• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - יריבים לפי כל השריונות

אם כבר, מי שמאבטח את הנשיא זה השירות החשאי ולא הFBI, שבכלל הוקם במקור כגוף של משרד האוצר כדי להלחם בזיוף כסף.
אבל קהילת המודיעין האמריקאית זה בכלל ברדק אחד גדול עם המון סוכנויות מוזרות - כולל יחידה של ספרניות בספריית הקונגרס שהיו עוברות על פרסומים גלויים כדי לייצר מטרות לתקיפה גרעינית בברית המועצות.
 
כן, זה בהחלט היה הכיוון ומקור ההשראה. קצת אנאכרוניסטי אולי, אבל אין בנתונים שום דבר שמחייב שהם יראו ככה.
מכנית, רציתי לבנות אותם כאתגר ומטרד רציני לדמויות שמנסות להתנקש בלורד/עשיר כלשהו.
 
ג'אלות (جالوت)

ג'אלות הוא ענקמון שהרחיק נדוד ועשה לעצמו שם כגיבור-מלחמה ושכיר חרב. הוא שחצן, גס רוח ואכזרי ונהנה מאוד להטיל אימה על חלשים ממנו ולנצח בקרבות. ג'אלות אוהב להזמין גיבורים לדו-קרב, להביס אותם ולהשפיל אותם ובמיוחד הוא נהנה להתעמר בפלדינים ובכוהנים לאלים טובים, אותם הוא מבזה בשם אלילו השטני דגון.

ג'אלות הוא אכן מחזה מבהיל בשדה הקרב. גובהו קצת יותר משלושה מטרים, לראשו קסדה מבריקה בצבע נחושת המעוטרת בנוצות יען שחורות, גופו העצום והשרירי מכוסה בשריון קשקשי פלדה המצופים בנחושת וזהב כאשר על כל קשקש חרותה ביד-אומן דמותו של דגון, בידו האחת מגן שגם אותו מעטר צלמו המתועב של דגון ובשניה חנית ענקית, כשלמתניו חגורה חרב גדולה שהניצב והנדן שלה מקושטים באבני חן.

אם כל זה לא מספיק, ג'אלות רוכב לשדה הקרב על חרבודארב (حرب وضرب), פיל מלחמה מבעית, שאולף לקטול ולרמוס. חרבודארב גדול מפילי הבר ורגזן מהם ויש הטוענים כי הוא למעשה בן כלאיים של פיל וממותה, שריד אחרון למין של פילי ענק קדומים או צאצאה של פילה שאותה עיבר האל דגון בכבודו ובעצמו. עורו אפור-כהה עד שהוא נראה כמעט שחור, גופו מוגן בשריון קשקשים תואם לזה של ג'אלות ועל חטיו מורכבים להבים דמויי חרבות-ענק בהם הוא משסף את יריביו ביעילות רבה. בנוסף לכל אלו, ג'אלות גם אילף את חרבודארב לאחוז בחדקו אלה כבדה ולהלחם באמצעותה. חרבודארב מאומן היטב להילחם בצוותא יחד עם ג'אלות וחכם מספיק כדי לתקוף יריבים גם בלי שג'אלות ינחה אותו בכך.

ג'אלות וחרבודארב ניצחו כבר בלמעלה ממאה קרבות. האם הקרב מול הדמויות שלכם יהיה הקרב האחרון של הצמד הנורא?

ג'אלות
ענק גדול, תוהו מרושע
דרג"ש: 19 (שריון קשקשים 1+, מגן 2+)
נק"פ: 95 (10ק10 + 40)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 20 (5+), זריזות 11 (0+), כושר 18 (4+), תבונה 11 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 15 (2+)
טיפול בחיות 3+, איום 8+ (ערך מיומנות כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 5 (1800 נק"נ)

