסמים הוא היה הולך לשחק קוסם. אולי כמקצוע יוקרה, אבל כרגיל?
התנקשות - מה ההגדרה למפלצת? חנית אדירה - אולי לא הבנתי נכון מה זה חנית אדירה, אבל איכשהו אני לא חושב שאפילו בהסתערות המוצלחת ביותר תוכל לשפד 6 אנשים. פטיש אדיר - מה ההשפעות של גל הדף? (שזה לא הגיוני בעליל אבל בסדר).
גרזן קרב - שוב, חזיזי קסם משום מקום פשוט לא קשורים ללוחם, גורעים מהחוויה שלו, ומי שבא לשחק אותו מחפש לוחם, לא אשף ולא קוסם. אם נגמרו לך הרעיונות פשוט אל תיתן יכולת מיוחדת לכל דבר, חזיזי קסם תשמור לאשפים וכוהנים.

באופן כללי נראה הרבה יותר טוב, חוץ מההתעקשות לשמור על הלוחם כאיזה דמות אנימה מוזרה ולא לוחם בכלי נשק. לא קראתי הכל.
 
ח'אן-
גופן- זה כ"כ קריטי? אני מעדיף לא להתעסק באסטתיקה כרגע. כשאני אסיים את הסל"ש אני אעבוד על האסטתיקה.
דבר ראשון- שימו לב שהיכולות נכנסות לשימוש ברמה 3, וזה בכוונה ככה. לגבי הרג מיידי- מדובר בגזעים המקובלים: ננסים, בני אדם גמדים ואלפים.
לגבי היכולות מצביא- בסדר, אני אשנה.
מפלצת- כל יצור שאינו גזע מקובל.
גרזן קרב- בסדר. כבר יש לי רעיון לדבר אחר.
ליאו ואלדז- אתה צודק, אני אשנה.
חרב ממזרית- בסדר.
חנית אדירה- מדובר בחנית, אבל נורא גדולה.
לוחם- לדעתי, לשחק לוחם שמרביץ וזהו, זה ממש משעמם. ניסיתי לתת לוחם כוחות נוספים כדי לאזן בינו לבין הקוסמים והכהנים, כי כמו שאביעד (אני חושב) כתב פעם, "הלוחם נשמע ממש חלש יחסית לכוהן ולקוסם." אם אתם מרגישים לא בנוח עם הדבר הזה, אני אשנה.
כשרון- זה בא בהתאם לרמת האויבים. נכון שיש לך פלוס 5, אבל לאויבים שלך יש שריון יותר גבוה. והפלוס הוא להתקפה, לא לנזק.
גפיים כרותות- בסדר. גם אם הפה שלך תפור, לחש מוח יכול לעבוד. חוץ מזה, כשהגפיים שלך כרותות, אתה בקושי יכול להאנח בכאב. לא קרה לי, אבל עדיין. לגבי אנרגיה, היא עולה במנוחה.
בני אדם- צודק, זה אחד הדברים שלא שיניתי. אני אשנה לסל"ש הבא.
חץ פוגע בגרון- המנחה לא יתאר את זה ככה לאחת מהדמויות. הוא יגיד- חץ נורה מהחלון, ופוגע לך בכתף. תוריד 8 חיים.
גרגויל-
יסודות- אתה יכול לשלוט בהכל, לא רק ביסוד אחד. אתה אווטאר עם מגבלות כוח.
כשלון קריטי בברכה- 1 לא יהרוג שחקן, הוא יעלף אותו.
מצביא- אני אשנה את היכולות, אז זה לא קריטי.
לוחמים- אני אשנה את היכולות ליכולות פחות קסומות.
הסתערות- עד האויב הכי קרוב.
קוסמים- אם לא כתוב- זה קסם כוח, ואיפה שכתוב (קסם מוח) זה קסם מוח.
שיקוי כוח- למשל: להזיז אבן כבדה. בעקרון אתה כותב ככה- "אני מנסה לעקור את הדלת מציריה. שיקוי כוח יעזור לי?"
קוסם חפצקים- כשנגמרים לו המשאבים הוא צריך למצוא אותם. או לקנות אותם.
שילוב ממד- אתה בוחר ממד ויוצר נקודת עיגון שלו לממד החומרי או לממד שאתה נמצא בו. למשל: אתה בממד האש, ורוצה לכבות את האש, אתה יוצר שילוב לממד המים, והשילוב הזה יכבה את האש באזור מסוים.
גלגול קסם זה כמו גלגול התקפה עם חרב, רק עם קסם.
התגרות- יש מפלצות, שהכוח שלהן הוא לסכסך בין חברים. הכוח הזה, חסין להתגרות, גורם לך לא להיות מושפע ממנו.
מהירות- שים לב שאתה מתבסס על שיטה שלא קשורה לשום דבר כאן. אין "מהירות" באורלן. אתה זז כמה שבא לך.
אלפים- אתה מוסיף 1ק4 לנזק של הקסם.
אנרגיה- במנוחה
סבל נפשי- לוחם- 7 קוסם וכוהן- 10.
בני אנוש- אני אתקן את זה.
גמדים- זה תלוי במטרה. יש מקרים שהש"מ יגיד "לא", ויש מקרים שהוא יגיד "יקח לך 10 תורות" ויש מקרים שהוא יגיד "יקח לך תור אחד". זה תלוי במטרה.
יש עוד שאלות (או כאלה שלא עניתי עליהן)? וכן, אני יודע שלא כתבתי חיות, כתבתי את זה בהודעה שפרסמתי בה את הסל"ש הנוכחי.
 
