• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הטבעת האחת הכריכה של הטבעת האחת שר הטבעות נחשפת

קיוביקל שבע חשפו את הכריכה המהממת לדעתי של הטבעת האחת שר הטבעות, שאני גם שמח לראות שהיא בעיצוב שונה מזו של המהדורה הראשונה. ג׳ון הודג׳סון עשה עיצוב נהדר למהדורה הראשונה, אבל הוא כבר לא עובד יותר בחברה, כך שזה מתאים שיהיה קו עיצובי חדש.
מה שכן, למה לגמדה אין זקן, זה מפתיע 🤔
https://www.cubicle7games.com/the-one-ring-the-lord-of-the-rings-cover-reveal/
34BD4E35-006B-47A2-8D03-E8155F99D00C.jpeg
 
העריכה האחרונה התבצעה על-ידי משגיח:
העיצוב באמת נראה פחות כמו זה של המהדורה הראשונה שהייתה לו מסגרת "עץ" אופיינית, ויותר כמו עיצוב הכריכות של "הרפתקאות בארץ התיכונה", שהיא ההמרה של התוכן עבור מו"ד 5, ובהן היה איור כריכה מלא.

בחירת הדמויות די מעניינת לדעתי.
בחזית הכריכה נמצאים הוביט (כמובן), גנדלף (שהוא דומה מספיק לעיצוב האייקוני של John Howe אבל בבירור לא משוחק על ידי איאן מק'קלן), גמדה ואישה בלונדינית שחונקת אורק - ואתייחס עוד מעט אל שתי האחרונות בהרחבה.
שימו לב שבמהדורה הראשונה לא היו הכלים לשחק את גנדלף, ואהיה מופתע מאוד אם זה ישתנה - אז הוא נמצא על הכריכה רק בשביל החזות האייקונית שלו.

ברקע יש אלף (ככל הנראה מיעראופל) ושני בני אדם. הבחירה בחנית ובקסדה עם זנב סוס מרמזת לדעתי על לוחם מרוהאן, שלא הופיעו בספר הבסיס של המהדורה הראשונה. הבחור עם המגן הוא לדעתי מהעיר דייל.

לגבי הגמדה -
לקיוביקל 7 יש אג'נדה די ברורה להציג כמות בערך שווה של נשים ושל גברים בספרי המשחק שלהם, ולכן כל ליין הספרים של "הטבעת האחת" ושל "הרפתקאות בארץ התיכונה" הציגו גם איורים וגם מידע על דב"שים, בכמות דומה לנשים ולגברים. אבל גמדים היו יוצאי דופן. היו הוביטיות, היו אלפיות, היו בנות אדם מרוהאן, מדונלנד, מעיר האגם ואפילו מבנות-ביאורן, אבל גמדים היו בעיקר גברים, ואני חושב שהסיבה לכך היא שהם לא היו בטוחים כיצד להציג גמדות בצורה שתהלום את הדרך שבה טולקין עצמו תפס אותן.
למי שלא מכיר - אצל טולקין ידוע לנו הקוראים השם של גמדה אחת בלבד לכל אורך ההיסטוריה של הארץ התיכונה (הגמדה דיס, שהיא אחותו של תורין ואמא של קילי ופילי), והגמדים לועגים מאוד לאגדה של בני האדם לפיה אין בכלל גמדות, והגמדים כולם גברים ונולדים מתוך האדמה. טולקין מסביר ב"הערת המתרגם" שלו שמסיבות שאינן ברורות, נולדים יותר גמדים מאשר גמדות, וכן שכאשר גמדות יוצאות מהממלכות התת-קרקעיות של הגמדים הן "דומות לגברים בלבוש ובהתנהגות, עד שבני האדם שוגים לחשוב שהן גמדים". מכאן התחיל ויכוח על השאלה האם לגמדות יש או אין זקן, בדומה לויכוח אחר האם לבאלרוג יש או אין כנפיים.
האיור הראשון של גמדה הופיע בספר ההרחבה על גמדים ועל דרקונים - Erebor: The Lonely Mountain, אבל היא עטתה שריון מלא וקסדה כבדה עם מסיכה, כך שלמרות שאפשר היה לזהות בקושי תווי חזה נשי, לא היה ברור אם יש לה זקן.
נראה לי שהאיור הזה הולך עם הכיוון לפיו לגמדות אין זקן, אבל הן מוצקות, שריריות, ועם קסדה מתאימה אפשר לחשוב בטעות שמדובר בגמד גבר.

לגבי בת האנוש שחונקת אורק -
צבעי הפנים שלה מתאימים לצבעי הפנים שהיו לאנשי דונלנד במהדורה הראשונה, אבל שיער בלונדיני אצל אנשי דונלנד זה לא אופייני בכלל. כנראה שמדובר באשת-יערות או בבת-ביאורן. כל שלוש האפשרויות הן תרבויות שמשתמשות בגרזנים יותר מאשר בחרבות.
 
תאריך היציאה המשוער הוא נובמבר או דצמבר הקרובים.

הם כתבו שההבדלים בין המהדורות מינוריים ביותר ותתאפשר תאימות לאחור לספרי המהדורה הקודמת עם עבודה קלה. אני מעריך שזה יהיה בעיקר איחוד של התוכן החדש מספר העזר לשחקן אל חוקי הבסיס, ותיקונים קטנים בהתאם לביקורת משחקנים.