מהלך אימים: ג'אלות מאיים כל כך, עד שעל כל מי שרואה אותו להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 13 או להיות מושפע מפחד. אם ג'אלות רוכב על חרבודארב, גלגול הצלה זה מתבצע עם חיסרון.
חילול הקודש: כפעולת בונוס, ג'אלות מקלל את אלוהיו של יריבו. עלבון זה מכעיס את מרבית הדמויות ללא השפעות מיוחדות, מלבד דמויות של אנשי דת כגון פלדין או כוהן. על דמות כזו להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 13 או לנוע במלוא קצב התנועה שלה לעבר ג'אלות כדי להלחם בו.
הכלב אנוכי שאתה בא אלי במקלות?: ג'אלות מזלזל מאוד ביריבים שאינם חמושים בנשק כבד. אם הוא נלחם נגד יריב שאינו לובש שריון וחמוש בנשק המוגדר בספר הכללים כ"כלי נשק פשוטים" הוא עומד וצוחק על היריב בזלזול ובכך מאפשר לו לתקוף כאילו הוא הפתיע את הענקמון.
נשק ושריון קסומים: השריון, המגן, החרב והחנית של ג'אלות הם קסומים (מחושב בנתונים)

פעולות:
ריבוי התקפות: ג'אלות תוקף פעמיים בתורו בקפא"פ, או פעם אחת לטווח בהשלכת חנית. חרבו וחניתו של ג'אלות הן כלי נשק קסומים 1+ ובנוסף חניתו של ג'אלות היא נשק בעל התכונה "אכזרי" הגורמת לנזק של 7 נק"פ נזק דוקר נוסף בפגיעה חמורה.
חנית: התקפת קפא"פ או לטווח 6/18 מ' 9+ לפגיעה, נזק 13 (2ק6 + 6) דוקר או 15 (2ק8 + 6) דוקר בשתי ידיים
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, נזק 15 (2ק8 + 6) חותך או 17 (2ק10 + 6) חותך בשתי ידיים.


חרבודארב
חיה עצומה, לא ברור אם ללא נטייה או תוהו מרושע
דרג"ש: 13 (שריון קשקשים ומחסר זריזות)
נק"פ: 126 (11ק12 + 55)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 24 (7+), זריזות 9 (1-), כושר 21 (5+), תבונה 5 (3-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 6 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 6 (2300 נק"נ)

הסתערות ורמיסה: אם חרבודארב נע לפחות 6 מ' (20 רגל) בקו ישר לעבר יריב ומכה בו בלהבי החטים שלו, היריב צריך להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 18, או ליפול ולהשתטח. אם היריב שרוע על הקרקע, חרבודארב יכול לרקוע עליו ברגליו כפעולת בונוס.
אלת-חדק: חרבודארב יכול לנצל פעולת בונוס כדי לתקוף עם אלת-החדק שלו באותו תור בו הוא תוקף עם להבי החטים שלו. התקפה זו מתבצעת עם חיסרון.

פעולות:
להבי-חטים: התקפת קפא"פ 10+ לפגיעה, נזק 29 (4ק10 + 7) חותך
אלת-חדק: התקפת קפא"פ 10+ לפגיעה, נזק 18 (3ק6 + 7) מוחץ
רקיעה: התקפת קפא"פ 10+ לפגיעה, נזק 29 (4ק10 + 7) מוחץ
 
אני דווקא חושב שזה יותר מזכיר את חניבעל והקרתגויים מהמלחמות הפוניות.אגב,ג'אלות זה ענק בודד או תת גזע של ענקמונים?
וחרבודרב הוא יצור בודד או גזע?
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מה פירוש חרבודרב

חרבודארב (או, אם הייתי מתעתק את זה נכון, חרב וצ'רב) זה פשוט "מלחמה ומכות".


Darki אמר/ה:
ג'אלות זה ענק בודד או תת גזע של ענקמונים?
וחרבודרב הוא יצור בודד או גזע?

שניהם מפלצות יחודיות, לא גזע שלם. נראה לי שזה גם די ברור מהתיאורים שלהם.
 