לדעתי שורש הבעיה נעוץ בכך שאתה מדמיין את הלוחם בתור אחד מהלוחמים במשחקי המחשב (שיורה להבי כוח לכל חור זורק חרב-בומרנג-אפלה-בטעם-מסטיק ושאר שטויות), לוחם הוא אומן לחימה וטקטיקה שיצליח להפוך ליריב ראוי אפילו לאשף משליך כדורי אש.
באשר לשיטה, צר לי אבל אני פשוט לא רואה את הטעם בביקורת.
יצירת שיטה מהסוג הזה דורשת שליטה בסטטיסטיקה, מקוריות ןמחשבה מיחוץ לקופסה, אני לא חושב שאתה מחזיק במספיק נסיון בשביל לבנות שיטה בסדר גודל כזה, הייתי ממליץ לך להתחיל בקטן יותר.
מעבר לכך הייתי ממליץ לך להקשיב יותר לביקורת ולפעול על פיהם.
בכל מקרה בהצלחה בהמשך הדרך.
 
אז במקביל אני עובד על הסל"ש, ונתקלתי בבעיה- הרבה מהדברים שאני רוצה לכתוב תלויים בעולם.
מישהו רוצה לעזור לי ליצור את העולם בדיסקורד?
מה שבינתיים יש לי:
ההתחלה של השפה
רעיון כללי להסטוריה
מפה (יהיה צריך לפתח את הדברים האלו).

מה שאני צריך:
תרבויות
הסטוריה
לסיים את השפה
מישורים מקבילים (דבר שמאוד ישנה את השיטה, תגלו למה בהמשך.)
כל מיני דברים אחרים שאני לא חושב עליהם כרגע.

מתנדבים?
*אני לא לוקח אחריות על שום פציעות חמורות ומקרי מוות שאולי יקרו במהלך בניית העולם*
lonewolf 9936 בדיסקורד. אני אשלח לכם הזמנה בפרטי.

עריכה- מדובר בפרוייקט... מי שלא חושב שמתאים לו להתעסק בכל הדברים האלה, שלא יצטרף.
 
