• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ספיידר-מן החדש, שווה?

אז הסרט הגיע לאקרנים, אבל נראה שאחרי כל המהומה של סוף המשחק, הוא פשוט נעלם. אף אחד לא מדבר עליו בסביבה שלי ואף אחד לא שוקל ללכת לראות אותו בקולנוע... אז האם הוא שווה משהו?
מה בכלל העלילה מבחינת המטא? זה אחרי סוף המשחק?
 
לפי הטריילרים (ואני אשאיר את זה ללא ספוילרים בכלל למקרה שמישהו רוצה ללכת לסרט "נקי" לגמרי) הסרט מתרחש אחרי סוף המשחק ובין השאר עוסק בהתמודדות של פיטר עם מה שקרה שם והתפקיד שהוא צריך/מיועד למלא בעולם החדש הזה, שצריך נוקמים חדשים.
אה, והסרט מתרחש בטיול שנתי כי חלאס עם סרטי ספידרמן שמתרחשים בניו יורק
 
אני ראיתי אותו אתמול, ונהנתי מאוד.
אמנם פחות טוב מהשיבה הביתה, אבל עדיין מהנה.
הסרט מצחיק, קליל, את הטוויסט ניחשתי מהשנייה הראשונה.
הוא מתרחש אחרי סוף המשחק, ועונה על הרבה שאלות בעקבות הנקישה של ת'אנוס והסוף של אנדגיים.
במרכז העלילה יש את הרומן בין MJ לפיטר פארקר, וגם כל מיני שאלות כמו איך לשלב בין החיים של גיבור על והחיים הרגילים, האם אפשר לפרוש מהתפקיד ולהיות רגיל, מה צריך להקריב, מה זה אומר להיות גיבור.

בכל מקרה הבעיה העיקרית היא שאין למארוול איך לעשות כל סרט חדש מדהים כמו סוף המשחק. הם צריכים עכשיו להמשיך. הבעיה היא שאחרי כל ההייפ של סוף המשחק ומלחמת האינסוף, הציפיות הגיעו לרמה בלתי אפשרית.
זאת לדעתי הסיבה שאין הרבה דיבורים עליו.
ראיתי, נהנתי. לא סרט חובה אבל אני ממליץ.

(אבל אני לא ממש יודע לבקר סרטים... רוב הסרטים אני הולך ונהנה, לא מתעסק בכל מיני איכויות דמויות עלילה וכו').
 
סרט מעולה!
חשוב לדעת מראש שהרבה ממנו הוא בעצם קומדיה רומנטית (בערך חצי) ולבוא עם ציפיות בהתאם. זנדאיה מעולה בתפקיד אמ.ג'יי והרומנטיקה ממש חמודה. האקשן מהטובים שהיו למארוול עד כה.
בנוסף, מי שראה את הטריילרים יודע שיש מפלצת-מים בסרט. עשיתי בחוכמה והלכתי לסרט באולם 4DS (חוץ מהכיסאות הזזים יש שם גם שפריצים של מים) ופשוט הרגשתי לגמרי בתוך הסצינה. היה מדהים.
 
Aviad Sar-shalom אמר/ה:
4DS (חוץ מהכיסאות הזזים יש שם גם שפריצים של מים) ופשוט הרגשתי לגמרי בתוך הסצינה. היה מדהים
אני חייב להודות שאין דבר שאני שונא יותר מ4DS, הלכתי לראות את אקוומן וזה הרס לי חלק גדול מהחוויה
 
SandChicken אמר/ה:
אפשר לראות את הסרט גם אם טרם ראיתי את סוף המשחק או שיש יותר מדי התייחסויות אליו?
אני ראיתי רק את הטריילרים, אבל אל תלך לראות את הסרט הזה אם לא ראית אנד גיים. יש שם ספוילר רציני.
 
ראש מחלקת הקולנוע של מארוול הגדיר את הסרט כאפילוג של סאגת האינסוף. התחושה שעברה לי לאורך הסרט היא שהתוכנית של מארוול לספיידרמן היא להפוך אותו באיטיות למנהיג הנוקמים. הנבל של הסרט הוא פשרה מעניינת - לתת לפיטר פארקר נבל אפי כרגע יהיה בכמה רמות מעל הליגה שלו אבל גם הנבל שם מצטייר עדיין כשלב אחד מעליו וכמובן פיטר מעכשיו יהיה פחות נותן אמון מקודם - אולי אפילו יזכה לכבוד ליצור נבל על משל עצמו כמו טוני סטארק.