בגלל זה שמתי את התעתיק הערבי, כדי שיהיה ברור שזה ת כחלק מהשם ולא כריבוי.
כל המפלצת הזו מבוססת על זה שקראתי את הגרסא האסלאמית לדוד וגליית בקוראן שלי, ואח"כ שמעתי במקרה שיש איזה חדית' לפיו גליית הגיע לשדה הקרב עם דוד כשהוא רכוב על פיל, ומפה זרמתי עם הרעיון.

אני קצת תקוע עם רעיון ליריב שמבוסס על שריון לוח-חזה, יקח כנראה קצת זמן.
 
המשמר המנוון

"המשמר המנוון" הוא לא גוף אחד או אחיד, אלא שם גנרי לחילות משמר שבעבר היו מקצועיים ומטילי אימה, אבל היום הם מנוונים ומושחתים, לוחמיהם עצלנים ונרפים ומעדיפים להמר, לשתות לשכרה ולצרוך סמים במקום להתאמן או למלא כראוי את תפקידם. הם עדיין לובשים מדים מצוחצחים או גלימות משי מהודרות, מתהדרים בשריונות-חזה מוזהבים, מוכספים או מצופי אמייל צבעוני, ונושאים האלברדים מרשימים וחרבות סיף, אבל גם אם קוראים לגוף הזה "בני האלמוות", "יד הברזל", "ידידי המלך" או כל כינוי מרשים אחר, מדובר בחבורה של בטלנים חדלי-אישים שאינם מהווים אתגר של ממש להרפתקן חמוש ומיומן.

אבל הם בהחלט יכולים להפריע, ולפעמים ההרפתקן לא יכול להרוג אותם סתם כך - בארמונות מלכים, גילדות סוחרים וקתדרלות הבישופים לא ממש מקבלים בהבנה שפיכות דמים וצחצוחי חרבות, וברגע שהתחלת בקרב - כנראה שהפסדת.

איש המשמר המנוון
דמוי-אדם בינוני (בדרך כלל אדם), נייטרלי או תוהו נייטרלי
דרג"ש: 13 (לוח חזה, מחסר זריזות)
נק"פ: 9 (2ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 9 (1-), זריזות 9 (1-), כושר 10 (0+), תבונה 9 (1-), חוכמה 8 (1-), כריזמה 9 (1-)
חושים: הבחנה פסיבית 9
שפות: מדוברת
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

פחחח, שאני אתאמן?: איש המשמר המנוון לא נהנה מתוסף המיומנות לגלגולי הפגיעה שלו או לכל כישרון מועיל אחר.
תופסים ראש: אנשי המשמר המנוון נמצאים לא פעם תחת השפעת סמים או אלכוהול. במקרה כזה, יהיה להם חיסרון לכל הגלגולים.

פעולות:
האלברד: התקפת קפא"פ 1- לפגיעה, הישג, נזק 4 (1ק10 - 1) חותך
סיף: התקפת קפא"פ 1- לפגיעה, נזק 3 (1ק8 - 1) דוקר
 
קונקיסטאדורים

השם "קונקיסטאדורים" פירושו כובשים ואכן זו משימתם של לוחמים אלו. הקונקיסטאדורים הם כוחות פלישה וכיבוש של אימפריה גדולה, שתחת הסיסמה "העולם אינו מספיק" יוצאים לנעוץ את דגל מלכם בארצות רחוקות. הם רואים זאת כזכותם המלאה, מפני שכידוע לכל ארצות אלו מלאות בפראים עובדי-אלילים שיש להביא תחת אמונת האמת. אבל שלטון וענייני דת, ככל שהם חשובים בעיני הקונקיסטאדורים, מלווים במניע חזק ובוהק במיוחד - התאווה לזהב ואוצרות. הארצות הרחוקות אותן הם יוצאים לכבוש, כך מאמינים הקונקיסטאדורים, מלאות באוצרות - תכשיטי זהב ויהלומים, חדרי אוצר מלכותיים שמלאים בזהב מהרצפה עד התקרה, נסיכים וכוהנים שמצפים את גופם באבקת זהב, וערי זהב של ממש, בהן הרחובות מרוצפים בזהב - פשוטו כמשמעו. וכל הזהב הזה פשוט מתחנן שהקונקיסטאדור האמיץ יבוא ויקח אותו - מוטב במתנה מהפראים עובדי האלילים כאות תודה על קבלת אמונת האמת, אבל אם צריך - מבין חורבות עריהם העשנות וגופותיהם הפזורות של הילידים הסרבנים.