אוקיי, עכשיו אתה קצת מסתבך יותר מידי, כמה טיפים
אין שום צורך להמציא שפה- זה סיבוך מוגזם, ולא כל עולם צריך לכלול אלפית של טולקין. שפוט תגדיר שקיימות שפות כמו מדוברת, אלפית וגמדית- ואם אתה רוצה, תשווה אותם לשפות קיימות
היסטוריה- מהנסיון שלי (שהוא לא ממש גדול אז אתה לא חייב להקשיב לי), תבנה ציר זמן שכולל בכלליות רק את האירועים הגדולים והרלוונטיים ביותר- ומשם תאלתר במקום או תזרום עם סיפורי הרקע של ההרפתקנים שלך. אחרת סתם תתבאס להרפתקנים לא אכפת מההיסטוריה המפורטת של שושלת מלוכת האלפים
תרבויות- שוב, אל תבנה את לוח השנה של הגמדים שחוגג את כל החגים שלהם, אתה תעבוד סתם בשביל מידע שסביר להניח שלא יעניין את השחקנים שלך- תבנה לכל שבט כמה מוזריות (1-2 לעם "רגיל" ו-5 כמקסימום לשבטים מוזרים במיוחד). ואולי פעם בכמה זמן תציין שהתושבים במקום שאליו אתם הולכים חוגגים את "פסטיבל המים" לכבוד היום שבו פריי קם בעצמו כדי לעצור את שריפת היער הגדולה (והנה גם קיבלת אירוע היסטורי)
מישורים מקבילים- פשוט קח ממבוכים ודרקונים, הנושא שם מכוסה לחלוטין (ממליץ אישית על הספר למנחה של גרסה 3.5, יש שם תיאור של פסקה וחצי פלאף על הרעיון הכללי+ מקום מעניין במישור, של בערך 20 מישורים שונים)
 
שפה - יצירת שפה זה פרויקט בפני עצמו, ולמרות שהוא מהנה להפליא הוא לא רלוונטי לבניית עולם מערכה. אתה יכול להסתפק בהעתקה משפה קיימת. אם אתה מאוד רוצה, אני ממליץ בחום על:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL6xPxnYMQpqsooCDYtQQSiD2O3YO0b2nN
היסטוריה ותרבויות - כנ''ל, מהנה להפליא אבל מיותר עבור עולם מערכה, שהפוקוס בו הוא על המשחק ולא על בניית העולם.
 
עבר... מלא מלא מלא מלא מלא זמן. נזכרתי בעץ הזה, ובאתי לקרוא את מה שכתבתי. עשיתי כל כך הרבה טעויות, שרציתי לקבור את עצמי מרוב מבוכה, ולא רק בגלל ה... סל"שים, אם אפשר לקרוא להם ככה, המביכים כל כך.
אני רוצה להגיד שני דברים חשובים:
1. אני ממש ממש מתנצל שהייתם צריכים לקרוא את זה, ושהייתם צריכים לסבול אותי לפני שנה ו(כמעט) חצי. אני מתנצל על התגובות ה... לא ממש חכמות שלי ועל זה שסירבתי, או פשוט לא יכולתי להבין מה אתם באמת מתכוונים.
2. אורלן, אם אכפת לכם ואם לא, שונה מאוד ממה שהוא היה פעם, ואני שמח מאוד מהעבודה הזאת, כי... טוב, אני לא הייתי רוצה לשחק בעולם כזה. למען האמת, אחרי שנטשתי את העולם כמעט לגמרי (חוץ מהמשחק שהרצתי כאן) השתכנעתי לחזור לפתח אותו, והיום הוא לגמרי לגמרי שונה ממה שהוא היה. אז שוב סליחה, ו... זהו.

(מקווה שזה חוקי להקפיץ נושא מלפני שנה בצורה כזאת, אבל גם אם לא, היה לי חשוב להתנצל ולהגיד שאורלן שונה לגמרי.)
 