הסרט היה מהנה ומעניין בדרכו. אהבתי את הבחירה שלהם לנבל. נדיר להיתקל בנבל שלוקה בסינדרום מינכהאוזן בסרטים מהסוג הזה - הכוונה לנבל שיוצר את הבעיה רק כדי להצטייר כגיבור שפתר אותה בסוף.
לא כל כך אהבתי את אמ.ג'יי. טרם החלטתי אם היא אמורה להיות אהבת חייו של פיטר פארקר או ההכנה שלו לקראת אהבת חייו. בכל מקרה, אני חושב שאהבתי יותר את נד ובטי כזוג על פניה - בדמות יש משהו קר מאד בדרך המשחק. השחקנית יכולה להכניס קצת יותר חמימות לדמות.
 
רק מעיר שיש ספוילר בהודעה שלך, אז אתה יכול בבקשה לערוך את ההודעה ולשים את הספוילר תחת הקטוריה "ספוילר"? כי עכשיו זה ממש הרס לי את הסרט. ברצינות. לא אומר את זה סתם כי זה זרם בכתיבה. זה אשכרה הרס לי את הסרט. לדעת מי הנבל הורס לך את הסרט.
 
בדיוק חזרתי ממנו, סרט חביב מאוד. בהחלט מהסרטים הטובים בMCU. אבל הסרטים האחרונים שלהם גרמו לי קצת לשנות את נקודת המבט שלי על הסאגה, כרגע הMCU מרגיש לי הרבה יותר כמו סדרת טלוויזיה מאשר סדרת סרטים, וספיידי החדש מרגיש כמו עונה 4 פרק 19 נחמד וזורם, ככה שיותר קשה לי לשפוט אותו כסרט בפני עצמו.
 
חזרתי, והוא בהחלט שווה. הסרט משמש כאפילוג לסאגת האינסוף (שלושת הphases הראשונים של הMCU) ומתעסק בעיקר בשאלה של "מה הלאה?". והוא היה מדהים.
למרות שהיה קל מאוד לזהות את הנבל ואת הטוויסט (במיוחד אם אתה מכיר את הקומיקס כמוני), היה מהנה. סוני/מארוול הצליחו לבצע אדפטציה נהדרת לקומיקס, תוך כדי שהם הכניסו קישורים לעבר של היקום הקולנועי. הקרבות הרגישו נכון, כמו בקומיקס. ספיידרמן התנהג כמו ספיידרמן שאנחנו מכירים- ונראה שהם אפילו לקחו כמה הערות מהטרילוגיה של ראימי עם האיפור ועם עוד כמה דברים.

זאנדאיה עשתה עבודה נהדרת בתור הדמות שלה, ואני ממש מחבב אותה- הרומנטיקה בינה לבין פיטר הרגישה אמיתית והיא הייתה דמות הרבה יותר עגולה משהיא הייתה בסרט הקודם. הבעיה שלי היא ש... היא עדיין לא MJ. זה לא היה דבר רע- אלמלא סוני החליטו לקרוא לה MJ כדי להגיד "תראו! זה ספיידרמן! יש לנו את פיטר פארקר ואת MJ!" למרות שהם לוקחים הרבההה מאוד דברים מהקומיקסים של מיילס מוראלס בכלל (כולל את נד, שאמורים לקרוא לו בכלל גאנקה, למרות שבסרט הזה הוא באמת התנהג יותר כמו נד לידס ה"אמיתי"). באמת מרגיש לי לפעמים שהסיבה היחידה שלא קיבלנו אדפטצית לייב אקשן למיילס מוראלס זה כי סוני/מארוול פחדו ללכת על ספיידרמן שחור, ואני חושב שזה פשוט עצוב.

עדיין, נראה שבסרט הזה הם באמת התחברו יותר למקורות של פיטר, ואהבתי את זה מאוד. שיפור משמעותי מהסרט הקודם.

מה לא אהבתי בסרט? ובכן, ספוילרים מכאן:
בעיקר ההחלטה לחשוף את ספיידרמן בפני כולם כקליפהאנגר מעצבן. זה עצבן אותי מספיק כשזה קרה בhomecoming עם דודה מיי, אבל זה עוד עבד בסדר והפך את מיי למעניינת יותר.
אני לא יודע איך הם מתכוונים לגרום לזה לעבוד עכשיו, זכור לי שהייתה עלילה על זה בקומיקס, בשם spiderman- unmasked או משהו? נראה.
וזה.. למרבה ההפתעה, עיקר הבעיות שלי בסרט. מפתיע. כמעט כלום בעיות.
 