הקונקיסטאדורים הם לוחמים אכזריים, צמאי דמים ורודפי בצע, אבל הם קודם כל באו להשיג אוצרות ולכבוש, ולרוב יעדיפו דיפלומטיה על פני טבח. הם מנצלים סכסוכים מקומיים כדי לגייס לצידם בעלי ברית ומתייחסים בכבוד ואחווה לפראים-לשעבר שהמירו את דתם והצטרפו אליהם. השילוב בין האיום שהם מציבים לביטחון המובטח בחבירה אליהם, מאפשר לקונקיסטאדורים להשתלט על חבלי-ארץ עצומים ולהפיל ממלכות עתיקות וגדולות.

כלוחמים, הקונקיסטאדורים מעדיפים ללבוש שריון חצי-לוחות, המספק הגנה טובה מפני כלי האבן והנחושת של יריביהם הפראיים ועדיין מאפשר קלות תנועה יחסית. הם חמושים בחרבות ארוכות וחניתות וכן עושים שימוש רב מאוד ברובי קשת, ולכן מעדיפים לוותר על מגן כדי לאפשר שימוש נוח בשתי הידיים. כמו כן, הקונקיסטאדורים מלווים בכלבי-מלחמה תוקפניים שעוטים אף הם שריון מותאם. כלבים אלו גדולים וחזקים יותר מהמסטיפים, וככל הנראה טופחו מהם ברבייה סלקטיבית לאורך שנים.

קונקיסטאדור
דמוי-אדם בינוני (בדרך כלל אדם), בדרך כלל סדר נייטרלי או סדר מרושע
דרג"ש: 16 (שריון חצי-לוחות, זריזות)
נק"פ: 22 (4ק8 + 4)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 13 (1+), כושר 13 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 12 (1+)
כשרונות: דת 2+, איום 3+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת, שפה מקומית אחת לפחות
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

תאווה לזהב: לקונקיסטאדור יש יתרון בגלגולי הפגיעה נגד יריבים אם הוא רואה שיש להם תכשיטי זהב, חפצי קסם או ציוד יקר בשווי של 100 מטבעות זהב או יותר.
ביזה: אם הקונקיסטאדור הורג יריב בקרב הוא יכול לנצל פעולת בונוס כדי לקחת מגופתו כסף, תכשיטים או ציוד אחר שניתן לתפוס ביד אחת ולתחוב לתרמיל או שק. אם הקונקיסטאדור השיג ככה לעצמו אוצר בשווי 100 מטבעות זהב או יותר, הוא מתעודד כל כך מהשלל עד שהוא זוכה ל-10 (3ק6) נקודות פגיעה זמניות.

פעולות:
ריבוי התקפות: הקונקיסטאדור תוקף פעמיים בקפא"פ בנשק אותו הוא אוחז (חרב ארוכה או חנית) או פעם אחת לטווח.
חנית: התקפת קפא"פ או לטווח 20/60 רגל (6/18 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר או 6 (1ק8 + 2) דוקר בשתי ידיים
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) חותך או 7 (1ק10 + 2) חותך בשתי ידיים.
רובה קשת כבד: התקפת טווח 400/100 רגל (30/120 מ'), 3+ לפגיעה, נזק 6 (1ק10 + 1) דוקר

תגובות:
הדיפה: הקונקיסטאדור מוסיף 2+ לדרג"ש שלו כנגד התקפת קפא"פ אחת שהייתה עשויה לפגוע בו. כדי לעשות זאת עליו לראות את התוקף ולהחזיק בנשק קפא"פ.