זה ספר החוקים לשחקן. או לפחות גרסה ראשונית שלו.
גזעים- הגזע ממש לא משנה. הוא לא נותן יכולות מיוחדות, אבל משפיע על גודל הנשק המקסימלי והמינימלי שאתה יכול לסחוב. למשל, ננס לא יסחוב גרזן אדיר, ואורק לא יסחוב סכין קטנה. מבחנה פיזית אי אפשר.
גזעים אפשריים:
אלפים- אלף יער, אלף רם, אלף מים, אלף אפל.
חצי אלפים- בן אדם בשילוב עם אלפים. מהאפשרויות שלמעלה.
בני אדם- עירוניים, ברברים, נוודים.
ננסים- ננסי אבן, ננסים.
גמדים- גמדי הרים, גמדי גבעות, גמדי מערות.
הערות כלליות לגבי כל ההתמחויות: כל שחקן צריך לבחור נשק מהרשימה הבאה: פגיון (1ק4) חרב קצרה (1ק6) אגופנים (2ק4) מטה עץ (1ק6).
כלי נגינה- לאוטה, לירה, נבל, ציתר יוקלילי.
התמחויות:
קוסם:
חיים: 7, שריון:11.
הרבה נזק, וקסם. יש 4 סוגי קסם:
הרס:
קוסם הרס מתחבר ליצר ההרס שבתוכו ונותן לו פרצה. בכל מקום שהם עוברים, תהיו בטוחים שמשהו נהרס.
קסמים:
20 אבני רונות הרס- נזק 2ק6 אזורי.
מטח הרס- נזק 3ק6 אזורי
חור שחור- משיכה, 3ק8 התנגדות. (דומה מבחינת השיטה ללחש sleep מהד'5)
דמיון:
קרה לכם פעם שדמיינתם משהו? הקסם גורם לזה לקרות. אתם לא מוגבלים בכלום, השמיים הם הגבול.
קסמים:
דמיון- כל העלאת רמה היכולות הזאת משתפרת, ואתם יכולים לשחרר יותר כוח.
יסודות
קוסם יסודות מתחבר לעולם סביבו. הוא מרגיש אותו בכל חושיו ויכול להשפיע עליו. בנוסף, בוחר יסוד שהוא לא צריך להטיל קובייה בשביל לשלוט בו.
קסמים:
יסודות- אש, אדמה, קרח, אוויר, חשמל- 1ק6 למטרה אחת, 2ק6 לאזורי.
חפצי קסם:
מכין חפצ"קים הוא קוסם יותר מורכב. הוא יכול ליצור שיקויים, פצצות ועוד.
יכולות:
פסלוני כוח- פסלים קטנים בצורת חיות (תבחרו אתם איזה חיות) שזורקים אותם, והם הופכים לחיות בגודל מלא, ותוקפים לבחירתכם.
תליון כוח- נותן יתרון לקובייה (מגלגל פעמיים ובוחר את הטובה) 5 פעמים ביום.
שיקויים- יכול להרכיב שלושה שיקויים ביום מהשיקויים הבאים: שיקוי שינוי צורה, ריפוי, טלקינזיס, כבילה ושיקוי מתפוצץ. יש לכם מרכיבים לשלושה שיקויים מכל סוג. כשיגמרו, תצטרכו לקנות עוד.
כהן
חיים: 7 שריון:11
דבר ראשון, יש המון אלים. אי אפשר להכין טבלה, אבל הנה האלים והיכולות:
פריי: אל הטבע: ריפוי (2ק3+8), קריאה לעזרה (1ק10 משתנה להחלטת השה"ם)
ת'ור: אל המלחמה: לחימה (+2), קרן קרב (1ק10 משתנה להלחטת השה"ם. זה בעצם עושה פעולה כלשהי שעוזרת לכהן.)
מנרוד: אב האלים: איום, שכנוע.
אודין: אל החוכמה: ניתוח מצב, איסוף מידע, נקודת חולשה (שואל את השה"ם ושה"ם עונה לו.)
סיטוניוס: אלת הממדים: שיגור (טלפורטציה), פורטל.
יאנג: אל הפשע: כייסות, לחימה בשתי ידיים (+2)
אומבר: אל הקסם והעוצמה: קסם דמיון חלש, קסם יסודות חלש.
ביאורן: אל הטבע והחיות: הסוואה, קריאה לעזרה (1ק10 משתנה להחלטת השה"ם).
זארן: אלת המחשבה והזכרון: קסם אשליה, מחיקת זכרון חלש.
סבן: אל הזמן: עצירת זמן (ל-1ק10 שניות), הרצה לאחור (1ק8 שניות), חזיונות לעתיד הקרוב.
גום: אל המוות, החיים והאמונה: הנפשה (בחפץ דומם קטן), תפילה (יתרון לקובייה, הפעלה לפני הפעולה).