זה היה סרט סביר. הרבה פחות טוב מקודמו, צפוי, ובעיקר מוזר.
כל מיני דמויות לא קשורות מסרטים לא קשורים, למשל הדוקטור שעוזר למיסטיריו בהדמיה. אגב, לדעתי הוא יהיה דוקטור אוקטופוס. תאוריה.
מסכים בנוגע לזאנדיה.
מה שכן, הרבה יותר טוב מאמייזינג ספיידר מן. יש יותר דילמות פיטר פארקריות, כלומר- 'לגלות או לא?' וכן הלאה.
סצנת אחרי הכתוביות הייתה לא ברורה ומוזרה באופן מפחיד ממש. נראה שמארול לא ידעו איך לסבך את העלילה עוד יותר. אז הם הפכו את ניק פיורי לסקרול, וזה היה כאילו הם אמרו: אין יור פייס! עכשיו תתמודדו.
 
הלדין, חלק מההודעה שלך מרמז לספוילר לאנדגיים. אשמח אם בשם כל מי שלא ראה (לא אני דרך אגב אבל בכל זאת בטח יש כאלה) תשים את זה בספוילר.

ספיידרמן מבחינתי בשני הסרטים שימש גם בתור מה קורה עכשיו אחרי מה שקרה בקנה מידה עולמי לפני שתי דקות.
אז מי שלא ראה אנדגיים ובכלל אינפיניטי וור, אל תחשבו אפילו לראות את זה.

בנוסף אפילו שצפיתי את הקטע עם מיסטריו, זה ממש מגניב לדעתי איך שהמירו אותו לימים שלנו.
בעיקרון חלק מהקטע של הסרט זה האם פיטר יהיה טוני סטארק החדש, ובהתחשב בזה שטוני התחיל בלהגיד שהוא איירון מן, אז הקטע בסוף שמגלים לכל העולם שפיטר הוא ספיידרמן מתאים מאוד. לדעתי. אבל די מעצבן.
לא ראיתי את קפטן מארוול, וגם יצאתי מהקולנוע לפני הטוויסט של הסקרולס, אבל זה נשמע יחסית מעפן לדעתי. כלומר, מתי זה התחיל? אם כל הקטע הזה היה לפני איירון מן הראשון, אז מבחינתנו הנינק פיורי שאנחנו מכירים הוא פשוט הסקרול. ואם אחרי זה.. שוב, מתי? למה? האם שתלו רמזים לזה?
ואם זאת סתם קריצה אז זה די מיותר לדעתי.
 
ariel127711 אמר/ה:
גם אם לא שווה כדי שמארוול לא תאבד את הזיכיון של ספיידרמן צריך לצפות בו...
אתה מתבלבל :)
מארוול היא זו שמחלקת את הזיכיונות על הדמויות שלה (היא חילקה אותן בשנות השמונים בתקופה שהייתה במשבר כלכלי חמור). האולפנים שקיבלו את הזיכיונות היו מחויבים להפיק סרטי קולנוע כל מספר מסוים של שנים אחרת הזיכיון יחזור אל מארוול.
בין הדמויות שהועברו לאולפנים שונים: הענק הירוק וקפטן אמריקה (שהזיכיון של שניהם הוחזר לאחר שחלפו עשר שנים בלי סרט), ארבעת המופלאים (שבמקרה אחד הופק להם סרט אבל לא הופץ לקולנוע, כי החוזה מחייב הפקה של סרט אבל לא הוצאה שלו להקרנה בציבור - הסרט הודלף בהמשך על ידי אנשי הפקה שהסתירו מהם את העובדה שהם עובדים על סרט שלא אמור בכלל לצאת לעולם), האקס-מן, וספיידרמן.

ספיירדמן עדיין בזיכיון של סוני, כלומר הסרטים של ספיידרמן הם בעצם לא סרטי מארוול, והסיבה שספיידרמן נמצא ביקום המשותף היא חוזה נפרד על הפקת סרטים בשיתוף פעולה - אבל השליטה בדמות עדיין של סוני.
זו הסיבה שאם תצפה שוב ב-Homecoming ו-Far From Home תשים לב שבניגוד לכל הסרטים האחרים של ה-MCU, חוץ מהלוגו של מארוול מופיע גם הלוגו של קולמביה (של אישה המזכירה את פסל החירות).
זו גם הסיבה שאולפני סוני יכולים להוציא סרטים של דמויות מהקומיקס של ספיידרמן, אבל שלא קשורים ל-MCU (לדוגמה Venom או Into the Spider-verse).
 
חזרה
Top