הידאלגו
הידאלגו או "בנים-של", הם בני האצולה הנמוכה וחסרת הקרקעות, שמשמשים כקצינים בצבאות הקונקיסטאדורים ומובילים אותם במלחמות הכיבוש שלהם, בהן הם ישיגו לעצמם את האדמות וההון שאין להם במולדתם. הם גם אלו שלרוב מנהלים משא ומתן ומשכנעים בעלי-ברית פוטנציאלים להצטרף לצבא הכובש.

דמוי-אדם בינוני (בדרך כלל אדם), בדרך כלל סדר נייטרלי או סדר מרושע
דרג"ש: 16 (שריון חצי-לוחות, זריזות)
נק"פ: 52 (8ק8 + 16)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 13 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 14 (2+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: כושר 4+, חוכמה 3+
כשרונות: דת 4+, איום 5+, שכנוע 7+ (ערך מיומנות כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת, שתיים-שלוש שפות מקומיות
אתגר: 3 (700 נק"נ)

תאווה לזהב: לקונקיסטאדור יש יתרון בגלגולי הפגיעה נגד יריבים אם הוא רואה שיש להם תכשיטי זהב, חפצי קסם או ציוד יקר בשווי של 100 מטבעות זהב או יותר.
ביזה: אם הקונקיסטאדור הורג יריב בקרב הוא יכול לנצל פעולת בונוס כדי לקחת מגופתו כסף, תכשיטים או ציוד אחר שניתן לתפוס ביד אחת ולתחוב לתרמיל או שק. אם הקונקיסטאדור השיג ככה לעצמו אוצר בשווי 100 מטבעות זהב או יותר, הוא מתעודד כל כך מהשלל עד שהוא זוכה ל-10 (3ק6) נקודות פגיעה זמניות.

פעולות:
ריבוי התקפות: הקונקיסטאדור תוקף פעמיים בקפא"פ בנשק אותו הוא אוחז (חרב ארוכה או חנית) או פעם אחת לטווח.
חנית: התקפת קפא"פ או לטווח 20/60 רגל (6/18 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר או 6 (1ק8 + 2) דוקר בשתי ידיים
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) חותך או 7 (1ק10 + 2) חותך בשתי ידיים.
רובה קשת כבד: התקפת טווח 400/100 רגל (30/120 מ'), 3+ לפגיעה, נזק 6 (1ק10 + 1) דוקר
פיקוד (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): למשך דקה, ההידאלגו יכול לצעוק פקודה או אזהרה לבעל ברית (קונקיסטאדור או סייען מקומי) שהוא רואה במרחק 9 מ' (30 רגל) ממנו. אם אותו בעל ברית מסוגל לשמוע או להבין את ההידאלגו, הוא יכול להוסיף 1ק4 לתוצאת גלגול הקוביה הרלוונטי (לרוב הצלה או התקפה) שהוא מבצע.

תגובות:
הדיפה: הקונקיסטאדור מוסיף 2+ לדרג"ש שלו כנגד התקפת קפא"פ אחת שהייתה עשויה לפגוע בו. כדי לעשות זאת עליו לראות את התוקף ולהחזיק בנשק קפא"פ.

כומר
הכמרים נותנים סעד רוחני לקונקיסטאדורים וממירים את בעלי הברית המקומיים לדתם. הם שונאים מאוד מפגנים של עבודת אלילים כגון הקרבת קורבנות, טקסים ופסלים. לרוב הם מאומנים, חמושים ומצויידים בדומה לקונקיסטאדורים, אם כי כישורי הלחימה שלהם מעט נופלים מאלו של החיילים המקצועיים.