לוחם
חיים:10, שריון:14
בדרך כלל הייתי מסכם לוחם ב-נשק ולהרביץ. כאן זה לא נכון.
לוחם בוחר נשק שהוא מתמחה בו, ועליו הוא מקבל פלוסים. הטבלה בניוה מ 3טורים ו8 עמודות. כל פעם שהשה"ם אומר לכם, תסמנו עוד וי. ככה ש ב4 ויים, תקבלו תוסף 2 לנשק הזה, ב 7 תקבלו תוסף 3, ב10 תקבלו תוסף 4 וכו' עד דרגה 24 (תוסף 8).
ונעבור לנשקים:
רשימה 1- נשקים קטנים: חרב קצרה (1ק6), קשת קצרה (1ק6), 2 סכינים (2ק4), פגיון (1ק4), מוט עץ (1ק6).
רשימה 2- נשקים בינוניים: חרב בינונית (1ק8) יכולות: שיסוע (3 אנשים, 3/יום), קשת ארוכה (1ק8) יכולות: ירי מהיר (3 חיצים 3/יום), גרזן קרב (1ק10)יכולות: הסתערות (+3 להתקפה ולנזק) 3/יום, נבל (4ק10 אזורי) יכולות: פיצוח נשק, 3/יום
רשימה 3- נשקים גדולים: פטיש מלחמה אדיר (1ק12) יכולות: מכה משולשת (1,2,3 אנשים, 1ק12 בכל מכה, 3/יום), חנית ארוכה (1ק10) יכולות: המצביא (מכנס את כולם סביבו ויוצר חומת מגינים מסביב, נותן 3 תורות חופשיים 3/יום), כוכב שחר (1ק12) יכולות: סיבוב נשק (נזק משסף, הורג בפגיעה, דרגת קושי 15 3/יום)
אשמח לשמוע הערות.
כמה בעיות שיש לי עם זה:
1: אני לא רואה בעיה עם אורק מתנקש שסוחב סכינים, לדעתי תן סוג אימון שייתן לדמות קטנה עם כוח גבוה להחזיק בכלי נשק כבדים. (חבל שאין כזו מיומנות\feat במו"ד)
2: קסם דמיון נשמע לי שבור מדי.
3: לדעתי היכולות של הלוחמים חלשות מדי. אני אישית אוהב את המנוחות הקצרות שיש במו"ד, לדעתי ללוחם צריכה להיות "בריכה" של נקודות שמהן הוא משתמש במהלכים שלו, כך שבכל קרב אני אוכל לבחור אם לשסף, לדחוף או להטעות, במקום להיות כבול לשלוש פעמים ביום. חלק מהנקודות צריכות לחזור אחרי כל קרב\אחרי מנוחה קצרה, ככל שאתה עולה ברמות יותר קל לך לבצע את המהלכים האלו לכן הם עולים לך פחות נקודות (עד שהמהלכים הבסיסיים שלך יעלו 0 נקודות).
4: התמקצעות בנשקים זה נחמד, אבל מה עם לוחם טקטי שמנהיג את החבורה שלו? לוחם שמתמחה בהטעיות ולחימה מלוכלכת? לוחם שמתמחה בשימוש בשריון כבד, לוחם מתגנב ומקצועי, אולי מישהו עם כוח רצון ממש חזק שפשוט מסרב למות? או מישהו עם זעם ברברי? זה חסר לטעמי.
5: הכוחות של האלים זה... נחמד. חוץ מאל הזמן. סיבוב שלם זה 10 שניות, לדעתי זה צריך להיות עצירת זמן לרגע (נותן לך להתחמק מהתקפה\גלגול הצלה של זריזות), או עצירת זמן לסיבוב שלם (10 שניות, אתה פשוט מסוגל לפעול ולזוז מבלי שאחרים משפיעים, אתה לא יכול להטיל לחשים בזמן הזה). חזיונות לעתיד הקרוב יכול להיות פשוט true strike אבל שימושי בתור פעולת בונוס\משהו שלא מכלה לך את כל התור, או משהו שנותן לך הבנה איך אנשים יגיבו למשהו שתאמר\תעשה (כמו הלחש augury של הכוהנים)... היכולות מגניבות על הנייר אבל ממש שבורות לטעמי.
6: יש פה עוד דברים חוץ מלחימה? מה עוד קוסמים מסוגלים לעשות שהוא לא להרוג דברים עם הלחשים שלהם? איך דברים שדורשים מיומנות של הדמות (אקרובטיקה, התגנבות) מנוהלים?
 
חזרה
Top