התוספת "שר הטבעות" ככותרת משנה היא באמת מעניינת - מבחינת ספרי ההרחבה, הם פרסמו כבר שספרי ההרפתקאות יתמקדו בשנים קרובות יותר לאלו של מלחמת הטבעת וכנראה שהמערכה הראשונה שתצא תהיה על ההתיישבות המחודשת של הגמדים במוריה. אני לא בטוח האם יש כוונה לעשות את השיטה פחות fairy-tale כמו ההוביט ויותר epic fantasy כמו שר הטבעות, אבל מקווה מאוד שאין כזו כוונה.
מה שבטוח - כותרת המשנה תמשוך בוודאי עוד מתעניינים ורוכשים פוטנציאליים.
 
אני חושב שהמהלך של לשים את השם שר הטבעות על הכריכה הוא חכם. הטבעת האחת זה שם מגניב למשחק תפקידים, אבל לא אומר כלום למי שלא מכיר.
[mention]Darki[/mention] , זו סקירה למהדורה הראשונה: https://www.pundak.co.il/role-playing-games/reviews/499-the-one-ring
 
פורסם האיור המלא, כולל הכריכה האחורית: https://www.facebook.com/Cubicle7En...837227551716/2204506959618058/?type=3&theater

הפעם מפורסם גם מידע קצר על הדמויות האייקוניות של ספר השיטה. הבחור עם המגן הוא בן אנוש ממינאס טירית, ולא מעיר האגם, והאישה הבלונדינית היא בת-ביאורן. הנוכחות של לוחם ממינאס טירית בספר הבסיס מעידה לדעתי על שינוי מסוים בפורום של השיטה להרפתקאות שיש בהן פחות חיפוש אוצרות וחקירת תעלומות כמו "ההוביט" ויותר מכות ישירות נגד כוחות האופל כמו ב"שר הטבעות".

בנוסף פורסם שהאיור מבוסס על האירועים בהרפתקה "בואו של בולדוג", שתפורסם כמשחק היכרות בחינם עם השיטה. "בולדוג" (Boldog) הוא שמו הפרטי של אורק-על מהסילמריליון, שהיה מסוגל להילחם בעצמו נגד אלפים רציניים. ייתכן שיהיה סוג של מנהיג אורקים חדש שנקרא על שם בולדוג, אבל מאחר וגם גנדלף נמצא בתמונה (ובהרפתקה) אני מנחש שבולדוג החדש הזה יהיה אותו בולדוג ששרד את מותו המשוער בעידן הראשון וחי עד לעידן השלישי. ייתכן שהוא לא "סתם" אורק חזק ומיומן במיוחד, אלא ממש אלף שהפך לאורק, דור ראשון, או בעצם סוג של רוח שלובשת צורה של אורק, בדומה לזאבי האדם שלובשים צורת זאב.
 
מעניין וסימן חיובי לדעתי שהם מוצאים דמויות מעניינות מהקאנון, אך לא כאלו שכיכבו בספרים בתפקיד מרכזי. נכון שהם לכאורה עשו את זה גם עם הנקרומנסר, אבל הוא לא ממש רלוונטי כנבל מול דמויות שחקן, אלא יותר כרקע כללי.
בנוגע לשינוי המיקוד, אני לא בטוח שזו באמת רוח הדברים, בייחוד שזה יקרב את השיטה יותר לסגנון של הרפתקאות בארץ התיכונה, ואני חושב שהם רוצים לבדל בין שתי השיטות.

בכל מקרה, באתר שלהם גם יש חשיפה של איורי פנים חדשים: https://www.cubicle7games.com/the-one-ring-full-cover-reveal/
 
עד עכשיו, הנבל היחיד שהוא דמות קאנונית מהספרים היו הנאזגול. מאחר שהם לא יכולים למות, הם הופיעו כמושכים בחוטים של חלק מקווי העלילה באסופות ההרפתקאות "החשכת יעראופל" ו"חורבות הצפון" - אבל לא כנבל העיקרי שצריך לנצח בסוף.

דווקא מבחינת כתיבת נבלים מקוריים - אני חושב שרוב הנבלים המקוריים של "הטבעת האחת" עשו עבודה טובה. יש גם אלמנט די יפה, שבדרך כלל יש כמה דמויות אנטגוניסטיות שההרפתקנים כנראה יבחרו מי מהן היא הרע במיעוטו וייעזרו בה נגד האחרים. זה קטע שחזר גם ב"סיפורים מארץ הפרא", גם ב"חורבות הצפון" וגם ב"החשכת יעראופל".
 
עיצוב מטורף.
אולי הגמדה החליטה להתגלח באותו בוקר :)
חוץ מזה - סחתיין על הדיוק בפרטים של ההוביט, שמחזיק את הפגיון כנשק דו-ידני.
הניצב עצמו נוצר עבו שני ידיים, או שככה עשו את זה בכוונה.
חוץ מיזה מי קרא את שר הטבעות? אסור לפספס...
 
הנושא הזה הוא מלפני יותר משנה ובינתיים מה שמדברים עליו כאן נהיה לא רלוונטי כי חברה אחרת קנתה את המשחק והוא הולך להיראות שונה מאוד ממה שמוצג כאן. דיון על המהדורה שיוצאת בסוף יש כאן.
 
היי The lord of the ring The lord of the ring , אין מה להתנצל. בוא\י לדיון על העיצוב הנוכחי של המשחק (שהפעם בתקווה ייצא באמת לאור ולא יעבור פתאום לחברה אחרת...)

אנחנו מדברים עליו כאן:

וגם כאן:
 
חזרה
Top