דמוי-אדם בינוני (בדרך כלל אדם), בדרך כלל סדר נייטרלי או סדר מרושע
דרג"ש: 15 (שריון חצי-לוחות)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 12 (1+), תבונה 13 (1+), חוכמה 17 (3+), כריזמה 14 (2+)
כשרונות: דת 5+ (ערך מיומנות כפול), רפואה 7+ (ערך מיומנות כפול) שכנוע 4+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, שתיים-שלוש שפות מקומיות
אתגר: 2 (450 נק"נ)

זעם האל: כפעולת בונוס, הכומר יכול לנצל יחידת לחש כדי לגרום להתקפת קפא"פ שהוא מבצע לגרום נזק נוסף של 10 (3ק6) קורן ליריב בו הוא פוגע, עד לסוף התור. אם הכומר משתמש ביחידת לחש מעוצמה 2 או יותר, הנזק הנוסף עולה ב1ק6 לכל יחידת לחש.
חסד האל: אם הכומר מטיל לחש ריפוי על יריב פצוע ומחדש את נקודות הפגיעה שלו למלואן, יריב זה חייב להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 13, או להיות מוקסם על ידי הכומר למשך שעה. בסיומה של שעה זו, היריב ככל הנראה ישאר בעל ברית של הכומר ויסכים להמיר את דתו.
תאווה לזהב: לכומר, בדומה לקונקיסטאדור יש יתרון בגלגולי הפגיעה נגד יריבים אם הוא רואה שיש להם תכשיטי זהב, חפצי קסם או ציוד יקר בשווי של 100 מטבעות זהב או יותר. עם זאת, הם לא נהנים מהיתרונות המאוששים של ביזה, הם באו בשביל הנשמות לא פחות מאשר בשביל הזהב.

הטלת לחשים:
הכומר הוא מטיל לחשים בדרגה 5. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק הצלה 13, 5+ לפגיעה בהתקפות לחש) ויש לו את לחשי הכוהן הבאים מוכנים:

לחשונים (לפי רצון): אור, להבה קדושה, תאומטורגיה
עוצמה 1 (4 יחידות לחש) ריפוי פצעים, חזיז מנחה, מחסה
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): שיקום פחות, נשק רוחני (צלב ענקי)
עוצמה 3 (2 יחידות לחש): ביטול קסם, שומרים רוחניים


פעולות:
חנית: התקפת קפא"פ או לטווח 20/60 רגל (6/18 מ') 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) דוקר או 4 (1ק8) דוקר בשתי ידיים
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 4 (1ק8) חותך או 5 (1ק10) חותך בשתי ידיים.
רובה קשת כבד: התקפת טווח 400/100 רגל (30/120 מ'), 2+ לפגיעה, נזק 5 (1ק10) דוקר
 
והנה הנתונים של כלבי לחימה ובעלי ברית ילידים כדי לתת תמונה מלאה של היתקלות בקונקיסטאדורים.

כלב קרב משוריין
חיה בינונית, חסר נטיה
דרג"ש: 16 (שריון חצי-לוחות, זריזות)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 13 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 3 (4-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 6 (2-)
כשרונות: הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: -
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

ריח ושמיעה חדים: לכלב יש יתרון בבדיקות הבחנה המבוססות על שמיעה או ריח.
עצמאי בלחימה: כלבי הקרב המשוריינים לא צריכים לקבל הוראות מיוחדות, הם תוקפים את מי שהקונקיסטאדורים נלחמים נגדו.
הולך ישר לצוואר: אם הכלב גרם ליריב ליפול ולהשתטח, הוא יכול לנצל פעולת בונוס כדי לתקוף אותו בנשיכה בצוואר. פגיעה מוצלחת גורמת לנזק נוסף של 7 (2ק6) דוקר מלבד נזק הנשיכה.

פעולות:
נשיכה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 7 (2ק4 + 2) דוקר. אם המטרה היא יצור, עליה להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 12 או ליפול ולהשתטח ארצה.

בעל ברית (משתף פעולה) מקומי
אלו הם בני שבטים מקומיים שבחרו לשתף פעולה עם הקונקיסטאדורים. בין אם בגלל פחד, שכנוע, המרת דת או הזדמנות להיפרע מיריביהם מבני השבטים האחרים. הנתונים כאן הם לחייל רגלי פשוט. ניתן לבנות משתפי פעולה נוספים המשמשים כגששים, סבלים, מתורגמנים ואפילו מנהיגים או אצילים מקומיים שהצטרפו לכובשים, תוך התבססות על נתוני הדב"שים המתאימים מאסופת המפלצות.

דמוי-אדם בינוני (בדרך כלל אדם), נייטרלי או סדר נייטרלי
דרג"ש: 13 (שריון עור או מרופד, מגן)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 11 (0+), כושר 12 (1+), תבונה 9 (1-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 9 (1-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מעט מדוברת ושפת השבט או האזור שלהם
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

סיוע קרבי: משתף הפעולה גורם לנזק נוסף של 7 (2ק6) מסוג הנשק בו הוא משתמש אם הוא פוגע ביריב שקונקיסטאדור פגע בו וגרם לו נזק בדקה האחרונה.

פעולות:
חנית: התקפת קפא"פ או לטווח 20/60 רגל (6/18 מ') 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר או 5 (1ק8 + 1) דוקר בשתי ידיים
 
שארבידים

השארבידים, או צ'ארבידים או כארבידים לפי כמה מהניבים המדוברים בפי בני עם זה, דומים מאוד לפרנקים או לסקסונים מעולמנו בתקופה המוכרת כ"ימי הביניים המוקדמים". קבוצה של שבטים שהיו נוודים וברבריים, אך תחת מנהיגים תקיפים הם התאחדו לעם והפכו במאה השנים האחרונות ליושבי קבע ובני-תרבות. הם כבר לא פושטים כארבה ונלחמים באי-סדר פרוע, אבל הם עדיין לא חברה מתוחכמת ומתקדמת - לא תרבותית ולא טכנולוגית.

בארצותיהם, השארבידים עוסקים במגוון מקצועות שהנפוץ שבהם הוא חקלאות באחוזות פיאודליות, אבל השארבידי שאותו סביר שיפגוש ההרפתקן הממוצע יהיה ככל הנראה לוחם. הנתונים המצורפים מייצגים את טובי הלוחמים מהשורה תחת פיקודו של אדון אחוזה שארבידי. אנשים אלו גבוהים וחזקים, מגודלי שיער (וברוב המקרים מדובר בגברים עם שפם. נשים שארבידיות לוחמות אמנם קיימות אך נדירות למדי), שמצויידים בציוד הקרב הטוב ביותר אותו הם יכולים להרשות לעצמם - במקרה זה, מדובר בשריון טבעות כבד עם קסדת עור מחוזקת ברצועות מתכת, מגן עגול וחרב קצרה. אך יותר מכל ידועים השארבידים בחיבתם לגרזני-הטלה, נשק בו הם משתמשים ביעילות קטלנית.

למרות שהשארבידים אוהבים להילחם ומצטיינים בכך, הם מעדיפים לקחת את אויביהם בשבי ולא להרוג אותם היכן שהדבר מתאפשר. בראיית העולם השארבידית, מוטב לשחרר שבויים תמורת כופר מאשר להיקלע לנקמת דם עם קרוביהם. ראיית עולם זו, לפיה לכל דבר יש מחיר, עומדת ביסוד החוק השארבידי - הכנסת אורחים, נקמת-דם ותשלום קנסות על עוולות. הרפתקנים שהגיעו להפסקת אש עם לוחמים שארבידים בהם נתקלו ולחמו, יגלו מהר מאוד שהללו תובעים פיצויים שונים כדי לשמור על השלום, לפי מחירון מפורט מאוד בהתאם לסוג הפציעה ומעמדו של הפצוע. ככלל אצבע, שארבידי ממוצע יתרצה להשלים עם אויביו תמורת פיצוי של 100 מ"ז לכל נקודת פגיעה שאבדה לו מידיהם, או 250 מ"ז לכל נקודת פגיעה שהייתה לשארבידי שנהרג וכעת יש לשלם ככופר-נפש לקרוביו וידידיו.

שארבידי
דמוי-אדם בינוני (אדם באופן די גורף. לעיתים נדירות חצי-אלף, חצי-אורק או כד'), נטייה כלשהי, בדרך כלל לא תוהו
דרג"ש: 16 (שריון טבעות, מגן)
נק"פ: 15 (2ק8 + 6)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 11 (0+), כושר 16 (13+), תבונה 9 (1-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 10 (0+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שארבידית או מדוברת אם זו דומה לה מספיק
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

גרזן קטלני: אם השארבידי פוגע פגיעה חמורה (גלגול של 20) באמצעות גרזן ההטלה שלו בטווח, הוא גורם לנזק משולש במקום כפול.
הטלה והסתערות: אם השארבידי פוגע בהתקפת טווח בגרזן הטלה ביריב שנמצא במרחק של 20 רגל (6 מ') או פחות ממנו, הוא יכול לנצל פעולת בונוס כדי לנוע אל יריב זה ולתקוף אותו בקפא"פ עם יתרון לגלגול.

פעולות:
גרזן הטלה (גרזן יד): התקפת קפא"פ או לטווח 20/60 רגל (6/18 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר


שארבידי, אדון אחוזה
אלו הם מנהיגי-מלחמה ובעלי אחוזות היוצאים לקרב בראש אנשיהם, תוך היענות לדרישות הסותרות-לעיתים של רשת הנאמנויות הפיאודליות הצולבות והמבלבלות שלהם זה לזה ולמלכם.

דמוי-אדם בינוני (אדם באופן די גורף. לעיתים נדירות חצי-אלף, חצי-אורק או כד'), נטייה כלשהי, בדרך כלל לא תוהו
דרג"ש: 16 (שריון טבעות, מגן)
נק"פ: 45 (6ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 11 (0+), כושר 16 (13+), תבונה 10 (0+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 15 (2+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שארבידית או מדוברת אם זו דומה לה מספיק
אתגר: 2 (450 נק"נ)

גרזן קטלני: אם השארבידי פוגע פגיעה חמורה (גלגול של 20) באמצעות גרזן ההטלה שלו בטווח, הוא גורם לנזק משולש במקום כפול.
הטלה והסתערות: אם השארבידי פוגע בהתקפת טווח בגרזן הטלה ביריב שנמצא במרחק של 20 רגל (6 מ') או פחות ממנו, הוא יכול לנצל פעולת בונוס כדי לנוע אל יריב זה ולתקוף אותו בקפא"פ עם יתרון לגלגול.
לוחם מיומן: אדון האחוזה השארבידי הקדיש זמן ממושך מגיל צעיר לאימוני נשק ולחימה ולפיכך הוא מוסיף את תוסף המיומנות שלו לנזק שהוא גורם באמצעות כלי נשקו בטווח ובקפא"פ (מחושב בנתונים)

פעולות:
ריבוי התקפות: אדון האחוזה תוקף פעמיים בתורו בקפא"פ או בטווח
גרזן הטלה (גרזן יד): התקפת קפא"פ או לטווח 20/60 רגל (6/18 מ') 5+ לפגיעה, נזק 8 (1ק6 + 5) חותך
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק נזק 8 (1ק6 + 5) דוקר
הנהגה בשדה הקרב (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): אדון האחוזה יכול לבחור עד ארבעה מאנשיו הנמצאים במרחק של לכל היותר 30 רגל (9 מ') ממנו ולהנחות ולעודד אותם לתקוף את אויביהם בפקודות קצרות ומהירות. אם הללו יפעלו עד תחילת תורו הבא של אדון האחוזה, הם יכולים להוסיף את תוסף הכריזמה שלו (2+) לנזק שיגרמו בכלי נשקם בטווח או קפא"פ.
 
מגניב! הכופר לא קצת יקר מדי? (למרות שאודה שאני לא זוכר מה היו התעריפים של החוק הסאלי)
10-facts-anglo-saxon-warriors_4.jpg
 
חזרה
Top